Guest HenrietteL

Alternativ til brudekjole

9 indlæg i dette emne

Hej!

Jeg skal giftes til april, men jeg ønsker ikke at bære brudekjole. Jeg er meget overvægtig, men jeg vil selvfølgelig gerne være pæn på dagen alligevel.

Har I nogle gode forslag til butikker (København, Sydsjælland, Sydhavsøerne), hvor jeg kan få noget rigtig flot tøj - stor størrelse (48)???

Gode alternative ideer modtages gerne :)

Kærligst Henriette.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bruger størrelse 52/54, men skal BESTEMT have en "rigtig" brudekjole på!! Der findes mange fine brudekjoler i de store størrelser...!

Hvorfor vil du ikke have en "rigtig" brudekjole på?

/arno fool

0

Del dette indlæg

Hej Henriette

Jeg synes det er helt fint at du ikke har lyst til at have en "rigtig" brudekjole på, hvis det altså er fordi du har lyst til lidt "utraditionelt" og ikke bare fordi du er en str. 48.

Jeg er selv en str. 46, og har været ude 2 gange i den forløbne uge for at prøve kjoler. Og jeg har været meget meget positivt overrasket, der er temmelig mange kjoler der slanker, og så står man altså bare der og føler sig så smuk!!

Jeg synes det ville være synd, hvis du snyder dig selv pga. din størrelse. Der er mange af os (med lidt xtra kilo) derude, og vi vil også giftes (og mange vil som jeg også gerne have lov til at stå hvid brud - prinsessedrømmen skal der være plads til!!). Jeg ved godt at de billeder man ser af brudekjoler som regel er af piger der synes en str. 36 er stor, men det skal man ikke lade sig skræmme af.

Selv var jeg som sagt overrasket, og specielt overrasket over hvilke kjoler der faktisk gør sig rigtig godt også i større størrelser.

Hvis du i virkeligheden har bare den mindste drøm om at skulle i en "rigtig" brudekjole, så synes jeg du skal kaste dig ud i det. Vælg evt. et sted hvor de kun har én til prøvning af gangen (så skal du ikke koncentrere dig om andre end dig selv). Du kan tage en god veninde eller mor/søster eller hvem du nu har det godt sammen med med ud.

Om ikke andet så får du prøvet noget, som man ellers ikke lige kaster sig ud i.

Uanset hvad du vælger, er jeg overbevist om at du/I får en helt fantastisk dag, og at du bliver en smuk og glad brud. Og så glæder jeg mig til at høre mere om hvordan det kommer til at gå med at finde DIT tøj :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Henriette

Hvis du ikke har noget imod, at du skal til nordsjælland, så er der en butik som hedder Alexandra, den ligger i Hillerød og i Helsingør. De har både brudekjoler og festkjoler, fra str. 32-64. :tu:

Håber du finder en kjole, om det så må være den ene eller anden slags.

Lena

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Henriette,

Jeg er selv en størrelse 48 og var inden mit bryllup ret nervøs for om jeg ville ligne en sæk kartofler i en brudekjole (tænkte at hvidt også ville få mig til at se endnu større ud...).

Men jeg fandt min drømmekjole, som jeg følte mig superflot i (du kan se et billede af kjolen under 'billeder af brudepar' og 'Mims billede').

Jeg fandt den i Bride Fashion i Virum (20 minutters kørsel fra København) - og de var bare SÅ søde og gode til at give den helt rigtige hjælp. Bride Fashion har kjoler i stort udvalgt i op til størrelse 64. De har også et virkelig flot sortiment af flotte festkjoler - både klassiske og i mere moderne stil.

Det er ikke en billig forretning, men den er super!

Bestil helst tid i forvejen, så er du sikker på at der er god tid til at give dig den service du fortjener. Jeg vil anbefale at bestille tid hos Winnie, som er alle tiders og har masser af erfaring.

Held og lykke med det.

Mim

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer