halliepigen

Buffet, mad - Svigermor???

11 indlæg i dette emne

Har lige snakket med min svigermor i telefonen og hun havde lovet at spørge nogle kokke hun kender om hvad de skal ha for at lave mad til 40-50 personer til vores bryllup... Men så foreslog hun så lige at hun da sammen med min mor evt kunne lave maden så vi kunne spare nogle penge... Hmmm ved ikke hvad jeg skal sige til det... De laver jo begge 2 vildt god mad og i det de så skulle lave det ville vi jo ha frit valg, men vil bare ikke ha de skal stresse rundt på en dag hvor vi gerne alle samme skulle kunne slappe af og nyde hele dagen ja og dagen før... Hvor min mor skal være sammen med mig... og der gider jeg sq da ikke rigtig at den står på madlavning eller gør jeg??? og min kommende mand og vores datter skal være hos sin mor og far, og så skal hun bare lave mad hele dagen??? vi skal først giftes kl 15, men snakker om at rykke det til 14... Tror i det blir for meget eller skal vi tage imod tilbudet?? Vil ville jo helt sikker elske maden og spare en masse penge...

Suk jeg er i tvivl :super:

HJÆLP TØSER :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmn... Faktisk ikke så nemt at svare på :bearhug:

Hvad betyder mest for dig:

1) At din mor har fokus kun på dig på dagen og dagene op til?

eller

2) At spare pengene på maden?

Hvis jeg havde en mor og svigermor, der kunne lave den mad jeg gerne vil have til brylluppet, så havde jeg ikke tvivlet på at sige ja tak :super: (og så brugt nogle flere penge på kjolen, feks... :griner:- )

Men... Er det kun din svigermor der har givet dette tilbud, eller er din mor helt med på den??

-Maiken

0

Del dette indlæg

Det er min svigermor, men er ikke et sekund i tvivl om at min mor gerne vil hvis jeg spørg hende... Ved bare ikke lige hvad jeg skal gøre... Men som du også skriver så ville det jo være lidt fedt at ha lidt ekstra til noget andet... måske ikke lige kjolen, men vi sad faktisk lige og snakkede om rækkehus og så ville vi jo have lidt til indskud der... hmm går lige i tænke boks... men skriv endelig hvad i ville gøre i min situation... altid dejligt at høre hvad i andre ville gøre *ss*

Stor knus

0

Del dette indlæg

Jeg kan godt forstå det er svært.

Ellers når vi har holdt fest, så har jeg altid lavet maden selv, og var således også inde på at det kunne jeg da bare også til vores bryllup. Men heldigvis sagde gemalen nej til det.

Vi bestilte det ude fik en Italiensk Inspireret Buffet. Maden smagte pragtfuld, men det bedste af det hele det var, at der ingenting var at spekulere over.

Op til den største dag i jeres liv, vil jeres mødre spæne og stresse rundt og til festen vil de garanteret sidde på pinde, er der nu nok mad, kan folk nu lide det osv.

Men for at spare lidt penge så kunne de da stå for natmaden..............

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil ikke være i tvivl. Jeg vil sige nej tak. Af simple grund fordi jeg synes det er ligeså stor en dag for dem som for os. Derfor vil jeg prioriterer dagen med dem 100 % sammen med alle de andre gæster. Og så spare andre steder i stedt for.

Hilsen Krebsen

Helt enig

0

Del dette indlæg

Jeg vil ikke være i tvivl. Jeg vil sige nej tak. Af simple grund fordi jeg synes det er ligeså stor en dag for dem som for os. Derfor vil jeg prioriterer dagen med dem 100 % sammen med alle de andre gæster. Og så spare andre steder i stedet for.

Hilsen Krebsen

Også enig. Jeg ville sige (hvis det er sådan, du har det, selvfølgelig!), at du er dybt rørt over tilbuddet, men at du vil have at din mor og svigermor skal være gæster og nyde festen!! Men at du ville være meget taknemlig, hvis de vil assistere/komme med forslag til mad. Evt. kunne de måske lave en enkelt ret, hvis de har et-eller-andet, de kan trylle med.

Det tager LANG tid at lave mad!

0

Del dette indlæg

Sikke et godt tilbud.

Du kunne evt. bede dem lave mad, der er helt færdigt dagen før, og som kan overnatte i køleskab. På selve dagen kan du så hyre nogle hjælpere til at lune og servere.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil ikke være i tvivl. Jeg vil sige nej tak. Af simple grund fordi jeg synes det er ligeså stor en dag for dem som for os. Derfor vil jeg prioriterer dagen med dem 100 % sammen med alle de andre gæster. Og så spare andre steder i stedet for.

Hilsen Krebsen

Også enig. Jeg ville sige (hvis det er sådan, du har det, selvfølgelig!), at du er dybt rørt over tilbuddet, men at du vil have at din mor og svigermor skal være gæster og nyde festen!! Men at du ville være meget taknemlig, hvis de vil assistere/komme med forslag til mad. Evt. kunne de måske lave en enkelt ret, hvis de har et-eller-andet, de kan trylle med.

Det tager LANG tid at lave mad!

Ja jeg er jo nok mest enig i ovenstående..

Det er jo super sødt, men alt for meget stress.. Tror både i og dem ville nyde dagen mere, hvis det kom udefra, og der ikke er noget at tænke på..

Til vores bryllup har vi "lejet" en kok vi kender som laver maden for 250 kr. pr. couvert - og det er altså super, super lækker mad (håber jeg da :griner:- )

Jeg ved ikke helt hvad man kan lave det for selv, men hvis det er 3-4 retter tallerkenserveret, bliver det alligevel ret dyrt tror jeg!

På den anden side ville både mor og svigermod måske føle at de havde en speciel rolle og et ansvar som de er stolte af... :super:

Tja, der er ikke noget ved et bryllup der skal være nemt..

Held og lykke med beslutningen! :yay:

0

Del dette indlæg

Hvis det betyder noget for dig, at det bliver nogen der står dit hjerte nær, som laver maden, så skal du sige ja tak. Ulemperne bliver så at I får meget mere at bøvle med, der bliver mere at blive stresset over og mor og svigermor bliver mere stressede og ophængte og får meget lidt tid til at være "til stede" til bryllupet.

Men hvis I vil sige ja tak for at spare penge, så bliver du nok skuffet. Jeg har lavet mad til mange mennesker, rigtig mange gange og har en del erfaring på området - og med indkøb af råvarer og så videre, så er det forsvindende lidt man sparer i forhold til at hyre nogen - også selvom man er økonomisk og god til at lave mad på budget.

Ind i mellem har jeg faktisk oplevet at det blev dyrere at lave det selv, fordi en proff. har storindkøbsmuligheder over et helt år, der gør at han/hun kan spare en masse penge i indkøbene. Vedkommende vil også have kontakter til gode serveringsfolk, som man kan regne med - hvilket ellers virkelig kan blive et problem ellers (læs evt. de mange tråde om netop dette emne).

Desuden er der også let mulighed for konflikter mellem jer og svigermor/mor, fordi de lægger et stort stykke arbejde og måske føler at I bør være mere taknemmelige og I føler at I ikke kommer til at bestemme nok, på trods af at I lægger et stort beløb til råvarer. Det kommer selvfølgelig an på forholdet mellem jer alle - men det er farlig is I bevæger jer ud på...

Hvis det er tanken om at kunne sige bagefter, at det var mor og svigermor der lavede maden, så sig ja tak. Ellers tak nej. Og regn under alle omstændigheder ikke med, at spare noget nævneværdigt - mange års erfaring har lært mig, at det tit er meget svært at konkurrere med nogle af de priser som man kan finde ude omkring i kokke/catering branchen...

Med venlig hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

Det er selvfølige helt jeres egen valg men min erfarimg er at mødre og svigermødre også bliver stresset og at de (måske af godhed) vil bestemme ret meget, sådan har mine været. hvis jeg havde vist hbae jeg ved nu var min mor og svigermor slet ikke indreget i bryllups planlægningen.

Håber at I findre den bedste løsning for jer.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer