Frk.Fortuna

Det bedste og det værste...

61 indlæg i dette emne

Hej.

Hvad HADER du som gæst til bryllupper - og hvad Elsker du?

Jeg starter:

Jeg hader to ting.

1. Lange middage. Jeg keder mig ofte bravt - og seks timers smalltalk med brudens fætter kan altså gøre det af med selv den bedste.

2. Når der ikke er nogen der har "førertrøjen". Var til et bryllup hvor vi efter vielsen skulle videre til et andet sted. Brudeparret kørte afsted med det samme - og der var ingen der anede hvordan vi andre skulle komme afsted. Det endte med, at vi pakkede os sammen i overfyldte biler. Brudeparret havde lejet en bus der stod rundt om hjørnet - men da ingen havde fået besked på, at guide folk derhen blev bussen slet ikke brugt.

Jeg elsker masser af ting. Men især:

Når der er tid til at slappe af og have det rart. Et af de bedste bryllupper jeg har været med til var på en strand. Mellem vielsen og middag blev der spillet fodbold - og om natten tændte vi bål og badede. SKØNT!

Det var mine bud. Kom med dine erfaringer som gæst...

/Fortuna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

MINUS:

- laaaange indslag/underholdning

- Ta' selv bord hvis mange gæster

- suppe/steg/is musiker

- kort tid til at danse i

PLUS:

- god toastmaster, der får tingene til at gå glat

- godt band/mobilt diskotek

- lækker natmad

Det var pt hvad jeg lige kunne komme i tanke om

knus SIGNE

0

Del dette indlæg

Hmm... egentlig en ganske spændende tråd det her - selvom folk jo er meget forskellige, heriblandt hvad man elsker og hader ved bryllupper. :respekt:

Jeg hader en bestemt ting ganske meget, hvadenten det er bryllup, barnedåb m.m. og det er når bordplanen med al mulig magt skal "blande" gæsterne. Har været til et bryllup, hvor bordplanen var lavet udfra, at man ikke måtte kende dem, man sad ved siden af. De skilte både par og forældre/børn. Fatter ikke at man, når man betaler så dyre domme for en fest, skal tvinge sine gæster til at sidde ved siden af noget, de måske ikke kan sammen med. Hvor fedt er det, at betale f.eks. 50.000 kr. for en fest, hvor alle gæsterne keder sig og bare venter på at komme hjem. Hader det!!!!!

Jeg elsker en afslappet stemming til et bryllup. Ikke forstået at det stilige og traditionelle skal fjernes. Men blot at der skal være plads til at hygge sig. At brudeparret har tid til at kigge hinanden dybt i øjnene, fordybe sig i gaverne eller samtale med gæsterne. At det foregår med stive gallakjoler/smoking m.m. og alle gæsterne sidder med rette rygge og tør dårlig nok le, for at ødelægge den højtidlige stemning.

Håber det var til at forstå - er lidt svært at udtrykke på skrift.

:bearhug: Michela

0

Del dette indlæg

Hmm... egentlig en ganske spændende tråd det her - selvom folk jo er meget forskellige, heriblandt hvad man elsker og hader ved bryllupper. :respekt:

Jeg hader en bestemt ting ganske meget, hvadenten det er bryllup, barnedåb m.m. og det er når bordplanen med al mulig magt skal "blande" gæsterne. Har været til et bryllup, hvor bordplanen var lavet udfra, at man ikke måtte kende dem, man sad ved siden af. De skilte både par og forældre/børn. Fatter ikke at man, når man betaler så dyre domme for en fest, skal tvinge sine gæster til at sidde ved siden af noget, de måske ikke kan sammen med. Hvor fedt er det, at betale f.eks. 50.000 kr. for en fest, hvor alle gæsterne keder sig og bare venter på at komme hjem. Hader det!!!!!

:bearhug: Michela

JA helt helt helt ENIG.............sæt gæsterne sammen med dem de kender og måske ikke ser så tit.

SIGNE

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg hader en bestemt ting ganske meget, hvadenten det er bryllup, barnedåb m.m. og det er når bordplanen med al mulig magt skal "blande" gæsterne.

Ja, den der forstår jeg heller ikke rigtigt..... :bearhug:

Da gemalen og jeg havde kendt hinanden i et års tid blev jeg inviteret med til niecens konfirmation. Det var første gang jeg rigtigt mødte familien ud over hans forældre, for dengang boede jeg stadig i Jylland og han i Kbh.

Nå, men jeg blev plantet nede i den ene bordende sammen med gamle onkel Bent og fætter Ole fra Thyborøn samt et par unger.... min gemal blev sat oppe i den anden ende sammen med sine forældre og sine søskende.... det var altså lidt af en nedtur, for der var ingen af dem, der var særligt selskabelige :biggrin:

:respekt: fra Marianne

Redigeret af mus01
0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg HADER musik der er meget marchagtig, når man skal gå til bords i festlokalet. Det minder lidt om en fanefrembæring til en gymnastikopvisning. Hader også når ALLE taler handler om brudeparrets fremtidige børn. Det lægger et helt unødvendigt pres på dem.

Elsker god musik, personlige taler og en afslappet fest :respekt:

0

Del dette indlæg

Sikke en god tråd.

Jeg hader:

1) at blive plantet sammen med folk man ikke kender. Man sætter sig alligevel sammen med nogle man kender efter middagen

2) når der er dårlig dansemusik. Det er bare øv og røv!!!

3) Pinlige indslag. Personligt har jeg bare så svært ved når brudeparret skal klædes ud eller andet som man kan se de ikke har lyst til.

Men jeg ææææælsker:

4) god stemning. Når man sidder sammen med nogle man kender og kan holde en fed fest ved bordet.

5) Gode taler og en god toastmaster. Gerne nogle der ikke er alt for lange.

6) Go´ mad!!!! MUMS!!!!

KNus Mette

0

Del dette indlæg

Jeg hader:

- at blive skilt fra min kæreste/forlovede pga. bordplanen. Jeg føler mig nu engang mest tryg ved at sidde ved siden af ham.

- pinlige indslag. Inkl. at alle mændene/kvinderne skal komme og kysse. Jeg er en meget privat person og bryder mig ikke om, at folk kommer så tæt på. Men jeg slipper sikkert ikke for det.

- suppe-steg-is musiker.

- at blive placeret ved siden af gamle og kedelige tante Gurli og onkel Guf - bare fordi jeg ikke ser dem så tit. Det er der måske en grund til!!!

Jeg elsker:

- at sidde ved siden af mennesker, jeg holder af. Det er nu engang dem, man snakker bedst med.

- sjove indslag, god mad, frihed. (Er derfor mest stemt for buffet og ingen bordplan.)

- god toastmaster.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

3) Pinlige indslag. Personligt har jeg bare så svært ved når brudeparret skal klædes ud eller andet som man kan se de ikke har lyst til.

Jeg HADER det... Jeg ville stejle og sige NEJ... Håber mine venner kender mig godt nok...

Ellers er jeg meget enig i hvad I andre skriver...

Sidde sammen med folk man kender, hygge, god stemning...

0

Del dette indlæg

ja fin tråd

hader

1: som så mange andre, at blive skilt ad, og sat ved fremmede

2: sange, specielt dem der er skrevet særligt til en. Husker stadig min konfirmation med GRU

3: At sidde for mange mennesker pakket sammen i et alt for lille loklae, der skal være plads og luft.

1: God mad, god mad og god mad.

2: rare omgivelser, også udendørs, så man kan gå ud og trække vejret.'

3: at kunne gå fra A til B, når der skal drikkes kaffe, dels for at strække ben, men også for at bevare den hyggelige og intime stemning. det er en dejlig naturlig måde at bryde op på, og aligevel fortsætte festen, ofte det sted hvor musik, bar m.m. finder sted.

ja sådan er jeg -HAHA-

0

Del dette indlæg

Det var en god ide:

Jeg hader:

- at sidde ved runde borde, og man er endt ved det bord hvor hver 2. skal køre hjem

- lange kedelige taler (-øh det gør vi nok alle, men alligevel)

- dårlig vin (det kan ødelægge en fest for mig, kæresten og jeg har engang selv taget en ordenlig flaske vin med som vi på skift sneg os til at hælde op i vores glas)

- bordherre som føler sig ansvarlig for ens alkohold forbrug og derfor ikke skænker op :bask: (skete til min søster bryllup!)

- at man skal vente til alle ved bordet har fået, og at ens mad derfor er blevet kold -HAHA-

- at sidde ved siden af rygere, enten sidder man i deres stank eller også er man efterladt tilbage mens de er ude at ryge (bare lync mig nu, jeg kan tag det!)

Jeg elsker:

- originale indlæg i form af sange/taler/underholdning

- at få en interessant bordherre som man ikke kendte i forvejen

- at kunne se på det smukke brudepar

- de fjollede kysse-traditioner der er til bryllup (det giver sådan en dejlig løssluppen stemning)

- når man kommer, og ser alle de festklædte menensker, og alle bare ser stjerneflotte ud

- at der efter middagen er mulighed for at snakke med nogle andre (dvs et andet sted at sidde)

- at danse hele natten uden sko til alle klassikerne

- chokolade til kaffen

-HAHA- Snart Fru Aas

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

-HAHA- super tråd -HAHA-

Jeg hader:

:bearhug: Når onkel kurt bliver alt for fuld og kærlig....Kender i ham (ikke at man kan undgå det andet ved at undlade at invitere ham)

:bearhug: Pinlige sange og taler... (bliver stadig helt varm i hovedet ved tanken om min konfirmation)

:biggrin: Når der ikke er noget at drikke eller spise mens brudeparret bliver fotograferet (pyha behøver jeg nævne at det var højsommer)

Jeg elsker:

-HAHA- Buffet og løs atmosfære

:balloon: Den gode bordplan hvor man sidder sammen med folk man kender eller passer sammen med

:bearhug: Jeg elsker kærlige indslag der siger noget positivt og sødt om parret

Redigeret af blomst78
0

Del dette indlæg

- dårlig vin (det kan ødelægge en fest for mig, kæresten og jeg har engang selv taget en ordenlig flaske vin med som vi på skift sneg os til at hælde op i vores glas)

-

Ja - enig med det med vinen. Var engang til en fødselsdag hvor jeg fik ondt i hovedetaf den billige rødvin - langt før jeg blev beruset.

Hvis man køber seks flasker for 100-150 - så får du altså en vin derefter (Selv i tyskland)

0

Del dette indlæg

-HAHA- Det sjovt at læse det her -HAHA-

Jeg hader:

- dårlige venindetaler der bedst egner sig til en 30 års fødselsdag (gommen ved sgu' da godt hvor fantastisk hun er, ellers havde han vel ikke friet)

- dårlig mad

- dårlig musik--det ødelægger en hver fest.

- kedelige bodherre

- krav om at folk skal komme i galla (det er ikke alle der har gallakjoler hængeden i skabet og de er pisse dyre!)

- folk der ryger mens der er mad på bordet (må for mig gerne ryge mellem retterne, og ellers, re selv ex ryger, så det generer mig ikke, men det andet er for klamt og ubetænksomt!)

Jeg elsker:

- God mad og vin

- en afsalppet stemning

- og modsat mange af jer andre synes jeg det er sjovt at blive blandet med nye mennesker, så kan jeg jo altid mødes med min mand efter middagen

- buffet mad (det er bare pr definition kedeligere end at få serveret)

- alle de fjollede bryllupstraditioner

0

Del dette indlæg

-

Ja - enig med det med vinen. Var engang til en fødselsdag hvor jeg fik ondt i hovedetaf den billige rødvin - langt før jeg blev beruset.

Hvis man køber seks flasker for 100-150 - så får du altså en vin derefter (Selv i tyskland)

-HAHA--HAHA--HAHA-

Det er eddermanme morsomt gjort....

Det kan være vi lige skal huske den til en anden gang...

:balloon::bearhug::bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er faktisk meget sjovt at se det her!

Jeg hader:

At sidde ved bord med folk man SLET ikke kender, og væk fra min kæreste

At skulle høre på forfærdeligt orgel-musik under middagen

Hvis der er buffet, da jeg ikke mener det hører sig til et bryllup

Hvis folk er for kedelige til at danse (Det er så synd for brudeparret)

Hvis musikken ikke er til at danse til

Hvis der er nogen der drikker sig så hammerstive, at de er pinlige

Jeg elsker:

At sidde ved runde borde med folk jeg kender/har mødt før

At der er underholdning som sange, taler, show o.s.v.

At der er dejlig mad og god betjening

At der er behagelig musik under middagen og fed dansemusik senere

At folk gør noget ud af sit udseende og tager flot tøj på

Bryllupstraditioner generelt

Atmosfæren og stemningen ved et bryllup. Alle er som regel glade

Redigeret af LouiseSwee
0

Del dette indlæg

- og modsat mange af jer andre synes jeg det er sjovt at blive blandet med nye mennesker, så kan jeg jo altid mødes med min mand efter middagen

Som talt ud af min mund! Jeg spiser sammen med min kæreste hver aften - jeg kan godt tåle at sidde uden ham en enkelt aften til en fest. Og jeg synes det er herligt at møde nye, sjove mennesker.... -HAHA-

0

Del dette indlæg

-HAHA- At der efter hver tale skal synges 5 forskellige skrålesange (det er fint nok med skrålesange, bare det ikke er de samme fem efter HVER tale og i samme rækkefølge)

-HAHA- fed tråd!

0

Del dette indlæg

Hader....

- Fulde mennesker som er højrøstede og/eller beskutter sig for en improv. tale...

- Folk der kommer med dumsmarte bbemærkninger under taler

- bandmusik eller lign. som glemmer at der også burde kunne snakkes under dansen og derofr spiller øredøvende musik (ligemeget hvor gode de så er)

- at kaffen serveres i et andet rum end hvor der danses - for så ender selskabet altid med at blive splittet op.

Elsker...

- bordplaner som er blandede, har heller ikke noget i mod at sidde uden manden (man kan jo altid sende ham et kærlig indforstået blink en gang imellem - det varmere så dejligt.)

- gode og varme taler og indslag

- god mad og vin

- hyggelig stemning, uanset om det er en "stiv" eller afslappet fest, så mener jeg at den i rette selskab sagtens kan være hyggelig.

- den utrolige atmosfære af ren kærlighed og glæde som der altid bare oser af til bryllupper - og som man kan få lov til at være en del af.

- at folk gør mest muligt ud af påklædning, i respekt for brudeparrets store dag.

Badutski

Redigeret af badutski
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som talt ud af min mund! Jeg spiser sammen med min kæreste hver aften - jeg kan godt tåle at sidde uden ham en enkelt aften til en fest. Og jeg synes det er herligt at møde nye, sjove mennesker.... -HAHA-

Nu er det sjældent at jeg er egentlig gæst ved bryllupsfester men personligt kan jeg ikke være mere enig. Jeg forstår heller ikke helt denne berøringsangst, men jeg er også udadvendt/opsøgende af natur. Herudover er det selvfølgelig en personlig sag. Nogle vælger jo faktisk at lade bordene - nogle af gæsterne - rokere under de enkelte retter, og det - og at blande folk lidt på tværs af relationer - kan være med til at ryste selskabet mere sammen, hvad der nu normalt ikke er nødvendigt.

En af de værste ting jeg syntes man kan opleve (her ser jeg det fra gæsternes og parrets side) er når det sker at to gæster er kommet med to fuldstændigt ens sange eller to ens indslag. Sidste gang jeg oplevede det talte jeg med toastmasteren om det inden og vi aftalte at lancere sangen 2. gang ved; at det må kunne gøres bedre, hvorefter de sang den igen - men uanset hvad man gør er det synd for gæsterne som kom med sangen -HAHA-

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

++ for blandede fester:

Jeg elsker forresten at blande gæsterne, så de ikke sidder par og par.

Jeg sørger for at sætte folk sammen, efter hvordan jeg regner med at de kan svinge sammen, og så sørger jeg altid for,at der også sidder nogen i nærheden, som de kender.

0

Del dette indlæg

++ for blandede fester:

Jeg elsker forresten at blande gæsterne, så de ikke sidder par og par.

Jeg sørger for at sætte folk sammen, efter hvordan jeg regner med at de kan svinge sammen, og så sørger jeg altid for,at der også sidder nogen i nærheden, som de kender.

Ja, lige præcis, sætte dem i nærheden af nogle de kender.

Det er skam ikke fordi jeg har berøringsangst overfor fremmede, og noget imod at lære nye mennesker at kende. Det er helt fint, men det er meget rart med et velkendt ansigt imellem. Til vores bryllup var bordplanskriteriet, at alle par, skulle sidde ved minimum en person de kendte i forvejen, og det virkede supergodt!!! Der var jo også nogle af mine forskellige vennetøser der lærte hinanden at kende til mit polterabend, og det blev da udnyttet til bordplanen. Det fede ved det var, at stemningen var på plads fra start af, der var ikke noget med at forretten var "isbryder" og så kommer der først rigtig gang i den til hovedretten, som jeg desværre har oplevet til mange gallafester, konfirmationer m.m. Om det er ligegyldigt ved et bryllup, fordi stemningen i forvejen er tryllebundet af det forelskede par ved jeg ikke. Men de tilbagemeldinger vi fik, var at folk syntes det havde været rigtig fedt at sidde sammen med deres kæreste/mand, der var blevet kissemisset i krogene (og her specielt dem der har små børn at holde styr på normalt), og jeg ved at der er et forårsbarn på vej (ikke os), på baggrund af en god fest og hyggeligt samvær på den nyforelskede måde, som et bryllup giver til alle deltagere... Og venner fik talt med venner de ikke havde set et stykke tid, fordi alle har travlt, og de hyggede sig fantastisk, og så da "de blev sluppet løs" mengelerede de, med dem som de ikke rigtig kendte, for nu havde de set venner osv... det er blot for at fortælle hvorfor jeg holder af denne måde at lave bordplan på...

0

Del dette indlæg

Hej...

Jeg hader:

- et presset bryllupsprogram

- når der bliver spillet falsk på orglet i kirken

- at folk ikke synger ordentligt med i kirken

- at folk dukker op i hverdagstøj/kedeligt tøj

- at der bliver serveret wienerbrød til receptionen og det er det eneste der bliver serveret!

- kedelig dansktopagtig klavermand under maden

- at stedet er fedtede med servering af drikkevarer og mad. Oplevede et sted at vi (8 ved bordet) fik 2 stk. attalier-skåle med skivede kartofler. Skålene var ikke fyldt helt op - kun halvt. Så alle, incl. mænd fik 3 skiver kartofler - det holder ikke.

- at tjenerne er mopsede/stressede

- at der bliver serveret suppe til natmad

- at bryllupskagen bliver serveret efter middagen - orker det ikke

- at alle drikkevarer bliver målt præcist af med målebæger og at man max kan få én Baileys/cognac! Stil nogle flasker på bordet....!

Jeg elsker:

- at bordplanen betyder at man bliver skilt ad og får snakket med nogle andre.

- runde borde - det er intimt og hyggeligt

- flot opdækning

- sjove og varierede indslag

- at folk har gjort noget ud af deres udseende

- god pop-/dansemusik efter middagen

- at der ikke er sluttidspunkt på festen!!!!

- at der bliver taget mange billeder som man kan se senere

Smil fra

Marianne

0

Del dette indlæg

Jeg Elsker..

Goumet middag

Gode taler

Gode indslag

Jeg hader...

Buffet ( alle har jo rodet imaden og det forstyrre talerne) bare min mening altså

At der går for langtid inden maden kommer

En tør og kedelig bord der ikke kan finde ud af at når glasset er tomt betyder det mere vin tak.

Hold da op nogle sure opstød hva!!!! ()()http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif :blush:

Knus Maria

PS jeg har altid moret mig til disse fester alligevel

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer