Guest Svale

Projekt ris til tørre

9 indlæg i dette emne

Jeg har skyllet en pose grødris idag til risposerne, og ja jeg synes ikke, jeg har tiden til at vente med at de bliver lufttørret, så nu ligger de spredt ud på 2 bageplader m/ bagepapir i ovnen på 50 grader, foreløbig har de stået ½ time.......det er lidt spændende det her....jeg ved godt, at det ikke er specielt økonomisk, men hvad gør man ikke, når man bare gerne vil være færdig...eller sagt på en anden måde: IKKE GIDER MERE.....

men er der nogen andre, der har prøvet at tørre i ovn?

Svale

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tørrede mine på papir på bordet - så nej.

Men må altså bare lige sige at jeg skyllede vores ris inden, og alligevel kom der mange hvide pletter på vores tøj. Det kunne ikke ses på billeder på min kjole. Men hans tøj var sort!!

Gud ske lov kunne vi få det af ved at børste og børste, også det sidste med en fnugrulle.

(godt at bridzillaen havde denne med!)

Så der kom trods alt ikke hvide pletter med på bryllupsbillederne. Kun på dem udenfor kirken.

Fotografen sagde at der ALTID kommer rispletter, også selv om man vasker dem inden.

Det er ikke for at tage modet fra dig eller andre, bare så du ikke bliver skuffet, når/hvis det også sker for dig/jer.

Jeg er dog sikker på at der nok var kommet flere pletter hvis jeg ikke havde vasket dem inden(selv om fotografen sagde at det ikke ville have gjort forskel)

Så piger husk fnugrullen!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi brugte en fnugbørste til de hvide pletter og de forsvandt næsten alle sammen ved første børst, enklte steder måtte lige børstes en ekstra gang. Så det tog næsten ingen tid (vores ris var ikke vasket først) og var en nem måde synes jeg.

0

Del dette indlæg

He he... Og så kommer jeg lige og "ødelægger" det hele ved at gøre opmærksom på følgende...

Lige meget om du så skyller 3000495759593729 kg ris, og pakker dem alle pænt i små tyl-poser eller lign, så vil der ALTID være en faktor som gør at der ALTID vil være hvide pletter på tøjet:

GÆSTERNE

De har det nemlig med SELV at medbringe ris til lejligheden, og det kan være alt lige fra parboiled, almindelige, grødris, fuglefrø, solsikkekerner eller noget helt sjette. Og så kan du skylle NOK så meget ris --- for der vil altid være mindst een som har taget ris med selv http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Så hvis jeg var dig, ville jeg medbringe en fnug-rulle i stedet for, og så glæde dig over den dejlige tradition. En fnugrulle kan virkelig tage det meste, og på billederne som fotografen skal tage, ser man ikke det som rullen evt IKKE tager. Min mands tøj var virkelig "til-riset" efter kirken, men vi "ordnede" ham først EFTER fotograferingen. For hvis det kunne ses på billederne, så var det jo bare en del af det at "blive gift". Men man kan så ikke se det på billederne...

Efter fotograferingen "ordnede" forloveren min mand med en fnugrulle, og så var han fin som ny igen :blink:

Held og lykke med foretagenet :griner:-

post-1053-1155721441.jpg

post-1053-1155721474.jpg

Redigeret af arno
0

Del dette indlæg

He he... Og så kommer jeg lige og "ødelægger" det hele ved at gøre opmærksom på følgende...

Lige meget om du så skyller 3000495759593729 kg ris, og pakker dem alle pænt i små tyl-poser eller lign, så vil der ALTID være en faktor som gør at der ALTID vil være hvide pletter på tøjet:

GÆSTERNE

De har det nemlig med SELV at medbringe ris til lejligheden, og det kan være alt lige fra parboiled, almindelige, grødris, fuglefrø, solsikkekerner eller noget helt sjette. Og så kan du skylle NOK så meget ris --- for der vil altid være mindst een som har taget ris med selv :griner:-

Arno skrev det jeg tænkte http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Lisen - som gerne vil fjerne rispletter fra Jesper :loveshower:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hos os havde jeg lavet 100 risposer - og der var vist ikke nogen af de danske gæster, der havde taget deres egne ris med til Skotland - dog havde min svigerinde tage det sidste ½ kilo med som vi ikke havde brugt til risposerne - og gæt en gang hvor den endte :griner:- (Nede i min kavalergang!)

De skotske gæster kaster med konfetti, så vi slap heldigvis helt for rispletter.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer