Karina.K.

Børn til bryllup

18 indlæg i dette emne

Hej piger.

Vi har et problem med børnene der skal med til vores bryllup. Der bliver ca 13 børn under 14, og jeg ved bare at der vil blive en renden rundt hele aftenen. De får deres eget bord, men festen bliver holdt på en kro, så det er begrænset hvor meget ekstra plads vi har, og der er heller ikke plads til at få børnene til at sove....

Vi er så blevet enige om, at forældrene simpelthen skal sørge for at deres børn bliver hentet, så vi ikke skal gå og tænke på dem hele aftenen. ( VI har selv to drenge på 7 og 3, der bliver hentet).

Problemet er bare, at vi ikke kan blive enige om hvor vi sætter aldersgrænsen, hvornår er de "gamle" nok til at deltage hele aftenen?

Og det andet problem er, at vi ikke rigtig ved hvornår børnene skal være hentet. Det skulle jo helst ikke forstyrre festen.

Er der nogen der har stået i samme situation? Så vil jeg meget gerne høre hvad i har gjort.

:bearhug:

Karina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi elsker begge børn, ingen tvivl om det!

Men... Til vores bryllup er ingen under 18 år inviteret. Vi har selv erfaret som børn/teenagere at det var kedeligt at sidde stille ved en fest og høre på sange/taler og holde ud til meget sent, og spise fin mad osv, og vi fik ikke noget ud af det. Desuden tror vi også at forældrene får mere ud af festen, når de overhovedet ikke skal tænke på deres børn den aften... Men det er bare én måde at gøre det på..

Helene

0

Del dette indlæg

Børn på 8-10 år vil godt kunne deltage uden at forældrene skal være om dem og se efter dem...og er der flere med på den alder kan de da underholde hinanden.

Mine nevøer og niecer som godt nok ikke er så unge ville havde væet dybt skuffet hvis de var blevet udelukket fra vores bryllup - de hyggede sig gevaldigt...

vores egen søn Emil på 4 år var med hele dagen & aftenen og faldt så i søvn ved min ene niece...uden at der var nogen problemer med at han var med...

men det handler vel om hvilken fest man ønsker...vi havde ikke andre små børn med...så de yngste var 13 år...men det var kun fordi vi havde valgt at vennernes børn ikke kom med...:bearhug: For at holde gæstelisten en anelse nede... :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde vores 3 børn på hhv 6, 8 og 10 år med..

Vi havde en barnepige med til dem, og hun sørgede for at de var stille under sange og taler. Ellers deltog de på lige fod med gæsterne, både ved kysserunde og lign.

De var med under dansen og havde den mest fantastiske fest hvor de følte at de virkelig var med..

De gik i seng da vi gik i seng, og de kom glade op på vores værelse og sagde godnat inden de selv gik i seng. Vi havde lejet et værelse til dem og barnepigen, i nærheden af os.

post-17040-1156865261.jpg

post-17040-1156865275.jpg

Selvom de er lidt utydelige, så håber jeg i kan se at børnene hygger sig

Redigeret af byrco
0

Del dette indlæg

Vi valgte, at der ikke skulle børn med til festen, da de fleste i vores familie/omgangskreds har meget små børn.

Dog var min bror på 15 med og Lars nevø på 15 med. Min bror var selvskrevet og nevøen var så inviteret for min brors skyld. Lars anden nevø på 10 var så med fordi han var ringbærer og så synes jeg ikke vi kunne sende ham hjem bagefter.

Men alle havde respekt for at der kun var de 3 drenge og de hyggede sig og deltog på lige fod med andre gæster - dog ville den yngste ikke være med i kysserunder... men vi lagde slet ikke mærke til dem...

Så det afhænger af hvad man er til om de skal med, synes jeg

Redigeret af Daisymus
0

Del dette indlæg

Det er meget svært at sige, hvor man skal sætte grænsen mht. børn. Som andre har sagt, så kommer det jo meget an på, hvilken fest man vil have, og hvor meget de børn betyder for en :bearhug: Det er jeres fest og jeres valg. Lige meget hvad, I vælger, så tror jeg, at folk forstår.

Vi har ikke selv børn, og har ikke inviteret venners børn med. Vores 3 søskende har dog 2 børn hver, og jeg kunne ikke forestille mig at holde bryllup uden dem. De betyder så meget for os begge :bearhug: De er i alderen 4-12 år. Så de får et bord for sig selv, og så er de store altid gode til at tage sig af de små :td: Og for min skyld gør det ikke spor, hvis man også kan mærke, at de er der. De er så stor en del af mit liv, og skal også være det til mit bryllup. Og så får de jo både computer og gameboy osv. med, som de kan sidde med i et andet rum. Så jeg forventer bestemt ingen problemer. Glæder mig bare over, at de kommer. Og de går alle 6 meget højt op i vores bryllup :loveshower: De mindste bliver så hentet i løbet af aftenen, når de bliver trætte, og når forældrene gerne vil feste igennem. De store kan sagtens holde den gående :(

0

Del dette indlæg

Vi har 6 børn med i alderen 5 til 9 år. Vi har valgt at have dem med, da de alle sammen er en stor del af vores hverdag. Vi har også inviteret to par med helt små børn (1 år og 1½ år) men der har forældrene selv valgt ikke at tage dem med.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde inviteret min niece med som var 2,5 på det tidspunkt. Hun klarede det så flot! Men min søster og svoger havde også lejet et værelse på kroen så da hun blev træt puttede de hende og havde så babyalarmen med! Var faktisk mest bekymret for om hun kunne tie stille i kirken men vi hørte ikke en lyd! Så det avre bare :bearhug:

Så var mine kusiner på 15 og 11 med. De rendte ikke rundt eller noget. Opførte sig som det forventes af så store børn synes jeg.

Venners børn blev ikke inviteret med hvilket mange af dem faktisk selv var glade for. Men jeg ville ikke have holdt festen uden min niece og kusiner!

0

Del dette indlæg

Vi har også besluttet at der ikke skal nogen med under 18. Vores egne børn på 3 og 6 er med i kirken og til receptionen, men derefter skal de ind til naboen som har børn på samme alder.

Iøvrigt er der MGP den dag vi skal giftes og det tror jeg helt ærligt ungerne hellere vil se :(

:bearhug: Lone

0

Del dette indlæg

Vi lod det være op til forældrene om børnene skulle med . tror vi endte med at have ca. 10 børn i alderen 3 måneder til 12 år med... Det var smadder hyggeligt og forældrene var gode til at tage sig af deres børn. Det skal lige siges, at børnene sad sammen med deres forældre, netop for at forældrene skulle have en chance for at "holde dem i ørerne"... Vi valgte med vilje at undgå børnebordene, da nogle poder ser det som en kærkommen chance til at stæse lidt mere rundt.

Det gik helt fint

0

Del dette indlæg

Vi inviterede vores fire nevøer i alderens 3-7 år men lod det være op til forældrene om de synes børnene skulle deltage. Min søster og svoger havde drengene med i kirke og til kaffe hvorefter de blev hentet. Min svigerinde der er alene med hendes drenge valgte at de ikke skulle deltage, de bor længere væk og kunne ikke så let hentes.

Venners børn var ikke inviteret da vi ønskede en voksenfest.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke snakket helt færdig om det endnu, men jeg tror at det bliver sådan, at vi vil invitere børn (inkl vores egne) med i kirken. Uden for kirken snakker vi om lige at få lidt champange eller vin (og sodavand :bearhug: ) så kunne børnene jo være med der.

Til selve festen inviterer vi ikke børn med. Den ældste af fætterene er 15 år, så vi har heldigvis ikke nogen i "grå-zonen" - for hvor man lige sætter grænsen, det kan jeg godt forstå er svært...

0

Del dette indlæg

Grænserne for alder og antal sætter man jo selv men generelt kræver børns tilstedeværelse ved hele festen at der er nogle aktiviteter for dem. Eks. et tilstødende rum, en playstation o.l., Er der ingen aktiviteter for børnene undervejs vil de på et tidspunkt blive en belastning. Her taler vi umiddelbart børn under 15 år. Går man længere ned bør der arrangeres sovemuligheder.

Selvom børn kan være med til at give en sjov og uformel stemning og sætte sit særlige præg på en bryllupsfest, så er der intet værre end overtrætte børn til en bryllupsfest. 1-2 børn der er med hele vejen gør ikke så meget men er der 10 af slagsen :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg tror at det er svært et bestemme hvornår børn skal hentes. Enten er de inviteret med til middagen eller også er de ikke inviteret med. Hvis de så kommer med, må det være op til forældrene at vurdere om de skal være der hele aftenen eller ej.

Vi inviterer børn med vielse og reception og ikke om aftenen. Men der er tale om små børn (under 3 år), og da vi starter med vielse allerede kl. 11.00, så synes vi også det ville være meget længe de skulle passes. Tilgengæld har småbørns forældre sagt at de i alle tilfælde ikke ville have dem med om aftenen, de ville gerne kunne feste uden at skulle tage sig af børn samtidig.

Men generelt kommer det an på flere ting:

- hvor længe regner I med at festen varer? Hvis I slutter kl 1.00, kan de fleste børn sagtens være med hele vejen

- hvor godt kender børnene hinanden? Hvis de kender hinanden godt er det nemmere for dem at passe sig selv

- hvor velopdragne er de?

Jeg var til bryllup med over 100 mennesker, hvor der var et børnebord med 25 børn i aldren 2-14 år - og de opførste sig eksemplarisk ! (og lavede underholdning for brudeparret, og var med til slut ved 1-tiden). Men de kender alle sammen hinanden, og er betydelig mere velopdragne og selvhjupne en gennemsnittet af danske børn.

Held & Lykke med det :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej.

Tusinde tak for tilbagemeldingerne, det har fået mig til at beslutte, at børnene der ikke er konfirmeret ikke skal være der hele aftenen.

Alle de børn der er med, betyder meget for mig, og det ville være helt forkert hvis de ikke var med til festen.

Nu skal jeg så bare lige ha´ fortalt forældrene det, det er nok ikke alle der bliver lige begejstrede for den ide. Men dem om det...

Nu mangler jeg bare lige at finde ud af hvornår de skal være afhentet....

Tak for hjælpen tøser.

Karina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har også sagt at børn er velkomne til reception men middag og fest er for voksne..

I vores tilfælde er det folk under 16.

Min mands bror og kone har to vidunderlige drenge på 3 og 4 år...

Der er meget stille og rolige og ret generte... men der er set før at de får et hysterisk flip midt under en 50 års fødselsdag....

Og jeg gruer bare for at de lige skal vise mor eller far noget når jeg skal holde tale for Kristian.... Eller han for mig..

Min svigerfamilie synes der er noget mærkeligt noget.. De plejer at have ca 10 børn til familiefester...

Men jeg tillader mig at bryde "traditionen"

Det her er vores dag... Ikke ungernes...

0

Del dette indlæg

Hej!

Vi har valgt at vi ikke vil have børn med, jo vores egne, men de er 16, 19, 24 og 25 på det tidspunkt, så de ved godt hvordan de skal opfører sig. Vi har tilsammen 7 søskende og ud af dem er der 2 der ikke har bonusbørn, det vil sige der er 9 bonusbørn og 9 "egne" børn. Alderen spænder fra 1 ½ år til voksne med egne børn og påhæng. Ikke fordi vi har noget mod bonusbørn (har jo selv et par stykke hver), men vi vil gerne have en voksenfest, hvor der ikke skal løbes efter børn hele aftenen, det er ikke så sjovt at være forældre så og da vi faktisk ikke rigtig kender de voksne børn har vi valgt helt at der ikke skal andre børn med. Jeg har en niece og nevø på 4, dem kunne jeg godt se som brudebørn, men har valgt, at man ikke kan bede om det, når de ikke skal med til festen. Uhhh det ville være sødt. :loveshower:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer