Guest bridezilla24

Forlovelsesringe bagefter....

27 indlæg i dette emne

Vi har en lille snak om, hvad I har gjort med forlovelsesringe når de skal udskiftes til Vielses ringe....

Nu har han ikke engang friet endnu, men det er godt at være forberedt :biggrin:

Vi vil begge gerne have ring på frem til brylluppet, men han vil ikke have forlovelsesringen på, når den først er udskiftet med vielsesringen... (hvilket jeg godt kan forstå)

Spørgsmålet er så, hvad har I gjort med den ring, som ikke længere skulle bruges ??

:bearhug:

Hilsen

NAtasha

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har heller ikke helt besluttet os for, hvad vi gør endnu...

Han har friet, men havde ingen ring dengang, og da vi skal giftes til sommer, synes vi, det er lidt spild af penge at købe to sæt. Vi har derfor overvejet den 'gammeldags' løsning. Altså få vielsesringene nu, og så skifte hånd til brylluppet.

Vi har desuden snakket om, at min ring kunne være uden sten fra starten, og så kunne der komme en diamant i til brylluppet...

Det er i hvert fald vores tanker :biggrin:

0

Del dette indlæg

Vores forlovelsesringe er af guld og der er 3 brillianter i min ring..

Vi skal have smeltet vores ringe om til et hjertevedhæng hvor de 3 sten så skal sættes i og så får vores datter den i konfirmationsgave..

Der er godt nok mange år (ca 11-12 år) til hun skal konfirmeres, men vi synes det er en sød tanke og idé og så ligger ringene ikke bare og bliver glemt.

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Vi har heller ikke helt besluttet os for, hvad vi gør endnu...

Han har friet, men havde ingen ring dengang, og da vi skal giftes til sommer, synes vi, det er lidt spild af penge at købe to sæt. Vi har derfor overvejet den 'gammeldags' løsning. Altså få vielsesringene nu, og så skifte hånd til brylluppet.

Vi har desuden snakket om, at min ring kunne være uden sten fra starten, og så kunne der komme en diamant i til brylluppet...

Det er i hvert fald vores tanker :biggrin:

Hej

Det ender vi nok også med at gøre...

Dorthe

0

Del dette indlæg

En herindefra har gjort det på en total genial måde.. Synes jeg :boohoo:

De har lagt dem i nogen lysestager, i ved dem hvor man kan lægge noget i bunden af dem som man kan se gennem glasset...

Håber du ser dette Sanne, så kan det være du kan lokkes til at lægge billedet ind igen...

Kan nemlig ikke finde det :bearhug:

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke finde den gamle tråd med denne diskussion, så nu svarer jeg igen.

Afhængigt af, hvordan ringene ser ud kan man jo vælge at sætte forlovelsesringen på den anden hånd, eller som jeg har gjort (og er traditionen i Sotland, hvor vi blev gift) så har jeg begge på samme finger - valgte derfor vielsesring der var i samme materiale (hvidguld og diamant).

Prøver lige med et billede, beklager kvaliteten, men det er det bedste jeg lige har ved hånden:

post-18441-1158134133.jpg

0

Del dette indlæg

Min forlovelsesring har 1 diamant i fra starten, og så "forsvinder" den lidt tid inden brylluppet og dukker op igen i kirken med 3 diamanter i, og så er den pludselig "vokset" fra forlovelsesring til vielsesring...

Min kærestes ring sker der ikke noget, faktisk har jeg lige startet en anden tråd fordi jeg ikke synes han skal have den på som forlovelsesring men først som vielsesring, og ville høre andres mening om det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En herindefra har gjort det på en total genial måde.. Synes jeg :oops:

De har lagt dem i nogen lysestager, i ved dem hvor man kan lægge noget i bunden af dem som man kan se gennem glasset...

Håber du ser dette Sanne, så kan det være du kan lokkes til at lægge billedet ind igen...

Kan nemlig ikke finde det :blush:

:angry:

Billedet er lige HER

0

Del dette indlæg

Jeg vil gerne beholde min forlovelsesring på efter brylluppet. Føler ikke jeg helt kan undvære den, den var jo det første rigtige tegn på at det var os to der hørte sammen. :loveshower: Keld vil nok ikke bruge sin, så den kan jeg jo få smeltet om. :angry: Tak for den idé, det havde jeg slet ikke tænkt på.

0

Del dette indlæg

Vi regner med at bruge de samme ringe, da vi synes, det er lidt spild af penge at købe to sæt, når vi skal giftes indenfor et år efter frieriet. Havde egentlig overvejet at flytte den fra den ene hånd til den anden, når vi blev gift, men da vores ringe bliver specielt lavet til vores højre hånd, er det ligesom ikke en mulighed...

Tror bare vi får en ny dato i til brylluppet - og måske lidt mere 'bling' til mig :angry:

0

Del dette indlæg

Vi har tænkt os at have forlovelseringene på stadigvæk når vi er blevet gift.

Det har jeg også stadigvæk, manden har ikke sin forlovelsesring på mere, da han er elektriker og helst ikke skal have for mange strømledere på.

Den ring betyder også stadigvæk noget for mig, det var forøvrigt igår for 1 år siden vi blev forlovede :angry:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke talt om hvad vi gør. Synes det er en rigtig sød idé at smelte ringene om til f.eks et vedhæng, men kan egentlig også godt lide tanken om at kunne finde sin gamle forlovelsesring frem om mange år - og måske give den videre.

Min mormor går ikke længere med sin vielsesring, fordi min morfar døde for mange år siden. I stedet har min søster og jeg fået en ring hver, som er blevet "kamufleret", så det ikke ligner en vielsesring. Den oprindelige ring med indgravering osv. er dog bevaret. (Får lige taget et billede ved lejlighed...)

De ringe er vi begge meget glade for.

0

Del dette indlæg

Vi regner med at bruge de samme ringe, da vi synes, det er lidt spild af penge at købe to sæt, når vi skal giftes indenfor et år efter frieriet. Havde egentlig overvejet at flytte den fra den ene hånd til den anden, når vi blev gift, men da vores ringe bliver specielt lavet til vores højre hånd, er det ligesom ikke en mulighed...

Tror bare vi får en ny dato i til brylluppet - og måske lidt mere 'bling' til mig :thumbsupsmileyanim:

Hejsa..

Vi syntes nemlig også at det er spild af penge at få både forlovelsesring + vielsesring - så vores bytter hånd. Jeg kan også godt lide at der er begge datoer i ringen..

Keddi

0

Del dette indlæg

Hej..

Vi har også valgt at bruge forlovelsesringene, de bliver så bare tilpasset den anden hånd. Synes det var ærgerligt hvis man skulle købe 2 sæt. Kæresten havde heldigvis god smag, han valgte selv ringene (hvidguld med 5 diamanter i min). Så synes måske også at det var et af de steder vi kunne spare lidt i bryllupsbudgetttet... :)

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Øhhh...

Jeg går stærkt ud fra at jeg bliver ved med at bruge min forlovelsesring efetr brylluppet.. Om David vil bruge sin ved jeg ikke.. Men vi er begge så vant til at have dem på at det nok vil være mærkeligt ikke at have dem på..

Knuz Mia :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gør som så mange andre herinde. Flytter forlovelsesringene over på højre hånd - og vupti, det er en vielsesríng :bearhug:

Vi har så også købt ringene efter at de skulle kunne benyttes til begge dele. 1 måned inden vielsen afleverer vi dem hos guldsmeden, hvor de bliver pudset op og min får isat en brilliant. (Der er ingen i i dag).

Synes også lige I skal have et billede af ringen. :)

:biggrin: Michela

post-22377-1159889002.jpg

0

Del dette indlæg

Vi har ikke talt om hvad vi gør. Synes det er en rigtig sød idé at smelte ringene om til f.eks et vedhæng, men kan egentlig også godt lide tanken om at kunne finde sin gamle forlovelsesring frem om mange år - og måske give den videre.

Min mormor går ikke længere med sin vielsesring, fordi min morfar døde for mange år siden. I stedet har min søster og jeg fået en ring hver, som er blevet "kamufleret", så det ikke ligner en vielsesring. Den oprindelige ring med indgravering osv. er dog bevaret. (Får lige taget et billede ved lejlighed...)

Nu fik jeg endelig taget billeder af min morfars gamle vielsesring - som nu er min.

Guldringen kan tages ud af sølv-"rammen", så den stadig er helt som da min morfar gik med den - bare i min størrelse. :bearhug:

post-22115-1160069072.jpg

post-22115-1160069096.jpg

Redigeret af Ghettognu
0

Del dette indlæg

Nu fik jeg endelig taget billeder af min morfars gamle vielsesring - som nu er min.

Guldringen kan tages ud af sølv-"rammen", så den stadig er helt som da min morfar gik med den - bare i min størrelse. :bearhug:

post-22115-1160069072.jpg

post-22115-1160069096.jpg

Hvor er det en smuk løsning.

Og meget personlig, så du altid har en del af din morfar med dig.... :balloon::bearhug::bearhug:

Idéen er hermed gemt, det kunne være at man pludselig stod og kunne bruge den i en anden sammenhæng.

Med hensyn til det oprindelige spørgsmål om forlovelsesringe, så bliver det ikke noget vi skal tænke på. Vi har valgt ikke at købe forlovelsesringe når der kun går lidt over et års tid mellem frieri og bryllup. Vi venter og køber i stedet et par rigtigt lækre vielsesringe...

()() fra Marianne

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer