sommertrold

Gode ideer til hvor man kan holde middagen

23 indlæg i dette emne

Hej allesammen

Det kan godt være at jeg er blevet stæreblind her i sommervarmen:)

Men jeg mangler et punkt hvor folk kan skrive om hvor de har holdt middagen, så der evt kunne komme nogle anbefalinger,og hvad man skal huske at spørge om når man bestiller.

Jeg selv bor i København og leder efter lækre steder på hele Sjælland med plads til 100 mennesker, så hvis i har nogle anbefalinger til lækre steder, så må i endelig sige til.

Det jeg er mest interesseret i er slotte, herregårde, lækre kroer.

Ukendte steder der ligner en million, men som ej koster det, (man har vel lov at håbe)

Så kom endelig med gode ideer, for det er sørme svært at vælge.

Prøvespisninger alle de steder, gør det jo også svært at passe kjolen:)

Stort bryllupskram til jer alle, det her er et supersted.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej allesammen

Men jeg mangler et punkt hvor folk kan skrive om hvor de har holdt middagen, så der evt kunne komme nogle anbefalinger,og hvad man skal huske at spørge om når man bestiller.

Jeg selv bor i København og leder efter lækre steder på hele Sjælland med plads til 100 mennesker, så hvis i har nogle anbefalinger til lækre steder, så må i endelig sige til.

Ukendte steder der ligner en million, men som ej koster det, (man har vel lov at håbe)

:heart:

Hej Sommertrold!

Ja pyha man kan godt blive lidt rundt på gulvet af al den skønne sol!!!

Altså vi bor i Haslev så derfor har vi selvfølgelig mest kigget her omkring. Vi er temmelig sikre på at vi skal holde vores bryllup i Strøby Egede Selskabslokaler (www.egede-selskabslokaler.dk).

Derudover er der jo Vallø Slotskro (Køge), Hotel Hvide Hus (Køge), Hotel Niels Juel (Køge), Gammel Sonnerup Kro (Tureby) og Sørup Herregård (Ringsted).

Hmm... Og Næsbyholm, tror jeg det hedder - vist nok lidt dyrt forresten :kiss:

Så er der også Dragsholm Slot...!

Hvornår skal I giftes hvis jeg må være så nysgerrig? :bearhug:

Håber jeg kunne være til lidt hjælp / inspiration!

:blush: Ann-Therese.

0

Del dette indlæg

Hej Ann-Theresse

Tak for hjælpen så er der da lidt at gå i gang med. Vi har talt om slutning august start september næste år, vi har endnu ikke sat endelig dato, for jeg er en som elsker at planlægge i god tid i forvejen, og kæreste har ikke rent fysisk været på knæ pga en knæoperation:) Men vi er enige om at vi skal giftes, men han skal ned på knæ først.

En stor del er allerede planlagt med min venninde som medhjælper, kirke i KBH, reception Hellerup og denæst så middagen??

Det jeg så skal undersøge det er selvfølgelig transport af gæster og hvad det lige koster at få transporteret dem og os derned/derhen.

sommerhilsen

sommertrold

0

Del dette indlæg

Jeg kan klart anbefale Sonnerup Gl. Kro og for den sags skyld også Niels Juel og Hvide hus. Men det er også et spørgsmål om hvilken retning I vil i.

Nu siger du Hellerup:

Jeg spillede i weekenden på Taarbæk Kro i Lyngby Taarbæk og det var en meget positiv oplevelse. Damen der ejer stedet har haft det i 30 år. Hun har autografer fra samtlige brudepar hun har haft derude og - hun har aldrig serveret den samme menu to gange. Det er faktisk ret imponerende :bearhug: Prismæssigt er det særdeles favorabelt set i forhold til beliggenheden/lokaliteten men det er så heller ikke slotsomgivelser eller nyt - slet ikke set udefra - men det er et ganske hyggeligt sted.

På de kanter er der også Frilandsmuseets restaurant som er i top.

Du kunne evt. checke vores referenceliste. Der er links til adskillige feststeder og jeg ved da at flere har brugt listen - der godt nok ikke er helt ajour - som inspiration.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke hvilket gastronomisk niveau og prisleje I søger, men da det lyder som om du søger noget elegant og herskabeligt vil jeg foreslå "Moltkes Palæ" i Dronningens Tværgade (næsten lige ved siden af Marmorkirken og Amalienborg slotsplads) hvis det skal være absolut topklasse.

De har lokaler i alle størrelser fra 10 til 240 personer, der er fantastisk smukt og helt nyrenoveret og selvom priserne umiddelbart er i den høje ende, så er de ALT INCL. (vin ad libitum, borddekorationer, betjening m.m.) og faktisk ikke så høje sammenlignet med hvad det tit ender med at koste alt i alt i Kbh. Nå ja, og så er det kokken René Bolvig (der bl.a. lavede noget af maden til det kongelige bryllup) der har det - så det er absolut gourmetklasse.

www.moltkes.com

Med venlig hilsen

Louise

Redigeret af Forlovet
0

Del dette indlæg

Hej

vi var henne på dragsholmslot hvor vi havde aftalt møde kl.12 Vi fik lov at vente 3 kvarter før han tog imod os.Og der var bryllup igang imens hvor vi gik rundt mellem gæsterne og så lokalerne ved ik lige hvor fedt det ville være hvis man selv var brudepar. Og så ville det være dyrer end de først havde fortalt os. Det bliver ikke Dragsholm ...men skjoldnæsholm som opfyldte alt det vi ville have.

Proppenge var 400 kr pr flaske hvorimod det kun var 140 på skjoldenæsholm.

Knus Maria

0

Del dette indlæg

Skal det være lokaler, hvor I selv står for maden (altså vha. kok/catering selvfølgelig) - eller restaurant, hvor det er alt inkl?

Tak for alle jeres venlige svar. :loveshower:

Kender ikke Taarbæk kro, og det er helt perfekt, efterspørger hyggelige steder, som jeg ikke lige kender selv. Vedr. Molktes palæ så har jeg tænkt lidt på det, men faktisk er odd fellow palæet lige ved siden af også en mulighed, har dog endnu ikke været inde og se det.

Vedr Vallæ slot så forhørte jeg mig godt nok kun hos et busselskab og to busser med plads til alle 100 mennesker, som skal køre fra Hellerup til Vallæ slot og tilbage igen kl 02:00 kostede 10.000 kr pr bus eks moms, så derfor skal jeg lige regne lidt ud ? Middag i byen eller (landet), men kom endelig med gode ideer:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er min nuværende liste over interessandte steder.

Det kan være i andre kan få noget inspiration også.: :(

Marienlyst - Helsingør

Strandmøllekroen - Klampenborg - kun plads til 80 personer

Odd Fellow palæet - København

Molktes palæ - København

Hotel Phoenix - København

Skovshoved hotel

Hotel Sølyst

Hotel Prindsen Roskilde

Vallø slot Køge

Hotel Store kro- Hillerød

Ellers er der også

Hotel store kro Fredensborg

Dragsholm slot

Hindsgavl slot

Endelig kom med flere ideer :bearhug:

0

Del dette indlæg

vi har lejet jomfruens egede i fakse til vores store dag, og jeg er helt sikker på at vi bliver super tilfredse for indtil nu har det været super god service og så er stædet super flot og romantisk....

det er så lidt dyrt men det gode er der er 10 dobbelt værelser som er med i prisen...

de kan ordne alt lige fra massage til babysitter der nede, blomster dj ja alt...

vi skal så giftes i den kirke der høre med til stedet og vi glæder os så meget...

men husk at være ude i god til for mange af de slotte, herregårde osv er gerne optaget langt ud i fremtiden... vi var bare super heldige at vi fik stedet... de fleste steder vi har talt med var optaget for folk er hurtig ude......

men held og lykke med det hele....

0

Del dette indlæg

Hej Nam

Jomfruens egede kender jeg slet ikke, dejligt sted. Kan du evt fortælle lidt mere udfra deres website, så lejer man lokalerne men hvad med mad og drikke, kan du sige noget om hvad kuvertpriserne ligger på ? Lyder ellers rigtig hyggeligt.

Har hørt lidt om at man skal være ude i god tid, men ved ikke rigtig hvor galt det står til, pyha mere stress er vist ikke lige det man har brug for :bearhug:

Men tusind tak for hjælpen til jer alle, kører nettet rundt lige pt:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej:)

Josty ser også dejligt ud og er en god mulighed - vil dog gerne holder kuvertprisen for under de 1000 kr og de ligger over det.

Men man kan jo ikke få creme de la creme uden at betale for det:)

Vores planlægning - for begynder

0

Del dette indlæg

Indrømmet - Josty er svinedyrt! Men jeg tror desværre det bliver lidt svært at holde kuvertprisen under de 1000,- i København, hvis man gerne vil have noget lidt ud over det sædvanlige. Vi er i hvert fald gået væk fra København netop af den sammen årsag... :(

Håber I finder noget - skal nok skrive, hvis jeg kommer i tanke om flere steder! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Nu ved jeg ikke hvilket gastronomisk niveau og prisleje I søger, men da det lyder som om du søger noget elegant og herskabeligt vil jeg foreslå "Moltkes Palæ" i Dronningens Tværgade (næsten lige ved siden af Marmorkirken og Amalienborg slotsplads) hvis det skal være absolut topklasse.

De har lokaler i alle størrelser fra 10 til 240 personer, der er fantastisk smukt og helt nyrenoveret og selvom priserne umiddelbart er i den høje ende, så er de ALT INCL. (vin ad libitum, borddekorationer, betjening m.m.) og faktisk ikke så høje sammenlignet med hvad det tit ender med at koste alt i alt i Kbh. Nå ja, og så er det kokken René Bolvig (der bl.a. lavede noget af maden til det kongelige bryllup) der har det - så det er absolut gourmetklasse.

www.moltkes.com

Med venlig hilsen

Louise

Hej Louise

Har du en ide om hvad kuvertprisen ligger på og har kigget lidt på deres website. Festmiddag med fribar koster875 kr mens bryllupsmiddag med bar koster 1225. Det var mere hvis du nu selv havde holdt/skal holde bryllup der om du ville oplyse din kuvertpris.?

Synes det ser så dejligt ud, har selv været til afdansningsbal der som lille, så det kunne jo være oplagt. Det eller odd fellow eller Marienlyst, men transporten er lidt pebret til marienlyst :bearhug:, de tre er pt lige i min planlægning.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej allesammen

Hej Sommertrold

Hvis du søger steder som dem du omtaler oven over, så kan jeg godt advare dig, at under kr. 1.000 finder du næppe.

Jeg har holdt min datters navnegivningsfest på hotel Josty og det ER dejligt sted, men.. jeg vil tænke mig to gange om, hvis jeg skulle holde bryllup. Fordi, Jostys lokaler er meget tæt op ad hinanden, og man kan høre meget fra de andre lokaler. Vi var heldige, at lige præcist den lørdag vi holdte festen i sept.2005 var der ingen andre selskaber end vores, men jeg ved af erfaring, at man kan høre meget fra de andre lokaler. Nu var det en navnegivningsfest, så vi var ikke så sarte. Men Jostys mad, rammer og service er i top klassen.

Jeg selv holder bryllup på Fredensborg Store Kro. Det er meget lækkert sted, og deres omgivelser er også flotte synes jeg. Jeg kan ikke sige så meget endnu før brylluppet er overstået, men indtil nu har jeg kun haft god og positiv oplevelse med personalet.

Hilsen Krebsen

Hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

men.. jeg vil tænke mig to gange om, hvis jeg skulle holde bryllup. Fordi, Jostys lokaler er meget tæt op ad hinanden, og man kan høre meget fra de andre lokaler. Vi var heldige, at lige præcist den lørdag vi holdte festen i sept.2005 var der ingen andre selskaber end vores, men jeg ved af erfaring, at man kan høre meget fra de andre lokaler. Nu var det en navnegivningsfest, så vi var ikke så sarte. Men Jostys mad, rammer og service er i top klassen.

Vi har spillet adskillige bryllupsfester på Josty og har aldrig oplevet problemet. Det har dem ved siden af så måske :bearhug: Men jeg kan nævne steder hvor det med larm fra tilstødende lokaler har været et mindst lige så stort problem og hvor det alligevel har været vellykkede fester. Sidste gang jeg spillede på Hotel Sølyst i Jyllinge som ellers er et glimrende sted kunne man næsten høre talerne inde ved siden af under middagen. Det skal så retfærdigvis siges at jeg stod op af væggen der førte ind til det andet lokale. Det samme kan man komme ud for på Bellahøj Kro.

Men ellers skal I da prøve at gå over på den anden side af vejen når I står ved Josty. Der ligger Restaurant Allegade, og i nærheden ligger også Hansens Køkken og Bar.

Men går I uden for København såvel mod nord som syd er der mange steder hvor de helt lukker stedet for andre så I har det helt for jer selv og det er klart at foretrække.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

men.. jeg vil tænke mig to gange om, hvis jeg skulle holde bryllup. Fordi, Jostys lokaler er meget tæt op ad hinanden, og man kan høre meget fra de andre lokaler. Vi var heldige, at lige præcist den lørdag vi holdte festen i sept.2005 var der ingen andre selskaber end vores, men jeg ved af erfaring, at man kan høre meget fra de andre lokaler. Nu var det en navnegivningsfest, så vi var ikke så sarte. Men Jostys mad, rammer og service er i top klassen.

Vi har spillet adskillige bryllupsfester på Josty og har aldrig oplevet problemet. Det har dem ved siden af så måske :bearhug: Men jeg kan nævne steder hvor det med larm fra tilstødende lokaler har været et mindst lige så stort problem og hvor det alligevel har været vellykkede fester. Sidste gang jeg spillede på Hotel Sølyst i Jyllinge som ellers er et glimrende sted kunne man næsten høre talerne inde ved siden af under middagen. Det skal så retfærdigvis siges at jeg stod op af væggen der førte ind til det andet lokale. Det samme kan man komme ud for på Bellahøj Kro.

Men ellers skal I da prøve at gå over på den anden side af vejen når I står ved Josty. Der ligger Restaurant Allegade, og i nærheden ligger også Hansens Køkken og Bar.

Men går I uden for København såvel mod nord som syd er der mange steder hvor de helt lukker stedet for andre så I har det helt for jer selv og det er klart at foretrække.

Hej Diskobil

Jo, jeg har oplevede det i forbindelsen med mit arbejde, hvor vi holdte temadag tror det var noget med visioner og fremtiden i virksomheden. Bagefter var der middag og hygge. Der var et bryllup inde ved siden af, hvor man kunne høre en del og de kunne høre os for de kom forbi og spurgte om vi kunne dæmpe os lidt, og vi var ikke særlig støjende. Jeg kender desværre et par mere som har oplevet en del støjniveau i forbindelsen med deres fest og en anden fest ved siden af. Men som jeg skrev vi var ikke sarte, men jeg vil virkelig tænke mig om, hvis det var et bryllup.

Hilsen Krebsen

0

Del dette indlæg

www.moltkes.com

Med venlig hilsen

Louise

Hej Louise

Har du en ide om hvad kuvertprisen ligger på og har kigget lidt på deres website. Festmiddag med fribar koster875 kr mens bryllupsmiddag med bar koster 1225. Det var mere hvis du nu selv havde holdt/skal holde bryllup der om du ville oplyse din kuvertpris.?

Synes det ser så dejligt ud, har selv været til afdansningsbal der som lille, så det kunne jo være oplagt. Det eller odd fellow eller Marienlyst, men transporten er lidt pebret til marienlyst :bearhug:, de tre er pt lige i min planlægning.

Hej

Ja, vi har selv valgt Moltkes Palæ - af flere årsager.

Kokken er helt fantastisk (har smagt hans mad ved flere lejligheder og han lever virkelig op til sit ry). Der er check på alting og de er super proffesionelle og meget service mindede. Beliggenheden er meget god for os, fordi vi skal giftes i en kirke nærved og vi derfor kan spadsere ned til vandet efter vielsen, til en kanalbåd, hvor vi holder receptionen mens vi bliver sejlet rundt i Indre Kbh :-P Og så er palæ'et helt fantastisk indeni, hvor alt fra møbler til gulve er helt nyistandsat og meget smukt. Samtidig kommer alle vores gæster fra Kbh. så det er meget nemmere for dem, ikke at skulle tage ud på landet til en eller anden herregård - og man kan købe 24 timers parkeringsbilletter til parkeringskælderen ved siden af, så de kan tage en taxa hjem og hente bilen dagen efter, hvis de har lyst. (Nå ja, og så har jeg faktisk også selv været der, til afdansningsbal, for år tilbage *ss*).

Vi har så ikke valgt "Bryllupsmiddag med fri bar fra 16-02" til 1225 kr, som er incl. reception med kaffe/the, bryllupskage og natmad (bla. fordi vi gerne ville have vores reception på vandet med kransekage i stedet for), så vi er endt på "Festmiddag med fri bar fra kl. 19-02" til 875 kr, hvor vi så giver 90 kr ekstra pr. person for en time mere, så festen slutter kl. 03 i stedet for.

Du er velkommen til at sende mig en pm hvis du har flere spørgsmål :-)

Med venlig hilsen

Louise

P.S. De er ret tæt bookede, så du skal nok være ude i forholdsvis god tid...

Redigeret af Forlovet
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej sommertrold

jomfruens egede kan du se her www.jomfruensegede.dk

men som sagt det er lidt dyrt..... man lejer hele stedet i et døgn og det koster 35,000kr og det er uden mad og drikke og pynt det kommer oven i....

for de 35,000 får man så hele slottet og de 10 dobbel værelser og morgenmad til 20 gæster....

vi er oppe i en kuvert pris på omkring 25ookr men der er så også med alt.....

men det er virkelig smukt der nede og rigtig flot,gammel og hyggeligt så vi glæder os meget...

vi var som sagt heldige for de var faktisk lejet ud den dag men til en firma der skulle holde sommer fest... de havde lejet det hele for 2 år siden til den 9-9 men firmaet er lige gået konkurs så de ringede til bage til os og spute om vi stadig gerne ville leje det og det ville vi meget gerne......

der er så 266 senge pladser inden for 10 km på vandre hjem kroér hoteller og moteller så der er sengepladser nok........

held og lykke med det hele...

0

Del dette indlæg

[Hej Diskobil

Jo, jeg har oplevede det i forbindelsen med mit arbejde, hvor vi holdte temadag tror det var noget med visioner og fremtiden i virksomheden. Bagefter var der middag og hygge. Der var et bryllup inde ved siden af, hvor man kunne høre en del og de kunne høre os for de kom forbi og spurgte om vi kunne dæmpe os lidt, og vi var ikke særlig støjende. Jeg kender desværre et par mere som har oplevet en del støjniveau i forbindelsen med deres fest og en anden fest ved siden af. Men som jeg skrev vi var ikke sarte, men jeg vil virkelig tænke mig om, hvis det var et bryllup.

Hilsen Krebsen

Okey. Det har vi/vores kunder så været forskånet for, men det er jo noget man kan komme ud for alle steder hvor der er flere selskaber som afholdes tæt på hinanden.

Jeg har selv oplevet noget lignende på Damhuskroen for mange år siden til en firmafest hvor en en tjener kom og bad om at der blev skruet ned fordi Amin Jensen underholdte 300 mennesker inde ved siden af. Jeg føjede ham så lidt men et eller andet sted er det stedets opgave at sikre at der kan afholdes hhv. firmafest og standup show på samme tid uden gener, når de nu har taget begge arrangementer ind.

Jeg har aldrig hørt om Jomfruens egede men kigger vi på den slags løsninger er der jo også Sonnerupgaard. Det ligger såvidt jeg ved i samme prisleje.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi har kigget på noget, der hedder Sonnerupgård Gods, der ligger ved Hvalsø ca. 50 km. fra København.

Her lejer man lokaler (der er forskellige lokaler, alt efter hvor mange man skal være) og står så selv for resten.

Lokalerne ser rigtig hyggelige og romantiske ud og priserne er rimelige. Der er mulighed for at leje værelser til alle gæsterne, så de kan overnatte.

www.sonnerupgaard.dk

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer