Guest Fister

Rikke og Jesper 12. august 2006

29 indlæg i dette emne

:balloons: Nå, nu har jeg vist kigget med uden at bidrage så meget længe nok, så jeg vil starte min egen tråd... -HAHA-

Først lidt om frieriet:

Min dejlige Jesper friede til min den 29. november sidste år på Hawaii. Vi havde på det tidspunkt været ude at rejse i 9 måneder - 7 måneders studier i Melbourne og 2 måneders rundtur i resten af Australien. Det havde været den fedeste tur indtil da og den blev så afsluttet på den mest romantiske måde. Dagen før vi skulle hjem til DK igen var vi ude for at kigge på et nyt kamera, og af en eller anden årsag undrede det mig ikke, at Jesper ville have at vi skulle splitte os op kigge i hver sin butik (han sagde det var for at spare tid - men skulle i vikeligheden ud og finde en ring).

Om aftenen kørte vi så ud til den aktive vulkan der er på øen, og fandt os et sted at sidde med godt udsyn til den rødglødende lava som flød ned og eksploderede når den ramte havet. Vi sad på nogle knolde af størknet lava og snakkede lidt om de sidste 9 måneder og var lidt nedtrykte fordi vi skulle hjem, men glædede os også samtidig til at se familien igen.

på et tidspunkt begynder han at sidde og sige en masse romantiske ting, og langsomtopfattende som jeg var, svarer jeg ved at joke og tage lidt pis på ham - det gør vi jo så tit. Pludselig begynder han at rumstere rundt, og i samme øjeblik som jeg kigger ned og spørger "hvad er det du laver??" ser jeg at han ligger på knæ og rækker en ring op mod mig og spørger om jeg vil gifte mig med ham. Han siger jeg så ret forbløffet ud og det tror jeg gerne :bearhug:

nå, men jeg sagde selvfølgelig ja, og vi har sat datoen til den 12. august 2006. :carrot:

Vi skal giftes i Ørslev kirke ved Slagelse kl. 13 og holder derefter reception og fest på Kragerup Gods

det var vist nok for denne gang, jeg vender tilbage med flere detaljer senere...

Redigeret af Fister
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej, og velkommen til.

:bearhug::bearhug::biggrin:

Som du nok kan regne ud er mantraet her på siden billeder, billeder, billeder. :biggrin:

(glæder mig til at følge din tråd)

Redigeret af Trombonen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

tak for alle jeres søde beskeder :bearhug:

hehe, jeg var godt klar over det med billederne, men havde ikke lige tid - sidder og laver eksamensprojekt, som skal afleveres den 30. juni... det er ikke så godt at bryllupsplanlægninger er så spændende :bearhug:

nå, men først kommer der et billede af kragerup gods, som jeg håber det kommer til at se ud på dagen (men det sker nok ikke helt, da jeg tror dette billede er taget om foråret - det bliver forhåbentlig endnu flottere)

post-18663-1146488511.jpg

Kragerup er et lille gods som har det hele til en rimelig pris (synes vi i hvert fald) Der er voldgrav og en flot park til at få taget billeder i og lokalerne er dejlige og lyse.

Vi skal holde festen i Kornkammeret, og har også lejet den gamle hvælvingesal hvor vi skal drikke kaffe. Der kan vi også holde receptionen hvis det nu skulle regne. Men det gør det selvfølgelig ikke!!!

post-18663-1146488751.jpg post-18663-1146488842.jpg

Redigeret af Fister
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:shooter: Nå, nu vil jeg skrive en lille smule igen - det var jo ikke så langt jeg kom sidst... Er i gang med at skrive speciale, så det er ikke så meget jeg har tid til herinde - skal aflevere i slutningen af juni...

MEN, jeg har været ude og prøve min kjole igen :shooter:

billederne er taget ned...

Redigeret af Fister
0

Del dette indlæg

Har lige lavet en to do liste. Ville egentlig gerne sætte farver på, men det tager da en Krig!! har gjort det i word, og kan sige at jeg synes den er meget rød (og rød er det der mangler :shooter: Godt jeg har en måned fri inden brylluppet!!

Invitationer: Er sendt. 58 inviteret til fest og ca 100 inkl middagsgæster til reception

Ønskeliste: Er oprettet i Kop og Kande, men der står kun en ting på endnu.

Ægteskabserklæring: Er sendt. Har modtaget et brev om at de afventer at sende prøvelsesattesten ud til de ved noget nærmere om de nye regler for navneændringer

Øve på brudevalsen: haha, det bliver sjovt, men har slet ikke snakket om det endnu

Hjemmeside: J er igang

Kirken: Bestilt – Ørslev Kirke

Aftale tid med præsten: mangler

Oppynting i kirken: er ikke planlagt endnu

Udvælg salmer: øhh

Salmehæfter / Kirkehæfter: Hmm, det har vi slet ikke snakket om endnu

Transport fra kirken: Hestevogn er bestilt

Forlover: Jespers ven Ras

Ringe: er købt skulle gerne være færdige 1. juni

Fotograf: Bestilt – Morten Meldgaard kommer hele dagen

Reception

Bliver holdt på gårdspladsen eller i tilfælde af regn i hvælvingekælderen

Mad: lidt tapas-agtigt og frugt. Laver selv og får nogle af gæsterne til at hjælpe med at stille frem

Vin: ved vi ikke noget om endnu

Øl og vand: ikke besluttet om vi skal have øl

Festen

Lokaler: Bestilt på Kragerup Gods

Bordplan: mangler – ved ikke hvor mange der kommer endnu

Toastmaster: Henrik, Jespers ven har sagt ja

Blomster: laver min mor, men skal lige have fundet ud af hvordan de skal se ud

Leje duge, glas mm: alt er i festlokalerne undtagen duge og servietter

Duge og servietter: enten skal det lejes på stedet eller også skal vi ud og købe det

Bord- og menukort: Er designet men ikke lavet endnu

Menu: har aftalt med Kokkekunsten at vi skal have mad derfra, men ikke fastsat menu endnu

Vin. Ikke fundet endnu –afhænger lidt af menuen

Øl og vand. Mangler at købe

Tjenere: Er aftalt – skal dog lige have snakket med dem igen om hvordan det kommer til at foregå

Musik: Diskobil bestilt

Natmad: Den laver vi selv og får nogle til at hjælpe med at stille frem

Overnatning til bryllupsnatten: Er booket på Kragerup

Gæstebog: mangler

Bruden

Kjolen: er købt – Den passer fint, men skal lige lægges lidt op fortil. Tid bestilt til dette den 3. juli

Skørt: er købt

Slør: kan ikke helt bestemme mig

Diadem: kan ikke rigtig finde det helt rigtige

Sko: er købt

Undertøj: strømpebånd er købt men mangler at finde undertøj og strømper

Taske: er helt blank!!

Smykker: har kig på noget, men er ikke sikker

Nyt, gammelt, lånt og blåt: Mangler bare noget lånt

Frisør: Var egentlig bestilt, men min frisør har lige aflyst – hun skal til guldbryllup hos sine svigerforældre. Hun er i gang med at prøve at finde en løsning.

Make up. Ikke bestilt endnu

Negle: har fundet stedet, men ikke bestilt tid endnu

Brudebuket: laver min mor

Gommen

Jakkesæt, vest og krawat: Er købt

Skjorte: Er købt

Manchetknapper: havde han i forvejen

Sko: Er købt

Strømper: mangler

Boxershorts: mangler

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Rikke og velkommen til

Sikken et sted at blive friet til, wauw :pokey::angry:

Vil lige kåre jeres feststed til det mest romantiske jeg endnu har set her på siden igen wauw

En :blink: skøn kjole du har fundet dig :carrot: :carrot: Meget flot til dig.

Ønsker dig rigtig god skrivelyst. :shooter:

:shooter: Sarah

0

Del dette indlæg

Hvor er de bare flotte, jeres invitationer - kan godt forstå de er et hit! ;)

Mht. kjolen, så ligner du altså bare noget der er trådt ned af en catwalk; du er SÅ smuk!!! Sløret synes jeg personligt er "for meget" og tror det ville klæde din fantastiske kjole med ét i samme længde som det på billedet - men helt uden "dikkedarer".

Glæder mig til mere her fra dig! ;)

:cheerleader3:

Birgit

0

Del dette indlæg

:cheerleader3: Hej og velkommen til!

Virkelig et smukt sted i skal giftes - vi havde også kik på stedet, men valgte det fra pga det ligger lidt langt væk, og så syns vi faktisk også det var lidt småt....

Men omgivelserne er bare lækret! :loveshower:

Virkelig en smuk kjole.... og sløret, tjaaa jeg syns det er lækkert. Men husk på at smag og behag virkelig er forskellig!

:cheerleader3: Lise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

tusind tak for de søde ord og kritikken allesammen - det er så fedt at høre andres meninger!!! :cheerleader3:

Tror jeg ender med et lidt mere enkelt slør, men lader det nok blive lige så langt, så der kommer sådan lidt slæb alligevel...

uuuh, jeg glæder mig så meget til sommer - bliver færdig med min uddannelse og skal giftes - det bli'r SÅ stort :cheerleader3: :carrot:

Redigeret af Fister
0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi skal også holde vores bryllup på Kragerup Gods, men d. 23. september, - og syntes at det er lige så fantastiak som jer.

Vi har desværre oplevet at vi ikke syntes at de er så behjælpelige.... Vi har arrangeret serveringspersonale med dem, har reserveret overnatning til gæsterne m.m.

Men jeg har lidt vanskeligt ved at få aftalt detaljer med dem ang. f.eks. serveringspersonale, hvornår vi skal sige hvor mange duge, servietter m.m vi skal bruge. Vi skal have mad fra Køkkenartisten...

Har du haft samme oplevelse? Eller er det mig der overragere lidt?

Med hensyn til overnatningen, har vi reserveret alle værelserne, - har I fået noget rabat, når nu man faktisk lejer det hele?

Glæder mig til at høre fra dig :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej Rikke!

Et lidt forsinket velkommen til! :cheerleader3: Det var da et fantastisk romantisk frieri! Tak for fortællingen! Gik desværre glip af billederne af kjolen -ØV!

Vi blev forresten også forlovet på vores rejse (se evt. min tråd), og så skal vi giftes den samme dag! OG vi er begge passionerede dykkere, hvilket jeg næsten kan fornemme er endnu et fællestræk udfra dit avatar..? Nå ja, og så kan jeg heller overhovedet ikke vente :bearhug: Glæder mig til at følge din tråd!

Redigeret af Mussen1
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer