Lisen

Måske må vi aflyse brylluppet

38 indlæg i dette emne

Tjaa nu vælter tingene lidt om ørene på os, og vi er nu i overvejelse om vi skal aflyse brylluppet :bearhug:

Sidste år var jeg ansat 4 steder (de 2 pga fusionering imellem 2 virksomheder), og min løn har derfor været enormt kaotisk og voldsomt rodet.

Men NU har skattevæsnet så endelig fået regnet det igennem, og har præsenteret mig for min årsopgørelse som lyder på restskat på kr. 43.000 :denmarkflag:

Det er nærmest ikke til at gennemskue, og jeg er tudefærdig (arj rettelse, jeg tuder)

Ikke nok med det, så har jeg lige haft bossen i røret, og min garantiløn ryger fra og med næste mrd, vi skulle forhandle den i slutningen af denne mrd, men ingen forhandling, den hedder ren provision. Og så får jeg stortset ikke noget i løn længere :bask: lang historie med en butik som skal startes op fra minus nul. Så nu overvejer jeg så også om jeg skal sige op!

(jeg er ejendomsmægler)

Så 2 onder samme dag: restskat og en opsigelse fra mig til min boss.

Som Jesper så siger i telefonen, måske vi skulle annullere brylluppet indtil vi igen er ovenpå?!? :heart:

:iloveyou:

Redigeret af Lisen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej, det er da næsten ikke til at bære, din stakkel :iloveyou:

Ved slet ikke hvad jeg skal sige til dig andet end at det også ville have slået mig fuldstændig ud.

Men jeg synes at I lige skal vente et par dage, måske 14 dage inden I bare definitivt aflyser brylluppet, der kan jo være der dukker en løsning op!

Jeg håber det bedste for jer :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Sikke da en dag - du får lige et kæmpe kram :denmarkflag:

Du skal se, det hele skal nok løse sig, dårlige ting har det bare med at komme i bølger! Vent et par uger inden i aflyser brylluppet, se hvordan det lige skrider frem, få snakket med banken og familien, og hør dem til råds!

Måske dukker der en løsning op - der er nok ikke noget der kan fjerne din restskat eller firmaproblemet, men hvem ved, måske ligger drømmejobbet lige om hjørnet og venter, et uden en mærkelig chef, og med en fast løn!

Håber det hele løser sig for dig/jer! :iloveyou:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Først lige en masse kram fra mig til dig (krammeren virker ikke hos mig)

Derefter det skal nok gå...

Tal med skat om du ikke kan udligne restskatten over dette års eller næste års løn. Eller få betalingen i rater. (De plejer at være meget hjælpsomme når man ringer til dem og forklarer situationen De vil hellere have pengene ind løbende end slet ikke at få nogle penge overhovedet.)

Jeg ved det er hårdt at skifte job. Men du er ejendomsmægler..... Der er mangel på ejendomsmæglere. Det skulle ikke være et problem at få nyt job.

Hvor bor du henne???

Hvis du bor i Københavnsområdet, ved jeg de mangler folk hos Realkredit Danmark og Nordea til at vurdere ejendomme... Der er mange muligheder....

Ved det er hårdt lige nu men se det på den lyse side. Der er muligheder du kan udnytte og stadig få et dejligt bryllup....

Knus igen fra mig til dig.

Majse

0

Del dette indlæg

Øv hvor noget prut..........og velkommen i klubben.......min hilsen fra skattefar hed 42.000 - AT BETALE. Jeg ved godt, at det er penge, man allerede har tjent og brugt osv. - men derfor er det bare megatræls alligevel.

Vi havde ellers sparet pengene sammen, men nu kører vi det sidste på kassekreditten - og så må vi sgu finde ud af det alligevel - det er nok en lidt løssluppen holdning til penge, men vi aflyser simpelthen ikke så tæt på. Pengene skal vi nok få tjent hjem - så må vi lade være med at købe så mange røde bøffer de næste par måneder!!! Hvis I ikke har en masse gæld i forvejen, kan I da bare gøre det samme (kan du høre, jeg er tidligere bankrådgiver - :denmarkflag: .........den mest populære af slagsen - tihi........og det er jeg heller ikke længere).

Kan du ikke søge et andet job som mægler??? Der må da mangle en masse på markedet lige nu -sådan som husene bliver solgt i hobetal?!

Op med humøret, søde - det skal nok gå!!!

Knus Jeanne

0

Del dette indlæg

:denmarkflag::iloveyou::bearhug::heart: for sytten da også.

Jeg synes det er et godt råd du har fået, vent lige et par dage og se tiden an inden du aflyser - se budgettet igennem et par gange mere, se på de muligheder der dukker op, og tag så en beslutning, når følelserne ikke længere er i kog og tingene er set igennem et par gange.

()()

Beatles

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Tusinde tak søde tøser (iiihhh hvorfor er her ikke et tudefjæs som smiley?)

Vi skal nok få talt tingene igennem derhjemme, men jeg er bare rigtig dårlig til sådan noget med tal - og ja jeg er ejendomsmægler, men det er noget HELT andet.

Det værste er at jeg ikke kan gennemskue hvordan fillan det er gået så forkert, men mon ikke aftenen og natten skal skabe lys over det :heart:

Jesper har lige sendt en sms, at brylluppet sku ikke skal udskydes, vi har taget en beslutning, og så kommer dette her skattehurlumhej til at koste lidt ekstra lån på huset. Han er en skat :loveshower: Men det trækker ski alligevel tåre, for jeg fatter det ikke!

Men vi skal nok lade være med at gøre noget overilet, vi tog tilløb til at planlægge brylluppet i over 2 år, så det bliver ikke bare aflyst på en gang.

At få et nyt job, er ikke noget problem - har aldrig haft problemer med det. Men det kræver bare så meget overskud, og lige nu ville jeg bare allerhelst drukne i planlægningen af dette her bryllup :bearhug:

Og ikke mindst så er jeg rigtig glad for at være her, har nogle skønne kollegaer.

:denmarkflag: men tak søde tøser. Vil dog gerne høre hvis der var en skatteekspert herinde, så har jeg lige et par hurtige spørgsmål til vedkommende.

:iloveyou: Lisen - som ikke tør køre hjem, for hvis dårlige ting kommer i stimer, hvad kan der så ikke ske på en 45 min. køretur?!?

Redigeret af Lisen
0

Del dette indlæg

Arj???!!

Sikke en bunke at tumle med nu! Jeg kn godt forstå din mands holdning...men omvendt...det bliver jo ikke et billigere bryllup af at vente!

Det er møguheldigt, men det er ikke omstændigheder der ikke kan ændres. Du kan få nyt job elle satse på dit talent og provision!

Jeg er sikker på der kommer en løsning, men æææævvv at du da skal tumle med det nu!!

Mange kram får du!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:biggrin: Tusinde tak for alle svarene og krammene tøser!

Igår aftes åbnede Jesper så en dør for mig som jeg måske dybt nede godt vidste han havde, men som bare ikke har været en del af vores forhold før.

Så nu er min restskat betalt :biggrin: takket være min kommende mand, og hans utrolige sparsommelighed. - Men for mig var det svært at sige ja tak til hans udstrakte hånd, jeg har altid været utrolig selvstændig! :bask:

Men derfor er pengene da ærgelige alligevel - har lige et par emner jeg skal have undersøgt idag, for jeg føler mig snydt!

Så nu skal jeg bare lige have rystet oplevelsen af mig - og finde glæden ved brylluppet frem igen :)

:biggrin: Tak fordi i var her.

- Lisen

0

Del dette indlæg

:biggrin:

Hvor er det dog dejligt at høre, at der var en løsning alligevel. Også selvom den kommer fra din kærestes private skattekammer...Nu da I har taget en beslutning om at blive gift, kan man godt tage imod pengene uden at være flov over det. Det er blandt dem man elsker man har lov til at være svag og blotte sig uden nogen former for forbehold.

Pøj pøj med bryllup og jobsøgning...

:biggrin:

Linda

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor lyder din kæreste bare vidunderlig. Det er virkelig stort gjort af ham.

Det viser bare hvor meget han elsker dig, at han under ingen omstændigheder ville udsætte jeres bryllup.

Pøj pøj med brylluppet og må I få en uforglemmelig dag.

Og pøj pøj med din jobsøgning, må jobs'ne hænge på træerne.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer