Guest Willuc(Q)

Spørgsmål om alternative boligformer.....

24 indlæg i dette emne

Hej søde piger

Dette er et emne jeg har tænkt over VIRKELIGT længe, men jeg er bare ikke rigtigt kommet nogen vegne.

Jeg og min mand er så død hamrende trætte af, at vi slider og slæber i det, i mange mange timer hver dag, kun for at kunne betale regningerne..... :banned:

Vi har bl.a. en stor gæld, fra da vi boede i hus, som vi afvikler med 7000 kr om måneden nu. Det kan der ikke røres ved........ :denmarkflag:

Til gengæld har vi en husleje på 6700 kr plus for 2700 kr fælles udgifter til el, vand og varme hver eneste måned.............jo jo bevares, vi bor også VILDT dejligt på rigtigt mange områder. Og så knap så dejligt på andre.

Nu kan jeg huske at have set flere tv-programmer med folk, der bygger deres egne huse af øko materialer, og genbrug - og isolere med blå-muslinge skaller. Så drastisk behøver det ikke være - mest fordi vi absolut IKKE er handy men, og vi kan INTET lave selv stort set................men vi vil gerne hjælpe.

Så har jeg tænkt tanken om, fx at købe en byggegrund et sted - vælge den afdragsfrit i nogle år. Få en større model af en skurvogn sat op, og så bo i den i måske 2-3 år (må man det ?? ), og så bare betale sin gæld for vildt af.

Derefter ville vi så bygge vores nye hus, som jeg virkeligt ville drømme om IKKE blev voldsomt dyrt.

Men hvis det ikke skulle være den løsning - kunne man fx købe et gammelt hus på landet, sammen med andre i familien....... :biggrin: ........det er en ok tanke, men vi render ind i 2 problemer allerede ved begyndelsen.........for det første, bare det at bo SÅ tæt på familien.... ..(vi har jo kun svigermor), og 2. problem, at det ikke på nuværende tidspunkt er muligt for os at købe et hus.

Søde piger..............jeg kan godt lide mine tanker, og jeg vil bare så for alt i verden, gerne gøre noget ved det. For jeg er SÅ træt af at slæbe penge hjem for at betale faste udgifter, når vi så skal leve for knap 4000 kr om måneden 4 mand.........( og det er MANGE penge i forhold til hvad vi har gjort de sidste 3 år - der hed den 2400 kr om måneden til 3-4 mand..............og det er til ALT i dagligdagen.)

Men har I nogle forslag............kender I et sted man kunne slå en skurvogn op nogle år, eller kender I en lade man kunne bo gratis i..............eller har I andre smadder gode forslag til, hvordan vi som familie kan gøre en indsats for os selv ???

Mange knus Mia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Mia,

puha, det er smaddersurt.

Jeg har ikke lige en løsning til jer, men håber at I finder ud af noget.

Vi har en ven, som i ca 1,5 år boede i en campingvogn som han fik lov til at stille op privat hos nogen af hans venner.

I starten boede han der, fordi det hus han boede til leje i blev solgt, og så røg han ud, og kunne ikke lige finde noget nyt, da han har en ret stor hund. Men da han fandt ud af, hvor mange penge han sparede i husleje, vand/varme etc., blev han boende. På den måde kunne han nemlig betale MANGE penge af på sin ret store gæld...

Nu er han gældfri...

Så måske kender I nogen, som har et hjørne i haven, hvor I kan få lov til at sætte en skurvogn eller campingvogn op? Det er en ret effektiv måde at komme af med sin gæld på. Det har selvfølgelig også sine ulemper, men hvis I mener, at I som familie kan klare at bo meget trangt og primitivt, vil det sikkert også tømre jeres familiesammenhold godt sammen.

Held og lykke med projektet!!!

Knus

Simone

0

Del dette indlæg

Det er LIGE PRÆSIST det vi gerne ville......................åhhh det lyder som en drøm for os.

Problemet er bare, at vi ikke rigigt har noget familie, man kunne gøre det ved..........de bor alle i byen, eller i lejligheder.

Der er desværre nok heller ingen venner, vi kunne belemre på den måde........ :bearhug:

Plus man ville komme til det store problem, at dem hvis hjørne af haven man skulle belejre, skulle jo gerne have et gæste badeværelse, og nok helst i en garage eller lade, for at vi ikke bor HOS dem...............det ville ingen jo kunne holde ud.

Men klart jeg vil tænke mere over det, for det lyder altså virkeligt fristende.

Tak for dit indput.

Knus Mia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Søde søde Trisse

Det stykke græs har jeg tænkt på MANGE gange i den her forbindelse.............men hvad tror du dine naboer ville sige til, hvis vi smed en campingvogn eller skurvogn der ??????? I måske 2-3 år ?????????

Og hvor længe gad I have os boende SÅ tæt..............hi hi hi

Ja og så er der problemet med vand, el og toilet forhold.............................for det ville da være mere end genialt, men der er altid lige det praktiske.

Men tænk kone - tænk - så gør jeg det samme, og finder vi en løsning, er vi sgu dem der er rykket. Promte.

Knus din dejlige kone

Redigeret af Willuc(Q)
0

Del dette indlæg

Jeg kan godt lide din idé ... hvor bor I nu .. altså landsdel mener jeg ...

Jeg har tit tænkt på at leve sådan men da vi har børn er den model desværre ikke så god ... vi prøvede i et halvt år at bo på et værelse mens resten af lejligheden blev gravet op og bygget om ... det kunne jeg godt leve med men ungerne var ikke så fornøjede ..

Vi er ved at kigge på hus i omegnen af Hobro og der er 3000 kvm grund til så hvis det blir kan i da sagtens låne noget der ... der er iørigt også et loftrum ovenpå stalden der fylder hele den ene længe

håber I finder ud af det .. men tanken er da ret fed synes jeg

:bearhug:

Lene

Hej Lene

Ja tanken er ret fed...........og jo mere jeg tænker den, jo mere MÅ det bare lykkes for os.

Vi er egentligt lidt ligeglade hvor det bliver - vi skal bare kunen få det til at passe med vores jobs, og dem ved vi intet om endnu, derfor er der ret åbent.

Vi har jo selv 2 drenge - og jo bevares, hvis vi kigger 2-3 år ud i fremtiden, kan det da måske nok også blive lidt strengt, med så lidt og primitivt plads. Men jeg mener det seriøst, at hvis jeg kan se målet forude, så er jeg klar på ALT. Og vores drenge er alligevel ude fra morgen til aften, sommer og vinter, så det giver ikek de store problemer.

Kun det med el, vand og varme..........og toliet, bade og vaske forhold kan give MEGA problemer..............var det dog bare det at smide en campingvogn et sted, og så fremad...........halleluja, men det er det jo desværre ikke..............vi skal kunne komme i bad, vi skal kunne komme på toilet, der skal være varme, lys og vand, og der skal være mulighed for at vaske, ellers bliver det for surt. Men er de ting i orden, kunne vi leve i en 1 værelses tror jeg bestemt.

Knus Mia

0

Del dette indlæg

Hmmm.. Nu ved jeg ikke om jeg vil være helt tilfreds med at i bare flytter.. Har jo lige lært dig at kende rigtigt.. *ss* Men kan da godt se at det er træls, helt bestemt.. Bare det ikke bliver længere væk end at du stadig skal være min chauffør når der skal prøves kjoler og sådan.. LOL

Knuz Mia :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

syntes da det er en fed ide .

hvad med en campingplads , her er der nogle der har helårs åbent og koster ca 10000 pr år , dertil betaler man strøm fra campingvognen.

det er bad, vaskemuligheder,legesteder til ungerne osv :bearhug:

Ja det har vi faktisk også overvejet....................for det ville jo være en smule genialt............dog får vi så problemet med adresse, for det må man IKKE have på en campingplads, og det kan så igen give det problem, at pladsen simpelthen ikke tillader os at bo der.

Men det er da værd at undersøge................bestemt.

Tusinde tak

Knus Mia

0

Del dette indlæg

Du har nogle rigtig fine ideer men altså lad os lige få en ting på det rene her:

1) i de der store skurvogne, som folk fx bor i når deres hus er brændt ned og mens de venter på at deres nye fine hus bliver bygget op - DER er der altså bad og toiletforhold. Det er nærmest som en lille lejlighed.

2) man kan ikke få noget afdragsfrit på en grund - man kan nemlig slet ikke få kreditforeningslån på en grund. Kreditforeningnslån gives kun til bebyggede grunde :heart: men i kan måske få banklån til grunden.

3) nu er det jo en helårsgrund i køber, så vil der de fleste steder være byggepligt, dvs at i skal have startet jeres byggeprojekt op indenfor overskuelige fremtid - det længste jeg har set er 1 år.

I kan dog være heldig at hitte en byggegrund, som har ligget i mange år - den kan i måske få lov at købe uden at bygge på den her og nu. MEN i får kun lov at flytte ind med jeres skurvogn, såfremt i går igang med jeres byggeprojekt.

4) såfremt i rykker ind i baghaven hos en eller anden - lad os lige lege med den tank. Så ender det jo nok med at en eller anden får ondt i måsen over det, og klager til kommunen. Hvad sker der så? Er ejendommen så pludselig blevet en 2 families ejendom, med alt hvad der der tilhører af afgifter m.m.?

5) jeg tror det bliver rigtig svært at finde en campingplads, hvor i kan få lov at bo helårs.

:blush: og nej jeg skal ikke være lyseslukker på dine skønne ideer!

:bearhug: Lisen (som er statsaut. ejendomsmægler)

0

Del dette indlæg

Du har nogle rigtig fine ideer men altså lad os lige få en ting på det rene her:

Jamen lad os få det hele på det rene...............uha det føltes næsten som om du skældte mig ud........ :kiss:

1) i de der store skurvogne, som folk fx bor i når deres hus er brændt ned og mens de venter på at deres nye fine hus bliver bygget op - DER er der altså bad og toiletforhold. Det er nærmest som en lille lejlighed.

Det vidste jeg godt, men der skal jo være afløb til både vand og kloakering, det er der jo IKKE i en skurvogn.....det må jo ikke bare løbe ud på jorden..... :kiss: ........det var mere det vi mente....... :blush:

2) man kan ikke få noget afdragsfrit på en grund - man kan nemlig slet ikke få kreditforeningslån på en grund. Kreditforeningnslån gives kun til bebyggede grunde :kiss: men i kan måske få banklån til grunden.

Det vidste jeg jo så ikke............men jeg indrømmede jo også, at jeg ikke anede noget som helt om det.........men det er da et projekt at finde ud af alt ting....... :kiss:

3) nu er det jo en helårsgrund i køber, så vil der de fleste steder være byggepligt, dvs at i skal have startet jeres byggeprojekt op indenfor overskuelige fremtid - det længste jeg har set er 1 år.

Ja det var også det jeg selv skrev, allerede i et af de første indlæg..............havde det godt på fornemmelsen.

I kan dog være heldig at hitte en byggegrund, som har ligget i mange år - den kan i måske få lov at købe uden at bygge på den her og nu. MEN i får kun lov at flytte ind med jeres skurvogn, såfremt i går igang med jeres byggeprojekt.

Ja så er det jo udelukket

4) såfremt i rykker ind i baghaven hos en eller anden - lad os lige lege med den tank. Så ender det jo nok med at en eller anden får ondt i måsen over det, og klager til kommunen. Hvad sker der så? Er ejendommen så pludselig blevet en 2 families ejendom, med alt hvad der der tilhører af afgifter m.m.?

Ja de tanker har jeg også haft...................og det vil man ikke undgå, når vi snakker 2 år ca...............men jeg tror nu alligevel på, at vi nok skal finde en løsning.

5) jeg tror det bliver rigtig svært at finde en campingplads, hvor i kan få lov at bo helårs.

Det har jeg jo også selv lige skrevet...................og jeg tror heller ikke at en campingplads er ideelt............

:kiss: og nej jeg skal ikke være lyseslukker på dine skønne ideer!

Det ser jeg dig heller ikke som....................men du må ikek skælde ud, det er jo indtil videre stadig kun tanker................ :bearhug: :bearhug:

:heart: Lisen (som er statsaut. ejendomsmægler).....Og tak for indblik fra en fag-dame.

0

Del dette indlæg

Jamen lad os få det hele på det rene...............uha det føltes næsten som om du skældte mig ud........ :kiss:

Det vidste jeg godt, men der skal jo være afløb til både vand og kloakering, det er der jo IKKE i en skurvogn.....det må jo ikke bare løbe ud på jorden..... :kiss: ........det var mere det vi mente....... :kiss:

2) man kan ikke få noget afdragsfrit på en grund - man kan nemlig slet ikke få kreditforeningslån på en grund. Kreditforeningnslån gives kun til bebyggede grunde :hug: men i kan måske få banklån til grunden.

Det vidste jeg jo så ikke............men jeg indrømmede jo også, at jeg ikke anede noget som helt om det.........men det er da et projekt at finde ud af alt ting....... :hug:

Ja det var også det jeg selv skrev, allerede i et af de første indlæg..............havde det godt på fornemmelsen.

Ja de tanker har jeg også haft...................og det vil man ikke undgå, når vi snakker 2 år ca...............men jeg tror nu alligevel på, at vi nok skal finde en løsning.

Det har jeg jo også selv lige skrevet...................og jeg tror heller ikke at en campingplads er ideelt............

:hug: og nej jeg skal ikke være lyseslukker på dine skønne ideer!

Det ser jeg dig heller ikke som....................men du må ikek skælde ud, det er jo indtil videre stadig kun tanker................ :bearhug: :bearhug:

:heart: Lisen (som er statsaut. ejendomsmægler).....Og tak for indblik fra en fag-dame.

UNDSKYLD det var altså ikke ment som skæld ud.... :kiss: så skulle du høre når jeg skælder ud :kiss:

Men jeg kan godt læse at mit ordvalg måske var lidt forkert.... så UNDSKYLD.

:blush: Lisen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det vidste jeg godt, men der skal jo være afløb til både vand og kloakering, det er der jo IKKE i en skurvogn.....det må jo ikke bare løbe ud på jorden..... :kiss: ........det var mere det vi mente....... :kiss:

2) man kan ikke få noget afdragsfrit på en grund - man kan nemlig slet ikke få kreditforeningslån på en grund. Kreditforeningnslån gives kun til bebyggede grunde :hug: men i kan måske få banklån til grunden.

Det vidste jeg jo så ikke............men jeg indrømmede jo også, at jeg ikke anede noget som helt om det.........men det er da et projekt at finde ud af alt ting....... :hug:

UNDSKYLD det var altså ikke ment som skæld ud.... :kiss: så skulle du høre når jeg skælder ud :hug:

Det er altså helt ok....................... :kiss:

tak igen

knus Mia

0

Del dette indlæg

Jamen lad os få det hele på det rene...............uha det føltes næsten som om du skældte mig ud........ :hug:

UNDSKYLD det var altså ikke ment som skæld ud.... :kiss: så skulle du høre når jeg skælder ud :hug:

Det er altså helt ok....................... :kiss:

tak igen

knus Mia

Du må forresten råbe højt, hvis der er noget jeg skal undersøge - har måske lettere tilgang til at spørge og få svar omkring alle dine mange tanker m.m.

:kiss: Lise

0

Del dette indlæg

Hej igen Mia

Din idé ville ikke være uladesiggørelig (DET kan man vist ikke stave vel :kiss: )

Hvis vi eks. får skrevet under på det hus er der rig mulighed for at få det til at virke ... vaskerum er for sig selv i én af længerne ... og ærligt ville det ikke betyde noget for mig om I skulle bade og bruge vores toilet ... jeg har været sammen med Christian i snart 5 år og i den tid har han været rejsearbejder og jeg har som sådan fulgt med fra skurvogn til skurvogn ... vi har boet i et hus med 1 køkken og et bad til 16 malere .. jeg er vant til at have fremmede omkring mig og det ville slet ikke bekymre mig at lade jer bo i haven ... hvem ved ... måske kunne vi bruge hinanden ... der er tit weekender hvor jeg er hos Christian ... tror det kunne blive helt hygsomt :heart:

:blush:

Lene

Hvor er du altså bare for søde........................ :kiss::kiss::kiss:

Jeg skal have den store snak med manden i aften, når ungerne sover..(LÆS: når vi får fred..... :bearhug: )....så skal jeg nævne det for ham.

Det kunne altså virkeligt være kanon, hvis det hele kunne lykkes for os. jeg har regnet ud, at vi kunne rent faktisk betale en rigtig stor del af vores gæld ud på 2 år. Det ville være lykken.

Tak igen søde menneske

Knus Mia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu må man jo ikke bruge et kolonihavehus som helårsbeboelde, men jeg mener at der findes undtagelser fra reglen.....måske der er nogle kloge kvinder herinde der kender til det....... eller hvad med reglerne for husbåde????? der må da findes en meget billig båd, der kan bruges et sted????

Jeg er lidt blåøjet og naiv så det kan være jeg rammer heltforkert :bearhug::heart:

Beatles

0

Del dette indlæg

Nu siger du at I betaler 6.700 kr. om måneden + 2.500 kr. i el og varme. Så nævner du muligheden for at købe en grund med afdragsfri lån. Min tanke er at hvis I bor i et hus så vil I kunne mindske udgifterne mærkbart med et afdragsfrit lån (noget jeg kun vil anbefale hvis der er en pæn friværdi i ejendommen).

Desværre læser jeg også dit indlæg sådan at I har solgt huset og knokler af på gælden og er I rigtig uheldige har I solgt huset inden de begyndte at stige.

Den er svær. Det er ikke morsomt at gå på boligmarkedet i dag og de andre tanker med campingvogn m.v. er formentlig ikke praktisk gennemførlige.

Hvis I ikke er geografisk afhængige kunne der være ide i at slå sig ned på Lolland o.l. Der kan man stadig få huse der er til at betale.

0

Del dette indlæg

Hej søde piger

Dette er et emne jeg har tænkt over VIRKELIGT længe, men jeg er bare ikke rigtigt kommet nogen vegne.

Jeg og min mand er så død hamrende trætte af, at vi slider og slæber i det, i mange mange timer hver dag, kun for at kunne betale regningerne..... :banned:

Vi har bl.a. en stor gæld, fra da vi boede i hus, som vi afvikler med 7000 kr om måneden nu. Det kan der ikke røres ved........ :bearhug:

Til gengæld har vi en husleje på 6700 kr plus for 2700 kr fælles udgifter til el, vand og varme hver eneste måned.............jo jo bevares, vi bor også VILDT dejligt på rigtigt mange områder. Og så knap så dejligt på andre.

Nu kan jeg huske at have set flere tv-programmer med folk, der bygger deres egne huse af øko materialer, og genbrug - og isolere med blå-muslinge skaller. Så drastisk behøver det ikke være - mest fordi vi absolut IKKE er handy men, og vi kan INTET lave selv stort

set................men vi vil gerne hjælpe.

Så har jeg tænkt tanken om, fx at købe en byggegrund et sted - vælge den afdragsfrit i nogle år. Få en større model af en skurvogn sat op, og så bo i den i måske 2-3 år (må man det ?? ), og så bare betale sin gæld for vildt af.

Derefter ville vi så bygge vores nye hus, som jeg virkeligt ville drømme om IKKE blev voldsomt dyrt.

Men hvis det ikke skulle være den løsning - kunne man fx købe et gammelt hus på landet, sammen med andre i familien....... :heart: ........det er en ok tanke, men vi render ind i 2 problemer allerede ved begyndelsen.........for det første, bare det at bo SÅ tæt på familien.... ..(vi har jo kun svigermor), og 2. problem, at det ikke på nuværende tidspunkt er muligt for os at købe et hus.

Søde piger..............jeg kan godt lide mine tanker, og jeg vil bare så for alt i verden, gerne gøre noget ved det. For jeg er SÅ træt af at slæbe penge hjem for at betale faste udgifter, når vi så skal leve for knap 4000 kr om måneden 4 mand.........( og det er MANGE penge i forhold til hvad vi har gjort de sidste 3 år - der hed den 2400 kr om måneden til 3-4 mand..............og det er til ALT i dagligdagen.)

Men har I nogle forslag............kender I et sted man kunne slå en skurvogn op nogle år, eller kender I en lade man kunne bo gratis i..............eller har I andre smadder gode forslag til, hvordan vi som familie kan gøre en indsats for os selv ???

Mange knus Mia

flyt over til det mørke jylland(nordjylland) der kan man ofte få huse til 100000 tusind
0

Del dette indlæg

flyt over til det mørke jylland(nordjylland) der kan man ofte få huse til 100000 tusind

Vi BOR i det mørke Jylland.................og vi vil IKKE købe noget hus..................planen var at blive gældfrie, og ikke stifte mere gæld.

Så det dur ikke................. :bearhug:

Knus Mia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvor i Jylland i bor???

Det er godt nok en træls situation i står i! Jeg bor selv i Jylland, nærmere betegnet Rødding ved Skive! Vi bor i et dejligt hus på små 100 km. og giver blot 3400 i husleje hver måned! Det er et leje hus! Alle leje husene her i området er virkelig billige og gode til prisen!

Måske dette område var noget for jer? Bare et forslag! Krydser fingre for at i finder en løsning! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Det er godt nok en træls situation i står i! Jeg bor selv i Jylland, nærmere betegnet Rødding ved Skive! Vi bor i et dejligt hus på små 100 km. og giver blot 3400 i husleje hver måned! Det er et leje hus! Alle leje husene her i området er virkelig billige og gode til prisen!

Måske dette område var noget for jer? Bare et forslag! Krydser fingre for at i finder en løsning! :heart:

Vi bor i Fredericia nu..........................

Nu skal det lige nævnes, at vi altså ikke er nogle stakler............... :bearhug: ............vi har det godt. Vi har lært at leve for små penge - men vi kunne bare vildt godt tænke os at gøre noget ved sagen nu. Mest for vores og ungernes skyld, så der i hverdagen er overkskud til lidt sjov også.

Vi kan også sagtens blive hvor vi er, og betale i lange tider på vores lån............mange renter, og lang tid med få penge om måneden............men vi VIL gerne gøre noget.

De huse i Skive lyder da helt kanon...................vi får nok bare et lille problem med jobs og sådan...........Jeg tror vores jobs kunne flyttes til Århus egnen, og selvfølgelig vil vi gerne køre for at nå der, men tror Skive er for langt væk desværre.

Ellers mange tusinde tak

Knus Mia

0

Del dette indlæg

Måske dette område var noget for jer? Bare et forslag! Krydser fingre for at i finder en løsning! :heart:

Vi bor i Fredericia nu..........................

Nu skal det lige nævnes, at vi altså ikke er nogle stakler............... :bearhug: ............vi har det godt. Vi har lært at leve for små penge - men vi kunne bare vildt godt tænke os at gøre noget ved sagen nu. Mest for vores og ungernes skyld, så der i hverdagen er overkskud til lidt sjov også.

Vi kan også sagtens blive hvor vi er, og betale i lange tider på vores lån............mange renter, og lang tid med få penge om måneden............men vi VIL gerne gøre noget.

De huse i Skive lyder da helt kanon...................vi får nok bare et lille problem med jobs og sådan...........Jeg tror vores jobs kunne flyttes til Århus egnen, og selvfølgelig vil vi gerne køre for at nå der, men tror Skive er for langt væk desværre.

Ellers mange tusinde tak

Knus Mia

I lyder heller ikke som nogle stakler! Men det er da helt klart nu det er nemmest at gøre for jer, mens jeres børn ikke er alt for store! At bo i en skurvogn med 2 teenagere - Ellers tak! :kiss:

Det tager 1½ time til Århus fra Skive af så det er noget langt, men ellers så tjek viborg egnen, der tage det ikke vildt lang tid til Århus, og der er der også billige hytter!

Generelt er midt og vestjylland ret billigt!

:blush:

0

Del dette indlæg

Hvad med Randers-egnen.

Har solgt køkkener til mange Århusianere, der flytter herop - netop fordi husene er væsentligt billigere her. Mon ikke også det gælder for lejehuse?? Fra vores indkørsel til Århus Centrum er der ca. 25 minutters kørsel. Til Ikea er der under et kvarter... :bearhug:

Sæt evt. en annonce i den gratis ugeavis "Din Avis" og se, hvad det gi'r...

Held og lykke med projektet. Godt I gør noget :denmarkflag:

:( LotteA

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer