Frk. Sif

Borgerlige vielser

79 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Kom til at tænke på hvad I andre "borgerlige" gør med vielsen:

1) Hvor lang tid varer den ca?

2) Har I sange - og hvilke?

3) Hvad gør I efter vielsen? Andre går jo ud af kirken og står og trykker hånd-så hvor går I hen efterfølgende??

Knus Christina

0

Del dette indlæg

3) Hvad gør I efter vielsen? Andre går jo ud af kirken og står og trykker hånd-så hvor går I hen efterfølgende??

Knus Christina

Vores tog ca. 7 min - alle folk ind i lokalet, tale, ringe, kys, underskrift og alle flok ud.

Sange er vist ikke noget man normalt gør i til borgerlige vielser på KBH rådhus, så det slap vi heldigvis for at skulle presse ind i tidsplanen.

bagefter tog vi nogen billeder i forhallen og så blev der ellers kylet med ris ude på den store tappe. Vi gav en lille skænk til vores gæster lige uden for rådhuset og så sendet vi dem alle sammen til Brunch ude på østerbro.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, eller Skov-og Naturstyrelsen... Jeg ved desværre ikke så meget om det, og vi undersøgte det ikke nærmere, da stranden jo var privat... men der var nogen der sagde det til mig i starten af vores planlægning, at det skulle man.

Men prøv at forhør jer ad... det sker der jo ikke noget ved. Det ville da være rarest, at det var i orden, HVIS der nu skulle opstå nogle problemer.

Hej Jane!

Vi skal jo også giftes ved vandet, men nu er jeg kommet til at tænke på, om gæsterne nu kan høre hvad der foregår? Havde I mikrofoner? Og gæsterne stod op, ikke?

0

Del dette indlæg

Knus Christina

1) Vi regner med at det varer ca 15 min

2) Vi har ingen felles sange, da vi ikke kan lide at synge, men vi har hyret en trompetist til at spille mens jeg går op stien til vannet ("kirkegulvet") sammen med min far, samt at en af vores venner vil spille gitar og synger "Love" af John Lennon efter at vi har fået vores ringe og er blevet gift. Når han er ferdig med at synge, regner vi med at folk kommer op til os for at gratulere osv (vi har givet vores familie et tips om at de skal gøre det efter sangen).

3)Vores fotograf vil tage billeder under gratulationene og derefter vil vi trekke os til side for at tage de officielle billeder. Vi regner med at dette tager ca 15 min, også kan gæstene bare stå og hygge så lenge. Derefter kører vi alle sammen ud til feststedet.

0

Del dette indlæg

Knus Christina

Hej Christina!

Tak for din PM - hvor hyggeligt! Og jeg må igen understrege, at denne tråd bare er genial: godt initiativ!!! Men tilbage til spørgsmålene. Jeg har vist svaret på noget af det spredt igennem tråden her, men for en oversigts skyld kommer det lige igen:

1) Vi har som sagt bestilt dobbelt tid, så det tager ca. 30 min.

2) Vi har ingen sange, men vores veninde synger og spiller guitar ved indgang og udgang. Vi regner med, det bliver "Bicycles" af Katie Meluah, "Fields of Gold" af Sting og "Flying Blind" af hollandske Ilse de Lange.

3) Efter vielsen har vi fået vores toastmaster til at have champagne klar til gæsterne. Rent praktisk tror jeg bare, vi afslutter vielsen, vender os om mod gæsterne, som så sikkert kommer op og siger tillykke. Efter vi har skålet går vi nok hen og skriver under på papirerne (hvis ikke vi allerede har gjort det), og går så tilbage til gæsterne. Efter nogen tid tager vi ud og får taget billeder, mens gæsterne drikker færdigt og lige så stille kører mod feststedet. Muligvis laver min far en lille sights-seeing tur med de interesserede i det smukke område. På feststedet får gæsterne deres velkomstdrink, og når vi kommer til, serveres bryllupskagen. Og så kører det forhåbentlig bare på skinner derfra.

Håber, det kunne inspirer lidt. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan lidt off-topic.

Er jeg den eneste der er lidt træt af at man ikke kan vælge en tæller med "rådhus" i stedet for kun "kirke"?

:biggrin::biggrin: Jeg kan slet ikke lave en tæller, hvilket efterhånden er ved at være komisk. Jeg tror jeg har brugt en uge på det uden succes. Så.. her vil selv en kirketæller blive taget med kyshånd.

Vedr. hvor længe og hvordan vores vielse skal være

Det har jeg tænkt længe på, og derfor har jeg lavet ændringer. Meningen var at Maria Holm skulle synge The Rose for os efter min tale om aften. Men som kom jeg til at tænke på, at vi under vielsen intet har. Derfor har jeg ændret det.

Jeg forstiller mig, at jeg kommer sammen med brudepigerne. Vi har bestilt harmonika spiller Dario Ferry til at spille ”here comes the bride”. Min kæreste og hans forlover kommer ind i glassalen før os men efter gæsterne selvfølgelig.

Når vi mødes der oppe, så sætter vi os over for hinanden. Borgmesteren eller hvem det måtte være får først svar den 1. august. Vil holde en personlig tale. Efter talen kommer Maria en overraskelse til min kære mand, og efter hende vielsesritualet giver forloveren ringene til os. Derefter går vi ud til (hvad pokker hedder den melodi når man gå ud et eller andet march, det ved Dario helt sikkert, men jeg kan bare ikke huske det)

Ved selve indgangen af Fredensborg Store Kro, har svigermoderen sørget for en kurv med risposer. Vi trykker hænder og går ud. Der bliver kastet ris og vi kører med fotografen. Efterfølgende er der jo reception på stedet, hvor Dario Ferry spiller på sin harmonika og synger franske viser.

Hvad synes I? Lyder det godt mht. strategien vedr. vielsen? :bearhug:

Hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

Sådan lidt off-topic.

Er jeg den eneste der er lidt træt af at man ikke kan vælge en tæller med "rådhus" i stedet for kun "kirke"?

:biggrin::biggrin: Jeg kan slet ikke lave en tæller, hvilket efterhånden er ved at være komisk. Jeg tror jeg har brugt en uge på det uden succes. Så.. her vil selv en kirketæller blive taget med kyshånd.

Vedr. hvor længe og hvordan vores vielse skal være

Det har jeg tænkt længe på, og derfor har jeg lavet ændringer. Meningen var at Maria Holm skulle synge The Rose for os efter min tale om aften. Men som kom jeg til at tænke på, at vi under vielsen intet har. Derfor har jeg ændret det.

Jeg forstiller mig, at jeg kommer sammen med brudepigerne. Vi har bestilt harmonika spiller Dario Ferry til at spille ”here comes the bride”. Min kæreste og hans forlover kommer ind i glassalen før os men efter gæsterne selvfølgelig.

Når vi mødes der oppe, så sætter vi os over for hinanden. Borgmesteren eller hvem det måtte være får først svar den 1. august. Vil holde en personlig tale. Efter talen kommer Maria en overraskelse til min kære mand, og efter hende vielsesritualet giver forloveren ringene til os. Derefter går vi ud til (hvad pokker hedder den melodi når man gå ud et eller andet march, det ved Dario helt sikkert, men jeg kan bare ikke huske det)

Ved selve indgangen af Fredensborg Store Kro, har svigermoderen sørget for en kurv med risposer. Vi trykker hænder og går ud. Der bliver kastet ris og vi kører med fotografen. Efterfølgende er der jo reception på stedet, hvor Dario Ferry spiller på sin harmonika og synger franske viser.

Hvad synes I? Lyder det godt mht. strategien vedr. vielsen? :biggrin:

Hilsen Krebsen

Hov, glemte varighed. Vi regner med max. 30 min

Hej igen :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jamen du HAR da en tæller på????

Der står du skal giftes om 77 dage...

Det lyder som det er en rigtig dejlig vielse du har planlagt! :bearhug:

Redigeret af S.D.
0

Del dette indlæg

Knus Christina

Hej Christina!

Tak for din PM - hvor hyggeligt! Og jeg må igen understrege, at denne tråd bare er genial: godt initiativ!!! Men tilbage til spørgsmålene. Jeg har vist svaret på noget af det spredt igennem tråden her, men for en oversigts skyld kommer det lige igen:

1) Vi har som sagt bestilt dobbelt tid, så det tager ca. 30 min.

2) Vi har ingen sange, men vores veninde synger og spiller guitar ved indgang og udgang. Vi regner med, det bliver "Bicycles" af Katie Meluah, "Fields of Gold" af Sting og "Flying Blind" af hollandske Ilse de Lange.

3) Efter vielsen har vi fået vores toastmaster til at have champagne klar til gæsterne. Rent praktisk tror jeg bare, vi afslutter vielsen, vender os om mod gæsterne, som så sikkert kommer op og siger tillykke. Efter vi har skålet går vi nok hen og skriver under på papirerne (hvis ikke vi allerede har gjort det), og går så tilbage til gæsterne. Efter nogen tid tager vi ud og får taget billeder, mens gæsterne drikker færdigt og lige så stille kører mod feststedet. Muligvis laver min far en lille sights-seeing tur med de interesserede i det smukke område. På feststedet får gæsterne deres velkomstdrink, og når vi kommer til, serveres bryllupskagen. Og så kører det forhåbentlig bare på skinner derfra.

Håber, det kunne inspirer lidt. :)

Mange tak for inspiration - det luner at få noget mere i idéposen. Lige et spørgsmål mere: dit overlækre papir til dine indbydelser - hVOR er det købt henne?

kh Christina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:biggrin:-HAHA- Jeg kan slet ikke lave en tæller, hvilket efterhånden er ved at være komisk. Jeg tror jeg har brugt en uge på det uden succes. Så.. her vil selv en kirketæller blive taget med kyshånd.

Jamen du HAR da en tæller på????

Der står du skal giftes om 77 dage...

Det lyder som det er en rigtig dejlig vielse du har planlagt! :)

Ja, ja men se lige det nye tråd jeg har lavet. Det skete faktisk 10 min efter jeg skrev til dig. Det var et mirakel der skete i eftermiddags. :hug:

Knus fra Krebsen

0

Del dette indlæg

Mange tak for inspiration - det luner at få noget mere i idéposen. Lige et spørgsmål mere: dit overlækre papir til dine indbydelser - hVOR er det købt henne?

kh Christina

Nå ja, det glemte jeg jo at svare på - undskyld :biggrin: Jeg har købt det i en papirforretning her i Århus. Jeg er ret sikker på, den ligger i Borggade, men ellers i én af de paralelle gader. Held og lykke med jagten!

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg er lige blevet viet " borgeligt" og det var et fantastisk bryllup. Vi fik manden fra kommunen til at komme ud til feststedet og blev viet der. i kan læse om det hele ( og se billeder!!) i min tråd Ida og Kenneths bryllup i læsernes bryllups historier. Håber at det kan vise at en borgelig vielse kan være lige så smuk som et kirke bryllup. :biggrin:

Ida

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det godt at denne tråd er kommet op til overfladen igen :iloveyou:

Vi skal også giftes borgerligt til oktober og går lige nu og prøver at sætte rammerne for en vielse på det hotel, hvor festen også skal holdes - så vi vil være super glade for lidt inspiration.

Kh Lisbeth

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer