Pippi75

Vielse - Tidspunkt på dagen?

7 indlæg i dette emne

Jeg talte med vores kirkekontor, og de sagde, at første vielse er kl. 13.00, og næste er kl. 14.30 og så igen kl. 16.00. Så hvis man er den første, der booker en dato, så får man den tidlige tid. Hvis brylluppet først er kl. 16.00, så bliver det godt nok svært at nå bryllupsreception og 1-1½ times kørsel til slottet, hvor det holdes. Hvordan har I klaret den? Kan man evt. overtale kirken til at holde brylluppet kl. 11.30, så har man lidt mere tid? Eller er man så for presset om formiddagen?

Knus Pippi75

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, lige præcis: Du skal bare prøve Pippi :blush:

Vi fik samme besked, men kan simpelthen ikke nå hele programmet, hvis det først kunne blive kl 13. Så vi fik lagt lidt pres på præsten, der heldigvis gik med til en vielse kl 12.00.

Hans officielle forklaring var, at de gerne ville holde vielser fra kl 13, for så kan de også nå en barnedåb eller en begravelse samme dag.

Men snak med dem og se, om ikke også du er heldig.

Pøj pøj :unsure: Bellehelene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er det da også for nogle af os andre og vi arbejder længere tid end præsten gør :unsure:

Hvis der ikke er for lang kørsel mellem kirke og reception til festsstedet ville jeg måske overveje at gå efter kl. 13. Bliver I viet kl. 11 bliver det en meget lang dag for jer og for gæsterne, hvor mange formentlig ikke bare kan tage hjem i den mellemliggende periode på grund af afstand.

0

Del dette indlæg

Det er det da også for nogle af os andre og vi arbejder længere tid end præsten gør :unsure:

Hvis der ikke er for lang kørsel mellem kirke og reception til festsstedet ville jeg måske overveje at gå efter kl. 13. Bliver I viet kl. 11 bliver det en meget lang dag for jer og for gæsterne, hvor mange formentlig ikke bare kan tage hjem i den mellemliggende periode på grund af afstand.

Der er nok 1-1½ times kørsel fra reception til feststedet, så det skal man i hvertfald nok sætte 2 timer af til. Jeg tænker bare, at hvis man både skal nå fotografering og at tale med nogle til receptionen, så er man jo ret pressede, hvis man først bliver gift kl. 13. Så er man færdig i kirken kl. 13.30 og så kan man vel være til fotografering alt efter hvor det foregår kl. 14.00-15.30. Måske vi bare skulle blive fotograferet i vores egen have, hvis receptionen bliver holdt der - så bliver det ikke helt så stressende... Eller finde en græsplæne eller noget tæt på hvor vi bor, hvis receptionen bliver holdt i vores eget hus altså.

Tager man altid billeder lige efter vielsen? Kunne man evt. ikke bare få taget de billeder i selve kirken eller?

Knus Pippi75

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer