Lonehotlips

Lone & Pers planlægning 26. august 2006

235 indlæg i dette emne

Hejsa

Så er det vist også blev tid til at jeg kommer igang med min beretning. Jeg har været med herinde i nogle måneder nu, men ikke rigtig fået taget mig sammen til at skrive så meget.

Nå men jeg mødte min dejlige kommende mand Per i Århus for 2 år siden og vi har næsten boet sammen lige siden. Det vil sige at jeg boede sammen med min lillesøster og efter et par måneder flyttede han så ind sammen med os. :bearhug: Rigtig hyggeligt. Vi flyttede for et lille år siden til min fødeby Aalborg.

Vi købte lejlighed og ved juletid sidste år friede Per til mig :bearhug: . Det kom fuldstændig bag på mig for vi havde jo kun kendt hinanden i 1½ år, men jeg tøvede ikke et sekund da han friede, for han er bare manden for mig - ham jeg skal have børn med og blive gammel med. Han er bare helt fantastisk og kun min alene :loveshower:

Vi fik hurtigt booket kirke(Vi skal giftes i Vor Frelser Kirke i Aalborg) og feststed(Rebild Park Hotel i Rebild) til d. 26. august 2006, men så let skulle det ikke være :bask: , for hotellet vi havde booket gik konkurs her i marts måned og vi måtte op på hesten igen. Heldigvis var der flere steder her i Nordjylland som stadig havde vores dato ledig, så vi fandt et nyt og endnu bedre sted, nemlig :carrot: Hotel Phønix i Aalborg :carrot:

Her kommer en lille oversigt til planlægningen:

Feststedet

Musik

Kirken

Invitation

Kjolen

Hår

Ringene

Brudebuket

Halskæden

Gommens tøj

Prøveopsætning

Polterabend

Ekstra polterbilleder

Kjoletilretning

Sko og taske

Diademet

Prøvemiddag

Kjoleafhentning

Gæstebog og bordkort

Menukort

Nå nu må det vist være nok for denne gang. Håber ikke I er faldet i søvn efter denne lange smøre.

Redigeret af Lonehotlips
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er et par billeder af Helnan Hotel Phønix, som er det sted vi skal holde brylluppet.

Udenfor:

post-17131-1146490552.jpg

og her inde i salen:

post-17131-1146490590.jpg

Det er lidt svært at se på det nederste billede, men det er en kæmpe sal som kan deles op i to med foldedøre.

Vi starter med at få velkomstdrinks i den første sal(hvor bandet kommer og stiller op mens vi spiser), hvorefter vi spiser i den anden del. Jeg ved ikke helt endnu hvor vi skal danse, men det finder jeg vel ud af når vi skal til prøvemiddag. Uhmmm glæder mig til at smage deres dejlige mad :bearhug:

Redigeret af Lonehotlips
0

Del dette indlæg

Vi har også booket bandet Cows on Cruise, de er fra Nykøbing Mors, hvor Per også kommer fra. Jeg har ikke selv hørt dem spille live, men deres demonumre lyder rigtig gode og playlisten er lidt for enhver smag dog mest ung.

post-17131-1147982588.jpg

Min mor har godt nok brokket sig over repetoiret, de synes ikke der er så meget til deres årgang. Jeg mener at de kan danse til hvad som helst og det er jeg også sikker på at de kommer til.

Synes I ikke det er ok dansemusik?

Redigeret af Lonehotlips
0

Del dette indlæg

:oops: Davs og velkommen til, navnesøster :)

Feststedet ser da kanon ud.

Ang. din mors frygt for at de ikke skal få danset, kan den vist godt pakkes væk. Det er godt nok mest nyere numre, men mange kører i et "adstadigt" tempo som alle kan være med til. Det er et fedt repetoire de har, og det lyder også ok.

Glæder mig til at se mere, og det glæder mig at du har fanget mantraet herinde (mangler en smiley i dobbelt lotusstilling :balloons: )

BILLEDER, BILLEDER, BILLEDER.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Halløjsa!

Velkommen til, tja altså en smule sent taget i betragtning at du jo egentligt har været her i et par måneder allerede :balloons::oops:

Jeg kan se at vi skal gidtes samme dato :yay:

Ja det er en smule pinligt at jeg ikke har fået startet min planlægningstråd før nu, men det virkede bare som en kæmpe opgave og så var jeg ikke særlig meget inde i brugen af funktionerne herinde. :)

0

Del dette indlæg

Nå jeg må også videre i min lille beretning.

Vi skal giftes kl 15 i Vor Frelser Kirke i Aalborg

post-17131-1146657987.jpg

Kirken ligger kun et stenkast fra vores lejlighed, så der bliver ikke langt for Per på bryllupsdagen, han kan gå hvis vejret er til det.

Egentlig var denne kirke vores første ønske. Vi ville gerne have været gift i Budolfi Kirke, da det var her Per friede til mig(udenfor altså :oops: ), men vi hører ikke under dette sogn, så desværre.

Heldigvis er vores kirke rigtig hyggelig og flot, så det er ok at vi må nøjes.

0

Del dette indlæg

Invitationerne

Vi havde egentlig bestemt os til at ville bruge dem vi fik fra hotellet, men da vi så dem viste det sig at det var sådan lige som børnefødselsdagskort, hvor man kun skal skrive navn på gæsten og tidspunkt - resten var allerede skrevet. Derfor besluttede vi os til at lave dem selv.

Vi brugte hotelets invitation til "lomme" for vores egen invitation. Det skal siges at jeg er normalt ikke den kreative type, men min dejlige kæreste var helt oppe på dupperne og sammen fik vi lavet vores invitationer.

Her er resultatet:

post-17131-1146659732.jpg

post-17131-1146659750.jpg

Hvis I vil se dem lidt større så kig i denne tråd

Vi var selv ret godt tilfredse, men da al begyndelse er svær, har det vist sig at flere af gæsterne har haft svært ved at få invitationen ud :)

Jeg havde godt nok også problemer med at få dem ind :oops: HIHIHI

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Per friede d. 22. december og fra den dag blev der brugt en del timer på internettet på udkig efter den perfekte kjole.

post-17131-1146661107.jpgpost-17131-1146661127.jpg

Jeg fandt hurtig en favorit på Panayotis hjemmeside, men da jeg ringede for at høre om kjolen var hjemme, viste det sig at det var en 2005-model og dermed ikke en de havde. :bask:

Ganske nedtrykt ledte jeg videre for at finde en erstatning, men der var i mine øjne bare ikke nogen der kunne leve op til min første kjoleforelskelse. ØVØV

Jeg fandt den samme kjole hos en anden forretning og ringede med meget krydsede fingre for at høre om de havde den hjemme.....................nej desværre :balloons: ......................men vi kan bestille den hjem :oops::)

Jeg kunne næsten ikke få armene ned, endelig kunne jeg få min kjole. Den anden forretning lå bare meget længere væk end Panayotis, så jeg ringede endnu engang til Panayotis og fik dem til at bestille kjolen hjem. Det kunne de godt. JUBIIIIIIII

Redigeret af Lonehotlips
0

Del dette indlæg

:oops: Hej Smukke -og velkommen til!

Det ser ud til at være et super skønt sted, der hvor I skal holde festen. Godt at I fandt et andet sted!

Og sikken en smuk kjole...WAUW!!! Glæder mig til du prøver den!!!

:) Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej igen

Og tak Louise, jeg har nu allerede været nede at prøve den, men havde ikke lige tid til at få dem lagt ind med det samme de kommer snart. Skal lige have dem redigeret. Hvis du ikke kan vente så se lige her.

Så fik jeg dem redigeret. Here comes the bride........

post-17131-1146664227.jpgpost-17131-1146664280.jpg

Redigeret af Lonehotlips
0

Del dette indlæg

og lige et mere

post-17131-1146664403.jpg

og lidt detaljer

post-17131-1146664419.jpgpost-17131-1146664466.jpg

Jeg elsker min kjole helt vildt og glæder mig til at den skal tilpasses, så den kommer til at sidde perfekt. Den var lidt løs og draperingen på maven skulle også rettes lidt til, men ellers er den som den skal være. :oops::):balloons::balloon:

0

Del dette indlæg

:) Velkommen til

Super flot kjole du der har fundet dig.

Og her behøves vist ingen påmindelse om, at vi elsker billeder :oops:

Det du har fundet indtil nu ser rigtig godt ud, glæder mig til at se mere.

Charlotte

0

Del dette indlæg

:oops: Dejlige billeder! Hvor er det bare en fantastisk kjole! :)

Er du begyndt at kigge på tilbehøret? Sko, smykker med mere?

Og forresten dejlige indbydelser!

:balloons: Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:bearhug: Dejlige billeder! Hvor er det bare en fantastisk kjole! :biggrin:

Er du begyndt at kigge på tilbehøret? Sko, smykker med mere?

Og forresten dejlige indbydelser!

:respekt: Louise

Hej Louise

Jeg har købt sko, slør og idag øreringe, men jeg har ikke billeder af det endnu. Jeg faktisk heller ikke hvordan sløret passer til kjolen, men det finder jeg ud af til juni, så skal jeg nemlig have kjolen tilrettet.

Med hensyn til invitationerne fik vi dem sendt afsted i påsken, men min mor snakkede med en af deres venner som skal med og de havde ikke fået den endnu.PANIK :biggrin: hvad var der dog gået galt.......

:biggrin: Det viste sig at jeg ikke havde skrevet det rigtige husnr. på, vi har desværre ikke fået returneret invitationen, så nu skal vi op på hesten igen, så de kan få deres invitation.

Jeg var lige lidt i panik, for det kunne jo være der var sket noget med postkassen jeg havde puttet dem i og så skulle jeg jo til at starte helt forfra. Jeg slap heldigvis nådigt :yay:

0

Del dette indlæg

Så er jeg kommet til håret. Jeg har fundet god inspiration herinde og andre steder på nettet og tænkte at jeg godt kunne tænke mig noget i denne retning:

post-17131-1146755280.jpg ellerpost-17131-1146755294.jpg

Jeg er så heldig at min kommende svigerinde er meget ferm på fingrene og gerne vil sætte mig hår til brylluppet. Så vi har prøvet lidt forskelligt og er efterhånden kommet frem til at mit hår skal sidde noget i denne retning - bare lidt højere på hovedet:

post-17131-1146755682.jpgpost-17131-1146755703.jpg

Her kan I også se lidt af mit slør.

post-17131-1146755723.jpgpost-17131-1146755737.jpg

Jeg ved ikke helt om jeg skal have de totter til at hænge, men jeg har jo heldigvis min frisør tæt på og vi skal øve igen på fredag.

Redigeret af Lonehotlips
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er det vist på tide at komme lidt videre herinde. Jeg har været i det kreative hjørne i weekende og fået lavet et par muligheder til hårpynt.

Egentlig havde jeg forelsket mig i denne her da jeg var nede for at prøve kjole

post-17131-1147190336.jpg

Men prisen var jeg ikke helt tilfreds med - den kostede 698kr. :heart: Efter min mening lidt for meget for så meget plastik og så lidt perler.

Derfor tog jeg en tur i Panduro og købte lidt ind, desuden havde jeg fået en perlehalskæde af min mor, som bare lå og samlede støv da den var gået istykker.

Resultatet er indtil videre blevet til to ting, først denne:

post-17131-1147190591.jpgpost-17131-1147190923.jpg

og denne (jeg har siden dette billede blev taget pillet den fra hinanden og brugt perlerne til noget andet)

post-17131-1147190677.jpg

Hvad synes I???

Jeg er ikke nogen professionel smykkemager, men det var faktisk ret sjovt at lege designer. Jeg håber på at kunne prøve dem i håret her på fredag, så må vi se om de faktisk kan bruges til noget.

Redigeret af Lonehotlips
0

Del dette indlæg

Wow dit hår kommer da til at sidde virkelig godt.

Jeg er helt vild med jeres invitationer. Tror hvis jeg havde set dem, før vi fik lavet vores, så ville jeg nok have tyvstjålet designet.

Hej Mette

Tak for komplimenterne, men jeg synes nu også at jeres invitationer blev ret flotte.

Jeg synes specielt den første er super sød, fin, sjov og romantisk

Godt gået

Birgit

Hej Birgit

Jeg synes også den er ret sød, men det viste sig at det blev lidt for frihedsgudinde agtigt med den på, så nu er jeg gået igang med at lave sådan en der skal ligge på håret foran knolden istedet.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer