Guest bruden38

Hvad skal jeg gøre ved min flotte buket

24 indlæg i dette emne

Hej

Nu er vores bryllup godt overstået, det hele er som en drøm :loveshower:

Nu står jeg med min flotte buket, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at bevare den længst mulige, jeg har desværre ikke et billede af min, men af en der minder om den, kom med nogle gode råd TAK TAK

Min er af 31 cremefarvet roser, og guld tråd omkring stilken og ingen hjerteranker.

Knus

post-20029-1153777035.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min hænger med hovedet ned af og tørrer. Inden den kom op, lirkede jeg et par blade ud hist og her som jeg er i gang med at presse. Både buketten og bladene er blevet rigtig fine :bearhug:

Hvis du hænger den op, så skal den hænge et sted uden fugt og helst ikke i direkte sol. Min hænger i vores entre.

Redigeret af Librian
0

Del dette indlæg

Vi var en tur forbi Kabana Design som også er annoncør herinde - hun skiller buketten ad og tører alt for sig og så bliver buketten samlet igen og sat i et smuk ramme.... Jeg glæder mig så meget til at hente min buket om en måneds tid. Jeg skal give 2200 kr for hele molevitten og det synes jeg selv er ret billigt. Buketten kommer i en 40 x 50 cm kuppel som er 12 cm høj.

Processen tager omkring 2 måneder og efterlader blomsterne så tætte på deres oprindelige farver som muligt...

Så snart jeg får buketten tilbage lægger jeg lige et før og efter billede på....

:bearhug:

Redigeret af Monika_Lars
0

Del dette indlæg

Jeg fik min tørret hos hende som bandt den.

Og den tørrede rigtig flot op og står nu i en kasse med silkepapir som støtter den hele vejen rundt.

MEN - det er godt nok ikke særlig opmuntrende at se på sådan en indtørret brudebuket.

(Og nu skriver jeg noget grimt: Da jeg fik den, tænkte jeg bare på død og ulykke, som om noget rigtig smukt bare var visnet bort og død. Og de ting kan jeg på ingen måde kombinere med vores dejlige dag!!)

Jeg vil meget hellere kigge på billederne af den.

Nænner dog stadig ikke at smide den ud :bearhug:

Tror bare man skal indse at brudebuketten kun er ægte skøn på den store dag.

Og det er jo i virkeligheden også vigtigst.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror bare man skal indse at brudebuketten kun er ægte skøn på den store dag.

Og det er jo i virkeligheden også vigtigst.

Lige netop sån tror jeg også jeg vil have det - buketter er altid smukkest når farverne er friske og nye, og blomsterne helt sprøde.

Jeg tror min står til pynt i nogle dage, og så vinker jeg et kærligt farvel til den.

:bearhug: lisen

0

Del dette indlæg

I formiddag talte jeg med Århus Blomsterpres, hun vil tørre den og sætte den i ramme med min MANDS brystbuket. Prisen er 1700 for det hele. Så min store datter og jeg kørte den 2 timer lange tur til Århus og 2 timer lange tur tilbage. MEN nu er den afleveret og ser nu frem til resultatet. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg fik een rose forgyldt, og resten kom på kirkegården - min svigerfar døde året før jeg lærte min mand at kende, så det var meget naturligt for mig/os at det var der den skulle hen.

Har det på samme måde som før nævnt - det med at have døde, tørre blomster hængende, det er bare ikke mig! Jeg har i stedet de flotteste billeder af min smukke buket som den så ud på selve dagen, og da vi lægger den på graven. Og det har jeg det MEGET godt med!! Bærer mindet om buketten i hjertet, i stedet for at kigge på dens forfald... :bearhug:

post-1053-1153900389.jpg

0

Del dette indlæg

Smag og behag er heldigvis forskellig ()()

Den løsning jeg har valgt efterlader ikke min buket som død og kedelig og i forfald, ellers havde jeg ikke selv valgt denne løsning. :heart: Jeg stoler på at resultatet bliver tilfredsstillende.... Jeg føler helt ned i mine tær at den her metode for mig er den mest respektfulde måde at bevare en brudebuket på...

Men igen, smag og behag er så forskellig.... :kiss:

:bearhug:

Redigeret af Monika_Lars
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Piger..

Jeg har hørt noget om en spray man kan købe, den er ikke helt billigt, men så skal buketten have en ordentlig tur med den der spray og så skulle den kunne holde sig i op til fem år... Det lyder lidt vildt.. Og hvad spary'en hedder kan jeg ikke lige guske, men det er ret smart synes jeg

Knuz Mia :boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Smag og behag er heldigvis forskellig :bunny_4:

Den løsning jeg har valgt efterlader ikke min buket som død og kedelig og i forfald, ellers havde jeg ikke selv valgt denne løsning. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Jeg stoler på at resultatet bliver tilfredsstillende.... Jeg føler helt ned i mine tær at den her metode for mig er den mest respektfulde måde at bevare en brudebuket på...

Men igen, smag og behag er så forskellig.... :bearhug:

:boohoo:

Jeg er meget spændt på at se resultatet for jeg har selv tanker om at lade Kabanadesign tage sig af min buket bagefter.

Brudebuketten fra mit første bryllup i '94 fik jeg presset hos Århus Blomsterpres og resultatet blev rigtigt flot og er det faktisk stadig her 12 år efter. Allerede den gang ville jeg gerne have den bevaret "3-dimensionelt", men teknikken fandtes ikke på det tidspunkt....

:blush: fra Marianne

Redigeret af mus01
0

Del dette indlæg

Inden vi blev gift, havde jeg ikke forstillet jeg ville noget med min buket. MEN jeg nænner bare ikke at se den stå at falde fra hinanden, jeg vil så gerne bevarer den. Jeg er VILD med tørre blomster. Men som nævnt før smag og behag.

Nede ved Århus Blomsterpres havde hun flere buketter, så man kunne se resultatet, jeg synes de så vældige fine ud.

Nu skal jeg bare vente 2-4 mdr. før den er færdig. Pga. alle os sommerbrude :boohoo:

0

Del dette indlæg

Jeg vil rigtig gerne bevare min brudebuket, når vi kommer så langt, men jeg er heller ikke til tørre blomster, og jeg vil ikke give en bondegård for at få en eller anden til at fixe den, så den kan holde sig....

Jeg har valgt, som jeg også gjorde med buketten jeg blev friet til, at få forsølvet en af blomsterne!! Rosen fra min frieri-buket ligger nu smukt i skabet og pynter!! Til evig minde!!

Svale

post-7716-1154067085.jpg

post-7716-1154067095.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg lagde den bare på en halvmur. Vejret var tørt på det tidspunkt og den tørrede fint op. Pynter på sin vis. Går nu på jagt efter en aflang æske hvor den kan være i. Så gemmer jeg den nogle år og når tiden er moden, bliver den måske smidt ud, hvem ved?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er jeg heller ikke til tørrede blomster overhovedet så det ville jeg ikke...

Men at få forsølvet heller ikke rigtigt, for hvad skulle jeg med den?

Jeg valgte derfor at lægge den på de ukendtes grav til min elskede farmor og farfar. Den vakte stor lykke for andre besøgende også - og så havde jeg ligesom en undskyldning for hele tiden at tage på kirkegården, for jeg skulle op og se til min brudebuket. Den lå rigtig flot under et stort egetræ i over 1 uge før den blev kedelig at se på. Jeg fortød lidt den dag jeg havde lagt den men tænker ikke over det i dag for den vakte lykke og det er det vigtigste jeg har mine billeder af den til evigt minde.

0

Del dette indlæg

Min brudebuket bliver lagt på min mormors gravsted dagen efter..

Jeg er ikke selv så meget til tørrede blomster.. Dog var jeg vild med min mors brudebuket dengang for mange år siden, da hun havde den hængende i en ramme. Jeg svor til, at det skulle jeg også, men med de priser så vil jeg hellere lægge den på en grav.

:blush:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min brudebuket skal på mine svigerforældres gravsted. Man må jo helst ikke ihvertfald hvis man er overtroisk ( og det er jeg ) sætte brudebuketten i vand, men hvis det er på kirkegåden gør det vel ikke noget ?

0

Del dette indlæg

på vej fra receptionen til middagen kørte vi forbi kirkegården, hvor min mands mormor ligger begravet, hun døde ca et år før vores bryllup og var virkelig savnet. Så for mig var det helt naturligt at hun skulle have min buket. Så vi stoppede ved kirken på vej til festen, min mand var rigtig glad for beslutningen.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer