JBJ

Jannie & Mikkel - d. 8/9-2007

345 indlæg i dette emne

MØDE MED PRÆSTEN

Igår aftes mødtes vi med præsten. En rigtig behagelig mand:-)

Han viste os hvordan det vil foregå i kirken, og bagefter fik vi os en lille snak.

Vi har valgt den traditionelle indgangs- og udgangsmusik. Og salmerne bliver:

- Op al den ting som Gud har gjort

- Jeg ved en blomst så favr og fin

- Det er så yndigt at følges ad

- Den signede dag med fryd vi ser

Men er dog kommet så meget i vildrede om hvem der skal sidde med Mikkel og mig ved alteret. Jeg har altid forstået det sådan at: Jeg sidder ved siden af min far, og Mikkel sidder ved siden af sin forlover.

Men præsten synes vi skal sidde således:

- Mig, min far og min mor

- Mikkel, hans far og hans mor

- Og bagved Mikkel sidder så hans kammerat Lasse der er forlover.

Er det bare mig, eller er det ikke mange mennesker at have siddende hos sig? Når så Mikkel sætter sig hen ved siden af mig, så har vi også min mor siddende dér ved siden af os på sidelinien.

Desuden er min mor og far blevet skilt for 3 år siden, og er ikke på talefod. Så mon ikke også de synes det er mærkeligt at skulle sidde deroppe sammen?

Hvordan gør I andre? Jeg hælder mest til at det kun er mig, min far, Mikkel og hans forlover der sidder deroppe, og at det nærmeste familie derudover sidder på de forreste rækker

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey :thumbsupsmileyanim:

Det er mit første lille kig herinde på din tråd :loveboard:

Ville først lige sige, at det er nogle MEGET fine ringe I har og tasken er virkelig sød -er selv på jagt i øjeblikket og synes det er lidt svært at finde en der både har den rigtige farve, den rigtige størrelse og den rigtige pris;)

Det med placeringerne i kirken, så ville jeg helt klart holde fast ved dig og din far overfor din mand og hans forlover. Din mor og din kommende mands, sidder jo på forreste række og det er jo også tæt på, så......og placeringen af din mor og far, skal i hvert fald ikke blive en bekymring eller alene noget du sidder og tænker på på dagen, så hold fast i din egen tanke. Det kan præsten da umuligt have noget imod!!!

Knus

Marie Louise

Hejsa,

Og velkommen i min tråd:-)

Vedrørende taske kan jeg kun anbefale at snuse rundt på ebay - der er et hav af tasker.

Nej, blev også lidt paf, da præsten fremlagde hans idé til placeringen. Synes måske også det ville blive for overcrowded deroppe med alle de mennesker omkring os. Men vi har ikke været til så mange bryllupper, så ved ikke hvad kotymen er... åhhh altså - vil bare helst ikke træde nogen over tæerne

Kh

Jannie

0

Del dette indlæg

MØDE MED PRÆSTEN

Igår aftes mødtes vi med præsten. En rigtig behagelig mand:-)

Han viste os hvordan det vil foregå i kirken, og bagefter fik vi os en lille snak.

Vi har valgt den traditionelle indgangs- og udgangsmusik. Og salmerne bliver:

- Op al den ting som Gud har gjort

- Jeg ved en blomst så favr og fin

- Det er så yndigt at følges ad

- Den signede dag med fryd vi ser

Men er dog kommet så meget i vildrede om hvem der skal sidde med Mikkel og mig ved alteret. Jeg har altid forstået det sådan at: Jeg sidder ved siden af min far, og Mikkel sidder ved siden af sin forlover.

Men præsten synes vi skal sidde således:

- Mig, min far og min mor

- Mikkel, hans far og hans mor

- Og bagved Mikkel sidder så hans kammerat Lasse der er forlover.

Er det bare mig, eller er det ikke mange mennesker at have siddende hos sig? Når så Mikkel sætter sig hen ved siden af mig, så har vi også min mor siddende dér ved siden af os på sidelinien.

Desuden er min mor og far blevet skilt for 3 år siden, og er ikke på talefod. Så mon ikke også de synes det er mærkeligt at skulle sidde deroppe sammen?

Hvordan gør I andre? Jeg hælder mest til at det kun er mig, min far, Mikkel og hans forlover der sidder deroppe, og at det nærmeste familie derudover sidder på de forreste rækker

Jeg synes klart, I skla holde fast i jeres egen belsutning. Det andet bliver da noget mærkeligt noget for alle parter. Personligt synes jeg også, det vil blive for meget at sidde 6 mennesker deroppe....

Dejligt sange I har valgt til dagen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Du skal holde fast i jeres eget forslag. Især da dine forældre er skilt. Præsten kan jo ikke kræve noget! I skal jo bare aftale med kirketjeneren hvordan stolene skal stå.

Vi bruger den anden model af egen fri vilje.

Hanne

Hej Hanne,

Ja, du har ret. Men Mikkels mor ville elske at få lov at sidde deroppe - men det synes jeg ikke hun skal hvis ikke min mor skal sidde deroppe.

Hvilket dilemma. Men kan godt lide tanken om at Mikkel sætter sig hen ved siden af mig, og så er det os to der sidder sammen.

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Angående kirkedilemmaet, så trodser jeg altså præsten.

Jeg, min far, Mikkel og hans forlover Lasse sidder ved alteret. Min mor og Mikkels forældre sidder på første række i kirken.

Så håber jeg bare præsten godkender det:-)

Igår var jeg hos skrædderen - det var emningen jeg skulle have kjolen med hjem, men den var ikke helt iorden. Den var for lang:-( Så må jeg hente den næste uge.

Vi hentede også prøvekage hos KonditorXperten (sætter billeder ind på et tidspunkt). Men der er også et par småændringer til. Den var for koncentreret i det lag med mørk chokomousse - så den skal gøres lidt mildere. Men ellers var den bare MUMS:-)

Mvh

Jannie

0

Del dette indlæg

prøve konditor kage...kan man ikke bare være utilfreds hele tiden, og så få en masse kager med hjem??? :cheerleader3:

Vidste ikke at man fik prøvekage, er det normal procedure

Hejsa,

Ja, det kunne være lækkert med en masse prøve-kager :thumbsupsmileyanim:

Jeg ved ikke om det er normal procedure hos alle bagere/konditorer. Men det er det hos KonditorXperten:-)

Mvh

Jannie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

POLTER MED KOLLEGERNE

Spørg lige om jeg har de sødeste kolleger...

Igår kl. 15.45 kommer der pludselig en flok tøser fra administrationen skrålende og viftende med flag. De kommer så ind på mit kontor, og siger at jeg skal følge med :cheerleader3: De hentede mig sgu til polter...

Så vi var først ude at bowle, og dernæst inde på en cafe og spise... sikke nogle søde kolleger jeg har. Blev vildt overrasket og rød i hovedet :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej Jannie

Det gik op for mig, at jeg ikke har været inde på din tråd i evigheder! :cheerleader3:

Det er nogle rigtig søde kolleger du har! Skøn skøn overraskelse! :cheerleader3: Min kæreste fik også en kæmpe polter af sine kolleger, hvilket var en stor overraskelse og gjorde ham meget varm om hjertet! I øvrigt lyder det også til at I havde en rigtig hyggelig polter med vennerne... ;)

Jeres ringe er bare rigtig flotte. Super enkle og elegante. :thumbsupsmileyanim:

Det lyder til, at I har totalt fod på planlægningen? Der er jo heller ikke længe til den store dag! Jeg synes selv, der er en del løse ender, men for hver dag der går falder der jo mere på plads - og stressniveauet mindskes!

:cheerleader3:

Maiken

0

Del dette indlæg

POLTER MED KOLLEGERNE

Spørg lige om jeg har de sødeste kolleger...

Igår kl. 15.45 kommer der pludselig en flok tøser fra administrationen skrålende og viftende med flag. De kommer så ind på mit kontor, og siger at jeg skal følge med :cheerleader3: De hentede mig sgu til polter...

Så vi var først ude at bowle, og dernæst inde på en cafe og spise... sikke nogle søde kolleger jeg har. Blev vildt overrasket og rød i hovedet :cheerleader3:

Nåhhh, må jeg ikke låne dine kollegaer. Det er sådan noget der er med til at man er glad for at gå på arbejde :thumbsupsmileyanim: til dem

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

BILLEDER AF PRØVEKAGE

Hejsa,

Ja, så er der lidt billeder af den prøvekage vi fik i onsdags. Marcipanen er slet ikke glattet ud som den skal være. Vi skal så have det koksgrå satinbånd rundt om kanten på alle lagene:-) Matcher vores tema og vores topfigur der er en lille sølvbil.

Vi havde dog lidt ændringer til fyldet. Bredere lag med hindbærmousse, og det nederste lag chokomousse skal være mildere - det var meget koncentreret i smagen

post-16746-1188677138.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

MENUKORT

Vi har også fået produceret menukortene - dog driller limen lidt, så papiret kommer til at krølle :denmarkflag:

Mums for en kage! :boohoo:

Har du prøvet at bruge dobbeltklæbende tape i stedet for lim? Det er simpelthen genialt!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

MENUKORT

Vi har også fået produceret menukortene - dog driller limen lidt, så papiret kommer til at krølle :denmarkflag:

Mums for en kage! :boohoo:

Har du prøvet at bruge dobbeltklæbende tape i stedet for lim? Det er simpelthen genialt!

Hej,

Ja, det brugte vi på invitationerne, men det gav en gullig farve. Papiret har lidt samme farve og gennemsigtighed som madpapir, og det kunne ses igennem :-( Men nu er de lavet. Så må de blive som de er...

0

Del dette indlæg

Den kage liger en rigtig kalorie bombe :loveflag: den gad jeg godt smage. Tror lige at jeg sniger mig ind på Jørgensen på Lørdag. :denmarkflag:

Det er virkelig smukt slør, du har fået lavet :boohoo: for det

Du kan tro det er en kaloriebombe... tihi. Faktisk blv den lidt for meget med den mørke mousse i bunden. Jeg kan normalt kværne en hel ritter sport med nougat på nul komma fem. Men denne kage var lidt for vammel i det. Så mere hindbærmousse og lysere chokomousse. Så er den lige i øjet

0

Del dette indlæg

Den kage liger en rigtig kalorie bombe :loveflag: den gad jeg godt smage. Tror lige at jeg sniger mig ind på Jørgensen på Lørdag. :denmarkflag:

Det er virkelig smukt slør, du har fået lavet :boohoo: for det

Du kan tro det er en kaloriebombe... tihi. Faktisk blv den lidt for meget med den mørke mousse i bunden. Jeg kan normalt kværne en hel ritter sport med nougat på nul komma fem. Men denne kage var lidt for vammel i det. Så mere hindbærmousse og lysere chokomousse. Så er den lige i øjet

Det lyder bare rigtig lækkert. Mums :)

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Ja, der skal jo altid gå lidt galt når man nærmer sig DAGEN.

Min frisør skulle skifte salon, så jeg tænkte at min veninde der skal sætte mit hår til brylluppet kunne klippe og farve mig! Jeg tager ned i den salon hun arbejder i i lørdags, og jeg får farvet håret. Da jeg kommer hjem og ser det lidt nærmere an er det bare SORT! Plejer godt nok at have mit hår meget mørkebrunt, men ikke sort. Jeg lignede en heks.

Men heldigvis var hun så sød at høre hendes chef ad, om hun måtte åbne salonen for mig igår søndag, og så fik hun trukket lidt farve ud... pyha. Nu er det godt nok lidt brunt med rødlig skær, men det er trods alt bedre end at have sort hår... tihi

Skrædderen ringer så igår, at nu er kjolen klar, og at jeg skal komme og hente den, da han ikke er hjemme mandag/Tirsdag og onsdag skal hans kone indlægges. Men der er bare et stykke vej fra Horsens til Voel, og jeg skulle jo ned til frisøren. Så nu har min mor hentet den. Så håber jeg bare den er som den skal være...

Bordplanen er lavet, men skal have den lavet inde i et program, så det kommer til at se pænt ud. Og det program kan jeg pludselig ikke få til at virke.

Sådan et bryllup skal åbnbart ikke gå smertefrit - men hey, det kunne jo være meget værre det hele

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer