frisk77

Forkølelsessår....

11 indlæg i dette emne

Nogle der har nogle gode råd???? :) Det er bare SÅ stort...... Piz oz...... Har prøvet at købe compeedplastre og de virker tilsyneladende. Håber Håber Håber bare det går væk inden lørdag, i hvert fald så meget at det kan dækkes.....

:bunny_4: Lone :blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey

Har også hørt at det skulle virke... her er lidt mere info... og en der har prøvet det

"Usynligt men effektivt

Resultaterne af en ny klinisk undersøgelse viser, at et nyt og næsten usynligt plaster fra Compeed er en effektiv metode til behandling af forkølelsessår. Det skriver Compeed i en pressemeddelelse torsdag. Undersøgelsen er gennemført på Dermatovenerologisk afdeling og Videncenter for Sårheling, Bispebjerg Hospital og den viser, at den nye behandlingsform er effektiv. 90 procent af de i alt 87 personer med forkølelsessår i udbrud, som deltog i undersøgelsen, vurderede, at plastret – i modsætning til den sædvanlige behandling – gjorde forkølelsessårene mindre synlige. 81 procent udviklede ikke sår og følte, at Compeed Plaster mod Forkølelsessår gjorde det lettere at leve med deres udbrud end den sædvanlige behandling" - Dansk farmaceut forening HER

Du kan læse lidt mere om det her:!Prøvet compeed

Og så kan du læse om en der har haft en god oplevelse med det her:

Redigeret af Katharina Stendys
0

Del dette indlæg

Hejsa...

Det virker altså bare det der plaster...

Jeg fik et mega forkølelsessår her i sidste torsdags og det er næsten væk nu... Og det har så taget knap 3 dage nu...

Knus Nanna.

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er lige med på en lytter her, døjer nemlig selv med svære anfald af forkølelsessår, som bare varer flere uger ad gangen, og salven virker bare ikke på mig. Min tidligere læge gav mig Zovir på pilleform, det virkede bare rigtig godt. Men min nye læge vil desværre ikke give mig dem, da hun ikke mener det er nødvendigt, ÆV!

Har godt hørt om de nye plastre fra compeed, men må sige at jeg er noget skeptisk for om de nu virker! Så det er godt at høre erfaringer fra andre. Men tror nu det er meget forskelligt, hvilken effekt det har.

Ellers ved jeg, at der er visse madvarer man skal undgå. Det har noget at gøre med aminosyrerne, der er to, der påvirker udbruddet, lysin og arginin.

Visse fødemidler øger tendensen til udbrud, værst er chokolade, nødder og gelatine. Spiser man rigtig meget af kornprodukter, kan det gavne at spise mindre af dem. Det er aminosyren arginin, der er synderen, hvorimod en anden aminosyre, lysin, modvirker udbrud af herpes, men lysin kan ikke købes i tabletform. Der er derimod meget lysin i mælk, sojabønner, okse-og svinekød. Det er også vigtigt at styrke sit immunforsvar med rigelig, moderat motion og sund mad. Man kan købe lysin over Internettet samt nogle steder i Danmark. Dosis er for eksempel 2 gram lysin to gange dagligt mellem måltiderne.

Et studie har vist, at hvis man smører med E-vitamin i form af hvedekimolie (kapsler med 335 mg E-vitamin) hver fjerde time, kommer der en hurtig lindring af smerterne, og sårene heler meget hurtigt op. (Dent Survey 1976; 52 (7): 50-51). Man kan også væde et stykke vat med E-vitamin-olien og anbringe det på såret (også inde i munden) i 15 minutter tre gange dagligt.

I kan læse mere her og ellers kan i søge på google på herpes og lysin eller arginin.

C-vitamin skulle også være godt, jeg spiser 500 mg tre gange dagligt, når jeg har udbrud, og til daglig 500 mg dagligt.

Mvh Sigrid

0

Del dette indlæg

Jeg har førhen spist longo vital og de holdte alt hvad der hed sår væk.. Det er bare lidt sent nu skaden er sket... Jeg vil ringe til lægen i morgen og bede om noget akut, det sker jo af og til der er vidundermidler de kun udskriver i sådanne tilfælde :)

Knuz Lone

0

Del dette indlæg

Hej Lone

Fortæl din læge, at du skal giftes om 6 dage og be om zovir tabletter 5 tabl. dagligt. Dine forkølsessår forsvinder løbet af et døgn. Samtidigt skal du smøre zovir cream, så tit du overhovedt orker. Så er jeg sikker på som amen i kirken, at du er fit for fight på lørdag.

Jeg har selv døjet meget med det, og VED det virker.

Held og lykke på lørdag

Kærlig hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

Ringer til lægen så snart jeg kan her til morgen :bunny_4: Tak for de super gode råd tøzer..

:) Lone

Opdatering: Har lige været ved lægen og fået pillerne og jeg må gerne bruge plastrene samtidig så såret heler pænt :blush:

Redigeret af frisk77
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

JUBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Så er der efterhånden kun et rødt mærke tilbage og der er 3 hele dage endnu før make-uppen skal på :cheerleader3:

Tak for rådene om de piller, de er jo fantastiske..

:bearhug: Lone

Redigeret af frisk77
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer