Frk. Sif

Borgerlige vielser

79 indlæg i dette emne

Vi er jo klart i undertal her på BK, men ikke destomindre er vi nogle, der har valgt en borgerlig vielse istedet for kirken. :blink:

Så jeg tænkte om vi måske skulle have en "borgerlig tråd"? Synes nemlig selv det er svært med sange, ritualer osv. når man ikke har det skræddersyede program fra kirken at læne sig op af :blush:

Så hvad sir I? Er det her vi smider ideer til vielsesmusik, sange, pynt og aaaalllt det andet? :)

:bunny_4: Christina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Christina

Vi skal også have borgelig vielse. Vi skal vies på Fredensbrog Store Kro i deres glassal kl. 13.00 Fredensborg Borgmester vier os.

Glassalen bliver pyntet med høje stativer og pyntet med calla, roser og liljer. Stolene bliver sat i to rækker på hver side er der to stole. Glassalen er 20 m lang. Vi har en harmonika spiller Dario Ferry som spiller Her comes the bride når jeg og mine brudepiger kommer gående.

Borgmesteren holder en tale med efterfølgende vielsesritualen. Efter vielsen skal vi fotografes i Fredensborg park. Vi har reception til kl. 15.30 derefter har gæsterne mulighed for, at enten trække sig tilbage på deres værelser eller gå sig en tur. Fredensborg er en smuk by synes jeg. Kl. 18.00 er der middag.

Det er sådan nogenlunde vi har tænkt os indtil videre.

Synes det er en rigtig god ide med denne tråd. Kunne være I har nogen gode ideer eller forslag til andre ting end lige hvad jeg har tænkt på.

Vi vil gerne stille rammerne lidt a la kirke, men vi har ingen sange under vielsen andet end de to melodier som mange bruger når man kommer ind og når vi går ud sammen.

Hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Super idé til en tråd! Vi skal giftes borgerligt, eftersom min tilkommende slet ikke er til kirken. Jeg holdt dog på, at 1) Jeg ville have min store hvide kjole, og 2) Min far skulle føre mig nedad "ét eller andet" (når nu det ikke kunne blive kirkegulvet), og 3) Vielsen skulle være mere personlig end en typisk hurtig rådhusvielse. Så vi besluttede os for at det skulle være udenfor, og eftersom det ikke kan lade sig gøre borgerligt her i Århus måtte vi søge i andre kommuner. Det blev Sønderborg, hvor jeg kommer fra, hvor vi skal giftes ved vandet et smukt, smukt sted!!! Vi skriver vore egne løfter, og så kommer borgerrepræsentanten med det formelle. Vi har fået en veninde til at spille guitar og synge til vielsen. HVIS det skulle regne, tager vi ind på rådhuset, som er et rigtig hyggeligt gammelt ét, hvor det ikke ville virke upassende, at min far følger mig op. Og der er desuden plads til alle vores gæster derinde. Vi har efterhånden fået det stykket sammen, så vi får det 100% som vi ville, og måske endda endnu bedre!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rigtig god idé

Vi skal vies hjemme i vores have kl. 12. hvor det kun er vores forældre, søskende, farmor, mormor og vores tætteste venner der skal overvære vielsen.

Kl. 13.30 vil der så være Åbent hus og omkring kl. 15 vil der være tændt op i ca. 4 weber grille hvor der så vil være delvis selvbetjening ved tilberedning af kødet.

Vi stiller telt og i haven og inviterer ca. 60 personer.

Det skal holdes i en meget afslappet stil, uden bordkort, sange og taler.

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes allerede kl. 10 om formiddagen på københavns rådhus og bagefter har vi inviteret familien og vennerne på brunch (med fin opdækning). Tror det bliver dejligt hyggeligt og uformeldt med brunch. Senere skal vi grille og bare hygge med familien.

http://www.frederiks.nu/pages/showcontent.asp?menuid=10

Vi har begge to investeret i noget lækkert tøj men alt det med pynt, taler og sange har vi ikke med. Vi har valgt fusions ringe fra G. Jensen og min rådhusbuket skal ligne den min afdøde svigermod hvade.... uha jeg glæder mig :)

Skulle vi ikke også oprette en tåd over i kjoleforummet, så vi kan se hinandens tøj???

0

Del dette indlæg

Hvor er det skønt at se, at det slet ikke er kedeligt "bare" at skulle giftes borgerligt :blush:

Selv er vi ude i en anden variant, nemlig strandvielsen. Først var planen en tur på rådhuset og derefter fest, men vielserne ligger så tidligt på dagen, at det blev droppet.

vi er begge vilde med strand og vand, så det er jo oplagt. Feststedet ligger også lige ved stranden, så transport skal vi ikke bruge meget tid på :)

Men hvad vi skal have af musik og evt sange - ja DET vender vi tílbage til.... :bunny_4:

0

Del dette indlæg

Jamen, her er jeg da også gerne med!!

Vi skal også giftes på det hyggelige gamle rådhus i vores by.

Vi har "rigtigt" gifte-tøj på, jeg har en fin brudekjole, og min kæreste et flot jakkesæt og fin skjorte - men ikke slips, for det er BARE ikke HAM!!

Alle vores gæster er inviteret med ind på rådhuset, der også fint plads, så på den måde er det ligesom i kirken.

Har ikke haft møde med borgmesteren endnu, hvis vi overhovedet skal have et møde, og er faktisk heller ikke helt sikre på at det er borgmesteren him self der skal vie os??

Vi skal have nogle fine enkle ringe fra Chanti.

Vi skal fotograferes efter vielsen, og ankommer til festlokale et par timer efter vielsen.

Vi skal have tre retter, alle buffet, for at have en lidt mere afslappet stemning.

Vi skal holde taler og danse brudevals, hvor jeg tager slør på, så det kan blive revet i stykker.

Jeg tror jeg er ca lige så meget "bridezilla" som dem der skal giftes i kirken, vi er af den holdning at selvom det ikke er et kirkebryllup, så skal der ikke spares på noget!!

På den måde har vi skræddersyet et bryllup til os selv med præcis de elementer i vi gerne vil have.

Og ALT kan efterhånden ses i min planlægningstråd...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror jeg er ca lige så meget "bridezilla" som dem der skal giftes i kirken, vi er af den holdning at selvom det ikke er et kirkebryllup, så skal der ikke spares på noget!!

Jeg kunne ikke være mere enig :bearhug:

Vi skal giftes kl. 12.00 i mine forældres have. Vi skal vies af et byrådsmedlem, som vil holde en tale til os. Min far følger mig op af græsplænen, når han nu ikke skal følge mig op af kirkegulvet ;)

Herefter får vi lidt velkomstdrink og råber hurra :cheerleader3:

Så trækker vi indenfor til frokost og senere bryllupskage.

Ved 20 - tiden forsvinder min mand(!) og jeg, for vi skal nemlig ud at spise...helt for os selv -HAHA-

Det er dejligt at høre om hvordan andre gør det.....selv om man bliver gift på rådhuset kan det jo godt være et drømmebryllup :bearhug:

0

Del dette indlæg

Skulle vi ikke også oprette en tåd over i kjoleforummet, så vi kan se hinandens tøj???

Jeg har været så fri at oprette en kjoletråd under 'brudekjole-snak'

Læg endelig billeder derind :carrot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi kan ikke fremhæve dette emne.

Fremhævelse af et emne skal hvis emnet er så "hot", at alle herinde vil have gavn af hurtigt at finde emnet igen. Ellers ryger hele idéen med de fremhævede emner.

Sorry

:cheerleader3:

Så må vi jo bare få gang i denne tråd så det også kan blive hot at blive borgerligt viet!!!!!

0

Del dette indlæg

Hej Piger... :bearhug:

Jeg blev jo gift sidste år på en strand - borgerligt... så hvis i har spørgsmål, så skriv i tråden, så vil jeg gerne forsøge at besvare dem med mine erfaringer.

Vi er ikke kristne, og valgte derfor med det samme, at vi ville giftes et andet sted end kirken, men samtidigt også have nogle af traditionerne med.

Vi valgte et sted, som jeg har tilhørsforhold til, nemlig Anslet strand v. Hejlsminde. :cheerleader3:

Vi holdt også festen der i en spejderhytte lige ned til vandet, og helt i fred for andre mennesker.

Det var et helt specielt og fantastisk bryllup *suk* :bearhug:-HAHA-:blush:

Michael der venter på mig

post-6149-1149081079.jpg

Har lige sagt JA

post-6149-1149080947.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var et helt specielt og fantastisk bryllup *suk* :cheerleader3::bearhug::bearhug:

Nej hvor ser det bare smukt ud.

Hvad er det for en bue i er blevet gift under?

Er selv på jagt efter noget lignende, men har kun fundet de almindelige rosenbuer i byggemarkeder

0

Del dette indlæg

Det var et helt specielt og fantastisk bryllup *suk* :(:(:(

Er selv på jagt efter noget lignende, men har kun fundet de almindelige rosenbuer i byggemarkeder

Det var noget tynd jernstang, min far havde liggende... det ligner en slags musetrappe :bearhug: ... ved ikke hvad det hedder. Vi bankede 2 jernstænger i sandet, og så bandt vi med noget ståltråd det lange jernstykke på... min svigermor pyntede derefter med tyl og blomster.

post-6149-1149085827.jpg

0

Del dette indlæg

Det var et helt specielt og fantastisk bryllup *suk* :(:(:(

Det var noget tynd jernstang, min far havde liggende... det ligner en slags musetrappe :bearhug: ... ved ikke hvad det hedder. Vi bankede 2 jernstænger i sandet, og så bandt vi med noget ståltråd det lange jernstykke på... min svigermor pyntede derefter med tyl og blomster.

post-6149-1149085827.jpg

Den er bare så flot - men har lige luret i din tråd hvor du også har billed af den anden en med hvide træstolper - den er jo nem at lave selv

0

Del dette indlæg

God ide :bearhug:

Vi skal giftes på Restaurant Knapp i Åbenrå, et fantastisk sted inde i skoven. Restauranten er en gammel vandmølle, hvor møllen stadig kører rundt, så der er også en sø lige op til. Vi sover så på stedet natten til dagen, og kl. 15 skal vi vies i deres lille hvide pavillon, som ligger med en lille bro ude i søen, med min lille datter og lillesøster som brudepiger. Så skal gæsterne stå på skovstien og se på imens. Pavillonen bliver pyntet op med blomster, de samme som på bordene, og det er råhvide bonderoser med lidt pink bonderoser og liljekonvaller imellem. Bagefter går vi hen til huset, hvor der er canapeer og der bliver sablet champagne og så skal vi spise inde i en større pavillon med vinduer hele vejen rundt med udsigt til skov og sø.

Bordene bliver dækket med sølvdækketallerkener og høje blomsterdekorationer sat ovenpå gulvlysestager ovenpå bordet. Det bliver så flot! Vi har lige været dernede og tale med dem om de praktiske ting, bl.a. maden. Der skal vi have fisketapas til forret, med alt muligt lækkert, hyldeblomstsorbet til mellemret, fasan med årstidens grønsager og dessertsymfonie som er en slags desserttapas, med årstidens frugter. De er kendte for deres mad og vin, så det bliver bare mums! :(

Vi skal også have brudetøj på, jeg skal have en Rembo-kjole på, som alligevel er lidt mere anderledes, end de andre Rembo-kjoler, jeg har set og Søren har købt et totalt lækkert jakkesæt med skjorte og slips i Sand, i nogle utraditionelle super-flotte farver. Jeg glæder mig bare så meget.

Dejligt at høre om I andres måder at gøre det på, og at man ikke er den eneste :(

Knus fra Cecilia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har tænkt på, hvad den borgerlige myndige siger, og ser, at der er flere af jer, som skriver, der skal holdes en tale først. Er det noget I har skrevet og så aftalt med personen, eller hvordan? Det kunne jeg godt tænke mig, ved bare slet ikke, hvad det skulle være. Vi holder jo også tale for hinanden senere.

Og omkring sange, er det så noget man kan få lov til, jeg forestiller mig et eller andet med, at det skal gå hurtigt, tjuhej, så er det overstået, og det synes jeg er ærgeligt.

Så det vil jeg rigtig gerne have nogle ideer til.

- Cecilia

0

Del dette indlæg

Dejligt at høre lidt mere om andre menneskers borgerlige vielser, og planer!

DET har jeg virkelig savnet, især i starten jeg var herinde. Følte mig lidt alene, og helt underlig fordi jeg ikke skulle have en stregtegning af kirken, hahaha :bearhug:

ja der er faktisk mange der skal borgerligt vies... så nu mangler vi bare at der er mange der skriver her så Ki m.m. finder tråden interessant nok til at få den fremhævet :(

0

Del dette indlæg

Jeg har tænkt på, hvad den borgerlige myndige siger, og ser, at der er flere af jer, som skriver, der skal holdes en tale først. Er det noget I har skrevet og så aftalt med personen, eller hvordan? Det kunne jeg godt tænke mig, ved bare slet ikke, hvad det skulle være. Vi holder jo også tale for hinanden senere.

Og omkring sange, er det så noget man kan få lov til, jeg forestiller mig et eller andet med, at det skal gå hurtigt, tjuhej, så er det overstået, og det synes jeg er ærgeligt.

Så det vil jeg rigtig gerne have nogle ideer til.

- Cecilia

I første omgang har vi reserveret en "dobbelt tid" på rådhuset, dvs. en halv time. Vi sagde, at vi gerne ville have lidt mere tid end normalt, og det var slet ikke noget problem. Vi aftalte med vores borgerrepræsentant, at vi skulle skrive "vores historie" til hende, og så ville hun sige noget udfra det. Men det viste sig at blive for meget læsestof (hun har rigtig mange vielser, så ét eller andet sted kan man jo godt forstå det), så derfor har vi valgt at skrive og sige vores egne løfter, hvilket jeg egentlig også bedre kan lide. Hvad angår musikken, så spiller og synger vores veninde som sagt ved indgang og udgang, så der går ikke så meget ekstra tid med det. Egentlige sange ligesom i kirken har jeg slet ikke overvejet. I vores tilfælde ville det nok virke lidt malplaceret, tror jeg...

Men jeg vil nok under alle omstændigheder høre den enkelte repræsentant, hvordan de forholder sig til det - mit indtryk er, at det er meget individuelt.

0

Del dette indlæg

Vi har haft et møde med ham der skal vie os, hvor vi fortalte om vores liv, hvordan vi mødte hinanden osv. og så laver han en tale ud fra det.

Mht. musik så har vi fundet en sang som jeg skal spilles når min far og jeg kommer gående mod min tilkommende. Det var der ingen problemer i :bearhug:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer