karinadahl

NEEEEEEJ!!!!!!!!!

12 indlæg i dette emne

Nej nej nej................så skete der bare det der ikke måtte ske.

Jeg vågnede med p..... ond i halsen og er total flad og øm i kroppen. Jeg skal til at have en omgang forkølese.

Og det er ikke rigtig brudt igennem endnu, så det passer sikkert med at det topper på lørdag!!! PIS (undskyld)

Hvad gør jeg....kan man få noget hos lægen????

Hjææææælp :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mit aller aller bedste middel er det der udtræk fra pur pur-solhatte - tror det hedder biostrath (staveplade) spørg hos matas de ved hvad det er. Du skal så tage en akut behandling hvor du drikker 70 dråber i et halv glas vand. Derefter tager du 2 * 20 dråber de næste dage - det plejer ALTID at tage toppen af min forkølelse. En flaske med midlet koster ca. 60 kr. Du kan dog også få det i de fleste netto butikker (det står oppe ved kasselinjen) - der koster det 49 kr. tror jeg.

Håber det hjælper :biggrin:

0

Del dette indlæg

Det kunne godt lyde som det jeg lige har haft :) . Det startede med ondt i halsen, dagen efter fik jeg feber som varede i to dage, herefter er det langsomt gået over i forkølelse og det tog ca. 1 uge før jeg var helt frisk.

Rigtig god bedring til dig!

:biggrin:

Jeg tror umiddelbart ikke, at du kan få noget ved lægen, ihvertfald ikke hvis det er den virus jeg havde, for så skal kroppen jo bare selv nedkæmpe den. Har du derimod en regulær halsbetændelse kan du få penicillin.

0

Del dette indlæg

jamen lille pus... du skal drikke en mase væske og sørge for at oldes halsen varm... og skal du ned på apoteket og købe noget der hedder trachisan... det er håndkøb men suge tabeletter... du må max tage 5 om dagen fordi der er antibiotika i....

ellers er en hvidløgs kur altid effektiv... men klam....

:biggrin: fra louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jamen lille pus... du skal drikke en mase væske og sørge for at oldes halsen varm... og skal du ned på apoteket og købe noget der hedder trachisan... det er håndkøb men suge tabeletter... du må max tage 5 om dagen fordi der er antibiotika i....

Hmm, når jeg slår Trachisan sugetabletter op, kan jeg nu ikke læse at de skulle indeholde antibiotika???

Trachisan® Sugetabletter mod halssmerter

1 sugetabelet. indholdsstof: Lidocain-HCl 1H2O 8 mg (smertestillede = bedøver halsen let)

Hjælpestoffer: Sorbitol (sødestof), Pfefferminzöl (smagsstof), Magnesiumstearat (plantebaseret Magnesiumsalt af stearinsyre = Antiklumpningsmiddel).

Redigeret af spl09twh
0

Del dette indlæg

Hvis du skal på arbejde, så meld dig syg! Bliv hjemme og sov så meget som muligt, så går det hurtigere over! Det virker altid for mig. Drik masser af varm te og sov med et tørklæde om halsen. Der er lang tid til næste lørdag, det kan sagtens nå at gå over!

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er ikke antibiotika i Trachisan - det ville heller ikke være lovligt, da det sælges i håndkøb. Og så ville det i øvrigt heller ikke være virksomt mod forkølelse, da dét typisk er en virusinfektion. (Antibiotika/pennecillin er kun virksomt mod bakterier - ikke virus). Trachisan virker primært lokalbedøvende, så man ikke mærker sin "ondt i halsen" så meget.

Det eneste domkumenteret virksomme er at få sin nattesøvn, spise sundt (frugt og grønt), holde god mundhygiejne (børst tungen også) og minimere sit sukkerindtag, samt undlade tobak, alkohol og stress.

Held og lykke :denmarkflag:

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer