Guest ulla

Så er der endelig et kjoleprøvefoto!!!

39 indlæg i dette emne

Hej skønne tøser :bearhug:

Så har jeg været til 2. kjoletilretning, og nu er jeg virkelig kommet i tvivl. Det var ikke den mest positive oplevelse.....

Den sad bare SÅ stramt i taljen, at jeg ikke kunne ånde!! :) Og derfor var det heller ikke til at vurdere, om overdelen sidder 100% - det hele var ligesom skubbet opad pga. af det stramme taljeparti. SHIT!!!

Jeg har hele tiden vidst, at det silkestof jeg har valgt er yderst sart. Det krøller bare man kigger på det. Men det er utrolig flot når det altså er glat :bearhug:

Overdelen er ikke helt færdig. Stropperne er 3 cm for brede ialt - kanterne skal bukkes rundt. Det skal også nævnes at der er nåle i hele taljen i nederdelen - derfor sidder den så ujævnt der.....

Men det er nederdelen jeg er i tvivl om:

Som den er nu, synes jeg den er meget 50'er agtig i snittet, MEN den krøller, og selvom den ikke er strøget på billedet, er jeg simpelthen SÅ usikker på om faconen er rigtig!!!

Alternativer: Og nu vil jeg MEGET gerne have jeres hjælp!!!

1. Nederdelen bliver som på foto'et - strøget selvfølgelig!! Og så må jeg bare tænke på at det er silke, og at naturmaterialer krøller lidt.....(foto af mig i den halvfærdige kjole - ja, man kan se at jeg er utilpas!!! det var 32 grader varmt, og skrædderens baby skreg!! og jeg synes bare kjolen var stram og ubehagelig og krøllet.....)

2. Nederdelen syes ind - så den får en klassisk kort havfrueform - kropsnær! Jeg tror at den vil krølle mindre, og måske passer formen generelt bedre til kjolestilen. OG man kan evt. sætte et kraftigt foer under (foto 2)....ser lige at den kjole OGSÅ ser krøllet ud!!

3. Ny nederdel i chiffon syes (foto 3).

Hjælp - jeg blev lidt smånervøs over mit skrædderbesøg, og skal først derhen på fredag igen - EN UGE FØR BRYLLUPPET - HJÆLP!!!!!

:biggrin:

Ulla

post-16745-1152976969.jpg

Redigeret af ulla
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen søde Ulla - det er da da noget møg når ikke det passer og den poistive oplevelse glider i baggrunden. Det virker dog som om du har nogle gode altenativer.......

MEEEEEN hvor er billederne??? Kan ikke rigig hjælpe dig uden!

Kom med billederne og vi vil stå dig bi med bemærkninger/forslag!

:biggrin: Ida

:) Undskylder .... du var jo igang! :bearhug:

Redigeret af søster25
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ked af at sige det, men jeg kan godt forstå du ikke er helt tilfreds. Jeg synes 2'eren er vildt flot og 3'eren vil også fungere. Man kan godt se at stoffet krøller meget, så måske er det 3'eren du skal gå efter (selvom jeg synes 2' eren er flottest og jeg tror du kan bære sådan en kjole)!

Æv hvor er det bare træls når man ikke er tilfreds. :)

Glæder mig til at se hvad du finder ud af.

:biggrin: Lone

0

Del dette indlæg

:bearhug: Syntes det ser :bearhug: godt ud og efter min mening skal du bare være glad for at du har valgt nogle super dejlige naturmaterialer og nyde din kjole. :biggrin: (tror ikke der er nogen der vil tænke på at den ser krøllet ud (læs: nusset/sjusket)

Som alternativ kunne man måske godt sy den lidt ind, men syntes næsten det vil være synd! Ærligt talt har jeg svært ved at se den lette chiffon-nederdel for mig sammen med toppen.

Håber du finder ud af det på bedste vis. Smuk det er du ihvertfald og manden er en "heldig kartoffel" :bearhug:

:) Ida

0

Del dette indlæg

:biggrin:

Det er virkelig en øv oplevelse når ting ikke bliver som man havde sat næsen op efter - så :) til dig.

Men kjolen er virkelig smuk. Hvis alternativet er, at den skal syes om/ind, synes jeg at billede 2 er meget lækker og lig den stil "du kører". Men ændrer det ved den stramme talje??

:bearhug:

Linda

0

Del dette indlæg

Hej igen :)

Tak for jeres søde svar indtil nu!!

Den stramme talje kan lægges ud - det er ikke noget problem, da det foregår i chiffon-delen - det kan ikke ses.

MEN min skrædder mente vi skulle vente og se til på fredag, da det var MEGET varmt, og "den tid på måneden" :biggrin: - hvor man normalt bliver lidt oppustet.

Såe....jeg spiser lidt mindre i ugen, der kommer, og håber taljen passer på fredag. Ellers bliver den lagt ud.....

Redigeret af ulla
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære Ulla :bearhug:

1. Jeg synes din kjole er virkeligt fin- meget smuk og klædelig - og SÅ meget synes jeg heller ikke underdelen krøller, slet ikke taget i betragtning, at den ikke er blevet strøget.

2. Når det så er sagt, synes jeg begge de alternativer du viser, er utroligt smukke på hver deres måde: 2'eren er både meget "voksen" og meget elegant (og det er du jo sådan set også - altså både voksen og elegant :bearhug: ), og samtidig også lidt mere sexet end den lidt mere "lille-pigede" model, jeg synes du har valgt.

3'eren er også meget sexet - sådan lidt græsk gudinde/Marilyn Monroe agtig, er de to ord, der falder mig ind. Begge dele tror jeg ville passe perfekt til det draperede chiffon om din talje på den oprindelige kjole.

Hm - er bange for, at jeg ikke er til forfærdeligt meget hjælp. Jeg synes din kjole er smuk, som den er - men tror måske nok også, den kunne blive endnu smukkere med en af de to andre underdele, du har vist... :biggrin::)

No matter what - du ER virkeligt smuk i dig selv, og kan vist ikke undgå at slå benene væk under din gemal på jeres bryllupsdag!

0

Del dette indlæg

2'eren er både meget "voksen" og meget elegant (og det er du jo sådan set også - altså både voksen og elegant :bearhug: ), og samtidig også lidt mere sexet end den lidt mere "lille-pigede" model, jeg synes du har valgt.

Kære Lena :biggrin:

Tusind tak for dit søde svar!!! Jeg rødmer helt!!!

Og du er til meget mere hjælp end du forestiller dig!!

Det var lige netop det, jeg tror jeg savnede at kunne beskrive for mig selv!!! At den skal være mere voksen og sexet. Jamen - jeg tror du har ret!!! Min søster siger, at chiffon-nederdelen er lidt konet og kedelig, og jeg ved, at man med brede hofter ser bredere ud i noget blødt.

TAAAAAAAAAAK!! Tror jeg er sikker på hvad der skal gøres nu!!

:):bearhug:

Ulla

Redigeret af ulla
0

Del dette indlæg

Hej Ulla

For det første vil jeg bare sige, at du ser brand godt ud i kjolen - snittet klæder dig rigtig godt! Rigtig godt valg overodnet set. Super yndigt men meget stilsikkert på én gang!!!!!

Men det er ikke så fedt, hvis du har forestillet dig et glat look og gerne vil prøve at opnå et glat look, at så nederdelen krøller. Det forestiller jeg mig i hvert fald, at jeg selv ville ærgrer mig over. Og det tror jeg den vil gøre uanset om I kommer et tykkere foer under. Den tynde silke vil nok krølle uanset hvad.... Alternativt skulle I vælge noget helt andet glat stof til nederdelen (evt. en tykkere silke). Det tror jeg sagtens kjolen kan bære.

Jeg tror også at det vil se godt ud at sy nederdelen lidt mere ind, men snittet er nu også sødt sådan som det er nu. Og så er jeg helt vild med billede 3. En sådan nederdel ville passe godt til stykket på din talje og så er de der schiffon-skørte bare lækre. Ddt kunne være meeeeeget smukt!

Overordnet set synes jeg ikke du skal gå på kompromis, hvis der er mulighed for at finde andre løsninger...

Held og lykke

Katrinus

0

Del dette indlæg

Jeg er ikke til forfærdelig meget hjælp her - det ved jeg godt.

Først og fremest synes jeg at du skal holde dig til silken af flre forskellige årsager......for det første tæller det lidt i min verden, at jeg simpelthen ikke kan forestille mig et smukkere, mere eksklusivt og behageligt materale at have på. Derudover - og det ved jeg godt du nok ikke tænker så meget over nu - men der er skræderier der har specialiceret sig i at farve og lave silkebrudekjoler om til selskabskjoler - personligt ville jeg elske at kunne bruge min brudekjole igen i nye sammenhænge.

Med hensyn til snittet kan jeg selv ret godt lide 50'er modellen - faktisk rigtigt godt :denmarkflag: hvis det skulle laves om, ville jeg ikke gå efter nogle af de løsninger du nævner, men i stedet vælge i lang a - formet nederdel i det samme silkestof som nu.

Taljen i det andet stof har jeg derimod lidt svært ved at forholde mig til - måske fordi kjolen er færdig.

Alt i alt synes jeg ikke den kjole er så tosset - jeg tror din utilfredshed hænger sammen med hvordan du havde det da du prøvede den ( jeg ved i hvertfald at jeg aldrig får købt noget tøj på "det" tidspunkt om måneden)

Beatles

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hullah Ulla ()()

Jeg er bare fuldstændigt enig med Lena!

Som jeg "læser" dig - din smag og din stil - vil nr. 2 "sidde lige i skabet"; sofistikeret, sexet og super kewl!! :iloveyou:

Jeg tror det er rigtigt at en federe silke vil "krølle" mindre - men jeg tænker at du måske også er blevet bidt af en lillebitte bridezilla-bakterie, - for hvis du ikke havde skrevet det direkte selv, ville jeg aldrig være kommet i tanke om at der var en krølle i det stof ;)

Du bliver en über-lexi brud, smukke Ulla!! :denmarkflag: Roooooooolig nu :bearhug:

:heart:

Birgit

0

Del dette indlæg

Først og fremmest vil jeg sige at jeg altså ikke kan se at kjolen krøller, tværtimod ser kjolestoffet bare super lækker ud - sån blødt og dejligt, og falder rigtig smukt! :iloveyou:

Snittet på kjolen kan jeg godt lide, du har nogle smukke ben (ser det ud til) og den korte kjole klæder dig - DOG syns jeg at bærestykket er alt for bredt, kan så klart bedre lide billede nr. 2.

Men du skal huske på, smag og behag er forskellig - og heldigvis for det.

:denmarkflag: Lisen

Redigeret af Lisen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej hej

vil lige hjælpe dig med et svar jeg er nemlig selv uddannet skrædder / designer :denmarkflag:

ja silke krøller lidt men det er jo effekten som er så smuk ved silke så kan man se at det er ægte og ikke bare satin :lol2:

jeg synes den er sød din kjole vil give dig ret i at den måske vil passe bedre til dig hvis du syede nederdelen i havfruestil så tror den er lige i øjet til dig :blushsmiley:

du skal ikke være nervøs, man er næsten altid i tvivl om kjolen fordi der er jo så mange at vægle imellem men den er altså superflot til dig :iloveyou:

0

Del dette indlæg

Jeg synes din kjole er rigtig sød - og nu kommer jeg måske med et lidt vildt forslag.

Men du nævnte selv at den er lidt 50'er :denmarkflag:

Hvad med at lave den så skørtet "stritter" endnu mere, så den bliver endnu mere 50'er.

Det tror jeg bare vil være SÅ flot - jeg kan muligvis finde et billede, hvis du vil se hvad jeg mener...

0

Del dette indlæg

Godmorgen I søde tøser :(

Dejligt med alle de konstruktive forslag og ideer.

Jeg har faktisk også selv tænkt på at sætte et rigtigt strutskørt indenunder, og har også talt med skrædderen om det. Vi laver en prøve på fredag.

For at svare de af jer, der mener det ville hjælpe med en kraftigere silke: Det er netop problemet - at silken er FOR stiv/kraftig. Den "falder" ikke blødt. Det er en Douchesse - når man holder den frem for sig, kan den næsten stå af sig selv :bearhug: . Tror ikke der findes en glat silke kraftigere.

Det vi vil prøve er, at sætte et meget kraftigt foer indenunder.

Men jo mere jeg kigger på billedet, jo mere tror jeg også at det brede stykke i taljen skal være i den samme blanke silke (den er på fotoet i silkechiffon). Jeg synes egentlig det ser lidt dødt og kedeligt ud. Overvejer at få lavet stykket "lagt i læg" - ca. 1.cm. læg. Tror måske det ville være bedre.

Ja, jeg har ikke kunnet sove ret meget - tænker kun på den dumme kjole!!!! Måske er det bare sådan, her mindre end 2 uger før det store brag.

Når man står der i bare tæer, med løst hår, småstresset, i 32 grader, med sveden løbende ned af ryggen føler man sig bare ikke liiiiige som ballets dronning :heart:()()

Flere gode forslag og kommentarer modtages meget gerne!!!

:denmarkflag::iloveyou:

Ulla

Redigeret af ulla
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hullah Ulla :(

Jeg er bare fuldstændigt enig med Lena!

Som jeg "læser" dig - din smag og din stil - vil nr. 2 "sidde lige i skabet"; sofistikeret, sexet og super kewl!! :bearhug:

Jeg tror det er rigtigt at en federe silke vil "krølle" mindre - men jeg tænker at du måske også er blevet bidt af en lillebitte bridezilla-bakterie, - for hvis du ikke havde skrevet det direkte selv, ville jeg aldrig være kommet i tanke om at der var en krølle i det stof ;)

Du bliver en über-lexi brud, smukke Ulla!! :denmarkflag: Roooooooolig nu :heart:

()()

Birgit

Jeg er bare helt enig med Birgit her!!!

Du er gudesmuk i den kjole men kjole nummer 2 ville gøre endnu mere for dig!!!

Men jeg kan også rigtigt godt lide ideen med at sætte et mere struttende skørt indenunder den nuværende model!!

Glæder mig meget til at se hvordan det falder ud efter dit besøg hos skædderen på fredag...

Men jeg forstår godt du er lidt stresset over kjolen så tæt på jeres store dag!!!

Bare rolig du skal nok komme til at være ballet dronning når kjolen er syet færdig!!

Knus Nanna.

:iloveyou:

0

Del dette indlæg

Kæreste Ulla ...

Først vil jeg sige, at jeg synes, du ser :denmarkflag: godt ud - og det uanset hvilken kjole, du kommer i.

Når det så er sagt, så vil jeg også gerne sige, at jeg synes, det er en utrolig flot og elegant kjole, du har fået lavet - ingen tvivl om det. Men hvis du helst ikke vil være for lillepige-agtig, kan jeg godt se, at nederdelen måske ikke er helt rigtig. Først ville jeg faktisk have stemt for 3'eren (synes den er vildt yndig), men da jeg så så, at det var det lillepigede, du ville væk fra (og yndig er for mig = lillepiget i denne sammenhæng), så er jeg nu helt sikker på, at 2'eren må være det rigtige - og absolut ikke 3'eren. Så skal du hellere blive ved 1'eren. Hvad angår "mellemstykket" tror jeg, jeg ville lave det være i silkechiffonen. Jeg synes, det leder opmærksomheden hen på din flotte talje. Hvis det var i samme stof, tror jeg ikke, det ville få helt samme fokus - forstår du?

Og nej, jeg kan heller ikke se, at stoffet krøller meget.

Held og lykke med det - det skal nok blive supergodt. Hvis jeg skulle gætte, ville jeg sige, at min. 50% af dine bekymringer skyldes bryllupsnervøsitet (jeg er selv ved at blive ramt). Det er selvfølgelig en ringe trøst - men læs lige alle svarene igennem igen - vi synes jo alle, at du er SMUK, SMUK, SMUK!

Knus fra eastvillage

0

Del dette indlæg

Hej smukke Ulla.

Jeg er helt enig med Lena (men vi har også helt samme smag i kjoler :iloveyou: ).

Du ville køre den lækre, sexede stil i kjole nr. 2, og det gør nemlig ikke noget, hvis stoffet krøller en lille smule, så man kan se, at det er kvalitet!!! I øvrigt krøller det altså ikke ret meget, synes jeg!

Jeg kan godt se dét med at lave taljen i silke - dét vil gøre kjolen endnu mere eksklusiv, synes jeg - og stadig henlede opmærksomheden på din hvepsetalje.

Jeg kunne godt tænke mig at se dig i en kjole i stil med nr. 2 ............men du ville også være smuk i nr. 1 eller 3 .........det er lidt svært, når du har sådan en pæn figur og derudover egentlig bare er en smuk pige, for så kan du jo næsten ankomme i hvad som helst.......alle vi brude herinde ville falde i svime over dig uanset hvad :denmarkflag:

Glæder mig til at se resultatet!

Knus Jeanne

0

Del dette indlæg

Hej Ulla

Jeg syntes det er rigtigt smukt, jeg er ret vild med kort kjole, og jeg ville også gerne selv have haft en, men jeg faldt jo for en anden.

jeg syntes det kunne blive vildt flot med et mørker stykke der i livet, jeg ville så gerne at du kunne se den farve jeg har i hovede :iloveyou: men jeg kan altså ike sige hvad den hedder, jeg så den i fjernsynet forlede dag, sat sammen med en hvis brudekjole, den er sådan lys nugga, agtig og så i den samme slags silke, det giver bare så flot en dybde og ja jeg ved ikke lige hvad jeg skal sige, jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde farven, jeg har kiggede lidt rundt.

jeg personligt ville nok sætte noget ind så den struttede lidt, ellers syntes jeg det ville være flot at så nederdelen syet ind.

håber du kan forstå lidt af de mærkelige ting der står her :bearhug:

:denmarkflag: Janne

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Jeg synes din kjole er rigtig smuk præcis som den er.

Er selv lige blevet gift i forgårs, i en silkekjole der også krøllede, men gud hvor var stoffet flot alligevel. Silke skinner bare så smukt. Min kjole var lavet i en silkesatin som altså var en del tyndere end din, men ikke krøllede mindre af den grund.

Snittet på din kjole er så yndigt og klæder dig rigtigt godt.

Næsten alle bliver i tvivl i sidste øjeblik - se bare herinde :biggrin:

Jeg har selv lavet min brudekjole om 3-4 gange før jeg endte op med den jeg strartede med. Der er jo så mange muligheder, men man skal jo kun have én kjole, det er problemet :biggrin:

Du bliver så flot i kjolen når den er færdig

Knus

Helene

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer