Guest Lykke

Den store dag!

51 indlæg i dette emne

Hejsa.

Jeg sidder har i en sen time og tænker over, hvodan vi godt kunne tænke os, at vores bryllupsdag skal forme sig :wub:

Og så blev jeg nysgerrig http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif Hvad gør I?

Hvordan er Jeres planer for den store dag?

Og hvad gør I, for at sætte et personligt præg på dagen?

Når jeg skriver jeg, er det ikke fordi jeg bestemmer det hele, men som jeg før har skrevet i et andet indlæg herinde, så går min kæreste desværre ikke så meget op i det som jeg :cry:

Han glæder sig meget til brylluppet :wub: men for ham er detaljerne ikke så vigtige. Nå nok om det, det har vi jo diskuteret :)

Jeg vil gerne have en rød tråd gennem brylluppet, der starter ved invitationerne og som så går hele vejen igennem til takkekortene.

Vi er fx ved at vælge et monogram, som skal bruges som vandmærke (hvis jeg kan finde ud af det)

Farverne bliver lyse i de hvide og lys rosa nuancer evt med rose og guld.

Min kæreste har tre eksamener her i januar, men når de er overstået, skal vi igang med at oprette en bryllupshjemmeside, hvor oplysninger som kørselsvejling til kirke og feststed er, en ønskeliste, nr til toastmaster og gavekordinater osv.

Vi har fået lavet en ca tidsplan over selve dagen, så vi nemmere kan få et overblik.

Kirken og fotografen blev bestilt for godt et år siden, og feststedet fandt vi i sommers. Så det har vi da heldigvis fået på plads :(

Som det personlige præg bestiller vi servietter fra Calligrafen med vores navne og bryllupsdato på, samt bånd til risposerne.

Jeg vil gerne lave kirkehæfter i samme stil som invitationerne.

Vi laver en hvem er hvem liste, som kommer til at ligge i menuen.

Der kommer engangskameraer på bordene, og jeg vil se, om jeg ikke kan finde på noget særligt mht risposer.

Vil lave æsker med lidt guf til værelserne, til de overnattende gæster.

Regner også med at der bliver fyrværkeri- nu må vi se, hvad pengene siger.

Jeg har forsøgt at finde billeder af dråbeformede brudebuketter i lyse og rosa farver, da min kæreste er usikker, og gerne vil have nogle ca billeder med til blomsterhandleren.

Mht selve dage, sover vi sammen om aftenen, da vi begge vil være nervøse, og vil sove bedst, hvis vi er sammen.

Når vi har fået lidt morgenmad, tager min kæreste så ud til hans forældre. Så skulle min frisør så gerne komme (hun er blevet gravid, og skal føde til brylluppet, så jeg ved ikke, om jeg tør løbe an på hende) og mine veninder. Vi vil bestille lidt håndmadder til kl.11 til her og hans forældre, så vi er sikre på, bare at få lidt i maven. Vi skal vies kl.13, jeg skal have en lille blomsterpige, som skal bare en kurv med blomster magen til mn brudebuket- da denne kurv skal sættes på min mors grav bagefter :cry: Jeg skal have nogle "brudepiger" mine veninder, har overvejet, at de hver skal have en lang rose magen til en i min buket, men er bange for, at jeg vil såre nogen, vil jeg vælger et par piger ud, så.....

Efter vielsen tager vi til fotografen (vi skal lige have bestilt en lækker bil) og gæsterne køre mod feststedet, hvor dem der skal overnatte, vil få mulighed for at pakke ud, og der vil være en forfriskning inden vi kommer. Når vi så ankommer, vi bryllupskagen bliver serveret- egentlig var jeg imod det i starten, da det ikke var "rigtigt", men jeg kan godt se det praktiske i det.

Vi vil se, om vi ikke kan komme rimelig hurtigt til bords, så det ikke bliver så forjaget med brudevalsen inden kl24.

Ved ikke hvad jeg skal finde på til min mand - tænk, så er han min mand!- under middagen, nogen idéer piger??

Når gaverne skal pakkes ud, får jeg et par veninder til at hjælpe med at skrive i kortene, så vi ved, hvem der har givet hvad bagefter.

Kan ikke rigtig finde ud af, om jeg skal smide min brudebuket. Hvad gør I?? Jeg vil tage en rose ud og lade den forsølve! Hvis jeg ikke smider brudebuketten, har jeg overvejet, at smide en brudepigebuket, nu må vi se.

Vi overnatter på feststedet sammen med en del af gæsterne, som jeg glæder mig meget til at nyde en brunchs med næste dag. Det bliver dejligt lige at kunne hygge og snakke om alle oplevelserne :wub:

Hvis økonomien tillader det, vil jeg meget gerne på bryllupsrejse :in love:

Nå vi kommer hjem, holder vi så reception. Vi sender en invitation, da vi ikke vil have det i avisen. Vi vil ikke bare invitere en masse med til vores bryllup, men gerne holde det til de nærmeste (det blev godt nok til 60 alligevel, men...), og og og så runder jeg et skarpt hjørne ti dage efter vores bryllup, så receptionen kommer til at lyde noget a la: i anledning af vores bryllup og min xxårs fødselsdag vil vi gerne invitere osv osv- så er alle husket og ingen glemt!

Det var lidt om vore dag og planer, glæder mig meget til at høre om Jeres!!! :)

Puha sikke en masse, tror jeg skal begynde at skirve ned, for en ting er, at have idéerne i hovedet, en anden ting at huske dem, jeg har sikkert heller ikke fået det hele med her.........

Knuser og godt nytår

Lykke : )

:hjerte:

Redigeret af Lykke
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

okay okay :wub:

Nå men nu må vi se om jeg får det hele med:

Min kæreste og jeg er lige gode og interreserede i at planlægge vores bryllup, som er lørdag d. 21 august i år (fedt at kunne skrive i år!!!!)

Vi har lavet en bryllupsmappe, hvor div. aftaler m.m. er i!

Kirke og hvor vi skal holde festen om aftenen bestilte vi i sommer. jeg har købt brudekjole og skal til min første prøvning i feb. Vi har bestilt en fotograf, som fotograferer mig når jeg ankommer til kirken, han tager vist ogå lidt billeder når gærster ankommer m.m. Når vi kommer ud af kirken tager han også billeder af os og af vores gæster.

Vi skal til at bestille en bil, som kan hente min far og jeg herhjemme.

Nå men dagen inden vi skal giftes skal vi sove hver for sig, uha...... det er ikke sket så tit, men vi synes begge at det hører med til spændningen. Min kæreste sover hos sine forældre, jeg sover i vores lejlighed og der kommer en veninde og hygger og sover hos mig.

Vi skal giftes kl. 13, så jeg regner med at skulle tidlig til frisør, her tager min veninde også med. Min søster som skal være brudepige skal også med frisør.

Skal som sagt giftes kl. 13 og derefter skal vi have reception i nogle timer i mine svigerforældres have.

Kl. 18 starter middagen. Vi skal sove det sted hvor middagen holdes.

Hvad vi skal have af spise skal vi først snakke med stedet om til foråret.

Her i week-endden vil vi sætte os og lave tekst til invitation, samt finde et trykkeri!

Hmm...... det var hvad jeg sådan lige kan komme i tanke om, har ikke endnu nogle "rød tråd" for farver m.m.

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/brud.gif

knuzz

p.nille

0

Del dette indlæg

Hejsa

Nå, nu må jeg heller prøve at skrive noget herinde, jeg har jo læst en masse

og fået maaaange gode ideer. :tu:

Jeg skal giftes den 14. august, dagen er meget opfindsom fundet ved at

regne ud, at på vores kobberbryllupsdag, har min mand så rund fødselsdag http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif så det bliver da en ordentlig fest.

Nå, men herhjemme er vi ikke helt enige om hvordan det hele skal forløbe, jeg vil allerhelst have det lidt utraditionelt og kan forøvrigt slet ikke lide at være i centrum men der er vel ingen vej udenom.

Vi har indtilnu fundet ud af dato, kirke, stedet hvor festen skal holdes, hvor

maden skal komme fra, musikken, frisøren og det var det.

Min tilkommende mand, mener at der er meget lang tid til, så vi har masser af tid, jeg har lavet en liste som jeg skriver ned på efterhånden som jeg får/læser en god ide, som jeg bare skal huske og i det hele taget er det jo utroligt mange ting

som man skal huske når man arrangerer en stor fest.

Nå jo, jeg har jo købt min kjole, jeg var så heldig at falde over et tilbud på en rigtig smuk kjole som var en udstillingsmodel og havde kostet 7500, men jeg fik den for 1000,- og den passede perfekt.

Der er lang vej endnu inden alt er klappet og klart, men det skal nok blive færdigt til august.

Min kæreste er heller ikke så interesseret i at arrangerer fest, så det er lidt svært at arrangerer. Han vil gerne have at det skal være rigtigt traditionelt med 3-retter, traditionel bordplan (kan ikke lade sige gøre, da jeg ikke har min far mere) osv.

Mit største problem er hvem der skal føre mig op, når jeg ikke har min far mere :) Jeg har en storebror, som jeg desværre ikke er så gode venner med, så han skal slet ikke med til brylluppet, min søn som på det tidspunkt er 12, siger at han ikke tør, fordi han bliver for genert, min kæreste vil ikke følges med mig, han vil stå ved alteret når jeg kommer. HJÆLP hvad gør man så.

Hvor langt er I andre som skal giftes i august kommet i jeres planlægning.

GODE IDEER OG GODE RÅD MODTAGES MED KYSHÅND :hjerte:

Kærligste hilsner

Loppe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Lykke!

Vi skal giftes d. 24 juli, jeg håber vi når at planlægge alt. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/brud.gif

Vi har sådan set ikke planlagt så meget endnu. Vi har fastlagt hvor vi vil holde brylluppet. Det bliver ved et sted der hedder "Nygaard's Mølle", i Nordjylland.

Det er et rigtig hyggeligt sted, hvor der om sommeren er flotte rosenbuske udenfor og en flot grøn græsplæne. Hvis vejret tillader det, vil der blive dækket et stort bord med hvid dug og velkomstdrinks til gæsterne udenfor.

Det par der har "Nygaard's Mølle" sørger for borddækning og dekorationer til bordet og selvfølgelig alt maden. Vi skal "bare" bestemme menuen, farverne og musikken.

Min kæreste (Henrik) er heldigvis interesseret i at være med til at planlægge brylluppet, men jeg er nok den der går mest op i det. :)

I næste uge ringer Henrik til præsten og vi skal også have planlagt musikken.

Så hvis der er nogen, der kan anbefale et band / en person i Nordjylland, så vil jeg gerne høre det. Det må gerne være nogen med lidt humor. Diskodasko

Vi bliver ikke ret mange til vores bryllup, kun ca. 25 personer.

Får et par år siden ville vi gerne have et stort byllup med hele familien, men nu vil vi hellere nøjes med at dele dagen med vores forældrer, søskende og venner.

Jeg tror/håber det bliver godt, og at der ikke er nogen der bliver fornærmet over, at vi ikke inviterer hele den "pukkelryggede". gammelnisse

Vores familie ved det ikke endnu. Vi vil have planlagt noget mere inden vi fortæller at vi skal giftes.

Jeg var lidt i tvivl om, hvad jeg skulle med min brudebuket, men jeg synes det lyder som en rigtig god idé at lade en enkelt rose, fra buketten, forsølve. :tu:

Som jeg også skrev under emnet "Kørsel fra Kirken" kunne jeg godt tænke mig, hvis jeg kunne få fat på en Porsch 911, til at hente os fra kirken, da det er Henrik's yndlingsbil, men det er jo nok ikke muligt?

Det ender nok med en limousine. <_<

Det var hvad jeg kunne fortælle lige nu.

Mange hilsener fra

Irene :(

P.S.: Hej Loppe!

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvorfor du ikke er gode venner med din storebror, men dit bryllup kunne måske være en mulighed for at blive gode venner med ham igen. Hvem kan sige nej til at følge sin egen søster op af kirkegulvet, hvis man blev spurgt?

Det var bare lige en idé, ved ikke om den kan bruges? :hjerte:

0

Del dette indlæg

Uhh, vores er faktisk også hemmeligt endnu, vi har ikke fortalt det!

Og det er sammenlignet med jeres meget snart og vi har ikke planlagt så meget.

Vores ide er dog nu: Først rådhus, dernæst reception med alle der kan krybe og gå og derefter en uformel fest sammen med den nærmeste familie samt vores venner.

Det er svært at finde ud af hvordan brylluppet skal være - min kæreste er absolut ikke vild med opmærksomhed, er overbevist ateist og ville nok allerhelst tage til en øde ø, mens jeg hellere end gerne leger prinsesse for en dag med hele baduljen... Så derfor skal hele arrangementet tage hensyn til begge dele. Jeg læste om nogle brudepar i det nye Woman Wedding, de skulle nævne om der havde været kompromis'er. Jeg var ved at dø af grin ved tanken om, hvad vores svar ville have været, listen er alenlang http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif But it's not bad at all, I love him :wub:

Vores bryllupsdag havde vi overvejet at lægge den samme dag som vi kunne have fejret kobber-bryllup (hvis vi vel at mærke havde giftet os den dag vi fandt sammen :in love: ), men vi vil egenligt gerne beholde datoen for vores års-dag, som vi troligt har fejret sammen hvert år. Så derfor bliver det altså ½ år før kobberbrylluppet kunen have stået hvis...

Jeg glæder mig så meget, og synes at det er rigtig fedt at læse alle de gode ideer og råd der er herinde :specool:

Vippp

0

Del dette indlæg

Hej piger- dejligt at se, at I er kommet op af stolene http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

Håber flere vil følge Jeres eksempel :) taz :(

Og især Jer nye..... Et STORT velkommen til Jer, jeg er sikker på, at I bliver rigtig glade for denne side- og så er det nogle søde og hjælpsomme tøser, der er herinde ;)

Pedersen, har du prøvet at søge på nettet, om der er en klub for 911? Og i så tilfælde, om de måske kan hjælpe dig......

Jeg læste om en pige herinde, hvis kæreste var vild med Fararri, så hun fandt en klub på nettet, som hun kontaktede, og de kom og hentede hendes kæreste et stykke tid før vielsen, så han fik en lille tur rundt i byen, inden han blev sat af ved kirken. Det var hendes overraskelse til ham :wub:

Loppe, jeg er ked af at høre det med din far, jeg kender til følelsen af at mangle en meget vigtig person i ens liv og store dag, da jeg selv har mistet min mor :cry:

Mht hvem der skal føre dig op af gulvet, hvad så med din svigerfar? Jeg er sikker, at han ville bliver meget rørt og beæret, hvis du spørger ham.

Min veninde har deværre ingen kontakt til hendes far, så hun spurgte sin onkel, og han var meget stolt, da han gav hende bort.

Har også været til et andet bryllup, hvor fadren også var død, og her var det moderen der, fuldte sin datter op af kirkegulvet.

Ved godt det ikke er det samme, men jeg håber, det har givet dig lidt idéer, til hvad du evt kan gøre- håber du finder en løsning, som du bliver glad for :)

Glæder mig til at høre mere om alle Jeres planer og forberedelser, håber andre vil følge Jeres eksempel :mellow: hi hi

Hvad gør I egentlig, for at sætte et personligt præg på dagen?

Knuser

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Tusind tak for idéen Lykke, det vil jeg prøve. :tu:

Jeg tror jeg venter med at søge på hjemmesider med Porsch, til jeg skal hjem til mine forældrer. Hvis jeg gør det hjemme hos os selv, kan Henrik jo nok se det.

Mange hilsener fra

Irene http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi mangler stadig en del selv om bryllupet er lige om hjørnet men indtil vidre har vi købt tøj til os begge mangler kun jespers sko kjole til brude pige hun fik den i julegave købt rødvin og sodavand der var tilbud i kvickly købt film til kamaraet bestilt kirke og betalt lokale skal ned med prøvelsesattest på mandag lavet bord plan og bestilt frisør skal ringe til en make-up artist idag så der er stadig mange ting der skal nås endnu

hilsen Tina Murphy

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hatten af for jer alle ... er I lige så rolige som I virker ... det ser ud som om I har total styr på tingene ... ville ønske det var mig ... jeg er så nervøs jeg er ved at gå i spåner ... og der er stadig 8 mdr til .... det har nemlig aldrig været meningen vi skulle giftes ... det var en klar aftale da vi mødte hinanden .. og så friede han uden foregående varsel juleaften ... foran mine forældre som netop den aften kunne fejre at det var 40 år siden de blev forlovet .... det vidste han dog ikke .. såå .... wauw .. det var ved at tage pusten fra mig ... så jeg er ikke kommet længere end til

"Yes jeg skal giftes med manden i mit liv !!! "

Jeg har en lidt speciel baggrundshistorie som ikke er særlig behagelig og derfor nyder jeg dette mere end noget andet ... men jeg kan ikke få taget hul på planlægningen.

0

Del dette indlæg

Hej Lykke!

Vi skal giftes d. 24 juli, jeg håber vi når at planlægge alt. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/brud.gif

Vi har sådan set ikke planlagt så meget endnu. Vi har fastlagt hvor vi vil holde brylluppet. Det bliver ved et sted der hedder "Nygaard's Mølle", i Nordjylland.

Det er et rigtig hyggeligt sted, hvor der om sommeren er flotte rosenbuske udenfor og en flot grøn græsplæne. Hvis vejret tillader det, vil der blive dækket et stort bord med hvid dug og velkomstdrinks til gæsterne udenfor.

Det par der har "Nygaard's Mølle" sørger for borddækning og dekorationer til bordet og selvfølgelig alt maden. Vi skal "bare" bestemme menuen, farverne og musikken.

Min kæreste (Henrik) er heldigvis interesseret i at være med til at planlægge brylluppet, men jeg er nok den der går mest op i det. :)

I næste uge ringer Henrik til præsten og vi skal også have planlagt musikken.

Så hvis der er nogen, der kan anbefale et band / en person i Nordjylland, så vil jeg gerne høre det. Det må gerne være nogen med lidt humor. Diskodasko

Vi bliver ikke ret mange til vores bryllup, kun ca. 25 personer.

Får et par år siden ville vi gerne have et stort byllup med hele familien, men nu vil vi hellere nøjes med at dele dagen med vores forældrer, søskende og venner.

Jeg tror/håber det bliver godt, og at der ikke er nogen der bliver fornærmet over, at vi ikke inviterer hele den "pukkelryggede". gammelnisse

Vores familie ved det ikke endnu. Vi vil have planlagt noget mere inden vi fortæller at vi skal giftes.

Jeg var lidt i tvivl om, hvad jeg skulle med min brudebuket, men jeg synes det lyder som en rigtig god idé at lade en enkelt rose, fra buketten, forsølve. :tu:

Som jeg også skrev under emnet "Kørsel fra Kirken" kunne jeg godt tænke mig, hvis jeg kunne få fat på en Porsch 911, til at hente os fra kirken, da det er Henrik's yndlingsbil, men det er jo nok ikke muligt?

Det ender nok med en limousine. <_<

Det var hvad jeg kunne fortælle lige nu.

Mange hilsener fra

Irene :(

P.S.: Hej Loppe!

Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvorfor du ikke er gode venner med din storebror, men dit bryllup kunne måske være en mulighed for at blive gode venner med ham igen. Hvem kan sige nej til at følge sin egen søster op af kirkegulvet, hvis man blev spurgt?

Det var bare lige en idé, ved ikke om den kan bruges? :hjerte:

Vil bare lige sige at jeg har oplevet et bryllup på Nygårds Mølle og det er utroligt smukt

knus

Lene

0

Del dette indlæg

hej alle

godt initiativ med emnet bryllupsplanlægning, man får mange gode ide'er tak Lykke. :tu:

vi skal giftes den 3. Juli i år!!!! UHH :)http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif :hjerte: og det bliver verdens bedste dag er jeg sikker på.

med hensyn til planlægningen er vi rimeligt med, vi har bestilt kirken til kl.15.00. Jeg ville egentlig gerne have været viet tidligere, men der er også et andet par som skal giftes samme dag og de kom før os. <_<

vi har lavet en mappe med alle de ting vi skal huske... prøvelsesatest, hvem der skal med osv. jeg har brugt meget tid på at kigge på brudekjoler, men har ikke være ude og prøve nogen endnu.. jeg leder efter en meget enkel kjole.

vi laver selv indbydelserne så de får et personligt præg, og vi bruger det samme motiv til både bordkort, menukort og takkekort, det er et stort arbejde, men jeg håber det bliver godt :)

på dagen efter vielsen skal vi have taget bryllupsbilleder, vi har ikke fundet en fotograf endnu, men jeg/vi vil gerne have taget udendørs billeder, hvis ellers vejret tillader det, så hvis i kender en i østjylland som tager ud så giv endelig besked :(

dernæst går turen til forsamlingshuset hvor festen skal holdes. vi har ikke præcist fundet ud af hvad vi skal have at spise endnu :KOK: men det kommer nok. vi har bestilt to musikere som tit har spillet til fester i esbens familie, på den måde ved vi hvad vi får og kan forvente. :guitar: Diskodasko

jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i gør... tager i afsted fra festen inden natmaden eller bliver i der til festen er slut... på en måde vil jeg gerne have hele festen med, men det er jo også tradition at man køre afsted.. Hvad går I ? :wub:

længere er vi ikke kommet med planerne, men jeg har 3 eksamener til sommer så vi bliver nød til at få styr på alt det vil kan har i løbet af vinteren, men vi når det nok... og hold fast hvor jeg glæder mig :wub:

Hilsen Linda :in love:

0

Del dette indlæg

Uha.. Jeg får stress...

Brylluppet er d. 14. august I ÅR !! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif , men jeg kan slet ikke komme i gang.

Jeg har bestilt kirke og feststed, men nu er jeg gået i stå, og har forresten været det længe...

(har en søn med konstant mellemørebetændelse og det dræner mig totalt for energi...)

Men nu nærmer det sig jo, så jeg må hellere komme i gang..

Min kæreste og jeg sover også hver for sig - for første gang i 4 1/2 år, men det er en tradition i vores vennekreds, at "gutterne" hygger sig om aftenen med playstation osv, mens tøserne hyggesnakker den halve nat.. Og jeg glæder mig til det... Er dog bange for, at jeg overhovedet ikke kommer til at sove natten inden den store dag, så jeg har kæmpe rander under øjnene til mit bryllup sleep

Hvordan og hvorledes med frisør...? Så langt er jeg ikke kommet.. Sorry :)

Mvh.

Crea

Redigeret af Crea
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja nu er der jo kun små 4 måneder til at jeg skal giftes ( 10 April) så jeg er ok med tror jeg nok.

Det har jeg nået:

frisør, kirke, feststed ( og fotograf er bestilt.

Kjolen er købt, skal tilpasses midt i Feb, mangler undertøj sko og slør.

Invitationerne, bordkort og takkekort bestilte jeg hos calligraphen, de kom inden jul, så invitationerne mangler at blive sendt( fik dem jeg fortrykt. det er genialt og meget flot lavet)

Min søns tøj og sko er også købt

Vi mangler at:

Fastlægge menuen

Bestemme os for fyldet til bryllupskagen.

Min kærestes tøj....( skulle gerne købes på udsalg i januar)

Finde en Brudepige kjole til brudepigen på 14 år, håber at vi kan finde en selskabskjole der ikke er alt for " Voksen".

Jeg skal have skrevet en tale til min kommende mand..... uha.

Arrangere pyntning af kirken

Bestille og bestemme brudebuket og bord dekorationer.

Lave Kirkeprogram

OG TALE MED PRÆSTEN

Jeg skal ikke sove hjemme, men hos min bedste veninde, der går rent PY-party i den..vi skal også følges ad til frisør på dagen, og hun hjælper mig med det hele den dag.

Hvis jeg har glemt noget så venligst mind mig om det.

Knus Line.P

0

Del dette indlæg

Ihhhh LindaG, så skal vi giftes på samme dag :wub:

Jeg håbe, du vil lade mig høre hvordan det går med planlægningen fremover?!

Desværre syntes jeg, jeg er gået lidt istå, men mon ikke det kan give et skub, når man høre andre fortælle om deres planer for den store dag, hvad deres gode idéer er og hvordan de sætter personlig præg på dagen?!

Crea, som du kan se, kender jeg desværre godt problemetmed at gå i stå :( Jeg havde ellers så mange idéer for et år siden, men nu hvor det gælder, ja.. så.... jeg ved ikke, der er jo også det økonomiske, så nu skal der jo også vælges! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/huh.gif

Du må endelig komme og fortælle om, hvordan det går, når der igen kommer gang i planerne.

Sikke da noget med Jeres søn, jeg har hørt, at det skulle være ret smertefuldt med mellemøresbetændelse :) Håber han har fået det bedre.

LineP, kunne man lokke dig til at lægge et billede ind? Jeg har selv kigget meget i deres katalog, men jeg har ikke fundet lige dét jeg søgte, selvom de har mange søde ting.

Det lyder da også som om, du er ved at være godt med, det må være dejligt :)

Har I lavet en plan over dagen? Skal din brudepige gå foran eller bageved? Jeg skal have en blomsterpige, men nu er min kusine på 14 begyndt at tænke i de baner, men jeg ved ikke, for hvad så med min kærestes kusiner? Og så tror jeg det bliver for meget.....

Knuser

0

Del dette indlæg

Hej Lykke.

Hvad er det du gerne vil have et billed af ?

Mine invitationer eller ?

Du kan se dem på Calligraphen.dk det er det kort der hedder nok så praktisk Romance, men der er rigtig mange flotte.

Jeg har købt: 35 invitationer med forside tryk og inderside tryk

73 bordkort og 50 takkekoer, alt incl 1775 kr.

Det lyder måske dyrt men hvis jeg selv skulle sidde og fedte med karton saks og lim var det højest samsynligt blevt lige så dyrt, og så har jeg heller ikke den fornødne tid.

0

Del dette indlæg

Hej alle - og tillykke til alle!

Det er så dejligt med en side, hvor alle er positive, for det er jo (forhåbentlig) noget af det bedste at skulle forberede!!

Det er spændende at læse om alles planer, og specielt er det sjovt at høre om de forskellige måder at holde dagen på. Jeg får mange gode ideer fra denne side, så hvis det overhovedet kan gavne nogle, vil jeg da gerne løfte sløret for vores foreløbige planer.... Jeg har tidligere skrevet et små-desperat indlæg om vores tidsplan, da vi har mange overvejelser om tidspunkter og hvor længe, de enkelte ting mon vil tage... puhhha :lol: Så input til vores planlægning er MEGET velkomne

:specool:

Sted, tid, fotos, kage, reception, mad mv.

Hvad har vi planlagt?! Ja, vi har planlagt, at det skal holdes den 28. august 2004 på Kragerup Gods i Slagelse. Vi ledte efter et sted, hvor vi alle kan overnatte og et sted, hvor man må tage egen kok med. Min svoger er kok og skal lave maden. Vi har en nooogenlunde gæsteliste på ca. 30 personer, da vi har valgt kun at tage forældre, søskende og en enkelt bedsteforælder med - og resten er venner. Til et selskab på ca 30 personer, passer Kragerup gods perfekt. Der er værelser til alle, og lokalet er en gammel hvælvingekælder - meget romantisk og godset er med voldgrav, mindre "park" og ligger idyllisk ude på landet.

Som nævnt, skal min svoger lave mad - formentlig 4-5 retter - og en god kollega spiller klaver og synger til fester (professionelt på deltid ;o)), så han er bestilt til at spille og synge.

Datoen blev valgt, fordi vi gerne ville have et sensommerbryllup. Så er alle (forhåbentilg) hjemme fra ferie, vejret er godt (7-9-13), men ikke for varmt, og hvis vi skal på bryllupsrejse er det udenfor industriferien ;o) (sidste vejede dog ikke så tungt... hehe)...

Vi har endelig lagt os fast på en kirke, min (brudens) barndomskirke, da vi nu bor i København og gerne ville have en kirke på landet (fremfor at holde det midt i "storbyen" i den kirke, vi egentlig er tilknyttede)..

En kammerats far er fotograf, så han skal tage nogle billeder formentlig ude, hvor festen skal holdes. Vi ønsker bare et par gode billeder, og fsva. kirken, resten af festen mv taler vi med gæster/familie om, de mon kan tage nogle billeder. Evt lægge engangskameraer på bordet.

Vielsen regner vi med, skal være kl 13! Lidt småsnak, billeder mv derefter og da vi er så få til selve festen (valgt udfra et ønske om en intim og uformel fest + økonomi, da vi gerne ville spise morgenmad og derfor tilbyde overnatning til gæsterne), regner vi med at der skal være et glas og måske lidt petit fours/små sandwich mv lige efter kirken.

Vi har lidt transporttid (ca en time) fra kirke til stedet, men vi håber, vi kan nå en lille reception som nævnt og bagefter tage til stedet og drikke kaffe og spise bryllupskage kun med gæsterne!

Min svoger laver bryllupskagen og laver de flotteste og bedste kager, så vi vil gerne nyde den i fulde drag og ikke have den kl 23.30, hvor vi sikkert ikke kan spise noget... ()() Derudover vil vi egentlig gerne forbeholde kagen gæsterne, men hele forløbet her om eftermiddagen mv. er ikke helt på plads...

Det giver lidt udfordring, at der både skal være tid til "reception" i kirken, kaffe og kage på fest-stedet, transport, billeder mv inden middag.

Vi håber at kunne nå det hele (INPUT MODTAGES igen meget gerne til vores tidsplan...;o)), så vi kan drikke kaffe måske senest 15.45, og vi kan så få taget billeder derefter inden middagen..., mens gæsterne finder værelser, slapper af mv. Middagen kan så forhåbentlig starte ved 18-tiden.

transport

Mine forældre har en veteranbil, der pyntes (af mine forældre, går jeg ud fra) til dagen, og som min far kører for os til stedet.

frisør, make-up

Min frisør gennem mange år er bestilt til lejligheden, og en god veninde er kosmetolog, så det er jo en hjælp ;o). Hun tager hjem til mig om morgenen og lægger make-up.

kjole, sko

Jeg har endnu ikke set på kjoler... :lol: Jeg er lidt nervøs over at læse, at flere, der skal giftes i august faktisk HAR fundet kjoler... Jeg har nok troet, at der var masser af tid,... <_<

Jeg regner med at skulle ud og power-prøve kjoler i midten af marts! Jeg regner nemlig også med at tabe mig, og på det tidspunkt vil det måske være bedre (selvom jeg måske også taber mig fra marts og til august).... Jeg har hørt, at hvis kjolen skal syes, skal det bestilles senest ca. 4 måneder før. Dvs jeg skal have bestilt det i april, medmindre jeg finder én, der ikke skal sys, men måske kun tilpasses...

Derfor troede jeg, at jeg var i god tid.... hehe

Min mor har samlet 25-ører sammen til mine sko, så det er en meget sød tradition at føre videre (også brugt til min søsters bryllup), når jeg skal købe sko. Jeg regner med at tage en god veninde med ud at se på kjoler. Den store runde til steder med mange kjoler at vælge mellem skal bruges til at finde udskæringer, stoffer, længder og snit mv... Derfra vælger jeg så enten en kjole eller finder en skrædder, der kan sy den. Jeg er ret lav, så under alle omstændigheder skal kjolen med garanti lægges op ;o) Hvis det kan gøres for rimelige penge, vil jeg derfor foretrække at kjolen tilpasses mig helt nøjagtigt..

Jeg har besøgt en skrædder på Nordre Frihavnsgade, der syr kjoler for ca. 6-8.000 og fået anbefalet hende af andre, så det kunne være en mulighed.

gæstebog, invitationer mv.

Vi regner med at lave en gæstebog, hvor vi laver plads til gæsterne på deres egen side - plads til en hilsen fra hver gæst/hvert par og plads til et billede af dem.

Invitationerne sender vi vel ud ca 3 måneder før (vi går ikke såå meget op i pynt, invitationer mv), og tjaa, brudepige, best man osv har vi ikke tænkt på endnu.

brudepige, best man/forlover

Brudepige bruger man vist ikke så meget i dag (eller jeg kender ikke så mange, der gør), og da både min kæreste og jeg har flere mulige emner til både brudepige- og best man/forlover-posten gør det det meget svært! Det er jo et symbol på, at det er ens tætteste ven (sådan tolker mange det i hvert fald), så det er svært... Jeg vælger muligvis slet ingen brudepige, og måske ender det med, at min kæreste tager en svoger for at kunne begrunde det med, at det er familie! Så skal han ikke vælge mellem to meget nære venner.. Det er svært.. :lol:

Måske vil vi spørge vores niecer på 4 og 5, om de vil være brudepiger. De skal dog ikke med til festen, så måske er det også at gøre for meget ud af det.

Jeg tror ikke, jeg lige kan komme på flere ting, som vi har planlagt allerede, men egentlig synes jeg selv, det er ret meget!! :lol: selvom jeg godt kan se, at flere andre har styr på væsentligt flere detaljer hehehehehe...

Jo, vi regner måske også med at lægge en liste over gæsterne med en sød, kort beskrivelse af tilhørsforhold til os... Vi har nogle udenlandske venner, der kommer med, så det vil også være praktisk for dem med en engelsk beskrivelse...

puuuuuhhaaaa, jeg glæder mig, selvom der er længe til! Og det er bare så rart, at det er en dag, man glæder sig VILDT til!!! Forventningens glæde bliver helt sikekrt en stor del af det..

Kan I alle nu have VERDENS bedste bryllupsdag, når I når dertil!

PSP

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder da som om du har styr på mange ting.. fedt at du har kunne bestille frisør, jeg siger det fordi jeg har flere gange talt med min frisør om det, og hun blir' ved med at sige at det er der god tid til og skriver intet i kalenderen jeg er bare så nervøs for at lige pludselig er der optaget der...... :lol: jer piger der skal giftes i august har i bestilt frisør???

knuzz p.nille :lol:

0

Del dette indlæg

Jeg så lige, at Linda spurgte om følgende:

jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i gør... tager i afsted fra festen inden natmaden eller bliver i der til festen er slut... på en måde vil jeg gerne have hele festen med, men det er jo også tradition at man køre afsted.. Hvad går I ?

Jeg ville bare lige skrive, at jeg regner med, at vi bliver ved så længe som overhovedet muligt :guitar:

Vi kender jo traditionen om at tage afsted før alle andre, men det er så lille og uformelt et selskab, så vi melder ud, at vi bliver, så længe vi kan!! Vi vil jo hellere end gerne have hele festen med og tale og danse med alle gæster :specool:

Der var også flere, der nævnte noget med brudepiger!

??? Betaler I for brudepigernes kjoler??

Hvis det er jeres egne børn, gør I vel ;o) - men er der nogle af jer, der har brudepiger/-drenge, der er andres børn? Som skrevet, tænker vi lidt på at høre vores niecer, men vi er usikre på det - skal vi så betale for kjoler? Og når de ikke skal med til festen, er det så plat? De vil formentlig ikke komme med på fotografens billeder, men kun på familiebilleder fra kirken, så er det fjollet?

Ha det godt og gode fortsatte forberedelser/bryllupper!! :tu:

PSP

:tu:

0

Del dette indlæg

Vi skal sove der, hvor festen skal holdes, så jeg tror bare vi lige pludselig lister af, når vi er blevet trætte. Om det så er før eller efter natmaden det er pt. ikke lige til at sige :lol:

Min lillesøster (12 år) skal være min brudepige, og vi betaler for hendes tøj, sko m.m.

knuzz p.nille ;)

0

Del dette indlæg

Hej PSP

Hold dog op, jeg syntes da I har styr på meget :lol:

Det er en rigtig god ide, med at lave en side i gæstebogen til hver gæst, men hvordan gør I det?

Skriver I gæsternes navne på forhånd og tegner op, vor billedet skal sidde, eller skal de bare sørge for, alle at skrive på højre side?

Hvornår lægger I gæstebogen frem?

Mht forlovere, kan han jo godt have to, hvis han gerne ville. Det kan også være, at de ville blive glade for, at have en at dele opgaven med :lol:

Hvad er Jeres røde tråd?

Farver?

Vi har selv en blomsterpige som heller ikke skal med til brylluppet, og det har slet ikke været oppe og vende om det ville blive et problem, heller ikke fra forældrenes side, de glæder sig tvært imod til, at hun skal være blomsterpige. Hmm, hvem der skal betale kjolen, det har jeg slet ikke tænke over! Men når jeg nu engang skal over til Glamour, så vil jeg lige se, om jeg ikke kan leje en, så kan det da ikke blive så dyrt?!

Du snakker lidt om Jeres tidsplan, vi har skrevet vores op, så vi kan få et overblik overdagen, og så har vi snakket lidt om, hvor lang tid det forskellige ca vil tage.

Vi skal ligesom Jer giftes kl.13, og har også en times kørsel til feststedet.

Vi har valgt at servere bryllupskagen om eftermiddagen med lidt kaffe og vand, netop så gæsterne har lyst til at smage på den og ikke er alt for overmætte, var det en ide?

Syntes der var et eller andet, men nu har jeg glemt det..... typisk! ;)

Forsat god fornøjelse med den dejlige planlægningstid.

Knuser

0

Del dette indlæg

Det lyder da som om du har styr på mange ting.. fedt at du har kunne bestille frisør, jeg siger det fordi jeg har flere gange talt med min frisør om det, og hun blir' ved med at sige at det er der god tid til og skriver intet i kalenderen jeg er bare så nervøs for at lige pludselig er der optaget der...... :lol: jer piger der skal giftes i august har i bestilt frisør???

knuzz p.nille :lol:

Hvis jeg var dig, vil jeg bestem også banke i bordet taz

Kan godt forstå, du er nervøs for, at tiden pludselig er taget, og hvorfor kan hun ikke bare sætte kryds i kalenderen?! <_<

Kan du ikke ringe til din frisør, og sige, at du gerne vil bestille tid den dato xx.xx kl.xx, og så er den ikke længere :lol:

Knuser

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer