Guest BrudenFie

Takkegaver

14 indlæg i dette emne

Jeg er lidt i vildrede her.

Vores gavekoordinator (veninde) gør et stort stykke arbejde, og så synes vi, hun skal have en gave som tak. Det skal toastmaster (ven) også, selv om vi ikke endnu ved, om han kan klare opgaven. En onkel laver vores bryllupskage for os, så vi kun skal betale materialerne.

Men vi kan ligesom ikke stoppe ved de tre, eller kan vi? Svigermor vil tage par-fotos ved bordet for os. Min ældste vil styre videokameraet for os, når der sker noget sjovt. Min svigerinde (måske sammen med søsteren) vil sørge for at notere gaverne og giverne ned for os. Der kommer muligvis flere opgaver.

Og skal vi gå videre endnu, vil svigerfar skaffe os et cykelstyr. Min far sørger for kørsel på dagen. Min svigerinde låner mig sit skørt (tror dog det er den forkerte slags). En ven låner os digi-video. Jeg låner min mors perlekæde. Jeg skal jo nok også have et par kvinder til at hjælpe mig i kjolen og hjælpe med at rette skørtet til i kirken.

Jeg synes, det er hammersvært, for de fortjener alle gaver, men vi har jo også bedt dem om hjælp til mange af tingene for at spare penge, og så skal det sparede jo ikke gå til gaver.

Hvad skal jeg gøre, og hvad gør I selv?

Hvis I giver takkegaver, hvad er det så for gaver?

Kh Bettina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Brudenfie

Vi har besluttet at det kun er toastmasteren (får en toastmasterklokke i sølv med sine egne initialer indgraveret) og forloveren der får noget. Min tilkommende regner med at ville betale en vis del af forloverens tøj (Det er hans storebror). Man kan jo hurtigt blive ved. Men jeg har det nok lidt lige som dig - man vil gerne glæde med et eller andet, når der nu bliver lagt nogle kræfter i at gøre dagen til verdens bedste. Derfor har vi også besluttet at det kun er vores forældre og aller nærmeste - der har været med til at hjælpe, der får et brudebillede fra fotografen. Forældre elsker jo den slags.

Hvad med at holde en "after-party-hjælper-have-fest". Lidt grill mad og gode vine en hyggelig aften som tak for hjælpen. Det koster ikke det helt blege, hvis det bliver planlagt i god tid, :carrot: det var sådan vi sagde tak for hjælpen, da vi flyttede i hus, og vores gæster fra dengang snakker stadig om "den hyggelige aften".

Hilsen Karina :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi har ikke givet noget, men vi har nu også stået for det hele selv, lige med undtagelse af kage og brudepigekjoler - det klarede min mor.

Men æren er hendes gave - og den er hun glad for.

Min mands forlover fik heller ingen gave - hvorfor?

Vores sangerinde i kirken fik en kæmpe æske chokolade - hun var også i London for at hente noder og havde øvet rigtig meget, hun er veninde.

Vores trompetist fik 6 flasker rødvin, da han også havde øvet rigtig meget, han er en god ven.

Jeg forstår ikke hvorfor man skal give gaver til hjælpere, er en stor varm tak ikke nok.

Det skal ikke lyde som et surt opstød; men bare en lille bemærkning :bearhug::bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi giver takkegave til de 3-4 personer der kommer og hjælper ved receptionen (de er alle nogen vi kender og vi ved de ikke vil have noget for det så vi giver i stedet en lille gave som tak).

Mine søskende og en god veninde hjælper med at holde styr på gaverne. Derudover har vi en toastmaster om min mor og svigermor hjælper med kager, blomster og brudebuket. Min far hjælper med kirkehæfter og takkekort. En af Seans fætre spiller irske piber i kirken. - disse personer få ikke en gave men et STORT tak.

Jeg synes hurtigt det kan blive et gaveræs og folk hjæler os gerne - regner jeg da med :bearhug:.... jo et stort tak er bestemt godt nok!!!

SIGNE :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg giver en lille gave til min søster der er brudepige og min anden søster/svoger der laver kagen. Min kæreste ville lige tænke over om hans forlover sku ha noget, Men svigermor og -far synes jeg nu skal have et eller andet, da de knokler mindst lige så meget som os for at få det til at hænge sammen...

Så ca. 3-4 gaver i alt tror jeg - men intet sindsygt dyrt...

0

Del dette indlæg

Jeg synes heller ikke, at det er nødvendigt med alle de gaver. Folk hjælper vel til fordi de gerne vil, ellers kunne de da have meldt fra.

Jeg var til en venindes bryllup i maj, hvor jeg om fredagen hjalp med at dække bordet (foldede bl.a. 90 servietter, pudsede glas osv. :baa: )

Om søndagen hjalp min kæreste og jeg også med at rydde op på feststedet. Men jeg ville da aldrig nogen sinde forvente at få en gave for disse ydelser. Jeg hjalp fordi jeg holder af min veninde og synes, at det var synd, de skulle stresse med at lave det hele.

Vi fik lidt rester fra middagen og et par flasker vin, som var blev åbnet, men ikke drukket, som vi så spise og drak om søndagen.

Så jeg synes ikke, at du skal tænke på alle de gaver til folk. De hjælper jer vel fordi de holder af jer

0

Del dette indlæg

Jeg syntes måske heller ikke at I behøver alle de gaver.

Jeg kom faktisk først i tanke om dette da du skrev det(der er 9 dage til nu).

Hvis vi giver noget til nogen bliver det kun forlover og toastmaster, og det kunne meget nemt bare været et fint billede af gommen og forlover til forloveren, og et af os og toastmasteren til denne (hans far).

Jeg kan godt se at det kan være svært at bestemme hvornår og hvem når det er familie og venner der står for meget af det.

Jeg tror altså I skal overveje helt at droppe gaverne. Det ville jeg nok gøre.

Og som en anden skrev- det er sikkert ikke noget nogle forventer! - jeg har da hjulpet til 3-4 brylluper efterhånden for familie og venner, og har da aldrig fået noget for det, og det ville jeg da bestemt heller ikke forvente- man gør det jo for at hjælpe!

0

Del dette indlæg

Vores hjælpere (forlover og terne) var meget beæret over at blive spurgt, så de ville ikke engang høre tale om at vi skulle betale noget til deres tøj. De andre der hjalp, havde selv spurgt om de skulle hjælpe og forventede heller ikke andet en en varm tak.

Takken fik alle i velkomsttalen inden middagen startede.

Efterfølgende har vi haft de fleste til en hyggelig aften herhjemme.

:biggrin:

-Lisbeth

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi regner med kun at give gaver til dem der hjælper os i køkkenet.

Brudepigerne får deres kjoler og resten må bære æren i sig selv for at hjælpe til og give os en stor og dejlig dag.

Kan dog godt følge dig i at du gerne vil give gaver til alle dem der har hjulpet på en eller anden måde, men det er jo netop den der, hvor skal man så stoppe?

Mange af dem du tænker på vil nok blive lige så glade for at i siger tak til festen, som for at have fået en gave for deres arbejde.

0

Del dette indlæg

Jeg tilslutter mig dem, der mener at gaver er unødvendige......jeg har selv hjulpet både mine kusiner og et par veninder til deres bryllupper, og jeg har ikke fået noget for det. Jeg har selvfølgelig heller ikke forventet det - har bare nydt at få lov til at gøre noget for dem og være en del af arrangementet. De fleste der melder sig til at hjælpe, gør det fordi de har lyst. De skal selvfølgelig kompenseres for udgifter til materialer osv. hvis de leverer et eller andet (medmindre de selv vil give det som en slags gave til jer) - men ellers synes jeg ikke at gaver er et must. Giv dem et kæmpeknus og en stor tak - og hvis I ikke synes det er nok, synes jeg også at et "after-party" er en kanon-idé!!!!

Knus Jeanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi giver en lille ting til forlover/toastmaster og de 2 som pakkede vores gaver op samt min veninde, som ordnede mit og andre famiiemedlemmers hår på dagen.

vi gør det for vores egen skyld, og vil gerne vise vores taknemlighed.

men sådan er vi. jeg syntes godt, at man vise, at man sætter pris på den hjælp de har ydet.

forøvrigt kunne dagen ikke have forløbet så glidene uden deres hjælp.

og vi havde en fantastisk dag :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Vi giver takkegaver til vores toastmaster (min bror) Det gør vi fordi vi begge synes, at der ligger et kæmpe arbejde i det.

Der er en masse ting som han skal forberede og det gør han hjertelig gerne og derfor synes vi, at det er på sin plads at vise vores taknemmelighed med en lille personlig gave.

Om der er andre der får takkegaver ved vi ikke endnu, for vi har ikke bedt andre om hjælp... Ved nærmere eftertanke, så får min svigerinde også en personlig takkegave.. Hun skal sætte hår og lægge make-up på mig på dagen da hun er kosmetolog. Selvom hun meget gerne vil gøre det og gerne gratis, så synes jeg stadig at hun skal have et eller andet for det.

Et kæmpe stort tak, er sikkert også nok i stedet for en gave.. Men vi synes bare, at en lille ting viser meget bedre hvor taknemmelig vi er.

:denmarkflag:

Redigeret af tarri
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer