KarinaT

Drikkevarer...

16 indlæg i dette emne

Vi har siddet og regnet lidt ud på hvor meget vin, øl og diverse vi skal have købt ind til festen...vi er kommet frem til dette, men er det for meget eller for lidt? Det bliver jo (forhåbentlig) en varm sommerdag...

Hvor meget regner i med at der bliver drukket til jeres fest?

Vi bliver ca 70 personer

Rødvin: 40 flasker

Hvidvin: 24 flasker

Sodavand: 3 pr pers

Øl: 3 pr pers

Isvand: Forsamlingshus

Kaffe: Forsamlingshus

Champagne: 15-16 flasker

Derudover kommer der likør til kagen og en smule sprut til senere...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Karina

Da jeg holdte min runde fødselsdag, sagde vinhandleren til mig 1½ flaske pr. person til vin. Jeg må så sige, at vin var der en del tilbage af, men hvad der overraskede mig meget var, at der røg rigtig mange kasser øl og vand.

Synes du skal være forberedt på det. Du skriver nemlig 3 flasker pr. person i øl og vand. Jeg tror det er for lidt. Synes ofte til fester, at folk efter noget tid vælger øl eller vand i stedet for.

Hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

Hej Karina

Da jeg holdte min runde fødselsdag, sagde vinhandleren til mig 1½ flaske pr. person til vin. Jeg må så sige, at vin var der en del tilbage af, men hvad der overraskede mig meget var, at der røg rigtig mange kasser øl og vand.

Synes du skal være forberedt på det. Du skriver nemlig 3 flasker pr. person i øl og vand. Jeg tror det er for lidt. Synes ofte til fester, at folk efter noget tid vælger øl eller vand i stedet for.

Hilsen Krebsen

Ja det er jeg klar over...og det er også derfor det er så svært, for det er svært at vide hvormange der foretrækker øl frem for vin og omvendt...

Det er jo en blandet forsamling når der er så mange gæster...

0

Del dette indlæg

Karina, kan du ikke aftale med det sted, hvor I køber vand, vin og øl, at I køber det dobbelte af det hele, men at I efterfølgende kan returnere det overskydende? Det tror jeg vil give dig meget mere luft end hvis du skal tage et x antal præcist. Jeg tror det vil stresse dig langt mindre på den måde.

Bare en idé

Hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Karina, kan du ikke aftale med det sted, hvor I køber vand, vin og øl, at I køber det dobbelte af det hele, men at I efterfølgende kan returnere det overskydende? Det tror jeg vil give dig meget mere luft end hvis du skal tage et x antal præcist. Jeg tror det vil stresse dig langt mindre på den måde.

Bare en idé

Hilsen Krebsen

Med hensyn til øl og vand så laver vi en aftale med den lokale brugs, så der blir der nok ikke det store problem. Men vinen henter vi i Tyskland så der ville det være rart at vide sådan nogenlunde hva man skal regne med.

I forsamlingshuset fik vi af vide at vi skulle regne med ca en halv flaske pr. mand. Det holder også nogenlunde med hvidvinen, da de fleste kun drikker den til forretten og derefter skifter over til rødvin eller øl. Men tror altså ikke at man kan regne med en halv flaske rødvin pr. mand, da der altid er nogle der uden problemer kan drikke en flaske selv...

Men vi må jo bare købe rigeligt hjem af det for at være på den sikre side. Nu drikker vi selv rødvin så det er ikke det værste at brænde inde med.

0

Del dette indlæg

Vi skal også være 70 til vores bryllup. Vi har købt 40 flasker hvidvin og 80 flasker rødvin. Det kan gode være at det er i overkanten, men vi vil hellere have et par flasker for meget end for lidt.

Med hensyn til sodavand har vi beregnet 5 til hver (skal også giftes i august). Derudover kommer der øl og brezer og der har vi købt 10 kasser breezere og 6 kasser øl.

Knus Malle

0

Del dette indlæg

Vi har købt:

1 fl rødhvin pr. person

½ fl hvidvin pr. person

4 øl pr person

6 sodavand pr. person

plus selvfølgelig isvand.

Ved simeplthen ikke om det er for lidt eller meget, men vil hellere være på den sikre side.

Vi er dog meget mere i tvivl om hvad vi skal købe til kaffen??

Vi bliver 30, og skal have baileys og cognac.

Vil tre falsker baileys og to flasker cognac mon være nok??

0

Del dette indlæg

Vi har købt:

1 fl rødhvin pr. person

½ fl hvidvin pr. person

4 øl pr person

6 sodavand pr. person

plus selvfølgelig isvand.

Ved simeplthen ikke om det er for lidt eller meget, men vil hellere være på den sikre side.

Vi er dog meget mere i tvivl om hvad vi skal købe til kaffen??

Vi bliver 30, og skal have baileys og cognac.

Vil tre falsker baileys og to flasker cognac mon være nok??

ja jeg regner heller ikke med at vi køber meget mere (nok et par flasker mere da vi er 70)

Men det er nok langt fra alle der vil have likør...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man kan jo også sige at mange af dem som holder festen på en kro/et hotel - at ved dem er der en begrænsning på en eller to "små" til kaffen.

Så må der da være nok af de stærke sager i vores tilfælde??

Det er jo heller ikke meningen af vores bryllup skal ende i totalt druk... :shooter:

Selvom det nok ikke er baileys og cognac der afgør dét!? Og dog - men ved aldrig med det baileys, det har taget fusen på mig ved en eller to lejligheder :shooter:

0

Del dette indlæg

Vi skal både holde reception og fest.

Til receptionen regner vi med at der kommer 50-60 pers. og til festen 30 pers.

Vi har købt følgende:

Øl 12x24

Sodavand 12x24

Rødvin 24 1 liters flasker

Hvidvin 48 flasker

Bayli's 2 flasker

Cognac 1 flaske

Whisky 2 flasker

Vodka 6 flasker

Caramelvodka 1 flaske

Så skal vi købe æble+appelsinjuice og kakao til drinks.

0

Del dette indlæg

Folk tager til takke med hvad der er. Jeg plejer normalt at sige at folk ikke drikker så meget til et bryllup men i lørdags var undtagelsen. Udover vin, øl og spiritus i store doser røg der 124 flasker Bacardi Breezer. Men havde de nu ikke været der havde folk bare drukket hvad der var :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Folk tager til takke med hvad der er. Jeg plejer normalt at sige at folk ikke drikker så meget til et bryllup men i lørdags var undtagelsen. Udover vin, øl og spiritus i store doser røg der 124 flasker Bacardi Breezer. Men havde de nu ikke været der havde folk bare drukket hvad der var :cheerleader3:

Okay hvor mange gæster var der?

Ja men køber nu ekstra hjem for en sikkerheds skyld...og det er da heller ikke værre end hvis vi skulle løbe tør så har forsamlingshuset vel nok et par flasker man kan snige ind...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

45 gæster og 6-7 børn (og de drak ikke sprut m.v). Mit indtryk var at det mest var pigerne der drak Bacardi Breezer. Jeg talte da også med Rene K. i mobilen ved 4 tiden (vi taler som regel altid sammen pr. telefon når vi hver især er færdige), og da jeg sagde til at ham at de nok havde drukket lidt mere end normalt stod krofatter og nikkede - "Det kan man vist roligt sige" :cheerleader3:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

45 gæster og 6-7 børn (og de drak ikke sprut m.v). Mit indtryk var at det mest var pigerne der drak Bacardi Breezer. Jeg talte da også med Rene K. i mobilen ved 4 tiden (vi taler som regel altid sammen pr. telefon når vi hver især er færdige), og da jeg sagde til at ham at de nok havde drukket lidt mere end normalt stod krofatter og nikkede - "Det kan man vist roligt sige" :cheerleader3:

Ja men det er og også helt forskelligt fra fest til fest og person til person. Og mange ting spiller jo også ind f.eks. humøret og vejret...så vi køber bare ekstra - Satser på at folk er i et forrygende humør og at solen skinner fra en skyfri himmel :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

vi bliver 42 og 2 af dem drikker ikke men vi har regnet med

1½ flaske rødvin per person - derfor 60 stk

½ flask hvidvin per person - derfor 25 stk

30 1½liters flaske sodavand

5 fustager øl med 25 liter - så ca 3 store fadøl per person

så vi har lidt mere end jer

0

Del dette indlæg

Det er nemlig meget forskelligt fra fest til fest hvor meget der drikkes. En ting man dog sikkert kan regne med til sommerfesterne er at der bliver drukket rigtig meget sodavand og isvand. Jeg konfirmerer selv noget der ligner 1 1/2 - 3 liter cola ved en bryllupsfest, men drikker så retfærdigvis heller ikke andet. Jeg vil tro at der går ca. 4-8 sodavand pr. person i snit.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer