Guest Lykke

Bryllupskage

26 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej Romantiske vægt..

Det er det for nogle, men vi havde været forlovet i 4 år, før Mads friede, så det er ikke nødvendigvis sikkert..

Men min fætter har lige friet til sin kæreste og samtidig blev de forlovet, så det er vist lidt smag og behag..

Men jeg ville tro at man sagtens kan være forlovet i flere år inden han frier, vi har ihvertfald mange vennepar der er forlovet uden han har friet..

Hilsen Maibritt :)):

0

Del dette indlæg

Hej Lykke

Nu nævner du både Noelia og Kagekompagniet som befinder sig i hver ende af landet......selvfølgelig kan du få dem leveret, men hvis nu du fortælle hvor i landet festen skal holdes, så kan det være, at der er nogen der har nogle gode anbefalinger.

Ellers kan jeg personligt sige, at jeg KUN har gode erfaringer med begge steder. Jeg har dog aldrig fået bryllupskage hos dem, men jeg bestilte en bryllupskagefigur udformet som Marge og Homer Simpson hos Noelia som en overraskelse til min mand til vores bryllup og den var suveræn flot!! Hun var super, super sød og jeg følte virkelig at hun havde styr på tingene. Jeg har efterfølgende KUN hørt godt om hendes bryllupskager....

Mht. kagekompagniet har jeg igen aldrig smagt deres bryllupskager, men jeg har købt nogle værktøjer igennem dem og er mægtig søde. De afholder også kursus i kagedekoration og jeg har snakket med en der har været med til et af dem og som roser dem til skyerne. Jeg har også her kun hørt godt om deres bryllupskager.

Hvis det er på sjælland slaget skal stå, så er der også Kagebutikken som virkelig laver nogle super flotte kager og som også er fantastisk proff.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hejsa..

Det med bryllupskagen... der har jeg en veninde som fortalte mig at de bare fandt en bager de syntes var god så snakkede de om det og bageren lavede en kage i det de havde tænkt på( fx chokoladekage) og så fik de lov at smage først *SS* de fleste bager bringer ud til sådanne ting vil jeg mene i jylland gør de *GG*

håber i finder en rigtig god en

hygge Tina..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Tina.

Ja, det er jo netop det, man vil gerne have at kage skal være god og smage godt (tit er bryllupskager alt for søde, så man efter et par mundfulde lader resten stå), men jeg må indrømme, at man blive lidt præget af alle de flotte bryllupskager man se afbilledet...... :)

Knuser

Lykke : )

:hjerte:

0

Del dette indlæg

Vi fik bryllupskage fra en bager i lokalområdet, som vi synes er rigtig god. Kagen var både flot og smagte fantastisk godt (kage) Samtidig var den ikke nær så dyr, som f.eks Noelias - hun kører med en kuvertpris på 60 kr. og vi fik vores til 30 kr. pr. kuvert og der manglede absolut ikke noget. :tu:

0

Del dette indlæg

så fandt jeg den.

Bryllupskage med hinbærdmousse og tobleronecreme. Den er bare SÅ ker.

Du kan finde den på www.bryllupnu.dk under bryllupskager.

her er det direkte link

http://www.bryllupnu.dk/kager/opskrifter/h...rtoblerone.html

Håber at du kan bruge det til noget. Der er også andre kager på den hjemmeside (kage)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uden selv at have personlig erfaring med det, kan jeg da fortælle, at jeg gang på gang hører FØTEX bageren nævnt ifm. bryllupskager?!

Det er ca halv pris af hvad du skal give hos en rigitg bryllupskage-konditor, og det er da pudsigt at rigtig mange nævner Føtex, hvis ikke kagen skulle være god!!!

Kh Linse :hjerte:

0

Del dette indlæg

Uden selv at have personlig erfaring med det, kan jeg da fortælle, at jeg gang på gang hører FØTEX bageren nævnt ifm. bryllupskager?!

Det er ca halv pris af hvad du skal give hos en rigitg bryllupskage-konditor, og det er da pudsigt at rigtig mange nævner Føtex, hvis ikke kagen skulle være god!!!

Det er rigtigt, at Føtex har fået god omtalt for bryllupskager. Imidlertid skal man være opmærksom på, at forskellige Føtex-bagere har forskelligt udvalg. Nogle steder kan man fx kun vælge imellem jordbær - og hindbærfyld i en ellers standardkage, mens man andre steder både kan bestemme form, fyld og pynt.
0

Del dette indlæg

Hej Lykke..

Ja, det var jo ikke lige det svar vi regnede med at få, men men... der er laaaannnnggggg tid til at det er vores tur, så jeg finder nok på noget andet. :KOK:

Grunden til at jeg allerede er begyndt at forhører mig, er at jeg simpelthen ikke kan lade vær.. jeg synes der er så mange ting der skal falde på plads at jeg er lidt bange for at komme "bagefter" :)

En af grundene er også at vi skal have en sukkerfri bryllupskage og det er ikke alle der vil/kan det, fordi jeg vil jo selvfølgelig stadigvæk have pynt mm :)

Hvor lang tid i forvejen begyndte I andre på forberedelserne???

Knus

Miss-x :hjerte:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej miss-x.

Tja, egentlig så begyndte jeg at snuse rundt herinde på siden, i div bryllupsblade og på bryllupsmesser allerede kort efter, at min kæreste havde friet, så det er efterhånden 1 1/2 år siden :wub:

Men men, så skal det også siges, at jeg har "holdt pause" i et halvt år, hvor jeg har været "brudepige" for to af mine veninder her i sommers, så jeg har haft rigeligt at se til :)

Og er først kommet igang igen nu, og nu syntes jeg pludselig, jeg har fået travlt!!!

Vi bestilte dog kirken allerede i vinters, og det samme gælder fotografen. Feststedet fik vi bestilt i sommers :)

Knuser

0

Del dette indlæg

Røskva nævner en bryllupskage fra www.bryllupnu. dk Jeg kan varmt anbefale den. Min mor lavede den til min fødselsdag, og min mors veninde lavede den efterfølgende til hendes datters bryllup, og den smager RIGTIG godt. Den er let og frisk i smagen. Du skal huske på efter 3-4 rettersmad så er en tung kage ikke lige sagen, men Bettys lagkage som den i virkeligheden hedder, kan jeg varmt anbefale. Og så ser den rigtig flot ud.

Den skal jeg have til min bryllup, dog bliver det min mors veninde der laver den, fordi som min mor siger, der har hun ikke nerver til. :) Uden at jeg skal gøre mig klog på det, så skulle den eftersigende være let at lave. :)

Krebsen

0

Del dette indlæg

Hej.

Man kunne jo også få bryllupskagen om eftermiddagen, istedet for efter 3 retter mad, så er der jo ingen der kan spise noget alligevel, og alt for meget går til spilde

Vi skal have vores om eftermiddagen.

Er der for øvrigt nogle af jer der gemmer toppen af kagen til jeres barns dåb????

Line P

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal også have vores bryllupskage om eftermiddagen. Det er nemlig synd at servere den efter middagen, hvor ingen alligevel kan spise noget som helst, fordi de er så forædte i al den go'e mad vi serverer :) Og så synes jeg også at bryllupskagen får den opmærksomhed som den egentlig fortjener - i stedet for at være gemt som "nummer sjok"...

Vi regner med at pakke gaver ud imens folk nyder bryllupskagen (kage)

/arno :)

0

Del dette indlæg

Miss-x, jeg skal giftes d.3 juli 04, så det er jo lige om snart :wub:

Puh, håber bare jeg når det hele.......... :)

Vi havde også tænkt at få serveret bryllupskagen om eftermiddagen (selvom jeg først syntes det var "forkert"), men som I selv siger, er det meget ovenpå en tre retters festmenu. Og til min venindes bryllup i sommers, havde de valgt det, og det fungerede faktisk rigtig godt :)

Så ikke nok med, at man kan hygge med gæsterne om eftermiddagen og nyde kagen, det hele bliver heller ikke så presset sidst på aftenen, og så er det faktisk også rart med lidt i maven efter kirken :)

Nej, jeg havde ikke tænkt at gemme noget kage- fryser eller ej, så tror jeg slet ikke kagen er god mere til den tid, vi ville skulle holde dåb hvis det var ;)

Vi skal holde brylluppet ude hvor vi skal overnatte, og i sommervarmen.... nej, jeg tror ikke.....

Det lyder da som en spændende opskrift Krebs, den vil jeg da lige kigge på, for selvom vi vælger at bestille en kage, kan det jo være, opskriften kan bruges til en anden lejlighed :)

Knuser

0

Del dette indlæg

Hejsa!!

Med hensyn til bryllupskager har jeg flere gange smagt Markus Gringo´s bryllupskager og de er bare mums...

Også derfor jeg vi nu selv bestilt vores kage derfra.

Han er som regel med på diverse bryllupsmesser og har sin egen hjemmeside www.grigo.dk

Håber rådet kan bruges

:hjerte: -lig hilsen

elvis

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer