Guest Camilla Korsmoe

effektiv slankekur

43 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej

Nej det har jeg ikke, for den med grøntsagerne(vægtkonsulenterne) er faktisk den eneste jeg har prøvet som jeg kunne holde, og kun snyde lidt...så giv det en chance og lev efter reglerne så vidt det er dig muligt og brug din sunde fornuft( nogle af tingene er ret extreme hop dem over hvis du syntes)

Send mig en email hvis du vil have opskrifter( fra vægtkonsulenterne) på alt fra kylling til is og chokolade jeg har 250 sider.

Line P

0

Del dette indlæg

Hej Milla.

Jeg går ikke til kontrol, jeg har en veninde der har været igang før og vi blev så enige om at vi hjælper hinanden, vi bliver vejet en gang om ugen( og ellers ikke det må jo ike blive en besættelse)

Jeg følger den ikke slavisk for så kunne jeg ikke leve.

Jeg syntes nogle ting er ret overdrevet, men selvfølgelig hvis man skal tabe halvdelen af sin kropsvægt skal der jo skrappe metoder til, men brug din sunde fornuft.....

Jeg laver ikke tingene fra bunden af, det har jeg hverken tid eller overskud til, men vælger de nemme løsninger med mindst fedt i.

Så længe man spiser sine 300 g grøntsager frokost og aften og kun synder lidt en gang imellem så går det faktisk godt nok.

Jeg har tabt mig 10 kg siden uge 32 altså på 18 uger, jeg har ikke travlt og slet ikke lige nu med alle de fristelser der er overalt, jeg har sat mig små mål så som ikke at tage på i dec.. til januar tager jeg lige 3 måneder for fulde udblæsning og der skulle gerne ryge 10-15 kg så er jeg klar til min store dag.

Men alfa og omega er at bruge din sunde fornuft, for skal vi være helt ærlige så ved vi godt hvad vi må spise og hvornår det er ok at synde, hvilket ikke er tit men undskyldninger kan man finde mange af.

Håber du kan komme igang igen, vi kunne jo hjælpes ad ?

Lidt moralsk opbakning er aldrig af vejen:

Line P

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

denne kur har hjulpet mig meget.

den er selv opfundet men jeg tabte mig 14 kg på ½ år ca.

jeg fulgte den slavisk.

drikkevare : the om morgenen. ellers KUN vand.

mad: jeg spiste normalt mad men kun til jeg ikke var sulten mere, ikke til jeg var propmæt.

slik eller lign: kun om fredagen mængde tilsvarende med 1 mars. eller lign.

samt om fredagen 1 glas sodavand til maden.

jeg gik og cyklede ca 10 km hver dag. altså tilsammen. gik 5 og cyklede 5 km.

håber den kan hjælpe dig.

hilsen. thay

0

Del dette indlæg

Hej

Nej det har jeg ikke, for den med grøntsagerne(vægtkonsulenterne) er faktisk den eneste jeg har prøvet som jeg kunne holde, og kun snyde lidt...så giv det en chance og lev efter reglerne så vidt det er dig muligt og brug din sunde fornuft( nogle af tingene er ret extreme hop dem over hvis du syntes)

Send mig en email hvis du vil have opskrifter( fra vægtkonsulenterne) på alt fra kylling til is og chokolade jeg har 250 sider.

Line P

Heyyyyyyyyyyy

Jeg vil super gerne have nogle opskrifter hvis det er muligt og ikke ubelejliger dig!!?? :wub:

0

Del dette indlæg

Hej,

Vil bare sige at når man er på kur, er det vigtigt at man er opmærksom på at få alle de næringstoffer man skal have. Det er fx ikke alle kure der tager højde for at kvinder skal have 1/2 liter mælk om dagen (skummet er fint) eller tilsvarende mængder mager ost/yoghurt, for at få dækket deres kalkbehov (ellers skal man fx spise to kilo broccoli for at få tilsvarende mængde calcium!!). Har set hvad det gør ved kvinder der ikke får nok kalk (knogleskørhed) og det skal IKKE ske for mig!

Så hvis man går på kur, så vær kritisk og brug din sunde fornuft. Tal evt. med en diætist - det kan gøres med en eller to konsultationer.

Har også hørt om et program der hedder Helsevagten, som jeg vil anskaffe mig. Her taster man sine data ind, og derefter alt hvad man spiser. Programmet giver herfter én gode råd i forhold til ens vaner og ønsker. Det fortæller dig også, hvis du fx mangler visse vitaminer eller mineraler i din kost. Jeg synes det lyder rigtig godt! Jeg skal nok skrive mere om det, så snart jeg har fået personlig erfaring med det.

Det handler jo om at være slank - men på den sunde måde, ikk'?

Tillykke til jer der har tabt jer - det er kanonflot!

Kram fra Mim

0

Del dette indlæg

min vejleder blav virkelig sur på mig da jeg sagde jeg ikke ville droppe min træning..

Så var det måske en idé at prøve Vægtvogterne i stedet for Vægtkonsulenterne? Motion er langt mere tilladeligt i deres program...
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var sidste år hos en diatist. Det kan stærkt anbefales! Der lægges en kostplan, hvor der osse bliver gjort plads til dine vaner/laster. (Naturligvis i begrænset mængder.) Man lærer at spise "rigtigt", skal spise 5-6 gange om dagen. Mange proteiner, få kulhydrater og næsten ingen fedt!!! Jeg følte ikke, at jeg var på kur, og har ikke taget kiloerne på igen.

Louise

0

Del dette indlæg

Hej!

Jeg går selv hos vægtkonsulenter, jeg startede i august og regner med at nå mit mål omkring jan/feb 04. jeg har kun fået af vide at jeg gerne må dyrke motion sammen med programmet. :specool:

mange hilsner p.nille

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Det rør sig i mig, når jeg hører de forskellige historier om vægtkonsulenterne.

Jeg følger den som man skal, og mangler intet ... - Der er jo rigtig mange desserter, og andre lækkerier ... Dog har jeg været i byen nogle gange, og alkohol er jo temmelig skidt, men har alligevel tabt mig hver eneste uge.

Samtidig siger min konsulent heller ikke noget til motion - tværtimod - det strammer jo op!!

Jeg henter inspiration på følgende hejmmeside:

www.heede.dk - Man skal så gå ind under opsrkiftsamling ... - Den har hjulpet mig - uden den var det gået helt galt...

Jeg har med hjælp fra heede.dk og god fantasi til sjove sammensætninger tabt gennemsnitligt over 1 kg om ugen ...

Som Mim siger, så skal man tænke på, at visse ting skal man have, det er der ligeledes taget højde for hos kosulenterne...

Bortset fra det, så skal man jo gøre det, som man har det bedst med, og huske, at det kun er sig selv man snyder

Alle kan, hvis de virkelig vil!!

Knus --> Krydder ... :))))

0

Del dette indlæg

Hej Krydder!

Helt enig :specool:

Har du bagt deres æble muffins... guf siger jeg bare. :KOK:

til aften skal vi have kylling frikadeller, jeg har hentet inspiration fra en af deres kogebøger. Desuden bruger jeg også tit hjemmesiden som du foreslår og den kan jeg kun anbefale......

knuzzz p.nille

0

Del dette indlæg

Hej.

Denne snak om, at tabe sig hører jeg rigtig tit. Jeg synes der ofte kommer rigtig mange dårlige forslag. Jeg ved godt, at mange taber sig med vægt konsulenterne osv. MEN MEN MEN - hvis man kigger på sigt tager de fleste de mange kilo på igen. Det er IKKE nok, at gå på kur i en periode. :)

Hvis man vil læse noget dokumentation for hvad der virkelig virker så gå på sundhedsstyrelsens hjemmeside og download de proffesionelt udarbejdede rapporter der ligger.

Skal man tabe sig er der 3 faktorer der gør sig gældende, som der alle skal tages højde for:

1. Fysisk aktivitet

2. Kosten

3. Psykosociale faktorer.

Skal man have et vægt tab der holder i længden skal man have fat i dem ALLE tre. Det nytter ikke nået kun, at ændre på en af disse. Jeg taler ikke af egen erfaring, men dette er hvad al den nye forskning siger - og der er virkelig vel dokumenterede undersøgelser bag. Tjek dem selv på www.sst.dk

Så er der utrolig mange der siger, at grunden til deres overvægt er et nedsat stofskifte. Jeg vil godt hermed aflive denne myte. Det er rent faktisk utrolig få mennesker der lider af dette.

Klø på piger. Få faglig vejledning hos en diætist som er proffesionel - få henvisningen gennem lægen så du ikke kommer til en klamphugger.

Få vejledning i fysisk aktivitet - evt. hos en fysioterapeut. Mange overvægtige for overbelastningsskader på bevægeapparatet fordi den extra vægt er lig en extra belastning.

Tal så med familien om problemet. Det er ofte noget med, at ligge om i livsstilen og ændre på en masse vaner.

Der et i meget få tilfælde, at de omtalte mirakelkure hjælper på langsigt. ()()

Det er hårdt arbejde tøser, men det er arbejdet værd. Det er ikke kun udseendet der ændres men også risikoen for mange sygdomme som nedsættes.

Herfra et kærligt spark - kom så igang piger, men gør det rigtig og helhjertet. Kroppen har ikke godt af konstant, at være på forskellige kure.

Kæmpe knus herfra. - og god arbejdslyst. :juhule:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej 14. august

vægtkonsulenterne har absolut overhovedet intet med mirakelkur at gøre. Vægtkonsulenterne er heller ikke en "kur" men derimod en livsstilsænding for ligegyldigt om du går hos en diætist eller hos vægtkonsulenterne, så hjælper det kun, hvis du også holder det i længden....dette lærere man også hos vægtkonsulenterne. Noget af det der får vægtkonsulenterne til at virke er blandt andet masser af grønt(min. 600 gram om dagen), få kulhydrater, ingen tomme kalorier og masser af vand - enkle, gode råd, som du vil finde i enhver opdateret kostplan....og faktisk ikke så meget anderledes end en dætists kostplan.

0

Del dette indlæg

Kære Camilla!

:tu: Tillykke også fra mig. Hvor dejligt at høre. Min søster er også gravid og skal føde til januar, det er bare så dejligt at gå og vente på at der kommer en lille baby i familien.

knuzz p.nille xmas

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Dinna

Jeg siger ikke at vægt konsulenternes koncvept er en mirakel kur - og det er vildt fedt for dem det hjælper. Men som du selv siger skal deres kost plan følges for good hvis man skal holde vægt tabet. Desuden nævner du selv et af problemerne i deres kostplan. Få kulhydrater. Kulhydrater, fedtstoffer og proteiner skal optages i et bestemt forhold - det nytter ikke noget i længden at ændre for meget på dette forhold. (Læs: den daglige anbefalede tilførsel). Dette er meget simplicificeret for ikke at blive for teknisk.

Jeg var godt klar over at jeg ville træde nogen over tæerne ved mit tidligere indlæg. Men egentlig er det også ment lidt provokerende.

Talene taler for sig selv. Forskningsresultaterne peger i mod en ændret indsats i forhold til fedme/overvægt. - Det nytter ikke kun, at lægge sin kost om. Jeg taler her på lang sigt. Mange går glade for vægtkonsulenterne, problemet er at 3 år efter har størstedelen taget kiloerne på igen. Så et eller andet sted i deres koncept må linien jo springe af!! - Ellers holdt folk jo vægten.

Igen: det er ikke mine egne personlige overvejelser, men viden indsamlet fra mange foskellige forsøg og undersøgelser - udarbejdet af en fofærdelig masser ph.d'er. - og husk disse resultater er generelle, der vil altid være nogen der falder udenfor, altså nogen det har virket for.

Knus fra 14 august. :)

0

Del dette indlæg

Der et i meget få tilfælde, at de omtalte mirakelkure hjælper på langsigt. :)

Nu er hverken Vægtvogterne eller Vægtkonsulenterne jo en direkte kur, men snarere en hjælp til at lære generelt at spise sundere. Og der er altså ingen af programmer, der skal følges til tid og evighed - jeg ved, at de to omtalte programmer tilbyder råd og vejledning til de, der har nået deres idealvægt og nu skal "ud af systemet" uden at tage alle kiloene på igen - der findes simpelthen specielle programmer, der guider folk stille og roligt tilbage til selv at måtte bestemme hvad, hvornår og hvordan, de vil spise.

Og så skal jeg måske lige for en god ordens skyld tilføje, at jeg hverken har prøvet Vægtvogterne eller Vægtkonsulenterne selv...

0

Del dette indlæg

Der et i meget få tilfælde, at de omtalte mirakelkure hjælper på langsigt.  :)

Nu er hverken Vægtvogterne eller Vægtkonsulenterne jo en direkte kur, men snarere en hjælp til at lære generelt at spise sundere. Og der er altså ingen af programmer, der skal følges til tid og evighed - jeg ved, at de to omtalte programmer tilbyder råd og vejledning til de, der har nået deres idealvægt og nu skal "ud af systemet" uden at tage alle kiloene på igen - der findes simpelthen specielle programmer, der guider folk stille og roligt tilbage til selv at måtte bestemme hvad, hvornår og hvordan, de vil spise.

Og så skal jeg måske lige for en god ordens skyld tilføje, at jeg hverken har prøvet Vægtvogterne eller Vægtkonsulenterne selv...

Det har min mor så og hun er meget glad for det. Faktisk så taber hun sig stille og roligt og man kan se hun trivedes med det.

Omvendt tråden overskrivft vil jeg faktisk gerne tage lidt på. Jeg ville gerne op at veje 60 kg(det har jeg gjort en gang og der var jeg flot), derfor vil jeg gerne vide om der er nogen herinde, der ved hvordan man tager på?

Jeg startede foreksempel dagen i dag op med en tallerken øllebrød og flødeskum ovenpå(fløde=fedt)...

Tanker

fra

Nethe*der ville blive glad hvis hun nåede sit mål*

0

Del dette indlæg

Oj Nethe - dét gad jeg godt! Nåmmen husk bare at du får den 'rigtige' slags fedt (er det ikke flerumættede?), som du bl.a. finder i olienolie, rapsolie, nødder, avokadoer m.m. Fløde og fed ost er jo usundt pga andet end den 'fedende effekt'.

:) TILLYKKE CAMILLA! Åh, hvor lyder det bare dejligt! Pas godt på dig selv og mini.

Jeg vil også meget gerne have tilsendt opskrifter (synes bl.a. at de der æble-muffins og kyllinge-frikadeller lød rigtig godt! Sendes til: mianielsen_post@hotmail.com

Taaaak :tu:

Mim

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer