Østenkær

.

32 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja vi tager lidt fra hver...

Jeg hedder R. Stig han hedder M. P. Kolding og ja vores datter hedder H. M. Stig-Kolding og vi har snakket med kirkekontoret og vi kan godt få lov til begge at hedde Stig-Kolding til efternavn *ss* og så blev jeg glad *SS*

Knus

0

Del dette indlæg

Hvis vi kan få det igennem, får Signe mit mellemnavn og jeg får hendes efternavn, så vi får noget fra hinanden. Men der skal vi lige have snakket med kirkekontoret hvad der er muligt og ikke muligt.

Hey, hvor sjovt, sådan vil vi også gerne have det! :biggrin:

Altså sådan at jeg får hans mellemnavn, og han får mit efternavn. :bearhug:

Muligvis ville vi så bruge de to navne som et efternavn, men så er det at vi får den frygtede bindestreg... Øvs. :biggrin:

Vi ville jo helst hedde :

Fornavn, eget mellemnavn, efternavn1 (hans mellemnavn), efternavn2 (mit efternavn)

Men det bliver jo så nok til :

Fornavn, eget mellemnavn, efternavn1-efternavn2

For det med at undgå bindestreg mellem de to efternavne koster en hel del retssager, pyh! :biggrin:

MvH

Mariahønen

0

Del dette indlæg

Jeg har fået mit nye efternavn og det er min mands jeg har taget. Vores datter hedder det samme som ham, så for os var det helt oplagt at jeg tog hans efternavn. Han har et rigtig flot og anderledes efternavn. Det er kun hans familie der hedder det i DK, hvilket jeg er meget stolt over at være ejer af nu. :biggrin:

:bearhug: Krebsen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:bearhug:

Min kæreste hedder Jensen (og kun Jensen) og det har jeg altid sagt at det ville jeg ikke hedde til efternavn ( så bliver jeg jo umulig at finde i en telefonbog :biggrin: ) Så vi har besluttet at vi tager mit efternavn: Hald og så bruger vi Caspers efternavn som mellemnavn - så vi kommer begge til at hedde Jensen Hald :biggrin:

0

Del dette indlæg

Vi har snakket meget om det da vi begge er lidt glade for vores efternavne. Jeg har endda foreslået at vi kunne findet et helt nyt, når nu vi ikke kunne blive enige, f.eks. Fisenknast, Vovse, Bredballe, Bissevuf eller lignende :bearhug: men, nej, det gider han HELLER ikke, :biggrin: så skal vi hedde det sammen, bliver det mit efternavn som mellemnavn og hans som efternavn. DVS vi kommer til at hedde Ceesay Dalmose.

Mvh

Lena

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi hedder
Ida Elise Bruus Madsen
&
Søren Tang Sørensen ...

.....og efter vielsen (hvis altså alt går vel... :biggrin: - det er jo ikke til at finde ud af) skal vi hedde

Ida Elise Bruus Tang Sørensen
&
Søren Tang Sørensen.

Sikke en masse navn jeg efterhånden har fået mig..... det ville være perfekt hvis jeg var i millitæret - I.E.B.T. Sørensen

:bearhug: Ida
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hm Ja jeg hedder Carlsen og gemalen Christensen.... Min farfar ønskede at vi begge kom til at hedde Carlsen (jeg er den sidste der kan føre det videre).... så har vi snakket om en kombi men det går ligesom ikke så godt med Carlsen Christensen eller Christensen Carlsen........ Prøv lige at skulle sige det i en fart og ikke mindst mine initialer ville blive NCC...

0

Del dette indlæg

Hvis vi kan få det igennem, får Signe mit mellemnavn og jeg får hendes efternavn, så vi får noget fra hinanden. Men der skal vi lige have snakket med kirkekontoret hvad der er muligt og ikke muligt.

Det kan man sagtens - Du kan gøre lige hvad der passer Jer, så længe I kan skrive under på, at I har levet i et ægteskabslignende forhold i mindst 2 år. Dette gælder kun, hvis I vil have navneændring inden brylluppet (tror jeg!)

Vi skal nemlig have mit mellemnavn og hans efternavn, så det er næsten det samme :biggrin: Og det er der ingen problemer i - Vi sendte papirerne til kirkekontoret i går (skal først giftes i august, men man ved jo aldrig hvor længe de er om det i disse ferie-tider) og i dag ringede de og sagde, at vi lige havde glemt at vedlægge en samlivserklæring, som er en erklæring om, at vi har levet i et ægteskabslignende forhold i 2 år. Så når de har modtaget den (kører ned med den i aften), så går de i gang med de formelle ting til navneændringen :biggrin:

Så ingen problemer :bearhug::biggrin:

0

Del dette indlæg

Hejsa..

Nu er jeg blevet nysgerrig om hvem af Jer, der skifter efternavn, dig eller den kommende brud/gom eller beholder I hver især jeres eget..

Jeg skal selv beholde mit eller dvs jeg får slettet mit Rasmussen og beholder så mit Østerkær.. Det er lidt specielt og ikke så mange der hedder det... Hvert fald ikke endnu.. :baa:

Min kæreste vil så også have mit efternavn så det skal han da bare have lov til...ss

Knus Jannie

Min mand tager mit mellemnavn og keg hans mellemnavn og efternavn så vi kommer til at hedde nøjagtigt det samme.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer