Guest Dorothea

Navneændring+Pas og kørekort

4 indlæg i dette emne

Annonce ♥

af politiets hjemmeside fremgår følgende:

Ved navneændring

Du har ret til et nyt pas ved navneændring, men du skal stadig betale for det og følge nedenstående anvisninger. Bemærk, at du ikke kan få udstedt et nyt pas med dit nye navn, før navneændringen er trådt i kraft og fremgår af den påkrævede dokumentation.

så jeg tror ikke du kan få tilføjet noget, så enten skal du rejse i dit gamle navn, elelrs må du op med de 600 kr. :hug:

Ifølge politiets hjemmeside så koster det 260 kr at få et duplikat kørekort,. dvs. få et nyt navn på.

Redigeret af stineka
0

Del dette indlæg

Det havde jeg slet ikke tænkt på regnede bare med at man skulle meddele det de forskellige steder også fik man de nye papir.. Regnede da ikke med at man skulle betale for et nyt kørekort... Er det da noget der sådan skal gøre ? mener for man en bøde hvis man skulle blive stoppet også man har to forskelige efternavne... mmmm Det lyder hvis lidt forvirrende det jeg har skrevet men i kan nok følge mig...

Nu er der bare lgie pludselig så meget mere at tænke på...

knus

elisa

0

Del dette indlæg

hej tøser

man kan IKKE bare føres sit nye efternavn over på sit pas eller sit kørerkort. det koster og er død besværgeligt.

hvad ang. om man på sit kørerkort at to forskellige efternávn tro jeg ikke gør nået.

Da jeg fikmit kørerkort i år, stod der i mit pas mit gamle efternavn, som jeg fik ordre på at at udfølge med, men de har nu af ligevel skrevet mit nye efternavn på mit kort og jeg snakket med politiet om det og de sagde at det ikke gjorde nået. men jeg have ikke fornyet mit pas, men der skal jeg så tilgengæld betale et nyt et, da det er ugyldigt da jeg nu står under et andet eftenavn. så 600kr skal man opmed når man skifter efternavn.

når man skifter efternavn kommer der automatisk ens nye sygesikringsbevis og alle offentlige myndigheder bliver informeret om det, så der er der ingen ko på isen. men undersøg alt afligevel inden man bare tror det kommer af sig selv. for det gør det ikke.

:hug: ann marie :angry:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer