Guest happy

Hvor meget drikker de??

6 indlæg i dette emne

Hej..

Jeg har været med i et godt stykke tid, og vil nu lige høre om I kan hjælpe mig.

Vi er meget i vildrede, når det kommer til drikkelse til festen - hvor meget drikker de??

Vi bliver ca. 28 - 30 voksne og omk. 7 børn.

(vi skal giftes til efteråret)

Og hvor meget bruger I på maden??

Knus Happy :jump:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Det kan være at følgende "formel" kan hjælpe dig. Jeg har brugt den flere gange, og rammer sådan nogenlunde rigtigt:

1: Start med at beregne en halv flaske både rød og hvid til hver voksen.

Tag så halvdelen af hvidvinen fra og læg en tredjedel til halvdelen oveni rødvinen.

(Som tommelfingerregel går der 6-8 glas på en 3/4 liters flaske)

Bliver det varmt, lægges der lidt hvidvin til... :specool:

Skulle jeg give mit bedste bud, ville jeg regne med 20-25 flasker rødvin og højst 6 flasker hvid. 1-2 flasker dessertvin, max.

Champagne tør jeg ikke regne på - men over 6 flasker... :o

Men; eftersom I ikke skal være flere (vi bliver heller ikke flere, skulle jeg hilse og sige :) ), så kan du jo prøve at se, om du kan huske et par andre fester/sammenkomster og ud fra hvor meget, der røg ned - sådan sjusse dig frem til mængderne. Der er jo forskel fra familie til familie, vennekreds til vennekreds. (Hos os ville ovenstående mængder dække - sådan okay, men jeg ville nok handle lidt mere - evt. til lager) :drink:

Derudover: Vin spiser ikke brød og måske var det dejligt at have lidt på lager af "bryllupsvinen" (hvis den kan tåle at ligge lidt) og ellers; lav en aftale i butikken om at returnere evt. uåbnede flasker.

Med hensyn til mad, er jeg blank, for vores kok afregner anderledes, nemlig af to omgange: Råvarer og løn. Så jeg er dig svar skyldig. Men kig på kuvertpriser og overvej, hvad du selv synes. Nogle gange kan man jo ende med at betale uendelig meget for uendelig lidt... :)

Håber det kan bruges! :hjerte:

KarenV, 1. maj Vordingborg

0

Del dette indlæg

Hej Happy

Vi har fået dette gode råd af vores kok.

Beregn 2 glas hvidvin til forretten og 4-5 glas rødvin til hovedretten alt efter hvor varmt der er den pågældende dag!

Hvad angår budget på maden fik vi i lørdags den dejligste nyhed da vi fik at vide at vi skulle betale ca.11000 kr. for mad til 60 mennesker!

Det er med kokkens løn, og maden er bare helt i top!

JJ :jump:

0

Del dette indlæg

Hej Happy.

Vi regner med 1 fl. rødvin og 1/2 fl. hvidvin pr. person. Det er nok lidt i overkanten, men vi vil ikke stå og mangle. Vinen kan jo gemmes!

Vi har så valgt fadøl, og der kan man leverer det tilbage man ikke får brugt. BEER

Hilsen MSH

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Vi var 35 personer til vores bryllup og det var incl. 4 børn.

Der blev drukket 10 flasker rødvin og 3 rosé + 3 hvid.

Til vores velkomst drink blev der brugt 3 flasker hvid vin og 3 1½ l. sodavand.

Øl blev der drukket 1½ kasse ½l dåse øl (blev servert i glas)

Vand blev der ikke drukket så meget af ca. 3 kasser alm 1/4 l. flasker.

Div. likør blev der drukket 2 baileys og 1 solbær rum.

En flaske cognac og ca. 2-3 flasker sprut + 10 liter juice.

Så de var ikke helt så fulde vores gæster da de gik hjem fra festen, men vi startede også kl. 14,00 og sluttet kl. 24,00 så der var mange timer at drikke på.

Vi bruget ca. 2000,- på drikke.

Hilsen Iben :o

0

Del dette indlæg

Hejsa.. :o

Tusind tak for alle jeres råd...det er rart at have nogen herinde at snakke lidt med, da jeg (måske som de fleste) har en kæreste der ikke går helt så meget op i maden..

Han siger det er fordi han har et stille og roligt ydre - hi hi

Nå, men tak igen.

Knus Happy :kissthefrog:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer