KarinaT

Karina og Christian d 24 juni

205 indlæg i dette emne

Så er det vist på tide at jeg får lavet en beretning med både ord og billeder. Det kommer lidt i etaper afhængig af hvor meget jeg har energi til at skrive ad gangen...

Here Goes:

Torsdag

Jeg havde for lang tid siden taget fri denne dag da jeg vidste at der var en del ting jeg skulle nå og jeg ville gerne med til sommerafslutningen på skolen om fredagen. Men lærerne var blevet enige om at rykke afslutningen til torsdag eftermiddag hvor vi alligevel havde fritimer så vi kunne få sommerferie lidt før tid. Fint for mig – det betød nemlig at jeg havde sommerferie fra onsdag og en dag mere til at blive færdig i.

Torsdag morgen vågnede jeg frisk og veludhvilet – jeg vidste nemlig at det var den store make-over dag. I noget let tøj og så af sted. Jeg havde en aftale ved tandlægen kl. 11 hvor jeg skulle ind og have en tandrensning – Det er vigtigt at have smilet på plads. Da jeg var færdig havde jeg lidt tid hvor jeg kunne få købt de sidste småting ind.

Kl. 12.30 skulle jeg have en Spray Tan hos Connie Krøyer i Esbjerg. Da jeg aldrig havde prøvet det før var jeg vildt spændt på resultatet. Først blev jeg en smule nervøs, for i beholderen var der lilla ”maling”. Hmm…har jeg bestilt den forkerte farve, eller hva…? Det var en lidt kølig fornemmelse at blive ”malet” og mindre spændende at stå og tørre bagefter. Men resultatet var så godt at det absolut ikke var sidste gang.

Jeg skulle have fyldt negle op og have dem ”bryllupslarkeret” kl. 14.30. De blev bare super flotte. Hun gjorde sig også rigtig umage med at lave dem helt perfekte for man skal jo kun giftes én gang.

Se det flotte resultat

post-11386-1152818293.jpg

Så var jeg ved at være gifteklar – manglede bare lige at hente kjolen som jeg kørte ud efter samme eftermiddag. Det var en helt speciel følelse at hente den og tage den med hjem. Nu var det virkelig tæt på.

Om aftenen var det meningen at vi skulle have været i forsamlingshuset med bordpynt og drikkevarer. Men Christian havde arbejdet over så det måtte vente til om fredagen.

Jeg var lidt nervøs for hvor meget Spray Tan’en ville smitte af – specielt i sengen. Men der var ikke en stribe at se på lagnet. Det eneste man kunne se det på var den top jeg have på på dagen (det hele gik af i vask)

Redigeret af KarinaT
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fredag

Dagen før dagen! Sommerfuglene var begyndt at formere sig – dog uden at jeg følte mig stresset eller nervøs.

Om formiddagen skulle jeg ud i forsamlingshuset med bordpynten og samtidig forklare hvordan bordene skulle dækkes (eller i hvert fald som jeg ønskede det) Da jeg lige havde lidt tid i overskud kørte jeg et smut id forbi Christians forældre. De havde haft vores vielsesringe liggende siden vi havde lavet dem – Bare for at vi ikke skulle fristes til at prøve dem eller kigge på dem hele tiden. For så var glæden i at få dem på i kirken ligesom væk. Jeg ønskede selv at sætte ringene på ringpuden – bare så de sad rigtig…ja ja ja…lidt sippet er man vel altid.

post-11386-1152818865.jpg post-11386-1152818875.jpg

Om eftermiddagen fik jeg pakket alle de ting jeg skulle have med hjem til de gamle om aftenen. Her havde jeg også lige et par ting der skulle laves færdig, så som sangen og sangskjuleren til Christian og scrapbogen da jeg gerne ville have den til at ligge på feststedet så folk kunne kigge i den.

Vi var jo ugen før blevet godt og grundig brænd af af frisøren som skulle ordne Christians hår, så han havde en tid kl. 16. Han skulle klippes en frisk frisure og have lyse reflekser i så det så lidt sommeragtig…WAUH…Det blev godt (turde i hvert fald ikke sende ham i byen alene)

Redigeret af KarinaT
0

Del dette indlæg

Planen var så at Christian skulle hjem til sine forældre derefter og så kunne jeg pakke det sidste, hvorefter min mor ville komme og hente mig. Men nu er det jo sådan at en bridezillas bedste ven er hendes liste…så alt var pakket og klar. Nå ja men så kunne Christian jo ligeså godt bare sætte mig af hjemme hos de gamle når han kørte, for så var mor fri for at starte bilen. Fint nok…Christian havde lidt travlt så inden jeg fik set mig om havde vi sagt farvel og jeg var på vej ind…TIL EN LÅST DØR! De gamle var ikke engang hjemme. Mor havde sendt mig en sms i farten da jeg havde skrevet at jeg var på vej:

”Jamen det er nok ikke så smart for vi er ikke hjemme!”

Hmm…det havde jeg jo ligesom fundet ud af. Rundt og tjekke dørene og PYHA…de havde glemt at låse døren til baggangen. Så jeg fik bakset alle mine ting ind og gik i gang med at lave scrapbog. Jeg fandt så senere ud af at de havde været ude hos Christians forældre for at lave kirkepynten og æresporten til forsamlingshuset

post-11386-1152820028.jpg

post-11386-1152820077.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der gik da heller ikke lang tid inden de kom hjem. Jeg fik bogen lavet så færdig som jeg kunne (ja nogle ting kan af gode grunde først komme i efter festen) og vi kunne få noget aftensmad (sommervejr = grillvejr) – og en kølig pils at slappe af på.

Nu manglede jeg bare at gøre sangen færdig, SANGEN! Ja den lå hjemme i mit tøjskab og jeg havde fået ordre fra Christian at jeg ikke måtte komme hjem i huset efter kl. 19 for der ville han køre ud og sætte min morgengave op. Så mor fik lige en køretur alligevel.

Jeg fik lavet sangskjuleren helt færdig. Havde spraymalet skoene i forvejen, så de skulle bare have tyl snørrebånd og limes på et sølvfad. Min mor og søster hjalp med at rulle de sidste sange og sætte bånd på.

post-11386-1152821077.jpg

Inden vi blev færdige havde klokken også nærmet sig de 23. Jeg måtte også hellere komme i seng, for det var jo ikke til at vide om man ville ligge søvnløs det halve af natten. Jeg skulle sove på mit gamle værelse, så min lillebror som har det nu sov på min søsters værelse. Jeg ringede til Christian for at sige godnat og vi lå og snakkede i et lille kvarter. Vi var begge rigtig spændte på den følgende dag. Jeg faldt heldigvis hurtig i søvn derefter og sov som en sten hele natten.

Jeg har senere fået Christians version af hans fredag aften. Han havde siddet i 4 stive timer og skrevet talen til mig, hvorefter han finder ud af at han har glemt forlovelsen. Så må man jo improvisere. Et par øl blev det da også til for ham og klokken nåede at blive 3 inden han kom i seng – på sit gamle værelse med Anders And sengetøj.

post-11386-1152872646.jpg

Redigeret af KarinaT
0

Del dette indlæg

Min lørdag formiddag

Jeg havde sat alarmen til kl. 7.30 for så havde jeg tid nok til at tage den med ro. Kl. 6.20 vågner jeg og tænker ”DET ER BARE LØGN AT JEG IKKE KAN SOVE MERE!”, hvorefter jeg faldt i søvn og sov en time længere.

Jeg stod op og fik noget tøj på og gik ned i køkkenet hvor min mor sad. Da jeg lige var vågnet havde jeg vild morgenhår og render under øjnene, så inden hun nåede at sige noget sagde jeg: ”Bare rolig, jeg ska nok blive kønnere!”

Jeg havde en tid hos frisøren kl. 9 så jeg kunne lige nå at komme i bad og få lidt morgenmad inden jeg skulle af sted. Min bedste veninde ville bare møde mig deroppe, da hun havde lovet at tage en masse billeder.

Jeg fik sat en masse curlere i også ind under ”UFO- hjelmen” Der blev pænt varmt derinde og da jeg kom ud lignede jeg en der havde siddet i solen et par timer for meget. Det kunne en gang make up heldigvis gøre noget ved. Vi blev enige om at vente med at sætte sløret i til jeg var kommet i kjolen, for det var ikke til at rende rundt med i 2 timer. Da mor også var til frisør havde min veninde og jeg lovet at vi nok skulle sætte ungernes hår. Vi havde jo ikke så meget andet at give os til ellers.

post-11386-1152821355.jpg

post-11386-1152821399.jpg

Redigeret af KarinaT
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi kom hjem og fik sat hår på dem der nu sku ha sat hår, min veninde lagde sin make up og så var det ved at være tid til at jeg skulle i kjolen. På det tidspunkt her (omk. kl. 13) var folk så stressede og forvirrede at jeg havde lyst til at skrige. Hvorfor er andre folk så stressede og nervøse og suser rundt i en flaske som en flue. Hvis der var nogen der skulle det var det da mig, nu hvor det faktisk var mig der skulle giftes. Men for ikke at gøre skaden værre satte jeg mig stille og rolig ind i stuen og begyndte at klæde om. Stadig ikke nervøs.

Min veninde kom ind og hjalp mig i kjolen og fik sat sløret på. Nu ventede jeg bare på at folk tog af sted så vi også kunne komme af sted. Da klokken var 13.30 sad havde vi fået satvlet mig og tyllet ind i bilen og af sted gik det.

post-11386-1152821815.jpg

post-11386-1152821826.jpg

0

Del dette indlæg

Christians formiddag

Christian var stået tidlig op for at få styr på drikkevarerne som han skulle aflevere i forsamlingshuset. Han kom hjem og gik i bad og var klar til at hoppe i tøjet kl.10 (jeg havde aftalt med hans mor at han skulle være klar kl. 12 da fotografen ville komme kl. 12.15 og Ferrari’en kl. 12.30) Men det var lige tidlig nok. Så han fik en kop kaffe. (Som han tilsyneladende havde svær ved at drikke fordi han var så rastløs – op og stå, ned og sidde, op og stå lidt igen…og så ned og sidde. Men han var ikke nervøs. NIX! Da han endelig havde fået lov til at tage tøjet på og havde fået sat hår blev han helt forvirret – nu var fotografen kommet, men hva sku han der og så så tidlig? Lidt efter lød der et drøn ude fra gaden Christians mor råbte at han havde fået gæster. Hvem #?§*%# er da det der kommer nu, det har jeg da ikke tid til. Og så blev der ikke sagt mere, for da så han det røde lyn. Ja han sagde faktisk ikke noget i ret lang tid for han vidste slet ikke hvad han skulle gøre af sig selv. Se sådan lukker man munden på en mand!

post-11386-1152866807.jpg

post-11386-1152866827.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Afsted gik det mod Varde efter blomsterne. Da de kom derind var de ikke engang færdige endnu og de havde overset at der også var bestilt 3 brudepigebuketter. Så de fik lidt travlt. Blomsterne blev færdige og så gik turen videre ud på de øde landeveje hvor de rigtig kunne give den gas. Christian sagde at på et tidspunkt kørte de sidelæns så det var bare om at holde på hat og briller. Han blev sat af oppe ved kirken hvor han lige fik lidt tid til at beundre bilen efter han havde set hav den kunne. (Nu her bagefter når han er ude og køre i Passaten, tror han til tider at det er en Ferrari han sidder i – det er godt nok ikke den samme lyd, men så kan man jo altid blive 5 år igen og bruge munden)

post-11386-1152867367.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg kom ind så jeg buketten, og hvor var den bare flot. Lige som jeg havde drømt om. Min veninde rettede kjolen til så den sad perfekt. Vi havde et lille problem med skørtet, for stiveren i bunden havde lavet hul så den gled hele tiden ud. Men vi fik den sat på plads også måtte vi kigge på det senere – for nu var det altså nu…eller næsten da. En af bilerne var ikke kommet endnu så jeg manglede en brudepige. Endelig kom de, men klokken blev 10 min over inden vi kunne gå ind. Gad vide hvad Christian har tænkt ”F*** jeg skulle aldrig have ladt hende se den film med Julia Roberts” (Læs: Runaway Bride)

post-11386-1152868423.jpg

post-11386-1152868438.jpg

0

Del dette indlæg

Da vi langt om længe kom på plads og var klar til at gå ind, kunne jeg mærke at min (sted) far var så nervøs at han rystede. Prøvede at berolige ham ved at sige at han skulle tage det stille og rolig. Men så gik døren op og så kunne vi stå der og ryste sammen.

post-11386-1152868852.jpg

0

Del dette indlæg

Hele vejen ad kirkegulvet kunne jeg mærke hvordan nervøsiteten dirrede og specielt i mine læber når jeg smilede. Jeg prøvede så vidt muligt at få øjenkontakt med så mange som mulig på vej op. Men da jeg fik øje på Christian var der kun en vej frem. Jeg havde frygtet at jeg ville stortude hele vejen op, men jeg holdt på smilet og så kørte det bare.

post-11386-1152869552.jpg

post-11386-1152869644.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi fandt senere ud af at indgangs melodien ikke var den traditionelle, men bare en eller anden tilfældig melodi. Det samme var det ved udmarchen. Det er sådan nogle ting man først lægger mærke til når man ser optagelserne fra dagen.

Da vi var kommet på plads startede vi med at synge "Den signede dag". Jeg havde lidt problemer med buketten for allerede ved indmarchen var der røget nogle blomster af, og den var så våd at den dryppede ned på min kjole...men så er det jo godt at man har en serviet ved hånden.

Jeg fik øjenkontakt med Christian og han sendte mig det der "Hvor er du bare en sindsyg tosset tøs"-blik. Vidste godt at det var Ferrarien hen hentydede til. Kunne også se at han stadig svævede over turen :biggrin:

Efter tekstlæsningen sang vi "Op al den ting som Gud har gjort", og så var det tid til den personlige tale. Og personlig - det var den, samtidig med at den var sjov.

Så var det blevet tid til selve vielsen. Christians havde en tusse i halsen, præstens stemme knækkede over (han var så rørt) og Christians lillebror som var ringbærer var ved at flække sammen af grin da vi bøvlede med at få ringene af puden.

post-11386-1152871644.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer