Guest Camilla1981

er der andre end mig???

30 indlæg i dette emne

Hej.

Nu er jeg altså lige nødt til at blande mig. Det kan godt være du selv føler det lige nu, men du er altså ikke en stakkel.

Det kan da ved gud ikke passe, at du sidder som 25 årig og ikke aner hvad du har lyst til. Du må da have en ide om hvilken retning du gerne vil. Måske ved du ikke lige præcis hvilket specifikt job det skal være - men retningen - kontor eller håndværk - du ved forhåbentlig hvad jeg mener.

Jeg ved, at man på teknisk skole kan komme i et forløb hvor man prøver en masse forskellige praktiske uddannelser af - kunne det ikke være en mulighed? Der er jo ingen der siger at det skal være noget med en masse bøger.

Jeg er også en af de større piger, og jeg er også blevet mobbet gennem det meste af min skoletid - sågar på handelsskolen.

Det synes jeg altså bare ikke man kan bruge som undskyldning. Det hjælper ikke at sidde og føle sig som en stakkel - det kommer man ikke videre af.

Jeg vejer nu 87 kilo - det laveste i mange år - for 2 år siden vejede jeg 100 kg. Jeg har siden 1999 sendt 7 ansøgninger og blevet inviteret til 5 samtaler - og er blevet tilbudt alle 5 jobs. Det har altså ikke noget med vægten at gøre. I mit job har jeg dagligt kontakt med kunder - så det er altså ikke noget firmaerne lægger vægt på.

Jeg tror til gengæld som September også skriver, at sidder man til samtalen og siger at man er skoletræt og ikke ved hvad man vil og i øvrigt er hamrende nervøs - så får man altså ikke jobbet. Sådan en ville jeg sgu heller ikke ansætte.

Får du nogen til at læse dine ansøgninger igennem? Jeg kan se i dine indlæg her at der er temmelig mange stave og sprogfejl - det går altså bare ikke i en ansøgning - det virker useriøst og man kommer ikke til samtale.

Det er ikke ondt ment - blot en opfordring til at få ansøgningerne kigget igennem inden de bliver sendt.

Prøv at snakke med din sagsbehandler og få hjælp til at komme videre i systemet - du er nødt til selv aft gøre noget ved det - der er ikke ret meget der kommer af sig selv.

Det kan godt være at hele min smøre lyder lidt hård - og jeg skal nok få på hovedet for det - men det er altså ikke ondt ment - der er nogen der ikke kan gøre for at de er arbejdsløse og dem er det synd for - men dem der bare ikke kan tage sig sammen til at komme igang med noget kan jeg altså ikke have ondt af - det er jo bl.a. det mine skattepenge går til.

Held og lykke fremover herfra.

Beatles - du er sgu sej - godt gået.

mvh.

Sarahjane

Du må sgu meget undskylde at jeg ikke ved hvad jeg har lyst til og uddanne mig til..

som sagt har jeg været i job siden jeg var 16 år...

jeg har desværre nogle rygproblemer og armproblemer så jeg har smerter,

det som jeg godt kunne tænkte mig og blive kan jeg ikke pga. min ryg.. jeg kan ikke tåle tunge løft... som skrevet før blev jeg opereret i mine hænger sidste år, det var pga. tunge løft jeg havde i mit tidlige job..

hvis du kunne finde et job til mig hvor man ikke har tunge løft ville jeg da være glad..

kontormus det blir jeg ALDRIG...

de jobs jeg kunne tænke mig som jeg ikke kan er

Pædagogmedhjælper i en vuggestue el børnehave.

Social og sunhedshjælper

Blomsterbinder/ dekoratør

men der er tunge løft i 2 af jobne og det sidste kan mine hænder ikke

så jeg er lidt på bar bund...

og ja jeg har haft flere til og kigge på mine ansøgninger så de er rettet for mine stavefejl... dem må du skam også undskylde at jeg har lidt af men det kan også være tastefejl. så undskyld.

Hilsen Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med pædagog/ eller medhjælper i en sfo - børnene er rigtig søde - også når de når den alder - og du slipper for tunge løft. Pædagoger laver også mange andre ting fx. i botilbud for psykisk syge eller med udviklingshæmmede børn og unge. En pædagoguddannelse vil give dig rigtig mange muligheder.

:biggrin:

Beatles

0

Del dette indlæg

Hvad med pædagog/ eller medhjælper i en sfo - børnene er rigtig søde - også når de når den alder - og du slipper for tunge løft. Pædagoger laver også mange andre ting fx. i botilbud for psykisk syge eller med udviklingshæmmede børn og unge. En pædagoguddannelse vil give dig rigtig mange muligheder.

:biggrin:

Beatles

det har jeg ikke psyke til desværre.. jeg er ikke så stærk i den og går ned med flaget...

men nu tror jegbare jeg lader denne tråd dø.. det jeg spurgte om var bare om jeg var den eneste som havde det sådan når man søgte job... og nu føler jeg bare folk hakker ned på mig fordi jeg ikke kan finde mig en uddannelse som jeg kan holde til

Hilsen Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vælger at lukke tråden nu. Camilla har fået forskellige råd, og så må hun se om der er nogle hun kan bruge.

Tråden var oprindelig nok ment som en kender-du-det tråd, hvor Camilla ønskede dialog med ligestillede. Jeg er ked af, at hun føler sig hakket på, men jeg er sikker på, at folk har skrevet i den bedste mening, Camilla.

God vind, søde.

0

Del dette indlæg

Guest
This topic is now closed to further replies.

Annonce ♥

Annoncer