pbhurra

På skrump

244 indlæg i dette emne

Annonce ♥

uh nu må jeg heller også komme med her, jeg har taget 5kg på her de sidste mdr. og de skulle gerne forsvinde inde bryllupet, ikke så meget for kjolen, men vi vil gerne have flere børn, og lige pt. tror jeg ikke mit bækken ville have serlig godt af at få mere vægt på. jeg fik bækkenløsning under 2. graviditet, og jeg kan ikke rigtigt komme af med det.

jeg trode ellers jeg skulle starte op efter someren med fitness igen, men efter en scanning i mandags af mit underliv, fik jeg at vide det måtte jeg ikke, mit underliv er helt spændt op ligsom hvis man har ondt i skuldrene, og det skal spændes ud før der må komme vægt på, så nu står den på kur og afspænding til mig.

jeg har lavet sådan en vægt ting, men hvor skriver når jeg taber mig??

tak fordi du læste det

knus Janne

0

Del dette indlæg

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/boohoo.gif Naaaaaaaaaaaaaaaaaaarj narj narj, det kan godt være at det gik rigtig godt i ferien, og jeg faktisk nåede at tabe det ene sølle kilo jeg tog på på Mallorca, men nu er jeg startet på jobbet og har alt for travlt med arbejde og invitationer (som er ALT ALT ALT ALT for forsinket) så nu har jeg ikke løbet i over 1 uge :baa:

Vægten siger idag 1 kg mere end min ticker :blink:

Idag må jeg simpelthen stramme mig op, og få løbet en god lang tur - men det er svært når invitationerne også ligger og skal gøre klar til afsendelse.

:griner:- Lisen

Ps jeg skal nok svare dig Jannejuel senere, for det er faktisk ret simpelt det med din vægt!

0

Del dette indlæg

uh nu må jeg heller også komme med her, jeg har taget 5kg på her de sidste mdr. og de skulle gerne forsvinde inde bryllupet, ikke så meget for kjolen, men vi vil gerne have flere børn, og lige pt. tror jeg ikke mit bækken ville have serlig godt af at få mere vægt på. jeg fik bækkenløsning under 2. graviditet, og jeg kan ikke rigtigt komme af med det.

jeg trode ellers jeg skulle starte op efter someren med fitness igen, men efter en scanning i mandags af mit underliv, fik jeg at vide det måtte jeg ikke, mit underliv er helt spændt op ligsom hvis man har ondt i skuldrene, og det skal spændes ud før der må komme vægt på, så nu står den på kur og afspænding til mig.

jeg har lavet sådan en vægt ting, men hvor skriver når jeg taber mig??

tak fordi du læste det

knus Janne

Hejsa du går ind i dit kontrol panel også ind i ret signatur og i blandt alle forskellige bokstaver står der de tal du har skrevet ind også retter du tal nr to

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:blink: Naaaaaaaaaaaaaaaaaaarj narj narj, det kan godt være at det gik rigtig godt i ferien, og jeg faktisk nåede at tabe det ene sølle kilo jeg tog på på Mallorca, men nu er jeg startet på jobbet og har alt for travlt med arbejde og invitationer (som er ALT ALT ALT ALT for forsinket) så nu har jeg ikke løbet i over 1 uge :baa:

Vægten siger idag 1 kg mere end min ticker ()()

Idag må jeg simpelthen stramme mig op, og få løbet en god lang tur - men det er svært når invitationerne også ligger og skal gøre klar til afsendelse.

Ps jeg skal nok svare dig Jannejuel senere, for det er faktisk ret simpelt det med din vægt!

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif Jeg ved hvordan du har det her den sidste uge har jeg bare overhovedet ikke spist slik og kun det jeg måtte så igår sprang jeg på vægten også stod der ikke 78,2 men 79 det var næsten ikke til at bære :o men nu klør jeg endnu mere på og spare point sammen uden at bruge dem så må der for pokker ske nooooget :bearhug: det andet er bare så ned slående..... Jeg vil så også lige sige at jeg har en del væske i kroppen for jeg skal ha det røde også har jeg taget en del piller men aligevel øøøøøøøøøøøvv

Redigeret af blomst78
0

Del dette indlæg

:o Naaaaaaaaaaaaaaaaaaarj narj narj, det kan godt være at det gik rigtig godt i ferien, og jeg faktisk nåede at tabe det ene sølle kilo jeg tog på på Mallorca, men nu er jeg startet på jobbet og har alt for travlt med arbejde og invitationer (som er ALT ALT ALT ALT for forsinket) så nu har jeg ikke løbet i over 1 uge :baa:

Vægten siger idag 1 kg mere end min ticker :bearhug:

:blink: Jeg ved hvordan du har det her den sidste uge har jeg bare overhovedet ikke spist slik og kun det jeg måtte så igår sprang jeg på vægten også stod der ikke 78,2 men 79 det var næsten ikke til at bære :super: men nu klør jeg endnu mere på og spare point sammen uden at bruge dem så må der for pokker ske nooooget ()() det andet er bare så ned slående..... Jeg vil så også lige sige at jeg har en del væske i kroppen for jeg skal ha det røde også har jeg taget en del piller men aligevel øøøøøøøøøøøvv

()() til dig fra mig.

Hmmm kan piller gøre at man tager på i vægt, for jeg har haft knaldende hovedpine de sidste dage, og har derfor spist hovedpinepiller et par gange om dagen.

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif Lisen som SKAL ud at løbe i aften!

0

Del dette indlæg

Jeg ved ikke om piller gør det i almindelighed men jeg får så meget vand i kroppen når jeg tager mine migræne piller og mit høfeber medicin og jeg har været plaget af begge dele de sidste dage... plus at jeg skal ha mit menses.... Derudover har jeg fået afvide ved ww møder at nogle piller kan ha indvirkning på ens forbrænding så hvad der gør sig gældende i mit tilfælde aner jeg ikke men væske i kroppen har jeg det mærkes tydeligt i mine fingere

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

YEAHHHH! HAr tabt mig! Uden at være særlig på kur, men det kommer stille og roligt!

Jeg har tabt mig 2 cm om brystet :angry: Hellere på armene eller røven, 1 cm om taljen og 2 cm på røven! :bearhug::blush:

Er bare så glad, og får snart mit slanke program, så så rykker det! :blink:

Iiiiiiiiiih Katharina hvor er det bare flot - og du har ikke engang fået dit slankeprogram endnu :angry:

Pas nu på, det ender jo med at du slet ikke kan passe kjolen, og så må du igang med kjoleprøvning nr. 3 :angry:

()() Lisen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Navn: Helene

Alder: 27

Højde: 183

Start vægt: 90 (januar 2006)

Nuværende vægt: 78

Mål: 75

Største last: Slik og kage

Bedste råd: Tænk langsigtet! Hvad vil du helst: nyde det usunde nu, men hade dig selv i lang tid bagefter? Eller: Hade at skulle sige nej til noget nu, men være stolt af dig selv i lang tid bagefter?

Slanke metode: Spiser meget mindre af alt det usunde...

Motivation: Sommerferie med hele svigermekanikken, bryllup og et langvarigt ønske om at være glad for min krop...

Redigeret af hjul
0

Del dette indlæg

Stort TILLYKKE og :angry: til Bettina og Katharina med de flotte resultater! Det er bare så godt gået - fortsæt endelig med at hænge i! :oops:

Og så selvfølgelig velkommen til Helene i denne tråd! :blush::blink:()()

Se, nu ligger jeg her og glor på sofaen mens det sidste af influenzaen er ved at fortage sig.

Og da tv-programmerne mildt sagt er :lol:-kedelige her i dagtimerne, så listede jeg lidt rundt på hjemmesiden Motion Online

Der fandt jeg en hel del interessante ting, skal jeg lige love for!

Først læste jeg lidt om hvorledes man kan beregne sit basal-stofskifte (det der skal til for at trække vejret m.v.) og ligevægtsstofskiftet: Stofskifteberegner

Fidusen er at man nedsætter sit kalorieindtag med 500-600 kcal i forhold til ligevægtstofskiftet, men aldrig må gå under basal-stofskiftet. Så vil kroppen nemlig tro at der er hungersnød og nedjustere forbrændingen, hvilket jo ikke er meningen.

Så fandt jeg dette regneark, hvor man super hurtigt kan indtaste sine daglige indtag af mad og drikke, hvorefter det automatisk beregner hvor mange kcal man har indtaget og hvorledes fordelingen af protein-, kulhydrat- og fedt-energi har været.

Kost-skema

Det er faktisk meget lærerigt at sidde og lege lidt med skemaet, for man opdager snart hvor hurtigt man egentligt kommer "der op ad" i løbet af dagen, hvis man ikke tænker over hvad man putter i munden. :angry: :blushsmiley:

Nå, men det bliver i hvert fald indført her fra og med........ NU! :bearhug:

:angry: fra Marianne

0

Del dette indlæg

Iiiiiiiiiih Katharina hvor er det bare flot - og du har ikke engang fået dit slankeprog"ram endnu

Pas nu på, det ender jo med at du slet ikke kan passe kjolen, og så må du igang med kjoleprøvning nr. 3 "

Tusinde tak Lisen! Og pyt skidt med om jeg ikke kan passe kjolen, tror der er et par kilo ekstra at tage af inden jeg skal rette til! Og så er jeg i den heldige situation at min mor har sagt at det ikke skal være en bekymring, skal kjolen tilrettes pga. vægttab så betaler hun! JO TAK! Og desuden skal jeg i kjolen en tredje gang, skal jo have nogle flere billeder af mig i den til jer! :angry:

Stort TILLYKKE og :angry: til Bettina og Katharina med de flotte resultater! Det er bare så godt gået - fortsæt endelig med at hænge i! :(

Og så selvfølgelig velkommen til Helene i denne tråd! :blush::blink:()()

Se, nu ligger jeg her og glor på sofaen mens det sidste af influenzaen er ved at fortage sig.

Og da tv-programmerne mildt sagt er -HAHA--kedelige her i dagtimerne, så listede jeg lidt rundt på hjemmesiden Motion Online

Der fandt jeg en hel del interessante ting, skal jeg lige love for!

Først læste jeg lidt om hvorledes man kan beregne sit basal-stofskifte (det der skal til for at trække vejret m.v.) og ligevægtsstofskiftet: Stofskifteberegner

Fidusen er at man nedsætter sit kalorieindtag med 500-600 kcal i forhold til ligevægtstofskiftet, men aldrig må gå under basal-stofskiftet. Så vil kroppen nemlig tro at der er hungersnød og nedjustere forbrændingen, hvilket jo ikke er meningen.

Så fandt jeg dette regneark, hvor man super hurtigt kan indtaste sine daglige indtag af mad og drikke, hvorefter det automatisk beregner hvor mange kcal man har indtaget og hvorledes fordelingen af protein-, kulhydrat- og fedt-energi har været.

Kost-skema

Det er faktisk meget lærerigt at sidde og lege lidt med skemaet, for man opdager snart hvor hurtigt man egentligt kommer "der op ad" i løbet af dagen, hvis man ikke tænker over hvad man putter i munden. :lol: :blushsmiley:

Nå, men det bliver i hvert fald indført her fra og med........ NU! :bearhug:

:oops: fra Marianne

Det er lige præcis den kur/livsstil jeg skal igang med! Det er virkelig smart! Man indtager mindre end man forbrænder! Det er jo det omvendte vi har tendens til! Nemlig at indtage mere end vi forbrænder, og det resulterer i sidedeller!

Og man kan jo tilrrette sit madforbrug hver dag, hvis man har lyst til en stor kage - jamen værsågod, så får du bare ingen aftensmad! (hvilket er dumt) men man skal bare have de kalorier som kroppen har behov for, og så lidt mindre end man forbrænder!

Det program jeg skal igang med går langsomt, og så alligevel ikke 500 gr om ugen og lidt mere hvis man motionerer ekstra! :angry:

0

Del dette indlæg

Ja, den er nemlig sk*de smart og skemaet virker ret let og overskueligt.... :biggrin::sm::huh:

Det eneste ekstraarbejde er at man i starten skal veje sin mad, så man får en idé om hvor meget f.eks. 100 gr. kartofler fylder.... eller retter, når det er kartofler, hvor lidt de fylder. :)

På denne side er der flere fødevarer lige til at føre ind, hvis man mangler noget i skemaet under fanebladet "Fødevaretabel". Stor kalorietabel

Denne metode skulle generere et vægttab på ½-1 kg om ugen, hvilket selvfølgelig ikke er meget. Men det er til gengæld den sikre metode, der er en større garanti for et sundt og varigt vægttab i forhold til lyn-kurene.

Hvis der dyrkes motion oven i, er det vigtigt at gå ind og omberegne ligevægts-stofskiftet, for kroppen har ikke godt af at man går lavere i kostindtag end 500-600 kcal under dette.

Jeg lurer videre derinde i dag, for det næste jeg er interesseret i er, hvordan er det bedste madindtag i forhold til motionen.

I mine elite-sportsdage lærte jeg at det mest optimale var et let måltid med grønt og lidt kulhydrater 1 time inden sportsudøvelsen og et proteinrigt måltid en times tid efter.

Men det har garanteret også ændret sig i dag, og lur mig om ikke det viser sig at det slet ingen betydning har. :)

Stort :blush: fra Marianne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:balloons:

Jeg vil også være med......

Navn : Lone

Alder : 41

Startvægt : 98 kg

Mål : 68

Største last : Kager & slik

Ved godt at det når jeg nok inden bryllup som vi skal have

den 14.7.07 men vil være tilfreds med omkring :bearhug: 75 kg.

Jeg spiser fedtfattig og tænker over hvad det er jeg putter i min mund det er til tider svært

Jeg er ny her inde og kunne godt tænke mig at lære at putte de forskellig ting på siden..

Hjælp jeg ved ikke hvordan i gør det, men flot er det...

0

Del dette indlæg

Velkommen til de nye i vores lille "klub" :bearhug: flot beslutning i har taget - og dette er altså klubben for de seje.

Personligt er jeg bare gået lidt i står :biggrin: vægten svinger med 1 kg i plus eller minus, og det selvo jeg knokler med sund mad og løbetræning.

(altså jeg har dog syndet en aften i denne uge, hvor vi var til prøvemiddag på hotellet :) )

Hvordan går det med jer andre?

:balloons: Lisen

0

Del dette indlæg

Velkommen til de nye i vores lille "klub" :kiss: flot beslutning i har taget - og dette er altså klubben for de seje.

Personligt er jeg bare gået lidt i står :td: vægten svinger med 1 kg i plus eller minus, og det selvo jeg knokler med sund mad og løbetræning.

(altså jeg har dog syndet en aften i denne uge, hvor vi var til prøvemiddag på hotellet :hug: )

Hvordan går det med jer andre?

:) Lisen

:biggrin: Først et velkommen til musse :kiss:

det går godt nok heller ikke særlig godt for mig min vægt svinger også op og ned med et par kilo... trods en stor indsats og det resulterede i en gedin ned tur krydret med sorg over tabet over min højt elskede fætter der døde den 5 maj 23 år gammel og det er først nu min hjerne rigtig forstår at han aldrig kommer kørende forbi og siger hej :)

Nå men nu har vi rigtig været ude og købe ind så hele næste uge står den kun på ww mad fra mine koge bøger så der ikke bliver nogle udsving også tager jeg lige et par uger uden slik overhovedet for jeg er smadder god til at trøste spise..... suk..

:balloons: så håber jeg at vi kan fortælle hinanden om nogle positive :bearhug: resultater i næste uge

0

Del dette indlæg

En lille update herfra! :balloons:

Jeg er begyndt at træne i Fitnessdk og det er næsten dagligt! På mandag skal jeg så vejes og måles første gang siden jeg startede :bearhug: Så må vi se hvordan det kommer til at gå!

Fik afvide af min instruktør at jeg skulle gå LANGT udenom vægten, og kun blive vejet hver 14. dag hos hende... :)

Skal nok give lyd fra mig på mandag :carrot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:bearhug: Tro mig det er også det klogeste på et tids punkt var jeg helt afhængig af at veje mig og vejede mig før og efter toilet besøg både i dag timer og om natten det var ikke rart tilsidst så holdte jeg en meget lang pause med at veje mig selv for at komme ud af den skøre rytme jeg var kommet ind i :balloons:
0

Del dette indlæg

Jamen så er der lige en status herfra også..... :bearhug:

Jeg aner faktisk ikke hvad jeg vejer, så derfor flytter min ticker sig ikke rigtigt i øjeblikket.... :biggrin:

Jeg har nemlig kylet badevægten ud for mange år siden, da jeg blev helt hysterisk hver gang jeg havde spist og var ude og kontrollere om jeg havde taget på - lige præcist som Blomst78 beskriver. Det blev simpelthen for meget til sidst..... :bask:

Men målebåndet siger -2 cm om brystet, -2 cm om hofterne, -4 cm om maven og -3 cm om lårene, så noget er der sket.... :balloons:

Ellers fortsætter jeg med vandaerobic to gange om ugen ligesom jeg følger mit kostindtag efter den plan jeg har beskrevet for et par indlæg siden. Det er godt nok en underlig oplevelse, for ind imellem kniber det faktisk at nå op på det antal kcal, som er nødvendigt for at holde kropen igang :kiss:

Trangen til de søde sager er også væk nu hvor jeg er meget mere opmærksom på at få den rigtige kombination af protein, kulhydrat og fedt. Spiste to Mozartkugler til aftenskaffen og fik kvalme bagefter.... og incl. dem nåede jeg kun lige netop over det kalorie-indtag, der dækker basalstofskiftet.

Det går langsomt, men det virker!

Stort :) til alle jer seje piger her inde - nye såvel som gamle - fra Marianne

Redigeret af mus01
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer