NoCandyfloss

Sankt Hans bryllup - 23. juni 2007

95 indlæg i dette emne

Må hellere komme med en lille præsentation.

Jeg er 39 år, journalist og bor sammen med verdens dejligste mand, Christian på 42, som er ingeniør. Vi mødte hinanden for 10 år siden, da jeg var ved at være færdig på DJH og flyttede sammen efter at have leget kærester et halvt års tid. Jeg havde på det tidspunkt en søn på 10 år fra et tidligere ægteskab, men Christian havde ingen børn. Det har jeg så siden gjort noget ved og leveret to skønne unger - Thomas, som snart bliver 8 og Johanne på 4.

Vi bor i Odense i et gammelt hus, som vi købte for godt 8 år siden, da jeg ventede Thomas. Har repareret, bygget og gjort ved, men færdige er vi altså ikke endnu. Heldigvis kan min elskede klare det meste selv (hvis han altså lige får lov til at læse 7 bøger om det først), så det sparer jo lidt på håndværkerudgifterne. Til gengæld kæmper vi lidt af en kamp med haven, for sådan en gammel have med masser af frugttræer osv. kræver lige lidt arbejde. Og den skulle jo gerne blive rigtig fin til brylluppet. Vi holder nemlig selve festen i et telt i vores egen have.

Vh. Laila

Jeg må iøvrigt også hellere følge eksemplet og lave en oversigtsliste over planlægningen her i toppen.

TING DER ER NOGENLUNDE STYR PÅ:

Kirke og præst er bestilt: 23/6-2007 kl. 15.00 i Odense Domkirke. Biskop Kresten Drejergaard har sagt ja til at vie os, da han kender mine forældre.

Gæsteliste er lavet og lyder lige nu på 64 personer (heraf 8 børn) inklusiv os selv og vores egne børn. Den skal dog lige gennemgåes med mine forældre og svigerforældre for en sikkerheds skyld. Ville være totalt kikset at glemme en eller anden tante.

Telt med gulv, stole, borde, duge, service er reserveret til ca. 60 personer hos Lyshøj. Jeg har besøgt firmaet og godkendt alt samt fået ordrebekræftelse.

Hermed er lidt af farvevalget til borddækningen også på plads: Teltet er hvidt både udvendigt og indvendigt, gulvet lakeret bøgeparket, stolene sorte, dugene hvide, dækketallerkner sølvfarvede og tallerknerne hvide.

Kjolen har min veninde sagt ja til at sy. Hun har gået på designer-skole er er knalddygtig, har desuden vildt god stil. Måske genbruger vi noget fra min mors gamle brudekjole anno 1967, noget blondestof fra min mormors sommerbluse anno 1950 eller kombinerer tingene, så jeg køber en brugt kjole, der kan laves om på.

Vi har bestilt Tusindfryd i Fangel som madleverandør, men menuen er ikke på plads. Kan dog se allerede nu, at det løber op i mindst 250 kroner pr. kuvert uden drikkevarer. Pyh! Der er dog den fordel, at kokken (uddannet fra Hesselet i Nyborg) følger med, når der bare er mere end 40 mennesker. Har modtaget en skriftlig bekræftelse.

Musik-mæssigt nøjes vi nok med en jukebox.

TING DER ER UNDER OVERVEJELSE:

Drikkevarer: Måske tager vi en tur til Tyskland og fylder bagagerummet på vores stationcar evt. sammen med venner, der også har bagagerumsplads. Derudover skal vi have fadølsanlæg. Pris skal indhentes.

Gemalen vil gerne have en veteranbil til at køre os fra kirke. Pris skal indhentes.

Han vil også gerne have, at jeg får en rubin i min ring, så vi skal ud og studere priser og designs.

TING DER OVERHOVEDET IKKE ER STYR PÅ:

Brudebuket og diverse tilbehør.

Tøj til brudepiger og brudesvend.

Pyntning af kirke.

Servietter, bordkort og borddekorationer.

Indbydelser.

Og så gad jeg ikke mere lige nu - skal jo også passe mit arbejde. :angry:

Redigeret af NoCandyfloss
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

En helt anden ting i forhold til dette forum er, at indtil videre er det kun mine to bedste veninder og min lillebror, som er indviet i bryllups-planerne. Resten af familien aner ikke en pind.

Vi har nemlig lige en begravelse i familien i morgen, som skal overståes, før vi løfter sløret for overraskelsen. Jeg håber ikke, at de finder dette site først - øv, det ville jo spolere surprisen.

- Laila (nu med foto)

0

Del dette indlæg

I dag skulle vi så i kirke for at bisætte min kommende mands onkel. Han var kun 56 år gammel og en ildsjæl af kaliber og vel bedst beskrevet som et godt menneske. Det var bare alt for tidligt at sige farvel til ham, og selv om det ikke var min onkel, kunne jeg ikke lade være med at fælde en tåre eller to, særligt fordi han jo selv havde valgt de musikstykker som blev spillet i kirken.

På en eller anden måde sætter det tingene en anelse i perspektiv, for vorherre b... hvis ens største bekymringer er, hvordan man tar sig ud op af kirkegulvet eller om det er passende med slør eller ej - så var det måske en ide at udvide perspektivet en anelse.

Til min kommende mands bedste onkel har jeg disse ord: DU GJORDE DET SOM MANGE ANDRE DRØMMER OM. PÅ KORTERE TID JA, MEN HJERTET VAR MED HELE VEJEN. VERDEN HAVDE HAFT BEDRE AF DIG NOGLE FLERE ÅR ENDNU.

0

Del dette indlæg

Vi brugte søndagen på at komme til hægterne efter begravelsen, og fik også tid til at måle haven op, for sådan et telt til 60-70 mennesker fylder jo en del. Det bliver nok nødvendigt at beskære nogle af de gamle frugttræer, men det har de også trængt til længe.

Og så har vi fortalt mine forældre om planerne. De blev rigtig glade og min kære far har sagt ja til at følge mig op ad kirkegulvet.

Mine svigerforældre får først nyheden om nogle dage - og jeg glæder mig til at høre, hvad de siger - kan næsten ikke vente.

Selv om jeg har kendt min udkårne i 10 år til december, er jeg så smaskforelsket i ham, at jeg har allermest lyst til at råbe det ud over hustagene, så ingen kan være i tvivl.

- Laila

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

VELKOMMEN

Det er altid trist når nogle dør "før tid". Jeg håber at jeres bryllup vil bringe noget glæde tilbage i jeres familier.

OG så glæder jeg mig til at følge din planlægning. Vi skal slev holde bryllupet i et telt i haven, så man kan jo altid blive inspireret.

0

Del dette indlæg

Hej og tak for velkomsten

Lad os endelig udveksle telt-ideer m.m. Vi har aldrig før prøvet at arrangere en så stor fest i vores egen have, så det kunne være rart med gode råd.

Hvornår skal du giftes?

- Laila

0

Del dette indlæg

Fik så lige en lille presser i går fra min udkårne, da jeg viste ham nogle af de kjoler, som jeg stilmæssigt godt kan lide.

- Jeg forventer altså, at du ligner en brud, sagde han.

Det er da godt, at jeg ikke har besluttet noget endnu. Mon ikke det betyder slør, så?

Han er iøvrigt også begyndt at blive lidt don-groom agtigt og har flittigt studeret diverse køretøjer til transporten fra kirken. Dejligt, at han allerede her ni måneder før gider gå op i det.

Og så er jeg begyndt at kigge på tøjet til børnene. Har lagt en lille efterlysning ind her på køb og salg.

- Laila

P.S: Da jeg jo har set, at I ÆLSKER billeder, vil jeg lige finde nogle af mine små basser.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Laila

Velkommen til og tak for din hilsen i min tråd :iloveyou:

Jeg har selv boet i Odense, da jeg læste, og to af mine bedste veninder bor i Ryslinge og Odense, og ja, hvis ikke det var fordi gemalen var 110% FC-Københavner, ville jeg også gerne bo derovre... Og så alligevel, jeg er sgu faldet meget godt til i København, hvor vi har boet i tre-fire år nu.

Det lyder superhyggeligt med et telt i haven. Og det er vel også lidt nemmere at komme om ved økonomisk, kunne jeg forestille mig, selvom telte heller ikke er gratis...

Glæder mig til at følge din planlægning og udveksle ideer henover den kolde vinter :hug:

Hilsen

Louise

0

Del dette indlæg

:(Velkommen til BK - man bliver fuldstændig afhængig af siden, og skal herind mindst to gange om dagen..... Om ikke andet, så for at snakke med alle de skønne tøser der huserer herinde - dem kan man altså ikke undvære...... Skulle jeg hilse at sige :lol:

:iloveyou::hug::bearhug::biggrin::(-HAHA-(y):):blink::)

0

Del dette indlæg

Tak for mere velkomst.

:iloveyou:

Er vist allerede ved at være lidt afhængig.

:hug:

I dag har jeg reserveret telt med gulv og næsten al indretning. Skal dog lige tale med firmaet igen ang. hvilke borde, stole, duge, service osv. De var faktisk rigtig flinke og kunne også lave totalarrangementer, så det må vi lige tage stilling til.

Prisen for telt, gulv, borde, stole, duge, service osv. havner på omkring 10.000 kr. og det var også nogenlunde, hvad vi havde regnet med.

Derudover kommer selvfølgelig en hel masse andet, som mangler:

Mad og drikke

Musik

Pynt i teltet

Tøj til brud, gom, brudepige og brudesvend

Kørsel fra kirken

Fotograf

Ringe

Brudebuket m.m.

Bryllupskage (har overvejet en jordbærtærte-ting, jeg har set her på BK).

ER DER NOGET, JEG HAR GLEMT???

- Laila

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for mere velkomst.

:iloveyou:

Er vist allerede ved at være lidt afhængig.

:hug:

I dag har jeg reserveret telt med gulv og næsten al indretning. Skal dog lige tale med firmaet igen ang. hvilke borde, stole, duge, service osv. De var faktisk rigtig flinke og kunne også lave totalarrangementer, så det må vi lige tage stilling til.

Prisen for telt, gulv, borde, stole, duge, service osv. havner på omkring 10.000 kr. og det var også nogenlunde, hvad vi havde regnet med.

Derudover kommer selvfølgelig en hel masse andet, som mangler:

Mad og drikke

Musik

Pynt i teltet

Tøj til brud, gom, brudepige og brudesvend

Kørsel fra kirken

Fotograf

Ringe

Brudebuket m.m.

Bryllupskage (har overvejet en jordbærtærte-ting, jeg har set her på BK).

ER DER NOGET, JEG HAR GLEMT???

- Laila

Hvad er det for en bryllupskage i jordbærtærter form???

Jeg er meget interesseret

0

Del dette indlæg

Hej Sara

Jamen, det var en bryllupskage i etager - blot med lækre jordbærtærter istedet for den sædvanlige marcipanbelagte lagkage.

Jeg tror såmænd, at man kan få de fleste bagermestre til at lave sådan en.

Selve kagen er så en mørdejstærte med chokolade rundt i kanten og fyldt med jordbær.

- Laila (som afskyr marcipan)

0

Del dette indlæg

Hej Laila

Vil bare lige sige at det dog var et fantastisk billede af din :iloveyou: pige

Anja

Takker. Det er mor her, der selv agerede fotograf - og endda med en helt ny mobiltelefon. Men hun er jo taknemmelig fotogen og elsker at stille op. :loveshower:

- Laila

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Og velkommen her ind.. Glæder mig til at følge din tråd.. Smiler for mig selv hver gang jeg ser en 2007 brud.. jo flere jo bedre og sesto gladere bliver jeg :bearhug:

Jeg kan ligesom fornemme du allerede er ved at være afhænig.. så ja, det er for sent at advare mod.. men i stedet - så ja, velkommen og jeg glæder mig til at se endnu flere billeder når det er muligt. :iloveyou::hug:

0

Del dette indlæg

Et billede indefra af min rute - pyh, hvorfor er der dog trapper op til alteret. Håber ikke min kære far har ondt i ryggen lige den dag.

Og den der døbefond i midten foran trappen, mon de flytter den ved bryllupper?

- Laila

post-22551-1159304115.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige set "Runawaybride", som min tilkommende faldt over på tilbud i SuperBrugsen. Herlig slapper-film, som ikke kræver det store intellektuelle overskud. Jeg har godt nok set filmen før, men så den i et lidt andet lys denne gang. Måske en lidt større interesse for detailerne i de forskellige kjoler, hun havde på. Har nu ikke selv tænkt mig at flygte nogle steder. :bearhug:

Og så ringede min lillesøster. Hun er lige flyttet til Århus for at læse, og min mor kunne ikke lade være med at maile nyheden. Så nu skal jeg lige have hørt, hvor mange i familien hun ellers har fortalt det til. Mine svigerforældre ved nemlig ikke noget endnu.

Planlægningsmæssigt er vi i gang med at overveje, hvor maden skal komme fra. Jeg har fået anbefalet Tusindfryd i Fangel. Deres kok er vist uddannet på Hesselet i Nyborg, så det kan vel ikke være helt hen i skoven.

- Laila :super::bearhug::biggrin:

0

Del dette indlæg

Hej Laila

Os "domkirkebrude" må jo hellere i gang med løbeskoene. Jeg skal selv giftes i Århus Domkirke og turen ned af kirkegulvet kan jo godt gå hen og blive lang. ;)

Præsten har dog sagt, at jeg har mulighed for at komme ind af en sideindgang hvis jeg ønsker det.

Og jeg giver dig ret i at alle bryllupsfilm pludselig bliver interessante på en anden måde. Man begynder at lægge særligt mærke til borddækninger og blomstervalg. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej Cindy

Jeg har været i Århus Domkirke - den er ski stor. Men jeg ville nok alligevel vælge at gå den lige, lange vej.

Øv, at du skal giftes efter mig - ellers kunne jeg og gemalen jo tage op og lurepasse lidt.

Vi er tit i Århus, da gemalen og hans familie er derfra. Og jeg har selv læst på DJH, så det er næsen hjemmebane.

- Laila

0

Del dette indlæg

Jeg er jo totalt bagefter planlægningsmæssigt, kan jeg se, når jeg læser nogle af de mange tråde her på forum. :super:

Men okay - jeg er nok også sådan en, som kun kan overskue en uges tid ad gangen. Og det plejer stortset at fungere. :bearhug:

Bortset altså lige fra nogle få gange. Har fx. prøvet at invitere gæster og glemme det igen. De fandt mig siddende på overarbejde og hentede selv pizza og dækkede bord, mens mor her skrev artiklen færdig. :bearhug:

Det er godt nok nogle år siden, og jeg er blevet lidt bedre til at bruge en kalender - måske fordi vi nu er 5 i husstanden. Og det er sandelig min opgave at holde styr på alt og alle. :blink:

Hvorfor egentlig det ??? - Jeg er ski da ikke uddannet sekretær!!!

- Laila :biggrin:

0

Del dette indlæg

Vi skal også giftes Sankt Hans... :lol::hug:

Vi bor dog på Sjælland.

Vi skal også holde festen i mine forældres have, i telt m. gulv... :bearhug:

Der er heller ingen i vore familie der ved det, udover Min mor og stedfar, Peters forældre og min bedste veninde... HE HE

:blink::lol::):hug::hug:

Vi har ingenting reserveret endnu, vi surfer kun og får gode ideer.

Også kun 6 dage siden Peter friede... :super::bearhug::biggrin::blink::blink:

Har dog prøvet at få fat på præsten i 3 dage, uden held!! :hug:

Jeg er desværre på krykker, så kan ikke lige overskue turen til kirken!!

Men hvis jeg ikke får fat på hende imorgen, må vi jo humpe afsted alligevel.

Håber i får en super skøn dag

Knus Tina

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer