Guest BrudenFie

Corsage/korset

19 indlæg i dette emne

Jeg skal snart have købt mig en corsage eller et korset til at holde the boobies over knæene og maven nogenlunde slank, men jeg er på Herrens mark omkring, hvad jeg skal købe. Jeg ved ikke engang, hvad forskellen på en corsage og et korset er!

Hvad har I købt eller påtænker at købe, og hvorfor lige den type? Der er uden tvivl forskel på bekvemmelighed og kvalitet i de enkelte produkter. I må også meget gerne fortælle, hvor man kan få jeres favorit og hvad den koster.

Jeg håber, I kan hjælpe mig med at finde den rette til mig :biggrin:

Kh Bettina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har købt det her corsage sæt fra Marie Jo. Det er en vildt lækker kvalitet, og syet i silke. Det holder godt på "alle sagerne" :biggrin:

Prisen er godt nok i den lidt dyre ende, så det kommer an på hvor meget du er villig til at bruge, jeg gav ca 2000 kr for corsage og g-streng.

/Gitte

post-18519-1150624620.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg har købt det her corsage sæt fra Marie Jo. Det er en vildt lækker kvalitet, og syet i silke. Det holder godt på "alle sagerne" :biggrin:

Prisen er godt nok i den lidt dyre ende, så det kommer an på hvor meget du er villig til at bruge, jeg gav ca 2000 kr for corsage og g-streng.

/Gitte

Hej Gitte

Tak for svaret!

Er den godt afstivet op over maven?

Hvad med stropperne? Kan de tages af uden at faconen ryger? Min kjole går kun op til lige over brystet. Jeg skal i øvrigt have stropper ligesom på hofteholdere til mine strømper også.

Kh Bettina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Gitte

Tak for svaret!

Er den godt afstivet op over maven?

Hvad med stropperne? Kan de tages af uden at faconen ryger? Min kjole går kun op til lige over brystet. Jeg skal i øvrigt have stropper ligesom på hofteholdere til mine strømper også.

Kh Bettina

Den er stivet op med 2 bøjler over maven, så det fungerer skam helt fint.

Stropperne kan sagtens tages af, jeg skal nemlig heller ikke have dem på til min kjole :biggrin:

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Til min søsters bryllup havde hun også købt sådan en undertøjs-corsage, som de fleste gør, men selvom den var pænt dyr gjorde den altså INTET for hende... -HAHA-

Da hun så fik kjolen renset der, hvor hun havde købt både den og undertøjet sagde ekspedienten, at hvis man har over en D-skål skal man droppe undertøjs-corsagerne og få sig et rigtigt korset.

Det er godt nok mindst lige så dyrt, hvis ikke dyrere, men til gengæld kan man blive 5-10 cm. mindre om livet, og der er INTET, der hopper nogle steder hen, ligegyldigt om man går til atletikstævne med det...! :super:

Så jeg forsøger at finde sådan et korset (er selv en 70 E). http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif

Har kigget lidt på nettet...

F.eks. her : Korsetter

God jagt! :biggrin:

MvH

Mariahønen

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Til min søsters bryllup havde hun også købt sådan en undertøjs-corsage, som de fleste gør, men selvom den var pænt dyr gjorde den altså INTET for hende... -HAHA-

Da hun så fik kjolen renset der, hvor hun havde købt både den og undertøjet sagde ekspedienten, at hvis man har over en D-skål skal man droppe undertøjs-corsagerne og få sig et rigtigt korset.

Det er godt nok mindst lige så dyrt, hvis ikke dyrere, men til gengæld kan man blive 5-10 cm. mindre om livet, og der er INTET, der hopper nogle steder hen, ligegyldigt om man går til atletikstævne med det...! :super:

Så jeg forsøger at finde sådan et korset (er selv en 70 E). http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/blink.gif

MvH

Mariahønen

Det passer altså ikke helt, jeg er selv en 85F og jeg har altså købt en corsage, den holde alt hvor det skal være og det ryger altså heller ingen steder.

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Til min søsters bryllup havde hun også købt sådan en undertøjs-corsage, som de fleste gør, men selvom den var pænt dyr gjorde den altså INTET for hende... :bunny_4:

Det er godt nok mindst lige så dyrt, hvis ikke dyrere, men til gengæld kan man blive 5-10 cm. mindre om livet, og der er INTET, der hopper nogle steder hen, ligegyldigt om man går til atletikstævne med det...! -HAHA-

Så jeg forsøger at finde sådan et korset (er selv en 70 E). :super:

MvH

Mariahønen

Det passer altså ikke helt, jeg er selv en 85F og jeg har altså købt en corsage, den holde alt hvor det skal være og det ryger altså heller ingen steder.

Det kan jeg love for, at det gjorde på min søster... Hun er en 75F og vi har utallige billeder af, at hun sidder og kæmper med at holde venstre babs indenfor under middagen...! :bunny_4:

Men det kommer jo også an på, hvor man gerne vil ha' dem... Mine må gerne komme HELT op under hagen :)

Hehe... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

MvH

Mariahønen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Til min søsters bryllup havde hun også købt sådan en undertøjs-corsage, som de fleste gør, men selvom den var pænt dyr gjorde den altså INTET for hende... :bearhug:

Det er godt nok mindst lige så dyrt, hvis ikke dyrere, men til gengæld kan man blive 5-10 cm. mindre om livet, og der er INTET, der hopper nogle steder hen, ligegyldigt om man går til atletikstævne med det...! :loveflag:

Jeg er helt enig. Jeg er en 75F og selv om mine endnu sidder hvor de skal, uden hjælp, så er der milevid forskel på en corsage og et korset. Da jeg først havde set min figur i korset var der ingen tvivl. Man får hvepsetalje og kjolen sidder over brystet, maven og taljen på en helt anden måde. Og det alt bliver siddende - både når man går og danser.

Jeg har prøvet mig igennem en del undertøj i min søgen og min erfaring er, at man skal vælge et korset frem for en corsage - og så skal man holde sig fra de korsetter man kan få i "frækt undertøj-forretninger" - som mest er til pynt og ikke særlig behagelige og i stedet købe fra en rigtig undertøjsforretning, hvor det måske er lidt mindre pyntet, men til gengæld giver en bedre figur og er rarere at have på. Det er også en god ide, at gå efter een der går ned over hofterne, så man får helt flad mave, ligesom man skal vælge een med mange stivere, hvis man virkelig vil have en forskel i figuren. Nå ja, og så skal man vælge en uden alt for mange tykke blonder, da man kan risikere, at de kan ses gennem kjolen, som små "buler"...

Jeg har selv handlet hos www.Figleaves.com nogle gange og er meget tilfreds med kvalitet og service...

Med venlig hilsen

Louise

P.S. Jeg har i øvrigt et fejlkøb liggende, som giver en helt fantastisk figur, men hvor selve bh-skålene er for små til mig (den er str. 32D=>ca str. 75-80 D/E) og som jeg ikke vil være afvisende for at sælge, hvis nogen er interesseret. Den er hvid, ny i æske og alting og kan prøves og ses i København eller på Lolland og sendes efter aftale. Nypris £42 +£4 porto (ca. 500 kr?). Sælges for hbo 375 kr

http://www.figleaves.com/uk/product.asp?pr...&size=&colour=#

Redigeret af Forlovet
0

Del dette indlæg

Hejsa!

Til min søsters bryllup havde hun også købt sådan en undertøjs-corsage, som de fleste gør, men selvom den var pænt dyr gjorde den altså INTET for hende... :bearhug:

Det er godt nok mindst lige så dyrt, hvis ikke dyrere, men til gengæld kan man blive 5-10 cm. mindre om livet, og der er INTET, der hopper nogle steder hen, ligegyldigt om man går til atletikstævne med det...! :loveflag:

Jeg er helt enig. Jeg er en 75F og selv om mine endnu sidder hvor de skal, uden hjælp, så er der milevid forskel på en corsage og et korset. Da jeg først havde set min figur i korset var der ingen tvivl. Man får hvepsetalje og kjolen sidder over brystet, maven og taljen på en helt anden måde. Og det alt bliver siddende - både når man går og danser.

Jeg har prøvet mig igennem en del undertøj i min søgen og min erfaring er, at man skal vælge et korset frem for en corsage - og så skal man holde sig fra de korsetter man kan få i "frækt undertøj-forretninger" - som mest er til pynt og ikke særlig behagelige og i stedet købe fra en rigtig undertøjsforretning, hvor det måske er lidt mindre pyntet, men til gengæld giver en bedre figur og er rarere at have på. Det er også en god ide, at gå efter een der går ned over hofterne, så man får helt flad mave, ligesom man skal vælge een med mange stivere, hvis man virkelig vil have en forskel i figuren. Nå ja, og så skal man vælge en uden alt for mange tykke blonder, da man kan risikere, at de kan ses gennem kjolen, som små "buler"...

Jeg har selv handlet hos www.Figleaves.com nogle gange og er meget tilfreds med kvalitet og service...

Med venlig hilsen

Louise

P.S. Jeg har i øvrigt et fejlkøb liggende, som giver en helt fantastisk figur, men hvor selve bh-skålene er for små til mig (den er str. 32D=>ca str. 75-80 D/E) og som jeg ikke vil være afvisende for at sælge, hvis nogen er interesseret. Den er hvid, ny i æske og alting og kan prøves og ses i København eller på Lolland og sendes efter aftale. Nypris £42 +£4 porto (ca. 500 kr?). Sælges for hbo 375 kr

http://www.figleaves.com/uk/product.asp?pr...&size=&colour=#

Jeg er interesseret i at købe din corsage. Er en 75 d og bruger tøjstørrelse 40. Tror du den passer mig ?. Har sendt dig en pm.

Knus Normann

0

Del dette indlæg

Jeg har fået nogle henvendelser med spørgsmål ang. corsagen/corsettet.

Stropperne til hofteholderne kan hæftes af.

Den er stropløs.

Den bliver hægtet og så lynet bagefter - og den sidder som en drøm!

Den er ny og i gaveæske.

Der følger ikke trusser med.

Det er denne model:

post-17499-1150819980.gif

Redigeret af Forlovet
0

Del dette indlæg

Den er stropløs.

Den er ny og i gaveæske.

Det er denne model:

- Vil lige opdatere, at nyprisen er ca. 550 i danske kroner og at der pt. er budt 400 kr for corsettet af Sarahjane. Jeg lader nok salget løbe nogle dage, i fald der er andre der ønsker at byde :-)

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den er stropløs.

Den er ny og i gaveæske.

Det er denne model:

Den model købte jeg også til vores bryllup - og var også selv rigtig glad for den. Købte den også gennem Figleaves, som jeg også klart kan anbefale

Badutski

0

Del dette indlæg

Jeg er lidt af en korset-freak.....så lidt om forskellen.

En corsage er mest lavet for pyntens skyld, de er bløde og bliver hægtet bagtil.

Et korset er kraftigere i kvaliteteten, det bliver hægtet foran og snøret bagtil. Alt efter temperment kan man snøre sig pænt ind - eller lave den vildeste hvepsetalje. Som en anden bruger skriver - synes også jeg at de korsetter der går ned om hofterne er de bedste. Jeg har rigtig gode erfaringer med det korsetmærke der heller Vollers - de er i en rigtig god kvalitet. Jeg er derimod ingen erfaringer med hvordan et korset ser ud inden under tøjet, snørerne fylder ret meget så jeg kunne godt forstille mig at de kunne ses gennem kjolen - og det er jo ikke så heldigt :blink:

Jeg prøver lige at søge på nettet så jeg kan vise dig forskellen.

Beatles

0

Del dette indlæg

Jeg har fundet nogle forskellige billeder af korsetter. De skal købes i specialbutikker, corsagerne derimod findes i almindelige lingeri forretninger.

Korsetter findes i ret mange slags materialer, jeg har set dem i velour, læder,satin, lak og bomuldskvalitet. Snøringen i ryggen er ikke en fejl - korsetter skal (hvis man gør det rigtigt, snøres i midten og ikke for neden)

Håber det var forklaring nok.

Beatles

post-16868-1150922232.jpg

post-16868-1150922261.jpg

Redigeret af beatles
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har fundet nogle forskellige billeder af korsetter. De skal købes i specialbutikker, corsagerne derimod findes i almindelige lingeri forretninger.

Korsetter findes i ret mange slags materialer, jeg har set dem i velour, læder,satin, lak og bomuldskvalitet. Snøringen i ryggen er ikke en fejl - korsetter skal (hvis man gør det rigtigt, snøres i midten og ikke for neden)

Håber det var forklaring nok.

Beatles

Hej Beatles

Tak skal du have. Det var dejligt med en grundig forklaring. Jeg tror bestemt, det er et korset, jeg går efter. Jeg har jævnligt ondt i ryggen pga slid på jobbet, så jeg tror, at korsettet også kunne hjælpe mig den vej omkring. Ved du, hvor jeg kan købe f.eks. Vollers i det nordjyske?

Kh Bettina

0

Del dette indlæg

Jeg har jævnligt ondt i ryggen pga slid på jobbet, så jeg tror, at korsettet også kunne hjælpe mig den vej omkring.

Et korset er ikke den rigtige vej at gå, hvis du har rygsmerter - det var kun i meget gamle dage, man brugte korset til dårlige rygge. I dag ved man, at det faktisk er decideret skadeligt, at gå med korset hver dag, hvis man har en svag ryg, fordi det får muskulaturen i ryg og mave til at blive slap og så bliver ryggen endnu dårligere.

I stedet skal du under fysiurgisk træning og supervision, så du kan optræne de helt rigtige muskelgrupper, uden at belaste de svage steder i din ryg. Tal med din praktiserende læge om at få en henvisning til en fysiurgisk klinik eller en fysioterapeut - og nøjes med at bruge korset, når du skal til fest og vil have hvepsetalje eller ind i mellem, når du har lyst til at gøre noget særligt ud af dit undertøj - men lad være med at gå med det til hverdag, når du har dårlig ryg.

Med venlig hilsen

Louise

P.S. Der er enkelte undtagelser, hvor specielle tilstande i ryggen (fx. efter Spondylolistese operationer) hvor man er nødt til at bruge korset en periode. Det er dog slet ikke "lingerie-korsetter" som dette, men en helt anden type korset, der laves på en helt speciel måde og efter mål hos en fagmand (fx. en bandagist) og det sker kun i tæt samråd med en speciallæge og meget sjældent.

Redigeret af Forlovet
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer