musse64

Hvornår skal man åbne gaver ?????????

49 indlæg i dette emne

:td: Hejsa til alle !!!!!!

Jeg vil gerne lige høre jer, hvad jeres mening er med at åbne bryllupsgaver. :baa:

Hvornår går man det ?

Hvad tid er bedst ?

Vi har snakke meget frem og tilbage på hvornår man gør det. :biggrin:

Så har jeg læst at der var nogle der åbne bryllupsgaver næste dag, om morgen, men man spiste f. eks brunch.

Tænkte på at det var en god ide, så man i ro og fred kunne pakke gaverne op.

Men så er der nogle der siger, at gæster vil blive skuffet, vis man venter.

Men er også bange for at jeg ikke rigtig har tid til at se, hvordan det har kæset om at pakke gaven fint ind, da der forgår så meget om aften og ikke får set de små ting som mine gæster måske har gjort sig umage med.

:bearhug:

Har i nogle gode forslag... :blush:

Så vil jeg tage i mod dem med kys hånd.. :boohoo:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan ser jeres dag ud? Det kommer vel egentlig mest an på det. Vi har talt om at invitere gæster til kl. 16 og spise kl. 18. Her imellem har vi så tænkt os at åbne gaver alt imens der bliver serveret drikkelse og lidt godt til gæsterne. På et tidspunkt talte vi også om at åbne gaver under kaffen - det havde vi hørt om andre der gjorde. Men vi har altså valgt den anden måde. Personligt synes jeg det virker lidt uhøfligt over sine gæster at åbne gaver dagen efter... Men det er selvfølgelig bare min mening :biggrin: Der kan jo være praktiske grunde til at vælge det sådan.

0

Del dette indlæg

:bearhug: Vores tidsplan

Lørdag:

!4.00 Vielse i Reerslev kirke

15.00 Indvvatering

18.00 velkomst

18.30 middag med efterfølgende kaffe

Brudevals

dans

Det er et 7 timer festarrangment vi har bestilt...

Men vil giver dig lidt ret i at det måske er lidt uhøfligt..

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi besluttede at selve dagen var der for os og vores gæster. Så selv om vi havde tid da vi ankom til feststedet, tog vi heller nogle gruppe og parbilleder, nød velkomstdrinken og lidt velkomstsnack og hyggede og snakkede med gæsterne mens vi stod i solen på terassen. Da der var planlagt overnatning til alle gæster og fælles morgenmad før gæsterne blev hentet igen kl. 12 – havde vi beslutte os at åbne gaverne dagen efter. Vi ville heller ikke få dem åbnet af brudepigerne. Det er mine gaver og dem vil jeg selv åbne. Gæsterne skulle også se glæden over gaverne mens vi pakkede dem op. Det blev der sagt i velkomsttalen:

”Da vi ønsker at tilbringe så meget tid som muligt med jer i dag og alligevel vil åbne vores gaver selv, gør vei det som det første i morgen.”

Alle forståede det og der var ingen sur miner. Om morgen mens alle spidste pakkede vi gaverne op efter vi selv havde fået en små bid. Det var dejlig gæsterne kunne se gaverne, reaktionerne og lige komme hen til os og snakke lidt, også om aften og dagen før. Super afslutning til en fantastisk fest. Og med 50 gæster (og ikke alle gaver med på feststed – nogle har vi fået dagen inden derhjem af transportsmæssige årsager) tog det sin tid. Vi brugte næsten 1½ time på det. Ville ikke gøre det anderleds og har kun hørt positiv respons fra gæsterne.

:biggrin: Sandra

0

Del dette indlæg

:biggrin: Vi bliver nok 57 mennesker

Men min tanke er lige som din Sandra.

Det ville ikke være så stresset, hvis man gjorde næste dag.

Jeg ved ikke hvor meget tid vi hat inden festen, der skal jo tage billeder, men jeg havede selv tænk på det, at man kunne gøre det imellem kirke og festen...

0

Del dette indlæg

Hej :biggrin:

Det er rigtig svært med de gaver. Vi har valgt, at hvis vi får tid til det, så tager vi det om eftermiddagen under kaffen. Men da vi også skal til fotograf, så bliver der ikke meget tid til det :bearhug: Vi har også besluttet, at vi simpelthen ikke vil bruge dyrebar tid på at pakke gaverne op under dansen. Vi vil bruge så meget tid som mulig med vores gæster - og det tror jeg ikke, der er nogen, der bliver skuffet over. Alle gæster ved, hvor meget der er at se til til sådan et bryllup. Mange gæster vælger sikkert at få deres gaver pakket ind i celofan. Og det er helt sikkert, at jeg hellere vil nyde gave oppakningen i fulde drag og gøre det selv, end at stresse med det,miste dyrebar tid med gæsterne eller endog få andre til det - om det så betyder, at vi skal gøre det dagen efter :boohoo: Det er jeg helt sikker på, at vores gæster forstår. Jeg synes, at det er værre at få andre til at pakke gaverne op. De er valgt personligt til os, der er kræst om dem og som gæst ville jeg blive meget mere ked af det, end hvis jeg vidste brudeparret gjorde det i ro og mag dagen efter :blush:

Men det er svært - det kan jeg kun give dig ret i. Håber I finder frem til, hvad der er rigtigst for jer :yllove:

0

Del dette indlæg

hejsa

Jeg ville som gæst helst have at min gave blev åbnet samme dag, da man normalt har gjort sig mange tanker om hvad man skal gi', og derfor glæder sig til at se parrets reaktion. Derfor åbner vi også gaver, mens gæsterne drikker kaffe efter maden.

:biggrin: Lotte

Redigeret af LotteD
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej. :biggrin:

Vi har valgt at få et par veninder til at åbne gaverne så længe vi er ude og få taget billeder. Vi skal giftes kl. 15.00 og når der så skal tages billeder bagefter, er det ikke lang tid vi har sammen med gæsterne inden middagen. Så når vil kommer fra fotograf, er gaverne åbnede, der er skrevet en liste over hvad fra hvem, og vi kan stille og rolig gå og kikke på gaverne og samtidig snakke med gæsterne.

Vi går godt nok glip af selve indpakningen, og hvis der er nogen der har lavet lidt sjov med os.........

Øhhhhh nu er jeg faktisk ikke lige så sikker på at det er måden at gøre det på...

Det har jeg slet ikke tænkt over før jeg nu sidder og skriver det...... :blush:

Det skal vist lige overvejes en gang mere......

Sorry piger, det var vist ikke til så stor hjælp.... Kun for mig.....! :boohoo:

:bearhug: Karina

0

Del dette indlæg

Husker også lige at jeg jo var til bryllup den 2.9. og der kom jeg først i tanke om bagefter hvornår parret egentlig havde åbnet gaver og at de havde de nok ikke den dag. Så det var ikke så vigtig for mig at se gaven åbnet, men en personlig takkekort hvor de takkede for lige præcis vores gave var fint. men derimod lagte jeg meget mærke på hvor meget parret snakkede med alle borde og hvor meget de dansede og festede med os. Så der var jeg ikke skuffet at gaverne ikke var pakket op da vi skulle hjem.

Var mere skuffet dengang da brudepigern eåbnede dem og parret bare lige hurtig gik forbi - ved den anden version kan jeg altid have vision om at de åbnede dem med meget glade næste dag hvor de tog sig god tid til det.

Og så var jeg også til en bryllup hvor de åbnede dem da gæsterne fik kaffe - det virkede men igen havde parret ikke så meget tid til gæsterne - og det ligger også gæsterne mærke til.

Nå men lige fordi jeg kom i tanke om det - håber ikke det har givet mere forvirring end hjælp.

:biggrin: Sandra

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Vi skal giftes kl 15, og skal til bords kl 18.30. Vi har fravalgt fotograf, og har derfor tænkt os at pakke gaver op, mens gæserne får en velkomstdrink. På den måde kan gæsterne se deres gave blive pakket op, og vi vil have mulighed for at snakke med dem undervejs.

:biggrin:

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes kl 14.30, og har tænkt os at pakke gaverne op lige efter vielsen i forsamlingshuset, mens gæsterne får en lille snack og lidt at drikke. Vi skal først fotograferes kl 17, og det skal ske lige udenfor forsamlingshuset.

Jeg har været til bryllupper, hvor de lige pludselig kom i tanke om gaverne midt under festen, og det virkede lidt underligt når brudeparret pakkede gaver op og resten af os dansede.

Det jeg har oplevet er at det virker bedst når det gøres før middagen, så der er en mulighed for at man kan takke folk og tale lidt om gaverne.

Omzig

0

Del dette indlæg

Jeg tror vores plan er som følger

14.30 vielse ( den er på stranden og borgerlig, så det tar 15 - 20 minutter) Derefter hilse på gæster.

15.15 - 16.15 : Fotografering - også på stranden så ingen transport

16.15 - 17.30 : reception, bryllupskage, champagne og gaveoppakning

17.30 eller evt 18 - velkomst og spisning begynder

Ud fra den plan vil jeg mene vi har tid nok til både at tale med gæster og åbne gaver.

Vil åbne mine gaver selv og det synes jeg også gæsterne fortjener. Og for det andet vil jeg gerne have dagen efter alene med min mand ( :biggrin: ) så derfor har vi droppet at åbne gaver ved morgenmaden. Synes det er fedest at have tid sammen og være alene og ikke skulle haste op og videre på et bestemt tidspunkt.

Det var min mening....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er et godt spørgsmål. Jeg er heller ikke 100% sikker på hvad vi gør endnu, men ved med sikkerhed at vi åbner gaverne selv :boohoo:

Jeg har lige snakket med min veninde og de prøvede på at nå at åbne deres gave til receptionen mens gæsterne nød champagne og kage. For at lave en lang historie kort så nåede de kun 1/10 af gaverne og de fik slet ikke snakket med gæsterne eller sagt farvel til dem der kun var til receptionen :blush: Jeg tænkte slet ikke på den gave vi havde givet, men på hvorfor de ikke ville være mere selskabelige og så synes jeg at de virkede stressede, specielt da de lige skulle stoppe gaveudpakkeriet 5 min for at skære kagen ud :bearhug: ikke et hit. Nogle gæster kunne jo også blive skuffede fordi de gerne vil se vores glæde når vi pakker gaven ud...men jeg synes at det er en rigtig god ide med at skrive personlige takkekort så de kan føle at man er blevet rigtig glad :biggrin:

Redigeret af Sofie2
0

Del dette indlæg

Hejsa... :bearhug:

Vi har valgt at blive velsignet klokken 11. :huh: Det er der flere grunde til, men en af de vigtigste er, at vi vil selv pakke vores gaver ud mens gæsterne er der, og uden at det bliver stressende og vi ikke får snakket med vores gæster. :biggrin: Vi snakkede om, at opfordre folk til at pakke deres gave ind i celofan, netop for at gøre selve "oppakningen" lidt hurtigere, så vi har mest mulig tid med gæsterne... :blush: Det er ikke helt fastlagt, om vi skriver det, men det var da en mulighed! :blush: Vi har aftalt, at uanset hvad, vil der være en personlig hilsen og tak for netop deres gave i takkekortene. :loveshower:

Bare lige vores tanker om "gaveproblemet"... :td:

:boohoo: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi havde ikke planlagt iforvejen hvornår vi skulle åbne gaver, men regnede med at der ville blive lidt tid efter fotograferingen inden maden og evt. efter middagen.

Det endte med at vi havde næsten 1½ time efter fotograferingen til vi skulle til bords, så der brugte vi noget af tiden til at pakke op - vi nåede ca. halvdelen. Efter middagen pakkede vi de sidste gaver op inden vi dansede brudevals.

Jeg er meget glad for at vi selv pakkede gaverne op og jeg havde læst alle kortene, så jeg vidste hvilke gaver de hørte til. Min lillesøster hjalp os med at få skrevet ned hvad vi fik af hvem og det var rigtig godt at have efterfølgende.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:baa: Puha det er meget svært..

Vi har snakke om at blive gift kl 14.00

festen starter kl. 18.00, snakke om at måske kunne tage hjem til os selv, og pakke gaver op inden vi tog på kroen.

Ved ikke om det bliver noget rod :blushsmiley:

Postet billede

0

Del dette indlæg

I aner dybest set ikke om middagen slutter kl. 22 eller kl. 23.45. Det afhænger helt af hvor mange og hvor lange indslag der er. Naturligvis har man en formodning eller en plan men det er ikke altid det holder stik.

Ofte er tiden mellem middagens afslutning og brudevalsen/dans meget kort og det gør det vanskeligt at pakke gaver op. Nogle starter så med at pakke op under desserten og andre gør det efter brudevalsen mens gæsterne danser. Ingen af delene er specielt hensigtsmæssigt.

De fleste pakker enten gaverne op op eftermiddagen hvor der ofte er en time eller to indtil middagen. De fleste gæster tager alligevel direkte fra kirken til feststedet eller en mellemstation. Andre gør det dagen efter sammen med gæsterne. Jeg kan ikke se at sidstnævnte skulle skuffe nogle. Det er trods alt jeres og ikke deres dag. Derimod hører man af og til om brudepar som lader andre pakke op, og der kan jeg forstå at man bliver skuffet. :)

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Det afhænger jo helt af, hvordan jeres tidsplan ser ud.....

Vi blev gift her den 19. august kl. 13.30 og vi valgte at pakke gaver op om eftermiddagen. Jeg kan godt se fidusen i ikke at pakke gaverne op på selve dagen, så man har mere tid til at snakke med gæsterne, men samtidig jeg synes man skylder sine gæster at pakke op.

Jeg synes samtidig, at det var rart, at de var pakket op, for så kunne både vi og gæsterne gå og kigge lidt på gaverne....det var dejligt synes jeg, for det var helt overvældende med dejlig gaver vi fik :)

Svale

0

Del dette indlæg

Vi var meget i tvivl om vi kunne nå at pakke alle gaverne op til vores bryllup, så vi valgte at priotere de gaver højest som var fra gæster, som ikke overnattede på hotellet sammen med os. Under alle omstændigheder ville vi ikke bede nogle andre om at pakke op. Det var jo vores gaver.

Men da vi kom tilbage efter fotografen gik vi direkte til gavebordet og nåede at pakke dem alle op. Vi stod ikke sammen og pakkede hver enkelt gave op, men gik i gang i hver sin ende, ellers tror jeg ikke vi havde nået det.

Derudover havde vi sagt til gæsterne, at det kunne være en mulighed at pakke gaverne ind i celofan, så behøvede vi jo ikke at pakke dem op, men kunne blot læse kortet og kigge på de fine gaver.

Det var ikke så mange der havde lyttet til vores råd, men enkelte havde, og det var rigtig dejlig nemt for os.

Det skal lige siges, at vi var 70 mennesker og der var mange gaver - og så nåede vi også at få taget billede med familie og venner bagefter. Det tog ca. 1 time at nå det hele.

0

Del dette indlæg

Jeg vil kun sige én ting. Pak selv gaverne op!!!! (så er tidspunktet mindre vigtigt). Har været til et bryllup, hvor nogle udvalgte åbndede gavene, mens brudeparret var ude og blive fotograferet. - Og det gav et uudsletteligt DÅRLIGT ind tryk af brylluppet. Vi havde gjort en del ud af indpakningen, og kunne se at det havde en del andre gæster også gjort. Jeg følte simpelthen, at jeg ligeså godt kunne have give et gavekort eller lagt penge i stedet. Det gav gæsterne følelsen af, at gaverne ikke blev modtaget personligt, men mere vare n del af noget obligatorisk. Dødsygt og upersonligt.

-det er bare min mening

h.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer