Guest Rossenggaard

Lise og Kasper 4. august 2007

95 indlæg i dette emne

Nå nu har jeg efterhåndende fået kigget lidt rundt omkring herinde på BK. Men nu er det vist på tide, at jeg selv for skrevet lidt om vores forstående bryllup.

Nå men hvor skal jeg starte....???

For næsten en måned siden (fredag d. 6. oktober) var min dejlige kæreste nede på knæ og fri til mig.

Det var en helt fantastisk dag...og hvor blev jeg bare overrasket.

Det hele startede da jeg var på arbejde. Jeg sad og lavede en opgave sammen med en af mine kollegaer og ind af døren kom der en fra Interflora med en rigtig flot buket. Vi får tit leveret blomster på arbejde. Enten til os selv (afdelingen - Bank) eller til nogen af vores kunder. For sjov sagde jeg bare til min kollega: "Jeg håber at den er til mig" hun gik så op for at tage imod den og ganske rigtig, kvinden fra Interflora sagde så mit navn. Jeg var helt og aldeles overrasket. Jeg tror det er flere år siden jeg har fået blomster af min kæreste. Straks kom flere af mine kvindelige kollegaer og spurgte om vi har årsdag eller om jeg havde glemt et eller andet. Det var jeg sikker på at jeg ikke havde. De mente at jeg straks skulle se om der var gemt en ring i buketten. Det var der ikke. Jeg fik ringet til min kæreste og sagt tak og hvordan det kunne være, at jeg skulle have sådan en. Det synes han bare at jeg skulle og han ville bare overraske mig. Og det gjorde han så sandelig også.

Da jeg kom hjem fra arbejde og ind i vores lejlighed var der fyrfadslys hele vejen ind til vores soveværelse. Min tanke gik bare på, at vi bare skulle hygge os her en fredag sen eftermiddag. Jeg fulgte spændt fyrfadslysene og fik åbnet døren ind til vores soveværelse, hvor min kæreste stod i jakkesæt og slips og var omringet af fyrfadslys. Og så skete det.....

Det var helt fantastisk og ordene "Vil du gifte dig med mig" var simpelthen det bedste.

Efter at have sundet os lidt...tog vi på vores yndlingsresturant.

Her lidt billeder fra dagen

post-22850-1162653895.jpg Den flotte buket jeg fik på arbejde og Politikkens Bryllupsbog

post-22850-1162654011.jpg

Redigeret af Rossenggaard
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa Lise! http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif

Jeg vil da skynde mig og ønske dig velkommen her på BK! -hvis jeg er hurtig er jeg endda den første! :)

Sikken et dehligt frieri! Hvor er din kæreste da skøn.... :blush: Jeg glæder mig til at følger din/jeres videre planlægning!

Vil eeeeeelsker jo billeder herinde, hvilket ikke kan siges for tit! Og bare så du er advaret: dette forum er stærkt vanedannende!

()() , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Sikke et vidunderligt frieri :blush:

Jeg måtte selv fri, så jeg bliver helt misundelig når jeg hører om alle jer andres smukke frierier.

Jeg glæder mig til at høre mere om jeres planlægning http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

0

Del dette indlæg

heej..

hold da op et romantisk frieri.. hvor er du heldig.

og et stort tillykke herfra. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

glæder mig til at følge din planlægning nøje.. :blush:

og bare bliv ved med at sætte billeder ind det skulle de vidst være hel vild med herinde.. ()()

vh. Maria.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar. Og tak for velkomsten.

Jamen det var bare et fantastisk frieri. :blush:

Her lidt om :) :

Jeg er 21 år gammel (dog 22 om 3 mdr). Jeg er født og opvokset i Billund (i 20 år). Efter folkeskolen (Enggårdsskolen i Billund - samme navn som mit efternavn) var jeg et år på Hellebjerg Idrætsungdomsskole (10. klasse) i Juelsminde ved Vejle. Hvilket var et helt fantastisk år. Det var også dette år jeg mødte min kommende mand. Mere om det senere. Efter et år på efterskole startede jeg på Grindsted Erhvervsskole (HHX). Her blev jeg færdig sommeren 2005. Samme tid som jeg læste til eksamen flyttede jeg sammen med min kæreste i Herning. Derefter startede jeg som Finanselev i Danske Bank, hvor jeg har 9 mdr. tilbage.

Min kommende mand er 24 år gammel (bliver lige straks 25år). Han har boet i henholdsvis Ejstupholm og Bording indtil vi flyttede sammen i Herning (læs Ikast-Bording - Håndbold). Efter endt folkeskole startede han på Ikast Handelsskole hvor han blev student i 2002. Herefter var han et år i München for at arbejde. (Forfærdelig hårdt at undvære ham). Derefter startede han med at læse HA på HIH hvor han fik sin bachelor i sommers. Han er nu i gang med at læse til cand. merc. IMP. Og er færdig sommeren 2008.

Sådan mødtes vi:

Vi mødtes i Østrig 2002 og har været sammen siden vi mødtes. Jeg var på skiferie med familien og nogle venner, som vi plejer (har stået på ski siden jeg var 3 år gammel). Han på skiferie med Ungferie.

Det var fredag sen eftermiddag og jeg var taget på afterski med min søster og hendes veninde. Der var ikke så meget gang i den og min søster og veninde mente at vi lige så godt kunne tage hjem. Jeg sagde dog til dem og vi ikke lige skulle vente lidt tid og se om der ikke kom jeg mere gang i den. Og ganske rigtigt. Kort efter væltede det næsten ind med danskere og det satte naturligvis gang i det hele, når en masse danskere mødes i udlandet. Det var hurtig fællessang og dansen - og pludselig stod han der. (det var stort set kærlighed ved første blik). Der gik i hvert fald ikke lang tid inden vi stod og kyssede. Dog var det ved at være spisetid så vi måtte sige farvel og blev enige om at mødes i byen senere på aftenen. Jeg husker at ventetiden føltes uendelig. Men endelig kom vi i byen og her mødtes vi så. Vores viden om hinanden var meget begrænset på dette tidspunkt. Ja jeg vidste knap hvad han hed. Så vi bestemt os for at gå en tur så vi kunne snakke. Så hele aftenen og det meste af natten gik med at snakke og ()() . Han skulle desværre hjem næste dag. I de følgende dage snakkede vi meget sammen. Weekenden efter skulle jeg til gymnastik opvisning med efterskolen og det viste sig, at det kun var 20 km fra hvor han boede. Så vi aftalte at mødes. Han skulle ugen efter en tur til München til jobsamtale. Men weekende var jeg på besøg hjemme hos ham. Og jeg svævede på en lyserød sky. :loveshower:

Da jeg gik på efterskole kunne vi kun se hinanden i weekenderne og sådan fortsatte det faktisk også indtil vi flyttede sammen, da vi boede 60 km. fra hinanden. Efter et halvt år tog han til München for at arbejde. Dog var det i forbindelse med en uddannelse, så han var i ny og næ hjemme på skole. Han var ca. hjemme en gang hver 4-5 uge. Det længste tid vi skulle undvære hinanden var 7 uger. Det var ufattelig hårdt, når man er nyforelsket. Og ikke havde været sammen mere end 7-8 mdr. Og jeg http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/boohoo.gif rigtig meget. Det var et rigtigt hårdt år, som vi lærte utrolig meget af.

I dag har vi næsten været sammen i 5 år (til vinter). Og har boet sammen i 1½ år.

Nå men det blev vist også til et langt indlæg. Tak til dem der har læst så langt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif

Tillykke med at I skal giftes og velkommen til :blush: Det var et utroligt romantisk frieri! Vi skal også giftes den 4. august, så jeg glæder mig meget til at følge din planlægning.

Line

0

Del dette indlæg

Så langt så godt

Vi havde egentlig sat os for, at vi ville giftes enten d. 11 eller d. 18 august. Vi fik hurtigt ringet til kirken for, at høre omkring disse datoer. Præsterne i sognet skulle på tur/kursus eller et eller andet d. 18. Underligt at de vælger at ligge det i en af de mest populære bryllups mdr. (y) Så derfor reserverede vi d. 11. Weekenden efter tog vi på rundtur i Billund og omegn. Vi faldt hurtigt for Hotel Propellen, da de havde alt det vi søgte. Bl.a. at det ligger i Billund, god service, godt omdømme og lækre lokaler og meget mere. Vi spurgte derfor om vi kunne få deres Blue Sky lokale, det ville hun lige undersøge senere på dagen. Men ak...det var optaget. Vi fik dog at vide, at det var ledig d. 4 og d. 25 august, som vi fik forhåndsreserveret. Efter lidt snak med familien blev vi enige om at gå efter d. 25, da vi så var sikker på at alle var kommet hjem fra ferie. Tirsdag fik jeg ringet for, at høre om kirken var ledig d. 25/8. Det var den, så vi fik flyttet vielse til d. 25 og ligeledes reserveret Hotel Propellen. Nu troede vi at vi havde fundet datoen. Men nej. Der var ingen af dem vi gerne ville have til at spille der kunne d. 25. Dog kunne den ene d. 4. august. Musikken var nogen mine forældre havde gode erfaringer med, og specielt min far ville gerne have dem til, at komme og spille. Så måtte jeg endnu engang ringe til kirken og til Hotellet, og heldigvis var det alt sammen ledigt d. 4. augst.

Så nu er og bliver det d. 4. august. :bearhug: Vi rykker i hvert fald ikke mere.

Vi er også noget frem til, at d. 4 er en god dato. Min søster ville evt. skulle forsvare sin titel som klubmesterskab i golf (i juniorrækken) og min far skulle forsvare sin 2. plads i (old boys - tror jeg nok). Desuden ville vi få en meget kort bryllupsrejse, hvis det var d. 25, da min kæreste har studiestart d. 1/9.

Vi har også allerede meldt datoen ud til hele familien. Så hvis de vil til bryllup, skal de nok være kommet hjem fra sommerferie.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay... der røg så liiiige et ar juldegysninger ned af ryggen på mig. :blush:

Tillykke med det forestående bryllup og det fantastiske frieri. Hvor er din søde kæreste dog super romantisk. :balloons:

Jeg glæder mig til at følge din planlægning, og se RIGTIG mange billeder. :blush:

:bearhug: Christine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Velkommen til - I er jo bare nået rigtig langt allerede.

Glæder mig til at følge din tråd, nu arbejder jeg selv i Danske Bank - blev udlært sommeren 2004, så er lidt interesseret når nu en kollega kommer herind.. :bearhug:

Tillykke med dejlige frieri - lyder bare rigtig romantisk.

:balloons: Michela

0

Del dette indlæg

Wow et frieri! sikke romantisk! Jeg var heldigvis også en af de heldige der fik et romantisk frieri, men stearinlys, roser og hele baduljen!!! Det er bare en fantastisk følelse at komme hjem til! Tillykke med det!

Kirken og feststedet ser bare rigtig hyggeligt og romantisk ud! Godt det altsammen gik op i den sidste ende med datoerne! Sikke en omgang!

Og velkommen til forresten, jeg skal giftes samme dag, så glæder mig til at følge jeres planlægning!

Mvh Zide

0

Del dette indlæg

:lol: Hold da ferie for et frieri! Og velkommen til!

Det er da nogle dejlige billeder du har lagt ind, og hvor det da skrider fremad allerede!

Nu er jeg altså blevet lidt nysgerrig, men læser din kæreste stadig på HIH? Ja jeg går selv derude nemlig, også sidst år da din kæreste færdiggjorde sin bachelor, dog på et andet studie!

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Wow et frieri! sikke romantisk! Jeg var heldigvis også en af de heldige der fik et romantisk frieri, men stearinlys, roser og hele baduljen!!! Det er bare en fantastisk følelse at komme hjem til! Tillykke med det!

Kirken og feststedet ser bare rigtig hyggeligt og romantisk ud! Godt det altsammen gik op i den sidste ende med datoerne! Sikke en omgang!

Og velkommen til forresten, jeg skal giftes samme dag, så glæder mig til at følge jeres planlægning!

Mvh Zide

Hej Zide

Tak...ja det var virkelig et romantisk frieri...men det var dit godt nok også. Synes det var en rigtig sød ide med silkebåndet, lys, roser, hjerteballoner og lijler... WOW

Vi er godt nok heldige med sådanne romatiske kærester :balloons:

Synes det er nogle rigtig flotte kjoler du har kig på...skønt at du kan få den syet af din mor og tillykke med huset. :bearhug:

Det bliver helt sikkert godt vejr d. 4. august...

0

Del dette indlæg

:balloons: Hold da ferie for et frieri! Og velkommen til!

Det er da nogle dejlige billeder du har lagt ind, og hvor det da skrider fremad allerede!

Nu er jeg altså blevet lidt nysgerrig, men læser din kæreste stadig på HIH? Ja jeg går selv derude nemlig, også sidst år da din kæreste færdiggjorde sin bachelor, dog på et andet studie!

:bearhug:

Hej Katharina

Tak for din hilsen!

Tja...min kæreste læser ikke på HIH mere....eller det vil sige, han læser over på den anden siden af vejen (foregår på Birk Innovation and Research Center (BIRC)...

Det er en uddannelse der tilbydes af Copenhagen Business School i samarbejde med AU-HIH (men altså i Herning)...Her læser han cand.merc IMP (International/Industrial Marketing & Purchasing)

Men han "underviser" (har øvelsestimer) nogle af de studerende på HA eller nogle ingengiør på HIH.

Hvor er det altså vildt at du skal giftes lige om lidt. Et stort tillykke med på lørdag. Håber at I får en dejlig dag. Rigtig flot kjole. Du kommer til at se rigtig godt ud.

:biggrin: Lise

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer