Gitte L

Polterabend

15 indlæg i dette emne

Hej piger :balloons:

Min kæreste og jeg skal giftes d. 15 Juli, og det er jo faktisk lige om lidt.

Vi ved, at vi IKKE bliver poltet i denne måned, også er der jo faktisk kun to weekender tilbage inden brylluppet.

Jeg har meget stærkt på fornemmelsen, at de gør det den sidste weekend inden bryllupet. Jeg syntes bare det er for sent? Er der andre der er blevet poltet ugen før?

Jeg har det bare sådan, at ugen op til er der en masse små ting jeg gerne vil have fred til at få på plads. Derudover kommer min familie fra Spanien, som jeg gerne vil bruge noget tid på inden bryllupet.

Ved godt, at jeg ikke kan tillade mig at blive muggen over det, når det egentligt er en sød tanke fra vores venners side af. Syntes bare det er, at være lidt sent ude.

Hvad syntes i, og hvad siger jeres erfaringer jer?

Knus fra Gitte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også blive lidt ked, hvis min polter lå en uge inden brylluppet - der er bare SÅ meget jeg skal nå - især da vi holder det hjemme - total hovedrengøring går igang weekenden før bryllup.

Vi skal også giftes 15.7. og er heller ikke poltet endnu - men jeg har en fornemmelse for idag. :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo det er alt for sent. Jeg har ikke megen erfaring med det, men den jeg har, siger mig, at man ikke holder polter weekenden iden. Det ville bare være alt for ubetænktsomt. Dog kommer det også an på hvor lang tid de har vidst at I skulle giftes. Hvis de kun har vidst det i få måneder kan det have været svært at finde en weekend hvor alle kan.

Jeg ville bryde sammen, hvis min var weekenden inden brylluppet.

For vores vedkommende så skal vi virkelig bruge den weekend til de sidste opgaver vedr. brylluppet. Det ville bare være UTÆNKELIGT.

Føler virkelig med dig

Knus Xzenia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da det er i højsæsonen vi jo skal giftes, og folk skulle have fri fra arbejde, og undgå at bestille udenlandsrejser så sendte vi indbydelserne ud i Februar.

Så de har altså vidst det i 6 mdr op til, og derfor syntes jeg bare det er alt for stressende.

Et eller andet sted syntes jeg det er ubetænksomt, og jeg tror egentligt ikke at folk der ikke har prøvet at arrangere et bryllup, overhovedet ved hvor meget tid og overskud det kræver at få det hele til at hænge sammen.

Kan man godt være bekendt, at sige til vennerne at hvis de holder det weekenden inden så ønsker jeg ikke at få et polterabend overhovedet.

Vil selvfølgelig syntes det var ærgeligt ikke at få noget polterabend, men helt ærligt så er weekenden inden bare alt for sent for mig.

/Gitte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sksal giftes om 14 dage 8/7.............. er ikke blevet poltet endnu og en nu ret sikker på at det bliver 1/7 - altså 1 uge før brylluppet..............det er jeg faktisk lidt ked af......... mest fordi der skal laves en del i ugen op til...........

Men det kan jeg jo desværre IKKE selv bestemme og er i grunden bare glad for at der er nogen der vil lave en dag som er til ære for mig............om det så var onsdagen inden ville jeg være glad..........

Men nu må jeg se hvornår det bliver.......... :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan man godt være bekendt, at sige til vennerne at hvis de holder det weekenden inden så ønsker jeg ikke at få et polterabend overhovedet.

Vil selvfølgelig syntes det var ærgeligt ikke at få noget polterabend, men helt ærligt så er weekenden inden bare alt for sent for mig.

/Gitte

Hej gitte

jeg syntes det vil være synd hvis du aflyser din polterarbend. Den er en stor del af bryllupsforberedelserne.

måske kan du planlægge lidt efter det så du kan holde lidt tid fri for forberedelserne og lade dig forkæle af venninderne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes heller ikke du skal aflyse. Nu har jeg ikke lige tjek på, hvordan jers bryllup skal foregå man kan du ikke lave det meste i forvejen.

Jeg skal selv på familietur med svigerfamilien i weekenden før brylluppet. Sådan en tur har vi hver sommer. Det har jeg ingen problem med. jeg regner med at der alligevel er tjek på alt inden da, men nu skal vi selvfølgelig også holde festen et sted, hvor de ordner det meste for os....hvis vi f.eks. skulle holde det hjemme, såjeg måske anderledes på sagen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved, at jeg bliver poltet weekenden før brylluppet og synes det er helt ok.

Vi skal holde festen selv, og derfor sørge for en masse praktiske ting, men ikke noget vi ikke kan planlægge os ud af.

Gæsterne fik indbydelsen i februar, så det er ikke fordi de ikke har haft tid tit at planlægge det, men nu har de altså valgt

den dato og jeg er da taknemmelig over, at de vil bruge deres tid og penge på at fejre mig.

:bearhug:

Redigeret af spl09twh
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Jeg vil sige at det er helt ok at blive poltet week enden før. For så får man et afbræk i planlægningen og lader være med at stresse rundt hele dagen.

Før i tiden var det jo almindeligt at blive poltet dagen før brylluppet... Det syntes jeg da er langt værre... Tænk hvis man har ondt i hovedet dagen efter fordi man har drukket lidt for meget.... Ikke godt (y)

Jeg syntes heller ikke du skulle aflyse, så mangler du jo en vigtig del af det der hører med til det at blive gift...

Jeg syntes bare du skal tage dagen som et break fra al bryllupsplanlægningen og nyd dagen...

()()

M

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes bare man skal være glad for at ens venner holder en polterabene for en og så må man altså tage det som det kommer. Synes ikke man kan tillade at beklage sig og syndt at aflyse!

Det giver da et godt afbræk og det behøver jo ikke være fest til den lyse morgen. Man er jo i gang hele dagen og hvis man slutter ved midnat skulle dagen efter da ikke blive ødelagt.

Så tag det som det kommer - og nyd dagen. Vi bor i udlandet, men ved nogle har noget i gang mht polteraben, aner ikke hvordan de vil gøre, men vi tager det som det kommer og så har vi god hjælp fra familie i dagene op til. Det meste er ordnet og jeg VIL ikke stresse.

Knus SIGNE

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En uge før brylluppet er for mit wedkommende ikke upassende. Den weekend er hos os afsat til at pakke til brylluppet og til bryllupsrejsen. Skal siges, at vi skal til jylland, hvor brylluppet holdes om tirsdagen, som vi holder bryllup om lørdagen. jo så for mit vedkommende forsent

Knus Xzenia

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Piger,

Tak for jeres svar. I har fuldstændig ret!!! Jeg har en tendens til, at ALT skal være planlagt og skema lagt, og efter at have tænkt over det glæder jeg mig til en dag, hvor jeg ikke har den mindste indflydelse på tingene.

En masse små ting gør, at jeg tror det bliver imorgen. Så er vildt spændt!!!

Knus fra Gitte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm er det bare mig som føler mig gammel, når jeg læser om andre der skal poltes? :thanks: og at det er en væsentlig del af bryllupsforberedelserne -HAHA-

Vi har ikke behov for en mega omgangskreds og derfor vil der heller ikke blive noget polterhalløj for vores vedkommende er jeg temmelig meget sikker på, hvilket bestemt ikke gør os spor.

Tror nu heller ikke min datter på 17 syntes det vil være fedt at se hendes mor udklædt i noget ugly tøj med skilt på ryggen -HAHA-

Men til jer som skal poltes, vil jeg ønske jer en rigtig god dag/aften ()()(y)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det sådan lidt at jeg tror det er fordi vi er blevet lidt for moderne med polterabend.. Tanken er jo at det skal være en hyggedag, sidste dag som single.. Og med den tanke må det vel være dagen før???

Det ville jeg bestemt også nødig selv udsættes for, men det er jo også fordi at begrebet lidt har taget overhånd. Hvis man nu bare holdt sig til hyggedag, så kunne det vel i princippet være ligegyldigt hvilken dag, men i dag sker der mange ting for dem som bliver poltet og man ved med næsten 100 % sikkerhed at man har ondt i håret dagen efter..

Dette var bare mine strøtanker, og jeg selv kan jo sagtens snakke idet jeg blev poltet 1 måned før mit bryllup. Det var jeg rigtig glad for, fordi så var det jeg frygtede lidt, nemlig overstået... :bearhug:

:bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer