cato

Familie, argh

44 indlæg i dette emne

Skal lige af med mine agressioner.

2 dage efter indbydelserne blev sendt ud, ringede min søster for at høre, om indbydelsen kun indbefattede hende, da hun lige havde fået ny kæreste.... Vi havde hørt, inden vi sendte ud, at hun lige var gået fra en kæreste, så kendte ikke til andre.

Det hører med til historien, at hende og hendes mand gik fra hinanden i slutningen af dec, og siden har hun været som en fjer i stormvejr.

Måtte pænt fortælle, at det var uden ledsager. Hertil svarede hun, at det måtte hun overveje :bask:

Vi har mødt kæresten 2 gange, og han er vældig flink, slet ikke noget der. Men inden vi sendte ud, havde vi besluttet, at der ikke skulle inviteres yderligere gæster. Vi har dog overvejet om vi skulle gøre en undtagelse, men har dog truffet den svære beslutning. Idag taler jeg så med hende, og selvfølgelig spørger hun til det igen. Må pænt fortælle, at det altså kun er hende. Så nu må vi pænt sætte minus ved hende :denmarkflag:

Charlotte

Redigeret af cato
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvfølgelig er det jeres dag, og jer der bestemmer og sådan noget.

Men et eller andet sted tænker jeg: "Helt ærligt, det er din søster", og så ville jeg nok gøre den undtagelse - især når I allerede har overvejet det. Selvom det er éns dag og éns fest, så behøver man ikke være smålig

Undskyld :denmarkflag: Men det er bare min mening.

På den anden side kunne din søster måske også godt deltage i en fest uden den nyeste fangst.. men ja. Jeg ville nok gøre meget for at få min nærmeste familie med mig på den dag (som man kan se i min signatur har vi allerede sagt ja til flere ekstra gæster .. men det kommer nok til at gå lige op med de forskellige afbud der jo også kommer)

:butterfly: Brosid

Redigeret af brosid
0

Del dette indlæg

JEg stod selv i samme situation med min søster... Inden invitationerne blev sendt ud havde vi aftalt at Ingen veninder eller lignende ville blive inviteret med kærester hvis de ikke havede været sammen mindst ½ år når invitationerne blev sendt... Min søster var så lidt små mut, for der havde de været sammen i små 3 mnd'er... Aftalte så med hende at da de havde været sammen ½ år til brylluppet ville vi lade ham komme med hvis det da holdt, det gjorde det så (heldigvis) ikke... Men måske var det en mulighed??? Altså at sige til søs og det egentlig er uden ledsager, men hvis hun er sammen med lige netop ham til brylluppet, så må han gerne komme med... en enkelt kuvert kan vel næppe vælte budgettet *SS*

Knuz Trine

0

Del dette indlæg

Hmm, hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg egentlig at I burde have inviteret din søsters kæreste med, eller have grebet chancen, da hun spurgte, til at trække i land og sige, at det var en fejl, eller at I ikke vidste at det var så alvorligt, men at indbydelsen også indbefattede ham.

Er du sikker på, at du ikke hellere vil ringe og sige, at du har tænkt over det og ikke var klar over at det var så vigtigt for hende og at de begge er velkomne? Jeg tror, at det kan blive trist for dig ikke at have hende med - og at det kan blive svært for jer, at hele jeres forhold bagefter, hvis hun ikke kommer med til dit bryllup. Der ud over er det måske heller ikke den bedste start på jeres forhold til hendes kæreste i fremtiden - og de kan jo sådan set sagtens ende med at blive gift en dag...

Kan sådan set godt forstå hende, hvis hun lige er blevet skilt, er det måske ikke super sjovt at skulle gå til bryllup uden sin kæreste. Hvis det var mig, der var i hendes sko, så ville jeg nok også blive knotten, hvis min kæreste ikke var inviteret med til mine søskendes bryllupper.

Det er selvfølgeligt meget forskelligt hvordan folk ser på det og hvilke traditioner man har. I vores omgangskreds ville det være utænkeligt, at invitere uden ledsager. Det ville helt sikkert blive opfattet som decideret uforskammet - især hvis det var en nær ven eller slægtning. Måske er det helt anderledes i jeres familie....?

Håber I finder ud af det :denmarkflag:

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

JEg stod selv i samme situation med min søster... Inden invitationerne blev sendt ud havde vi aftalt at Ingen veninder eller lignende ville blive inviteret med kærester hvis de ikke havede været sammen mindst ½ år når invitationerne blev sendt... Min søster var så lidt små mut, for der havde de været sammen i små 3 mnd'er... Aftalte så med hende at da de havde været sammen ½ år til brylluppet ville vi lade ham komme med hvis det da holdt, det gjorde det så (heldigvis) ikke... Men måske var det en mulighed??? Altså at sige til søs og det egentlig er uden ledsager, men hvis hun er sammen med lige netop ham til brylluppet, så må han gerne komme med... en enkelt kuvert kan vel næppe vælte budgettet *SS*

Knuz Trine

Super råd - jeg er helt enig!

0

Del dette indlæg

Jeg ved godt jeg måske går imod strømmen, men jeg syntes nu du er i din gode ret til kun at invitere din søster uden påhæng, når de ikke har kendt hinanden så længe.

Jeg har samme problem med min søster, da vi sendte vores indbydelser ud sidst i marts. Der havde hun lige lært en fyr at kende og havde været on/off med ham igennem et par måneder. Da vi så skulle invitere, skrev jeg kun hende på og begrundede det med at man jo aldrig visdst om det kunne holde og jeg ønskede ikke at have bryllupsbilleder af hende og så en fyr, som hun måske skippede igen. Ved godt det måske lyder lidt kynisk, men når jeg ser på billeder fra mine børns konfirmationer indenfor de sidste 5 år, så har hun haft en ny med hver gang. Et eller andet sted tænker jeg også det må være træls for hende selv at se de gamle billeder og så blive mindet om alle de forskellige fyre hun har haft.

Min søn som også havde fået ny kæreste 14 dage før invitationerne blev sendt, fik samme melding og det syntes han og min svigerdatter er helt okay. Det er lidt noget andet med min datter som har kommet sammen med den samme i snart 2 år. Han er inviteret.

Nu har min søster så for ca. 1 måned siden meddelt mig pr. sms at hun desværre måtte melde afbud da hun skulle noget fra d. 18 - 14 juli, som havde stor betydning for hendes fremtid. Hvad det så end er, så føler jeg mig såret, fordi ikke nok med at hun brokkede sig dengang i marts over at X ikke måtte komme med, men hun har så efterfølgende skippet ham for en anden og nu tror jeg at de bare skal på en miniferie, for det er midt i sommerferien, så alle skoler/kurser holder ferie!

Nå, men jeg syntes du skal holde ved din beslutning, hvis du føler det er den rigtige også selvom det ikke koster alverden med en ekstra kuvert.

0

Del dette indlæg

Jeg kan sagtens forstå din frustration.

Min mor har mødt en ny indenfor det sidste ½ år, men hver gang vi har været på besøg, så var han der ikke, for han var for genert til at møde mig.

Da jeg så gav hende invitationen var det den første gang jeg mødte hendes kæreste, så det var lidt akavet.

Da det er min mor, så har jeg sagt, at hun godt må tage ham med, men det var jo sådan set nemt nok at sige, for jeg ved han melder fra pga. sin generthed.

Min moster har også fået ny kæreste - han er ikke inviteret da jeg aldrig har mødt ham.

Det er et træls dilemma og stå i, især når det er så nærtstående familie.

Hvis jeg var dig, så ville jeg tage en snak med din søster om hvorfor I har valgt som I har, og så syntes jeg måske det var en meget god ide, at holde muligheden åben for, at han kan komme med, hvis de stadig er sammen til den tid.

Det er sgu svært det med familien og nye kærester.

Jeg håber du får løst problemet.

Knus

Trine

0

Del dette indlæg

Jeg synes bestemt du skal invitere kæresten med. Det er ikke sjovt at sidde til et bryllup hvor alt handler om par, hvis man ikke har nogen med selv og til gengæld har en hjemme. Brudeparret føler sig meget romantiske sådan en dag men det gør alle gæsterne også. Jeg ville have svært ved at nyde en fest hvor nogen af gæsterne ikke var glade, specielt hvis det var min søster.

Da vi havde sendt invitationer ud ringede en af mine singleveninder og fortalte at hun havde mødt manden i sit liv. Jeg skyndte mig bare at sige at han da så selvfølgelig også var inviteret. Jeg vælger at tro på at det virkelig er manden i hendes liv og så skal han da med. Hvis det så ikke holder så sletter jeg ham bare igen - vi skal først give endeligt antal til hotellet 8 dage før.

:denmarkflag: Lone

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal også først give endeligt besked til vores spisested omkring 8 dage før brylluppet og det synes jeg er en meget god ting.

Man ved aldrig hvad der sker.

Folk der har sagt ja til at komme, kan lige pludselig komme ud for noget af en eller anden art og så blive nød til at melde fra og så er det altså surt at skulle betale for en kuvert der bare står og ser lækker ud.

Nåeh men jeg har også en bror som p.t. er single.. Der er omkring 11 måneder til vi skal giftes, så vores invitationer er ikke sendt ud endnu. MEN han har da allerede nu spurgt, om der kun kommer til at stå hans navn eller om der står hans navn + 1.

Til det har jeg sagt, at der kommer til at stå +1 da jeg synes det er fair at alle har en ledsager med uanset om det så bare er en god veninde eller ny kæreste man ikke kender.

Et bryllup er super romantisk og når man kommer som single så er det sgu kedeligt og lidt trist at sidde alene og se på alle andre som er lykkelig gift eller har fast kæreste.

Jeg håber du inviterer din søster +1 og ser bort fra om du kender vedkommende eller ej.

:denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Da vi afsendte før-invitationer valgte vi ikke at skrive xxx + ledsager til de single mennesker vi kender.

Dette gjaldt også min søster og min barndomsveninde. Nu har min barndomsveninde så fundet en rigtig sød mand (siger alle, vi har dog ikke mødt ham, da de bor i Jylland), men som jeg sagde da vi talte i telefon, så bliver han da selvfølgelig inviteret med. Faktisk har vi slet ikke været i tvivl.

Et bryllup er hamrende romantisk, og selvfølgelig skal kærstepar have lov at holde i hånd sådan en dag - no matter hvor kort tid de har kendt hinanden.

Vi har den regl, at hvis de kender hinanden når vi inviterer til brylluppet (og det er offentligt og forholdet er stabilt) så kommer partneren også med på invitationen.

Dette gælder dog ikke mine niecer og nevøer på 16-17 år som skifter dem ud som vi andre skifter undertøj :biggrin: og det ved de godt, og har fuld forståelse for det.

Spørgsmålet er så om det med din søster. Hvis min søster mødte MANDEN kort tid efter vores invitationer var udsendt, så tror jeg faktisk nok jeg ville invitere ham med. For mig handler det også lidt om at få en god dag, og jeg ville være frygtelig ked af det hvis min søster ikke kom med.

:denmarkflag: Lisen

0

Del dette indlæg

Jeg forstår dig fuldt ud. Hvorfor i alverden invitere nogen til sit bryllup for gæsternes skyld?

Jeg har været single i mange år inden jeg mødte Johnny. Jeg havde da også on-off kærester, men jeg kunne da aldrig drømme om at tage for givet at de blev inviteret med, hvis jeg skulle noget.

Hvad er det da for en situation at sætte et brudepar i?

Hvis din søster virkelig ikke vil deltage i dit bryllup fordi hun ikke får sin vilje, så er hun bestemt heller ikke den invitation værd.

Vi har slettet en af mine veninder fra gæstelisten fordi hun blev muggen over at hun ikke måtte tage ugens fund med.

Så stå du bare ved din beslutning, hvis du føler det er den rigtige for jer.

Knus Pia

0

Del dette indlæg

2 dage efter indbydelserne blev sendt ud, ringede min søster for at høre, om indbydelsen kun indbefattede hende, da hun lige havde fået ny kæreste.... Vi havde hørt, inden vi sendte ud, at hun lige var gået fra en kæreste, så kendte ikke til andre.

Det hører med til historien, at hende og hendes mand gik fra hinanden i slutningen af dec, og siden har hun været som en fjer i stormvejr.

Måtte pænt fortælle, at det var uden ledsager. Hertil svarede hun, at det måtte hun overveje :bask:

Vi har mødt kæresten 2 gange, og han er vældig flink, slet ikke noget der. Men inden vi sendte ud, havde vi besluttet, at der ikke skulle inviteres yderligere gæster. Vi har dog overvejet om vi skulle gøre en undtagelse, men har dog truffet den svære beslutning. Idag taler jeg så med hende, og selvfølgelig spørger hun til det igen. Må pænt fortælle, at det altså kun er hende. Så nu må vi pænt sætte minus ved hende :denmarkflag:

Charlotte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har mødt kæresten 2 gange, og han er vældig flink, slet ikke noget der. Men inden vi sendte ud, havde vi besluttet, at der ikke skulle inviteres yderligere gæster. Vi har dog overvejet om vi skulle gøre en undtagelse, men har dog truffet den svære beslutning. Idag taler jeg så med hende, og selvfølgelig spørger hun til det igen. Må pænt fortælle, at det altså kun er hende. Så nu må vi pænt sætte minus ved hende :biggrin:

Charlotte

Hej du

Hvor er det da bare ærgeligt at hun ser så søort på det og slet ikke forstår jeres bevæggrunde til det valg i har truffet :super:

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor at de inviterede ikke husker på hvis dag det rent faktisk er!!

Jeg har lidt et problem som minder om dit....min far som ikke har været der for mig siden jeg var 9 og blev stiktosset da jeg fortalte at han ikke skulle følge mig op. Det har så resulteret i at han,min stedmor,lillebror,papsøster og hendes kæreste ikke kommer på vores store dag!

Jeg kan simpelthen blive SÅ arrig over at nogen menesker bare ikke tænker længere end deres egen næse.

Jeg synes det er det helt rigtige valg i har truffet,set ud fra det du skriver om at i kun har mødt manden 2 gange og sådan...det er trods alt en dag som man helst vil dele med de nærmeste!

Jeg håber at din søster ændrer sin mening og ellers....så er det hendes tab!

Du får lige et kæmpe kæmpe stort :denmarkflag: fra mig.

Knus fra Anja (som faktisk også hedder Hansen - i hvert tilfælde lidt endnu)

0

Del dette indlæg

Jeg ved godt, at det er min søster, men der er vel grænser for hvad man skal finde sig i. Hun har jævnligt ringet for at høre, om vi havde skiftet mening.

Da jeg nævnte at vi nok skulle giftes til sommer, skulle hun absolut have datoen, for at kunne få ferie. Da vi så gav hende datoen, var hun ikke sikker på, at hun kunne få ferie... Ikke engang tillykke blev der sagt. Tilbage i januar havde hun også en kæreste, som hun forlangte at sidde ved siden af. Meningen var, at hun skulle sidde på min mors plads, da hun desværre er død. Så ville ikke placere en ukendt kæreste ved hovedbordet. Til hendes bryllup sad Brian og jeg heller ikke ved siden af hinanden, ikke engang ved samme bord. Dobbelmoralsk???

I bund og grund tror jeg også at hun er jaloux, da hun ikke fik det store bryllup. Men hende og hendes eksmand valgte altså anderledes, og det må hun så stå ved. Jeg har altid gerne villet have drømmen, og det er så det vi går efter.

Og nårh ja, til min lillebrors konfirmation havde hun sin hund med til festen...

Charlotte

0

Del dette indlæg

Hej Charlotte

Undskyld jeg siger dette, men hun lyder sær..........

Jeg ville stå fast ved den holdning, i har truffet, hvis jeg stod i jers sko.......

Det er jeres dag og hun kan ikke tillade sig, at opføre sig sådan overfor dig........

Jeg tror du har ret i, at det bunder i misundelse... Jeg snakker ikke med min søster, det gik i stykker for nogle år siden, men jeg gad ikke finde mig i den opførsel hun lagde for dagen, det var også meget misundelse inde der, selvom hun havde havd man kunne ønske sig........

Selvom det er hårdt, så stå fast ved din holdning...

:denmarkflag::biggrin::super::unsure:

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig er det jeres dag, og jer der bestemmer og sådan noget.

Men et eller andet sted tænker jeg: "Helt ærligt, det er din søster", og så ville jeg nok gøre den undtagelse. Undskyld :blush: Men det er bare min mening.

:butterfly: Brosid

Hmm, hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg egentlig at I burde have inviteret din søsters kæreste med

Det er selvfølgeligt meget forskelligt hvordan folk ser på det og hvilke traditioner man har. I vores omgangskreds ville det være utænkeligt, at invitere uden ledsager. Det ville helt sikkert blive opfattet som decideret uforskammet - især hvis det var en nær ven eller slægtning. Måske er det helt anderledes i jeres familie....?

Håber I finder ud af det :heart:

Med venlig hilsen

Louise

Jeg synes bestemt du skal invitere kæresten med.

:bearhug: Lone

ENIG!!!

Jeg ville BETEMT invitere min søsters kærest med, hvis hun gerne ville have ham med og han gerne vil. Kunne ikke drømme om at sige nej til min søster....bare min mening.

Knus SIGNE

Redigeret af Signe Opstrup
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha det er da en svær beslutning om man skal lukke sin søster ude pga de problemer der nu en gang er med det hele.

Og selvom jeg også godt kan forstå dem der siger at i da skulle tage og invitere hendes kæreste med, så vil jeg holde mig til at råde jer til at stå fast og sige sådan vil vi have det.

I hvert fald ud fra de ting jeg har læst om det hele herinde i tråden.

Jeg har selv haft problemer med min familie og det bedste der har været sket er at jeg har stået fast på mit og så har ladet dem være og surmule over mine beslutninger. Men sådan er livet. Det er ikke hendes dag, det er jeres. Og hvis hun virkelig holder så meget af dig, så vil hun også i sidste ende respektere jers beslutning. Og gør hun det ikke, jamen så er det bare synd for hende. Det bliver vel ikke en dårligere dag for jer af det vel sagtens.

Redigeret af signe og stig
0

Del dette indlæg

hejsa

jeg villa da invitere søster + påhæng, som andre har sagt er det jo mest par som kommer i et bryllup og guderne skal vide hvor kanon kedeligt det er at sidde alene og være væg pynt, for seg selv når alle andre danser i par.

jeg syns du burde sige til søster at hun bare kan tage den nyeste fangsten med, det er jo trods alt din søster og kommer det til at ødelægge din dag at hun tager ham med?

håber det løser sig :loveshower:

0

Del dette indlæg

Så er der søreme også kommet afbud fra min lillebror. Ingen forklaring på hvorfor, bare at han ikke kommer :blush:

Charlotte

Trælst - kan det have noget at gøre med at din søster ikke vil komme uden ledsager??

Hvis jeg stod i din situation ville jeg vælge at lade min søster tage sin kæreste med - jeg ville meget nødigt denne dag undvære en så vigtig person for mig.... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er der søreme også kommet afbud fra min lillebror. Ingen forklaring på hvorfor, bare at han ikke kommer :blush:

Charlotte

Trælst - kan det have noget at gøre med at din søster ikke vil komme uden ledsager??

Hvis jeg stod i din situation ville jeg vælge at lade min søster tage sin kæreste med - jeg ville meget nødigt denne dag undvære en så vigtig person for mig.... :bearhug:

Tror egentlig ikke, at det har noget med min søster at gøre. Vi overvejede at skrive noget om påklædning i vores indbydelser, men så ville ham og min storebror ikke komme. Så vi lod være.

Da jeg nævnte at vi skulle giftes, nævnte han bare skilsmissestatistikken, ikke engang et tillykke. Og det var jo heller ikke sikkert at han havde fri, selvom han normalt har fri i weekenden. Så tror bare han mangler en undskyldning for at blive væk.

Charlotte

0

Del dette indlæg

Okay, det lyder godt nok som lidt kaotiske familieforhold I har i din familie!

Din søster vil ikke komme pga en ny kæreste, din lillebror gider bare ikke...

Hvad er det for noget??

Jeg ved ikke om du skal give dig, eller om din søster (og bror??) burde give sig, men jeg tror du skal gøre op med dig selv, hvor meget det betyder for dig at få dem med.

Hvis det betyder NOGET for dig at have din søster, men så ring til hende, eller endnu bedre - mødes med hende og få snakket ud, og kom frem til en løsning så hun gerne vil med. Også selvom det involverer hendes kæreste.

Hvis hun betyder bare den mindste smule for dig - så kæmp for det.

Glem alt om principper og den slags her.

Du skal bare, eller I skal bare gøre op med jer selv hvor meget det betyder for jer! Så har du/I svaret.

Ved godt det ikker så nemt i virkeligheden, men jeg synes ikke det er så vigtigt hvad vi andre her på forummet ville have gjort.

Mærk efter i din mave, søde ven! :bearhug:

Jeg håber I kommer frem til en løsning som I bliver galde for!

0

Del dette indlæg

Okay, det lyder godt nok som lidt kaotiske familieforhold I har i din familie!

Din søster vil ikke komme pga en ny kæreste, din lillebror gider bare ikke...

Hvad er det for noget??

Jeg ved ikke om du skal give dig, eller om din søster (og bror??) burde give sig, men jeg tror du skal gøre op med dig selv, hvor meget det betyder for dig at få dem med.

Hvis det betyder NOGET for dig at have din søster, men så ring til hende, eller endnu bedre - mødes med hende og få snakket ud, og kom frem til en løsning så hun gerne vil med. Også selvom det involverer hendes kæreste.

Hvis hun betyder bare den mindste smule for dig - så kæmp for det.

Glem alt om principper og den slags her.

Du skal bare, eller I skal bare gøre op med jer selv hvor meget det betyder for jer! Så har du/I svaret.

Ved godt det ikker så nemt i virkeligheden, men jeg synes ikke det er så vigtigt hvad vi andre her på forummet ville have gjort.

Ordene er som taget ud af min mund.

Det hele bunder i hvor tæt du føler at jeres familieforhold er og hvor meget det betyder for dig at de er med. Og hvis du kommer frem til at det betyder meget for dig, så fortæl din familie det!!! Sig til din lillebror at uanset hvad hans holdning til ægteskab er så er dette en het særlig dag for dig og det har stor betydning for dig at han kan være tilstede.

Snak med din søster om det samme og så ville jeg inviterer kæresten med (uanset hvor længe de har kendt hinanden) men samtidig forklare hende at mht bordplanen er det hende der må gi' sig.

min kommende svigerinde har også haft flere løse forhold på det sidste, men pga flere ting fra fortiden ved vi at det ville være svært for hende at deltage til vores byllup alene. Så vi skrev i indbydelsen "+ ven" og så må hun selv vælge hvem hun vil have med. Det tager ikke nogen glæde af vores dag at vi evt ikke kender vedkommende, men det vil betyde noget for os hvis hun ville være trist hele dagen. men vi er også meget tæt i vores familie.

0

Del dette indlæg

Du skal kunne stå op om morgenen og se dig selv i øjnene i spejlet. Det skal være en Charlotte der kan holde hovedet højt og ikke føle at hun lever på andres præmisser.

Hvis du kan det selvom du bøjer dig for din søsters ( i mine øjne temmelig uforskammede og uacceptable) krav, så inviter dog kæresten med. Men hvis du føler bare den MINDSTE smule ubehag ved det, så la vær. For så risikere du at det er DET der kommer til at fylde for dig på dagen. Det er så nemlig DIG der har truffet valget og så kan du ærge dig over det.

Modsatte situation hvor du står fast, er det din søster der træffer valget, hvilket du så ikke kan gøre noget ved.

Står selv i situationen med min veninde. Hun vil ikke komme fordi vi ikke vil invitere månedens fund. Synd for hende, men vi kender ikke manden og kan derfor ikke se hvorfor han skal slæbes med til vores bryllup. De var ikke kærester da invitationen blev sendt ud, derfor står der kun hendes navn på.

Har forklaret hende at vi har et budget samt nogle fysiske rammer vi skal overholde og udfra det, har vi lavet gæsteliste. Hvis så gæsterne pludselig vil have en ekstra med, så sprænger det jo både budget og lokale.

Det er en uforskammet holdning at man som gæst forlanger at få en ekstra med. Så hvis jeg var dig, ville jeg stå fast. Det er hende der mister noget, ikke dig.

0

Del dette indlæg

Du skal kunne stå op om morgenen og se dig selv i øjnene i spejlet. Det skal være en Charlotte der kan holde hovedet højt og ikke føle at hun lever på andres præmisser.

Hvis du kan det selvom du bøjer dig for din søsters ( i mine øjne temmelig uforskammede og uacceptable) krav, så inviter dog kæresten med. Men hvis du føler bare den MINDSTE smule ubehag ved det, så la vær. For så risikere du at det er DET der kommer til at fylde for dig på dagen. Det er så nemlig DIG der har truffet valget og så kan du ærge dig over det.

Modsatte situation hvor du står fast, er det din søster der træffer valget, hvilket du så ikke kan gøre noget ved.

Står selv i situationen med min veninde. Hun vil ikke komme fordi vi ikke vil invitere månedens fund. Synd for hende, men vi kender ikke manden og kan derfor ikke se hvorfor han skal slæbes med til vores bryllup. De var ikke kærester da invitationen blev sendt ud, derfor står der kun hendes navn på.

Har forklaret hende at vi har et budget samt nogle fysiske rammer vi skal overholde og udfra det, har vi lavet gæsteliste. Hvis så gæsterne pludselig vil have en ekstra med, så sprænger det jo både budget og lokale.

Det er en uforskammet holdning at man som gæst forlanger at få en ekstra med. Så hvis jeg var dig, ville jeg stå fast. Det er hende der mister noget, ikke dig.

WAUW!!! :bearhug:

Det er et godt råd!! Det er lige præcis det, jeg også synes!! :denmarkflag:

Vi regner overhovedet ikke med at intivere ledsagere med, og der kommer mange til brylluppet, som ikke er par, så man kommer ikke til at føle sig "udsat" af den grund.

Og som flere har skrevet : Hvor ville det dog være dejligt, hvis familie og andre gæster lige tænker over, hvad de udsætter festens midtpunkt (JER!) for...! -HAHA-

Held og lykke med det, og :blush: fra

Mariahønen

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer