Gitte L

Sidste svardato

13 indlæg i dette emne

Hej allesammen.

Som jeg allerede har læst har mange, udover mig, problemer med at de inviterede gæster ikke overholder sidste svar dato.

Der er 3 i blandt vores inviterede, der stadig ikke har svaret og svar datoen falder imorgen.

Hvad syntes i man skal gøre? Jeg gider ikke ringe og rykke folk for et svar, enten er man interesserede og glade for vi har tænkt på, at invitere dem eller også er man ikke.

Jeg gider i hvertfald ikke ringe og tigge folk om, at møde op.

Men jeg syntes også det virker lidt "hårdt" bare, at slette folk fra listen uden at have hørt noget. Men har virkeligt lyst til det.

Hvad har i andre gjort?

Knus fra Gitte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Gitte

Er du sikker på, at de har fået indbydelsen? Der er í hvert fald en af vores gæster som ikke fik deres første, så vi er lidt i tvivl om dem vi ikke har hørt fra, har fået deres og har faktisk tænkt på at ringe til dem, som vi ikke ved om har fået deres indbydelse.

Hvis du ved de har fået indbydelsen, ville jeg heller ikke ringe til dem, for det er sgu for dårligt og mega hårdt, når dem man gerne ville se til sin store dag ikke engang gider at svare.

Hvor er folk bare ubetænksomme ind imellem.

Charlotte

0

Del dette indlæg

Jeg har det også bare sådan at hvis folk ikke kan finde ud af at svare betyder det at de ikke er interesserede...lidt en ussel form for at sige nej tak...

Vi har stadig ½ måned til SU dato, men mangler stadig svar fra en del...men de må jo bare give lyd fra sig hvis de vil med...

0

Del dette indlæg

Vi havde to hold der ikke svarede til tiden:

- min fætter, som jeg blev nødt til at sende en sms, for at spørge om han kom eller ej - hvorefter han svarede at han desværre ikke kunne få fri fra arbejdet (han havde også kun haft 3 mdr. til at forsøge, og selv hvis han ikke kunne, så irriterede det mig grusomt at han så i det mindste ikke kunne ringe og sige det!!!)

Det andet hold var min morbror og tante, som jeg ikke havde hørt fra. En uge efter svarfristen ringede jeg til dem og spurgte stille og roligt, og så sagde hun; " jamen vi har da svaret at vi meget gerne vil komme?!" Øhh....ok, helt fint, hvornår var det.? "det gjorde vi til den middag hvor du ikke kunne deltage, men vi sagde det til Claus. SAY WHAT?????

Skal lige siges at jeg selvfølgelig inden jeg ringede spurgte claus om de havde svaret til ham - men det sagde han nej til..... Da jeg så nævnte hvornår de havde svaret så kom det... " Nåå ja, nu kan jeg da egentlig godt huske det......" :bask:

Nå, men det jeg egentlig villesige med det her var: JA det er S.... irriterende når der er folk der ikke har pli til at svare rettidigt.

MEN, jeg synes dog at man skylder folk at ringe og spørge, bare en gang - da de måske ikke har modtaget invitationen (det sker oftere end man tror) eller har svaret til manden (som i hvert fald i min erfaring er notorisk hukommelses-svag med ALT) :hug:

Badutski

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Her er min holdning. Jeg har virkelig brugt en del penge og rigtig rigtig meget tid på at lave nogle indbydende ivitationer. Derfor kunne jeg ikke drømme om at bruge yderligere tid på at følge op os dem, der så ikke engang gider at gribe knoglen og give besked. For mig er manglende svar et helt klart signal om at personerne ikke gider at deltage i brylluppet. Hvorfor så bruge ekstra ressourcer på dem.

Manglende svar bliver sat som "Nej-takkere" efter svarfristen. Skulle nogen give besked den følgende uge efter må de gerne komme med. Men en uge efter fristen bliver listen lukket. Dette fordi vi ugen efter, så har styr på overnatninger, bordplan og antal gæster, hvilket skal meddeles til restauranten og overnatnignssted.

Min mor har også fået en del beskeder som jeg dog ikke selv har modtaget. Heldigvis har hun fortalt dem, at det ikke er hende de skal give besked, men at de skal kontakte mig.

Status nu 7 dage inden sarfrist

Alle danske gæster har svaret for lang tid siden

6 ud af 38 fra mit land svaret.

Mangler således 32. Så mon ikke telefonen kommer til at gløde den næste uges tid :-)

Kh Xzenia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde sidste svarfrist d. 1. maj og mangler i hvert fald fra 1 par, som aldrig giver besked.

Og så er der en 3-4 par som vi ikke har hørt fra, men som vi tror at de selv tror at de har meldt til. I hvert fald snakker de som om.

Problemet er at vi er i tvivl om at når folk siger tak for invitationen, skal vi så høre: vi kommer. Men det synes jeg ikke er det samme.

Vi sendte julekort ud, hvor vi bad folk sætte X ved d. 25. maj. Og det er da muligt at nogen har sagt at de kom. Men vi begyndte ikke at sætte "kommetegn" før vi havde sendt de rigtige invitationer ud. Men nu skal vi lave bordplan i weekenden, og så må vi have ringet rundt til de forskellige.

0

Del dette indlæg

Jeg vil helt klart ringe og ikke bare tage for givet at folk ikke kommer, tænk nu hvis de så dukker op på dagen fordi de tog det som en selvfølge at man viste at de kom og måske ikke lige fik svaret.

Jeg syntes ikke man kan tillade sig at tage for givet, at brudeparret ved at man kommer. Hvis brudeparret tager det for givet at gæsterne kommer, hvorfor så bruge uanede mængder tid på at lave invitationer og porto til at sende dem ud?

Hvis man modtager en invitation er det almindelig pli at svare på den inden su fristen. Dem vi ikke hører fra inden 15.6 bliver opfattet som nej takkere og skulle de dukke op på dagen, er de velkommen til receptionen nix weiter.

Jeg mener det er ganske uforskammet ikke at svare på en invitation.

Knus Pia

0

Del dette indlæg

Jeg vil helt klart ringe og ikke bare tage for givet at folk ikke kommer, tænk nu hvis de så dukker op på dagen fordi de tog det som en selvfølge at man viste at de kom og måske ikke lige fik svaret.

Jeg syntes ikke man kan tillade sig at tage for givet, at brudeparret ved at man kommer. Hvis brudeparret tager det for givet at gæsterne kommer, hvorfor så bruge uanede mængder tid på at lave invitationer og porto til at sende dem ud?

Hvis man modtager en invitation er det almindelig pli at svare på den inden su fristen. Dem vi ikke hører fra inden 15.6 bliver opfattet som nej takkere og skulle de dukke op på dagen, er de velkommen til receptionen nix weiter.

Knus Pia

Jeg er helt enig, men jeg ville personligt have det dårligt med at skulle stå på dagen og forklare hvorfor de alligevel ikke skal med til middagen.

0

Del dette indlæg

Vi havde svarfrist for en lille måned siden og vi mangler stadig svar fra 3 pers.

Vi har valgt ikke at bestille mad til dem!!

Vi har adskillige bordplaner for at det skal gå op.

Jeg har tænkt mig at sige til dem at jeg ikke havde forventet at se dem når nu de ikke havde svaret og så vil jeg spørge dem om jeg skal bestille en pizza. helt seriøst!![/size]

Hilsen Tina

Det værste er at den ene havde 60 års fødselsdag i januar og han sagde til mig da jeg ringede og meldte mig til at han var glad for at jeg ringede for det var ikke alle der gjorde!!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Knus Pia

Jeg er helt enig, men jeg ville personligt have det dårligt med at skulle stå på dagen og forklare hvorfor de alligevel ikke skal med til middagen.

Ja personligt ville jeg ikke få det dårligt med at forklare, hvorfor der ikke er plads til gæster, der ikke har givet svar. Måske er det at være en hård banan. men jeg kan altså ikke få det dårligt over folk, hvis de selv ikke har pli nok til at svare på en invittion.

Kh Xzenia

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer