Guest Lavendel

Prøve opsettning.

18 indlæg i dette emne

Hej

Jeg har nu bestilt tid hos frisøren for å klippe og farve håret. Det gjør jeg den 13 juni ca 2 mnd før bryllup.

Regner ikke med at jeg skal klippe det flere ganger inden, men måske efterfylle farve.

Jeg tenkte som sådan at jeg gerne ville ha en prøve opsettning ca 1 mnd inden bryllup. Det skal jo også gå ca 1 mnd efter klippningen for at frisøren lettere kan lave håret.

Men jeg fik å vide at de helst ikke laver prøve opsettninger.

Men, tenk nu om vi ikke er enige på dagen. Måske hun er mer til det røffe og jeg helst vil ha det mer pent?

Jeg ville jo gerne se om vi snakket samme "språk". Jeg har jo også ett spesielt diadem som hun skal sette på. Det må da være enklere hvis hun har sett diademet en gang før inden hun skal sette frisyren.

Skal jeg stå på mitt om at jeg gerne vil at hun laver en prøve opsetning? Jeg vet jo godt at det ikke vil blive helt det samme, men stilen blir jo ca den samme...?

Og hva med prøve makeup? Jeg har aldri vært hos makeup artist. Hvordan kan man være sikker på at det bliver noget som kler en...? Hmmmm.... En vil jo så gerne være fin.

Kh

Lavendel

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tja der er delte meninger om det med prøveopsætninger!! Jeg snakkede med en veninde (som er frisør) et stykke tid inden at jeg fandt den frisør der skal lave mit hår, og hun sagde det var tåbeligt at lave prøveopsætninger :denmarkflag: At det ikke kan blive det samme alligevel, og at det som regel bliver bedst første gang, og derfor mindre godt på bryllupsdagen :denmarkflag:

Nå men den frisør jeg så har bestilt, sagde inden jeg nåede at spørge, at vi skulle finde en dato ca. en månede før brylluppet hvor vi kunne lave en prøveopsætning, farve hår osv. :cheerleader3: Så der er vist meget delte meninger om den slags ..... :denmarkflag:

Jeg har det ligesom dig bedst med at se hvad resultatet bliver inden dagen, så skal jeg ikke bekymre mig om det. Men på den anden side så er de jo proffesionelle, så udfra en god snak og nogle billeder burde de jo kunne ramme helt plet.

Mht. prøvemakeup, så venter vi til selve dagen med at ligge den! De fleste kosmetologer er jo super gode til at se hvilke farve der vil være super gode til én, og desuden så skal brudemakeuppen jo helst ikke være så markant - så det skulle jo ikke være så svært :cheerleader3:

Håber du finder en løsning som du har det godt med, men det er nok et spørgsmål om tillid til at I to kan kommunikerer godt nok til at finde det helt rette. I skal vel have en snak om hvad du godt kunne tænke dig? Så får du det sikkert bedre bagefter :balloon:

0

Del dette indlæg

Jeg har bestilt en der kommer til mig og sætter hår og lægger make-up. Men jeg skal også til prøve først. Make-uppen bliver lagt og håret blive bare løst opsat. De laver ikke helt den endelige frisure. Og så kan det vel aldrig være bedre end det færdige resultat.

Jeg har de lidt ligesom dig - jeg bryder mig ikke om at købe katten i sækken.

:balloon: Lone

0

Del dette indlæg

INSISTÈR på den prøveopsætning!!

Jeg fik samme svar hos den frisør som jeg var hos, og jeg regnede med at vi var enige om hvad jeg gerne ville - det viste sig at det var vi så IKKE, så jeg endte med en dårlig løsning på selve dagen, og noget hår som jeg mildt sagt var UTILFREDS med. Kostede mig 750kr for en makeup som var "for meget" + en frisure som jeg BARE ikke havde drømt om... Og der er bare ikke noget at gøre, for når du sidder der på selve dagen, er der ligesom ikke rigtig tid til at gøre noget om.

Så... - FORLANG at du vil have en prøveopsætning! Nej, det bliver aldrig helt det samme på selve dagen, men det bliver i retning af hvad I har prøvet af. Og det synes jeg virkelig er VIGTIGT... Jeg kender følelsen af at rende rundt med "træls hår" på bryllupsdagen, og den er altså ikke ret fed :balloon::cheerleader3:

Hvis ikke din frisør er indstillet på det, så vil jeg råde dig til at finde en anden som er.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal klippes og farves lørdagen inden brylluppet, hvor frisøren så afslutningsvis vil lave en hurtig prøveopsætning. Jeg skal tage diadem og slør med, men det bliver kun løseligt opsat, så vi er "enige" om resultatet. :balloon:

Med hensyn til make-up så skal jeg have lagt en prøvemake-up et par uger inden hos prof. kosmetolog. Prøvemake-up er hos "min" kosmetolog med i prisen for en brudemake-up (kr. 375,-)... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

:balloon:

jeg ville også insistere på en prøveopsætning!! jeg ville endda gå så langt at jeg ville vælge en anden frisør for at få min prøveopsætning. det kan godt være det ikke præcist bliver det samme på bryllupsdagen - men det bør minde utrolig meget om, ellers må der da være noget i vejen med frisørens kompetencer. under prøveopsætningen vil det nok være en god ide at tage billeder så der er en guide til frisøren på den store dag.

ang. makeup får jeg også lavet en prøve - så kan vi skrive op hvilke farver: læbestift, øjenskygge osv. det tror jeg ogsså gør det mindre stressende på bryllupsdagen - det er lige til at gå til :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Min veninde skal sætte mit hår og hun er frisør og hun siger også at det ikke kan blive 100% det samme, men derfor laver hun da prøveopsætning alligevel for det er svært at sige og alt håret skal sættes op eller kun noget af det og hårpyntet skal jo også prøves af.

Jeg vil sige - stå fast på at du gerne vil have en prøveopsætning bare for at have en idé om hvordan det bliver

:balloon:

Lykke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg trodde også at jeg skulle få en fullstendig prøveoppsetning før brylluppet, men da jeg spurte frisøren sa hun at de ikke pleide å gjøre det -HAHA- Men hun ville at jeg skulle komme innom så vi kunne snakke om hvordan jeg ville ha det.

Som sagt så gjort. Da jeg kom ble jeg plassert i stolen, og vi snakket litt om hva jeg hadde tenkt meg. Hadde også med bilder av frisyrer som jeg likte. Dermed viste hun hvilken frisyre jeg burde ha ut i fra ansiktsform, hun løftet på håret, og danderte slik at jeg kunne se hva hun mente. Og vi kunne ikke ha vært mer enig!! :blush: Hun skjønte akkurat hva jeg ville ha, både når det gjaldt frisyre og hårpynt. Skulle tru hun kjente meg!! :bearhug: Hun testet også ut hvor fort håret mitt ble krøllet med krølltangen, slik at vi kunne beregne tiden. Føler meg helt trygg på at jeg kommer til å bli fornøyd med resultatet på dagen! Her er et lite bilde fra "løfte-og dandere prosessen"

post-15835-1150480793.jpg

0

Del dette indlæg

Ved godt der er mange delte meninger om det her emne, men tror faktisk det har noget at gøre med hvor meget man stoler på sin frisør måske.... Jeg har haft min frisør i 10 år (hun prøveopsætter ikke) og var slet ikke i tvivl om at det bare ville blive perfekt og præsist som jeg bad om.. Hun har ofte sat hår på mig og ALTID til et 13 tal....

:bearhug: Lone

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg har nu bestilt tid hos frisøren for å klippe og farve håret. Det gjør jeg den 13 juni ca 2 mnd før bryllup.

Regner ikke med at jeg skal klippe det flere ganger inden, men måske efterfylle farve.

Jeg tenkte som sådan at jeg gerne ville ha en prøve opsettning ca 1 mnd inden bryllup. Det skal jo også gå ca 1 mnd efter klippningen for at frisøren lettere kan lave håret.

Men jeg fik å vide at de helst ikke laver prøve opsettninger.

Men, tenk nu om vi ikke er enige på dagen. Måske hun er mer til det røffe og jeg helst vil ha det mer pent?

Jeg ville jo gerne se om vi snakket samme "språk". Jeg har jo også ett spesielt diadem som hun skal sette på. Det må da være enklere hvis hun har sett diademet en gang før inden hun skal sette frisyren.

Skal jeg stå på mitt om at jeg gerne vil at hun laver en prøve opsetning? Jeg vet jo godt at det ikke vil blive helt det samme, men stilen blir jo ca den samme...?

Og hva med prøve makeup? Jeg har aldri vært hos makeup artist. Hvordan kan man være sikker på at det bliver noget som kler en...? Hmmmm.... En vil jo så gerne være fin.

Kh

Lavendel

Jeg ville simpelthen vælge en anden frisør, hvis ikke du kan overtale hende til at lave en prøvesætning. Det skal bare være i orden på den store dag.

0

Del dette indlæg

ja. Jeg ville også vælge en anden frisør. En prøveopsæt er jo en, hvor I bliver enige om, om det er den rette opsæt eller om der skal være små ændringer. Det kan du ikke overskue på den store dag. En make-up prøve kan du også forlange, hvis hun laver make-up på brude. Håber I bliver enige, det er jo noget af det der hører til de vigtigste ting til et bryllup.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved godt der er mange delte meninger om det her emne, men tror faktisk det har noget at gøre med hvor meget man stoler på sin frisør måske.... Jeg har haft min frisør i 10 år (hun prøveopsætter ikke) og var slet ikke i tvivl om at det bare ville blive perfekt og præsist som jeg bad om

Kunne ikke have sagt det bedre selv og har det ligså med min frisør, var ovenud tilfreds med min opsætning uden at have fået en prøveopsætning.

Så stoler du på din frisør og ved du I snakker samme sprog, er der ingen grund til en prøveopsætning.

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Hejsa :biggrin:

Der hvor jeg skal have sat mit hår til brylluppet, der laver de heller ikke prøveopsætning af den grund der allerede er blevet nævnt. Og det har jeg det fint med, vi har snakket om hvordan jeg ønskede og hvordan hun syntes det skulle være. Jeg ved også med mig selv at hvis de laver en super flot prøveopsætning, og at den så ikke bliver lige så god på dagen, så bliver jeg totalt hysterisk. Har faktisk også selv erfaring med at når man skal noget, så bliver det oftest pænest hvis man ikke tænker alt for meget over det.

Med hensyn til makeup, så skal jeg have prøve makeup dagen før, og det er kun fordi jeg er nervøs for at få for meget makeup på , på dagen, da jeg til hverdag ikke bruger makeup, og derfor ikke vil spartles fuldstændig ud.

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif :super:

Redigeret af hatshepsut
0

Del dette indlæg

jeg ville også vælge en anden frisør.

jeg skal have sat hår af min veninde som er frisør, og hun klippede og farvede mig i weekenden. og så lavede vi en prøve så hun lige kunne fornemme hvordan mit hår er at arbejde med. og så for at se om vi var enige om hvordan det skulle se ud.

men nu er jeg nok heller ikke så hys med mit hård. men den ide jeg havde støttede hun fuldt op om. og det blev fint.

så jeg er helt rolig. jeg ved at mit hård nok skal blive fint på selve dagen.

men jeg syntes også at det handler om at man føler sig rolig og tryg ved den frisør der skal sætte ens hår.

Da jeg blev gift første gang var jeg inde hos samtlige frisøre i Aalborg. for at mærke stemningen i salongen. fordi jeg vil have en frisør jeg føler er kompetent. og som jeg føler mig rolig i selskab med.. og jeg kan varmt anbefale robert hos art of hair på vesterbro.

0

Del dette indlæg

Jeg skal også have en veninde, der er uddannet frisør til at sætte mig hår.

Hun ville gerne have at vi lavede en prøveopsætning.

For som hun sagde, så skal vi ikke til at finde ud af det på selve dagen, og du kan bare sætte dig i stolen. Der er nok at se til på dagen, og derfor ville hun gerne have hvis vi fandt ud af det inden!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hm...jeg springer med på vognen af de kritiske....jeg syntes du skal vælge en anden frisør.

Jeg har netop bestilt tid til frisør, og skal til prøveopsætning 1.5 uge inden den store dag...

Og den vil jeg sørme da ikke undvære - og netop som Arno endte med, risikere at stå med en frisure man ikke er tilfreds med på bryllupsdagen...

Så enten syntes jeg du skal insistere på en prøveopsætning, eller finde en anden frisør.

Og så syntes jeg det lyder som et godt tip at tage en masse billeder til prøveopsætning - så kan du nå at se dem og eventuelt komme med nye ideer - og desuden har frisøren en opfrisker til hukommelsen...

God fornøjelse

0

Del dette indlæg

Inden vores bryllup var jeg også meget opsat på at få en prøveopsætning... men det ville min frisør ikke, og så valgte jeg at stole på hende, hun har alligevel klippet mig nogle gange og altid er jeg blevet tilfreds. Vi havde så en snak omkring hvordan jeg gerne ville have det... og på selve dagen blev det mildst talt vidudnerligt, og jeg kunne aldrig selv have fundet en så smuk og klædelig frisure... men som alle andre også siger, så er det jo smag og behag.

Kærlig hilsen Ulla

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer