Annett

Bryllupsrejse til Paris

9 indlæg i dette emne

Hej Piger :)

Jeg prøver lige at oprette emnet nok engang, da jeg ikke fik så mange svar sidst - desværre :denmarkflag:

Er der andre af jer, der har planlagt bryllupsrejse til Paris? Min kæreste og jeg overvejer at tage nogen dage afsted, men vi har endnu ikke booket noget. Derfor vil jeg meget gerne høre fra jer. Hvordan skal I bo, hvem skal I rejse med, og hvad er prisen?

Håber at høre fra jer :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Det skal vi :bearhug:

øhhh....Men jeg kan ikke rigtig fortælle så meget om det, da jeg ikke har sat mig specielt ind i det. Vi rejser søndag aften efter brylluppet, dvs. vi rejser den 27.august, hvilket jo er snart :denmarkflag:

Vi skal flyve derned med SAS, men det er fordi, at vi har bonuspoint nok til at betale flybilletterne for os!

Jeg kan ikke huske hvad hotellet hedder, men det skal ligge ved siden af Luxembourg haven, tæt på latinerkvarteret. Dette område er valgt, da det skulle være det "ægte" Paris med lækre cafeer og butikker. Men nu må vi se...Vi har aldrig været der før.

Nå, men jeg var vist ikke til så megen hjælp :balloon: Men jeg kunne i det mindste fortælle, at vi skal på bryllupsrejse til Paris :)

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Piger - der må der være andre, der kan hjælpe mig med gode idéer, gode råd og inspiration mht. en bryllupsrejse til Paris :blush:

Håber at høre fra andre, da jeg synes, at det er lidt af en jungle af finde rundt i hoteller, fly m.v

Glæder mig til at høre fra jer :biggrin:

0

Del dette indlæg

Hej Piger :blush:

Jeg prøver lige at oprette emnet nok engang, da jeg ikke fik så mange svar sidst - desværre :angry:

Er der andre af jer, der har planlagt bryllupsrejse til Paris? Min kæreste og jeg overvejer at tage nogen dage afsted, men vi har endnu ikke booket noget. Derfor vil jeg meget gerne høre fra jer. Hvordan skal I bo, hvem skal I rejse med, og hvad er prisen?

Håber at høre fra jer :biggrin:

Jeg tror nok at min veninde giver os nogle dage i paris i bryllupsgave. Men vi har ikke fået den endnu så jeg ved det ikke helt. NÅR jeg ved noget skal jeg nok vende tilbage:)
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan som regel finde mange gode billige billetter til Paris.

Hoteller er lette at finde - og det er min erfaring, at de ikke er så dyre som i f.eks. Italien. Men jo - det koster nogle slanter, hvis du vil bo centralt og have bad på værelset - sådan er det vist alle steder... Jeg ville umiddlbart gå efter de inderste arrondissementer - det er lidt irriterende at bo i det 14. og skulle pendle "ind". Jeg ville ikke have lyst til at bo i Montmartre - synes der er lidt for "snusket" til en honeymoon.

Alt efter, hvad man er til, så kan man jo også besøge Disneyland - og bo derude :biggrin: .

Redigeret af Liljerose
0

Del dette indlæg

Der er ingen af os, der har været i Paris før, og kender ikke meget til byen. Hvor vil I anbefale, at man skal bo? Er Latinerkvarteret et godt bud ?

:balloons::bearhug:

Ja, det synes jeg, er et udmærket sted - men jeg ville ikke lægge mig fast på et kvarter; jeg ville finde et hotel, der passer min pengepung og magelighed. Paris har et fantastisk metrosystem (husk at have et par pas-størrelse billeder med til metrokortet), som kører hele tiden og er ekstrremt forgrenet - London og København er vand ved siden af!!!

Jeg formoder, at I ikke taler fransk? Under alle omstændigheder kan det godt betale sig at booke på nettet - de fleste hoteller har særlige netpriser, hvis man bruger en speciel søgemaskine. De fleste i Paris taler engelsk - de fleste franskmænd er ekstremt hjælpsomme og prøver virkelig (hvilket ofte opfattes som arrogance, hvis de taler fransk til én, når man spurgte på engelsk - sagen er, at de forstår hvad du spørger om, men ikke altid kan svare på engelsk).

Mit bedste råd er at låne/købe en guidebog om Paris - Politikens Visuelle er udmærket og så kan man se billeder af seværdighederne. Den koster 229 kr. i boghandlerne.

Hvis det er jeres første besøg (og alt efter jeres interesser) så skal I se:

- Louvre (verdens største kunstmuseum- Glaspyramiderne, Mona Lisa, Venus fra Milo - har I læst Da Vinci Mysteriet er Louvre ikke til at komme uden om)

- Triumfbuen (man kan komme op i den, men udstillingen inden i er ikke pengene værd)

- Eiffeltårnet (et must-see - lidt dyrt at komme op, men det er det værd)

- Notre Dame (fantastisk kirke - man kan komme op og gå rundt på tårnene og alene gargoyle'rne er det værd)

- Versailles (solkongens slot med den fantastiske spejlsal! Det er en heldagstur men én I aldrig vil glemme)

- Père Lachaise-kirkegården ( man skulle ikke tro det, men ret fantastisk og livsbegræftende oplevelse at være på "skattejagt" her - Jim Morrison fra The Doors ligger her, Oscar Wilde, Edith Pief, Maria Callas, Chopin - man køber et kort i indgangen der viser vej)

- Montmartre og Sacré-Cæur (stemningen og udsigten)

- La Defénse (- ligger i forlængelse af Champs Elysée med "den nye Triumfbue" og er en futuristisk by, hvor der primært ligger kontorer. Den er værd at tage en tur ud til med metro alene for at se de vilde bygninger)

- Disneyland (heldagstur - I skal købe en aller-retour-billet (frem og tilbage) inde fra Paris og dernæst betale i indgangen i Disneyland).

Held & lykke - Paris er en FANTASTISK by at være forelsket i!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Det skal vi :bestwishes:

øhhh....Men jeg kan ikke rigtig fortælle så meget om det, da jeg ikke har sat mig specielt ind i det. Vi rejser søndag aften efter brylluppet, dvs. vi rejser den 27.august, hvilket jo er snart :blush:

Vi skal flyve derned med SAS, men det er fordi, at vi har bonuspoint nok til at betale flybilletterne for os!

Jeg kan ikke huske hvad hotellet hedder, men det skal ligge ved siden af Luxembourg haven, tæt på latinerkvarteret. Dette område er valgt, da det skulle være det "ægte" Paris med lækre cafeer og butikker. Men nu må vi se...Vi har aldrig været der før.

Nå, men jeg var vist ikke til så megen hjælp :huh: Men jeg kunne i det mindste fortælle, at vi skal på bryllupsrejse til Paris :blush:

:bearhug:

Nå, så har vi været i Paris :td: Nu kan jeg berette om langt flere detaljer!

Vi boede lige på kanten af latinerkvarteret - Jeg tror at man kalder området St. Germain - Det ligger op af den mest FANTASTISKE have jeg nogensinde har set! Så smuk så smuk - Den hedder Luxembourg haven er er helt sikkert et besøg værd.

Kvarteret kan bestemt anbefales - Der er knapt så turistet og der er massere af hyggelige cafeer og restauranter. Især Rue Buci byder på et bredt udvalg og det er ikke specielt dyrt at spise :)

Som en anden herinde skrev, så kan det godt betale sig, at booke over nettet. Der er penge at spare. Vi gav 100 euro i døgnet inkl. morgenmad på et helt fint lille hotel. Tror nok at de skulle have 132 euro for det samme, hvis ikke vi havde booket over nettet, så det er da værdi at tage med, synes jeg :biggrin: Hotellet er rigtig hyggeligt - Mener det hed J´ardin (og et eller andet mere) og det ligger lige ved Odeon teatret.

Vi fløj derned med SAS, som i øvrigt er vores favorit flyselskab - Dem rejser vi altid med :) Må jeg dog lige forberede dig på, at Charles De Gaulle ikke er noget fantastisk lufthavn :(

Nå, men det var vidst svar på de fleste af dine spørgsmål.

God fornøjelse :boohoo:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer