Guest anne_hoejmark

Bryllup d. 28.07.07

72 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi skal også giftes den 28 Juli 2007. Jeg er faktisk godt med i planlægningen - ikke fordi jeg er total bridezilla men fordi jeg/vi indtil juni næste år har meget på programmet. Jeg er i min sidste praktik (som sygeplejerske) og derefter skal jeg fra Jan-Juli skrive bachelor.

Nå vores planlægning ser sådan ud:

"Save the date" kort er afleveret/sendt til familie og venner (pga. industriferien)

Invitationer: Udseende er bestem, nu mangler vi bare at fabrikere.

Kirke: Gl. Haderslev kirke med vielse kl 13.00

Kørsel: Forældre ordner - har tre i tankerne

Reception: Aarøsund Badehotel, Verandaen og Terassen. 15.00-17.30

Bryllupskage: Føtex - ikke bestilt endnu 100 personer, 5 etager

Feststed: Aarøsund Badehotel, Store sal, ca. 60 prsoner

Musik: Dinnermusik, akustisk guitar. Festmusik, bandet Output

(Har endnu ikke ordnet med menu, blomster osv - det ordner vi når vi kommer tættere på)

Forograf: Booket Helle S. Andersen til 2 locations samt en god ven af mine forældre til at tage billeder før, under, efter vielse samt til receptionen hvor han tager billere af alle gæster ved stranden.

Kjole: Er købt ved Askepot og Valentino i Tønder-super flot kjole og dejlig oplevelse.

Overnatning til gæster. Har fundet gode billige steder som de selv kan booke.

Ringe: Har kigget men endnu ikke fundet de helt rigtige.

Sidst men ikke mindst har vi fået vores hjemmeside op at køre. Dog ikke med alle informationer men vi arbejder på det. Du er velkommen til at kigge forbi på www.billesoebeck.dk

Det tror jeg vist mere eller mindre var det. Synes nu selv vi er godt med. :boohoo:

Tror vi undgår at føle os presset eller stresset. Det er rigtig dejligt at vide at man er i god tid - dog har vi oplevet både feststed var booket (derfor flyttede vi dato fra 07.07.07) samt nogle af mulighederne for musik og fotograf også var optaget. Det har faktisk kun været godt for så har man virkelig fået kigget på mulighederne og fundet det vi VIRKELIG synes er godt og smukt.

Nå det blev vist lidt langt men håber det kunne hjælpe. Glæder mig til at læse om I andre der skal dele denne specielle dag med os (y)

0

Del dette indlæg

Vi skal også giftes d. 28.7.07. Glæder os helt vildt. :cheerleader3: :yay:

Vi har indtil videre booket kirke og feststed, og vi er i gang med at kigge efter fotograf og dj.

Vi skal giftes i Københavns Domkirke og skal holde festen på Charlottenlundfortets Restaurant, et helt fantastisk sted, der passer perfekt til os.

Hvad med dig selv?

Knus,

Malou

0

Del dette indlæg

Hej med jer 28.07.07-piger. :cheerleader3:

Jeg er selv "på" en uge før jer, men det er jeg vis ene om herinde.

Vi har pt styr på:

- Dato: 21. juli 2007 kl.12

- Kirke: Taastrup Nykirke

- Reception: Svigerforældres have

- Kørsel: Lækker lækker gammel Cadillac fra 1941

- Fest med overnatning og brunch: Helenekilde Badehotel i Tisvildeleje

Og som Malou er vi i gang med kontakt til fotograf og musik. Faktisk har jeg lige fået bekræftende mail fra fotografen Ole Jensen fra Photos4U. Jeg har fået ham anbefalet og har set nogle af hans super gode billeder - tjek selv nogle eksempler her.

Vi spredet rygtet om datoen til mange af gæsterne og vil derfor ikke sende save the date-kort ud, men springe direkte ud i invitationen. Overvejer at sende dem som julekort. Hvad gør I?

Mange hilsner

Bellehelene :balloons:

Redigeret af bellehelene
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej allesammen! Hvor er det dejligt at høre lidt om jeres planlægning! Status på vores forberedelser ser således ud:

- Kirke: Beder Kirke

- Feststed: Det Gamle Gasværk, Brabrand

- Musik: Laver blandede cd'er til under middagen og til dans efter livemusik. Har hyret bandet Rubaduck til at spille et par timer efter middagen, for at sætte fut i fejemøget...

- Mad: Der er vi i den priviligerede situation at min kommende mand er kok, så han laver alt forarbejdet og har fået nogle kolleger til at komme og køre maden og stå for serveringen på selve dagen. Det sparer vi en del på...

- Invitationer: ikke hverken designet eller bestemt hvornår de skal sendes ud. Vi regner dog med at det bliver omkring jul, idet datoen jo er i industriferien - vi vil jo ikke risikere at nogen af vores gæster skal på ferie på den store dag!

- Tøj: Ingen af os har kigget efter noget endnu. Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal til at have "fingeren ud" - hvad er normal procedure..? Jeg havde regnet med/håbet på at jeg kunne vente til januar/februar, da jeg har ret travlt på studiet de næste par måneder...

- Kørsel: ikke arrangeret, har dog snakket om at vi gerne vil leje en limousine til at fragte os fra kirken til feststedet.

- Fotograf: Min svoger, som er fotograf, tager "de officielle" bryllupsbilleder, og så kommer en af hans kolleger og tager billeder under festen.

- Hår/makeup: Har ikke bestilt tid endnu, men regner med/håber på at det kan gøres hos Hårkunst i Beder, som er 5 min. fra mine forældres hus... Skal jeg til at i gang med at bestille tid til det?

Det er sådan cirka hvad vi har planlagt indtil videre - er vi håbløst bagud..? Jeg ved godt det er et skønsspørgsmål, men idet der ikke er nogen i min omgangskreds der står og skal giftes til næste sommer, tænkte jeg at jeg kunne spørge jer - I er jo trods alt lidt i samme "båd"!

Glæder mig meget til at høre fra jer og til at følge jer videre i jeres planlægning!

0

Del dette indlæg

Kære Anne

Det lyder da som om du har rimelig godt styr på mange ting. Mht tøjet, så ville jeg egentlig også først have været ude at købe på januarudsalget. Men men, skulle liiiige ud at lure med en veninde i sommer...og tja, så var DEN der bare og jeg måtte købe den. Tror der er rigtig rigtig mange penge at spare ved at købe på udsalg. Du kan risikere, at de lige skal bestille kjolen hjem i rigtig størrelse og at den lige skal sys til, så jeg ville nok smutte ud og købe den i januar.

Jeg har vist læst herinde et sted, at kirke, feststed, bil og fotograf er klogt at booke i god tid især, hvis man vil giftes i højsæsonnen - og det må man jo kalde juli måned :cheerleader3:

Tror også jeg selv vil til at have make up og frisør på plads her i løbet af vinteren. Og så skal vi vel også til at i gang med at være kreative med nogle invitationer... Glæder mig til at dele ideer med jer andre :)

:balloons: Bellehelene

0

Del dette indlæg

Det lyder som om I alle har styr på en masse. Til Bellehelene, jeg har hørt rigtig godt om Helenekilde badehotel, så I skal nok få en dejlig fest.

Jeg regner med at kigge efter/købe kjole når jeg er i Danmark til jul. Der er en, jeg har set i et blad, som jeg synes ser rigtigt flot ud. Ved I, om man kan regne med, at forretningerne har de modeller, de reklamerer med, hjemme, eller skal man ringe og sikre sig det på forhånd?

Malou

0

Del dette indlæg

Kære Malou

Uha, min erfaring siger desværre, at de kjoler der bliver vist på hjemmesider og i blade blot er eksempler og langt fra altid findes. Men til gengæld findes der så vildt mange kjoler, at der nok er en der minder om den. En idé var måske at ringe og høre og evt. få lagt en til side, hvis de altså er villige til det i dén forretning, du har set. Hvor har du planer om at kigge?

Og SUPER FEDT at du har hørt godt om Helenekilde :cheerleader3: !! Vi er selv vilde med stedet men kende ingen andre, der har været der. Vi har selv været deroppe med vores forældre i sommer og spise, og stemningen er bare pragtfuld... men desværre var maden ikke super spændende. Vi håber virkelig at det bare var en smutter, for vi er meget madglade og har et par madeksperter i vennekredsen, som vi jo gerne vil imponere :) . Tager derop til en prøvemiddag en gang i foråret.

Glæder mig til at høre mere om dine og de andre pigers planer

:balloons: Bellehelene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mor har talt meget varmt om Helenekilde, en fantastisk udsigt og noget med at man både kan se solen stå op og gå ned over vandet? Hun sagde også at maden var rigtig god, og hun plejer at være ret kritisk, så forhåbentligt var jeres oplevelse en undtagelse. Hun foreslog det til os som et sted det ville være godt at holde bryllup. Vi syntes bare, at det var lidt for langt væk, når nu vi skal vies midt i København, og måske også lidt for lille (regner med at invitere omkring 80).

Vi blev i stedet helt vilde med Charlottenlundfortets Restaurant, da vi var ude og se den, den passer perfekt i størelsen, er lige vores stil, og så ligger det rigtigt smukt på stranden med udsigt over Øresund.

Jeg har umiddelbart tænkt mig at kigge efter kjole i House of Brides og Nicolai, jeg kender ikke rigtigt andre steder. Kender I andre brudekjoleforretninger i København?

Marina, velkommen til! Hvor skal I holde jeres bryllup?

0

Del dette indlæg

Nå, nu er der sket lidt siden sidst - ikke meget, men vi jyder er heller ikke de hurtigste på fødderne... -HAHA- Anders og jeg har besluttet os for at invitationerne kommer ud sammen med julekortene, og vi har besluttet os for designet af indbydelserne. Vi har tænkt os at få taget et rigtigt "opstyltet" billede (med overhængende fare for at fornærme nogen i dette fantastiske forum...) til forsiden af indbydelsen, i ved, sådan et man ser i aviserne, af os ude foran kirken hvor vi skal vies - men bare i vores almindelige hverdagstøj. Og så skal teksten i indbydelserne lyde noget i stil med "den 28. juli bliver billedet et helt andet... Vi vil gerne invitere til fest.... osv osv." Vi synes det er god humor, fordi vi vil gerne gøre et stort nummer ud af at det bliver en uhøjtidelig fest.

Og så er det blevet bestemt at min kære mor og jeg skal ud at kigge på brudekjoler fredag! :yay: Vi kunne alligevel ikke helt holde nallerne indtil næste år... Der er jo så forbandede mange udsalg i brudeforretningerne i disse dage, så man skulle da være et skarn hvis man ikke bare tog ud og osede lidt...

Er der noget nyt i jeres planlægning?

0

Del dette indlæg

-HAHA--HAHA-:balloon: God humor Anne!! Dén invitation gad jeg rigtig godt at se, hi hi hi, hvor bliver den god.

Jeg regner også med at vi går i gang med invitationerne snart, for vi vi også gerne have dem med ud sammen med julehilsnerne eller rettere faktisk som en kombination.

What's new? Hmm heller ikke det store vilde, jo, vi skal ud og høre et band den 20. i denne måned, som vi nok vil hyre til at komme at spille.

-HAHA- Bellehelene

0

Del dette indlæg

Nå, så skete det alligevel... Min mor og jeg skulle bare lige ud at snuse til lidt brudekjoleudsalg, sådan ligesom for at få lidt "jord under neglene" - og så skete det... Den tredje model jeg prøvede var bare KJOLEN! Så nu har vi købt den mest fantastiske champagnefarvede kjole (egentlig er det en corsage og nederdel) til næsten halv pris grundet udsalget. Egentlig synes jeg det var lidt antiklimaks, for jeg havde forventet at vi skulle i flere forretninger, mange gange, og gøre et meget stort nummer ud af det. Men i stedet blev det noget nær det første jeg prøvede!!! Men når det nu var DEN var der jo ingen grund til at vente... Kan bare ikke lade være med at være lidt trist indeni, for jeg havde glædet mig til mange intime stunder med min mor i forskellige forretninger, og nu er det overstået på et par timer... "Heldigvis" skal kjolen så til en skrædder, så det bliver ikke sidste gang vi leger "påklædningsdukker".

Men jeg er en glad lille prinsesse i dag, forstå mig nu ret! :yay:

Hav en god weekend allesammen!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med kjolen, Anne. Jeg håber, jeg også får oplevelsen af at have funet KJOLEN, når jeg skal ud at prøve dem. Gruer lidt for ikke at kunne finde en.

Vi har fået bestilt musik (en dj der tit har spillet på restauranten, så han kender forholdene) og fotograf siden sidst. Det er rart nok at have det på plads. Det er helt vildt, at man skal være i så god tid med det hele.

Vi regner også med at sende invitationer ud ved juletid. Der er vist noget med at nogle skal vælge ferie i starten af året. Plus, dem der kommer fra udlandet kan så også købe flybilletter i god tid. Jeg er nu begyndt at advare mine venner og veninder om datoen, når jeg alligevel emailer med dem.

Hvad er det næste I skal have styr på?

Knus,

Malou

0

Del dette indlæg

TILLYKKE Anne!! Hvor fedt.

Det lyder præcis som min historie :bearhug: Ville også gerne have prøvet ca. 1000 mere, men når den er der, så er den der bare! Og jeg kan så fortælle at min mor og jeg altså ind imellem stadig leger påklædningsdukker - måske bliver det lidt ensformigt på et tidspunkt, for det er jo af og på med samme kjole. Men indtil videre er vi stadigvæk på: Iiiiiiiiihhhhhhhhh, hvor ER den altså fantastisk!!!

Og så vigtigst af alt: Må vi se din kjole?

Kh Bellehelene

0

Del dette indlæg

Mht tøjet, så ville jeg egentlig også først have været ude at købe på januarudsalget.

Tror der er rigtig rigtig mange penge at spare ved at købe på udsalg.

Hmm, det kan være at jeg tager fejl. Men mit indtryk er at brudekjolebutikkerne ikke holder udsalg til januar, da alle dem som skal giftes om sommeren typisk køber kjolen i starten af året.

Men det kan være at der er andre bridezillaer der ved det?

(Der holdes udsalg mange steder nu, og det ville undre mig hvis der var udsalg igen om 3 måneder)

Bare så I ikke går og venter på et udsalg som ikke kommer....

:bearhug: Snart Fru Aas

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til Fru Aas: Jeg tror du har ret mht udsalgstidspunkt... Jeg havde bare en eller anden ide om at brudeforretninger holdt udsalg på samme tidspunkt som alle andre butikker - men de har jeg ikke helt samme "højsæson" osv... De nye (2007) modeller bliver vel også introduceret i januar, og de er vel ikke på udsalg til at starte med! Men det kan jo være at der bliver holdt noget slutspurtsudsalg for 2006 modeller, det ved jeg ikke...

Og til BelleHelene: Der er ikke noget jeg hellere vil end at vise min kjole frem! Problemet er bare lidt at jeg nu har introduceret min kæreste til dette vidunderlige forum, og derfor er lidt nervøs (læs: paranoid) for at han skal spotte den herinde... Det ville gøre mig utroligt ked af det... Så jeg er bange for at jeg må skuffe på det punkt...

Jeg har også, i dag faktisk, fået bestilt tid til hår og makeup, og i de kommende dage begynder klippe/klistre arbejdet med invitationerne. Det går stille og roligt den rigtige vej... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg høre vist også ind under her, vi skal også giftes den 28.07.07. Det er endnu ikke rigtigt gået op for mig endnu.

Alligevel har vi kontaktet de nærmeste og bestilt tid i kirken og reserveret spisestedet, booket musikken. Har givet dem jobs der skal have jobs i forbindelse med brylluppet

Så jeg mangler:

at købe kjolen og brudepigekjolerne (de er dog fundet)

at booke frisøren (jeg håber at få en mobilfrisør ud)

Jeg er i gang med at booke fotogafen

At lave og sende invitationer ud og lave bordkort/menukort

At aftale borddeco, mad, vin og lign. med spisestedet

At bestille kørsel

At skrive tale og finde på et par sange (har en)

At bestille kagen

At vægle og bestille ringene

Så tror jeg det er det.

0

Del dette indlæg

Vi skal også giftes d. 28.7.07. Glæder os helt vildt. :balloons: :yay:

Vi har indtil videre booket kirke og feststed, og vi er i gang med at kigge efter fotograf og dj.

Vi skal giftes i Københavns Domkirke og skal holde festen på Charlottenlundfortets Restaurant, et helt fantastisk sted, der passer perfekt til os.

Hvad med dig selv?

Knus,

Malou

Hvor hyggeligt, jeg skal til julefrokost med arbejdet ude på Fortet på fredag! Har været der et par gange, og det er bare superlækkert!

- Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor hyggeligt, jeg skal til julefrokost med arbejdet ude på Fortet på fredag! Har været der et par gange, og det er bare superlækkert!

- Louise

Ja, vi faldt totalt for det, da vi var ude og se det. Spiste der under cover inden vi besluttede os endeligt, og maden var fantastisk. Jeg håber, I får en god julefrokost.

:balloons:

Malou

0

Del dette indlæg

Og til BelleHelene: Der er ikke noget jeg hellere vil end at vise min kjole frem! Problemet er bare lidt at jeg nu har introduceret min kæreste til dette vidunderlige forum, og derfor er lidt nervøs (læs: paranoid) for at han skal spotte den herinde... Det ville gøre mig utroligt ked af det... Så jeg er bange for at jeg må skuffe på det punkt...

Jeg har også, i dag faktisk, fået bestilt tid til hår og makeup, og i de kommende dage begynder klippe/klistre arbejdet med invitationerne. Det går stille og roligt den rigtige vej... :balloons:

Det kender jeg ALT for godt! Min har også kigget med over skulderen i starten, når jeg udbrød "nøøøøj se hvor smuk hun er" osv. Men nu har han fået FORBUD :banned: Jeg var også lidt loren ved tanken om at lægge kjole, slør og diverse andre overraskelser ind, for tænk nu hvis en veninde fik forvildet sig herind... man ved jo aldrig, om der er en kæreste mere i omgangskredsen, der falder på knæ og en veninde, der lige som mig selv stryger direkte herind på BK :balloons:

Men men, man bliver jo hurtig grebet af det, og nu er jeg også endt med egen tråd og maaaasser af billeder :balloons:

Kh Bellehelene

0

Del dette indlæg

LEgaa: Velkommen til. Glæder mig til at følge med i din planlægning.

Bellehelene: Nu har jeg været inde og kigge i din tråd. Det ser rigtig godt ud alt sammen, og jeg er HELT VILD med din kjole. Glæder mig til at sen den på dig. Mht. invitationer, har I printet omslaget som de 4 stykker papir skal ligge I eller hvad? Vi (bliver nok mest mig) skal nemlig også snart i gang med invitationer, og jeg har nogle ideer i hovedet, men aner ikke hvordan de kan føres ud i livet.

Er der nogle af jer andre, der kan give råd i den retning?

Knus,

Triatlonbrud

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer