Guest Crea

Forret?

17 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej alle sammen.

Vi har problemer med, at finde på en forret.

Årsagen er bl.a. at der er mange kræsne med til brylluppet.....

Fisk og rejer går ikke... for der er ca. 15 der ikke kan lide det...

Hvad skal I have?

Mvh

Crea

Vi laver hjemmetlavet hønsesalat...

Derimod flakker vi lidt angående hovedretten. Kan man godt servere kotelletter???

Vores dessert bliver forskellige slags fromager og frisk frugt......

Tanker

fra

Nethe

0

Del dette indlæg

I Smidstrup Forsamlingshus har de følgende forslag til ikke-fiske-/skaldyrsforetter. Det kan jo være I kan blive lidt inspirerede:

Røget struds med brøndkarse & syltede rødløg

Italiensk røget oksefilet med ristede græskarkerner & salat

Vi skal selv have fisk, nærmere betegnet hvidvinsdampet rødtunge på plukket salat med ingefærfløde & kaviar. Det er i hvert fald den foreløbige plan. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi laver hjemmetlavet hønsesalat...

Derimod flakker vi lidt angående hovedretten. Kan man godt servere kotelletter???

Vores dessert bliver forskellige slags fromager og frisk frugt......

Tanker

fra

Nethe

Jeg synes godt man kan servere koteletter. Selv om det opfattes som hverdagsmad så er det jo et spørgsmål om tilbredning! En kotelet kan da sagtens piftes op til at blive hyper-deli! :KOK:

Redigeret af Suzi
0

Del dette indlæg

Hejsa,

Vi skal have oksesteg & skinke på stativ til hovedretten... m/ flødekartofler, salat osv...

Til dessert skal vi have "abemad"... Frisk frugt med chokoladestykker og råcreme..

Hvad gør vi dog med forretten....?

Hønsesalat? Det var en rigtig god ide :)

Koteletter... Nammer det lyder lækkert.. Det kan du da sagtens servere ()()

Mvh.

Crea

Redigeret af Crea
0

Del dette indlæg

Altså... Nu har jeg været ret kræsen som barn taz , men det er blevet lidt bedre med årene. Det har været et evigt problem, især når vi skal ud.

Feks. ifm konfirmation SKULLE vi have rejesalat til forret. Men jeg fik istedet en portion hønsesalat. Husker det den dag i dag som noget ganske lækkert. ;)

Min mor har en super opskrift hun plejer at bruge (måske jeg kan vriste den ud af hende) på hjemmelavet hønsesalat. :KOK:

Det synes jeg sagtens I kan bruge, overvejede det også selv, men har nu besluttet at mande mig op til at spise varmrøget laks (med godt med dressing til at tage den grimme smag) ()()

Skriv endelig igen og fortæl hvad I beslutter jer for. :)

Held og lykke, kh Linse :hjerte:

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Vi skal have oksesteg & skinke på stativ til hovedretten... m/ flødekartofler, salat osv...

Til dessert skal vi have "abemad"... Frisk frugt med chokoladestykker og råcreme..

Hvad gør vi dog med forretten....?

Hønsesalat? Det var en rigtig god ide :)

Koteletter... Nammer det lyder lækkert.. Det kan du da sagtens servere ()()

Mvh.

Crea

Jeg kan da lige sende dig min opskrift den gjorde lykke ved min datters barnedåb...

Tanker

fra

Nethe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Crea

Hønsesalat på ananasring er bare lækkert (lagt oven på en bund af salat og så brød til)

Ellers er der parmaskinke med melon - oftest skære man melonen i både og snor skinken udenom - men det ser rigtig godt ud hvis man ligger skinken på en bund af salat og så laver 3 kugler af melonen med en iskugle-ske og ligger ved.

Hej Nethe

Personligt elsker jeg svinekotteletter (og så er de til og med dejligt billige).

Har du en opskrift i tankerne - ellers har jeg en masse derhjemme (er på arbejde lige nu) som jeg kan kigge igennem og sende til dig

Ellers har jeg en rigtig super opskrift på flamberet svinemørbrad i sennepssauce :KOK:

(frosne svinemørbrad kan af og til fås i Netto og koster faktisk ikke så meget som mange tror)

Knus Mie

0

Del dette indlæg

Ellers er der parmaskinke med melon - oftest skære man melonen i både og snor skinken udenom - men det ser rigtig godt ud hvis man ligger skinken på en bund af salat og så laver 3 kugler af melonen med en iskugle-ske og ligger ved.

Super god idé (Nu kan jeg godt nok ikke selv lide det :cry: .. er som skrevet ret kræsen ...)

Men såvidt jeg husker, Crea, så er det et augustbryllup, ik? :) Det passer perfekt til årstiden med denne forret. Let, luftig og saftig. For det bliver jo en varm solskinsdag må du huske på !!! ;)

0

Del dette indlæg

Vi har nu kigget vores opskriftsbøger i gennem og vi har snakket om at vores menu kommer til at se sådan herud(den er foreløbig, indtil vi har smagt hovedretten)

Hønsekødsalat, (god ide med ananas ringene den hugger jeg lige med på menu-kortet) i hønsekødssalaten er der lidt skinke(kogt), champignon, bladselleri og lidt dild.

saucen laver vi af: mayonaise, lidt cremefraiche, fløde, dijonsennep og karry

Med flutes til

Her har vi så talt om at lave en mindre fed hønsesalat til min mor, er der nogen der har et forslag til hvordan vi gør det. Hun er medlem af Vægtvogterne og forsøger at tabe sig og det vil vi selvfølgelig gerne støtte..

Til hovedret:

Paprika-kotelletter i fad.

der skal bruges mild paprika, løg, koncentret tomatpure, tørret merian, boullion, cremefraiche, rensede champignoner og sprødstegt bacon til at pynte med..

Tilbehør:flutes og salat, kartofler

Og laver vi ananas-, appelsin-, citron- og ymerfromage til dessert og frisk frugt.

Til kaffen servere vi hjemmelavet bryllupskage(den står vi selv for), hjemmekøbt småkager og hjemmelavede marcipan-påskeæg både med og uden nougat...

Og til natmad servere vi hønsekød suppe, som vi har lavet ud af det kyllingekød vi kogte...

Hvordan ser den menu ud..

Er der noget der skal ændres?

Tanker

fra

Nethe*der gerne vil hører jeres mening om den*

0

Del dette indlæg

jeg syntes det ser rigtig lækkert ud alt sammen men jeg plejer at servere ris til kotteleterne men det er jo smag og behag du kan sagtens servere det

det bliver dine gæster rigtig glade for

med hensyn til den "lette" kune du bruge vægtvogternes mayonaise den er lidt dyere men det er jo også din mor.

knus murphy

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsan.

Julies idé er rigtig god. Vi skal selv have det til vores bryllup, til hovedret skal vi have en okseroulette med mozzarella og tørrede tomater, sammen med en grønsagssymfoni og kartofler lagt i lag med porrer....

Den kok vi har skaffet kan gøre det meget billigt 200kr couv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hønsekødsalat, (god ide med ananas ringene den hugger jeg lige med på menu-kortet) i hønsekødssalaten er der lidt skinke(kogt), champignon, bladselleri og lidt dild.

saucen laver vi af: mayonaise, lidt cremefraiche, fløde, dijonsennep og karry

Med flutes til

Her har vi så talt om at lave en mindre fed hønsesalat til min mor, er der nogen der har et forslag til hvordan vi gør det. Hun er medlem af Vægtvogterne og forsøger at tabe sig og det vil vi selvfølgelig gerne støtte..

Det er vel hovedsageligt dressingen, der er problemet? Hvis nu man brugte en fromage frais i stedet for creme fraiche og så en af de her fedtfattige mayonnaiser, der kan fås, så tror jeg, fedtprocenten efterhånden er bragt godt og grundigt ned :)
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer