Lisen

Hvordan når i det hele?

15 indlæg i dette emne

:jul5: Det er jul, og det ved vi vist allesammen godt. Men jeg er næsten helt stresset over alle de ting jeg burde gøre der hjemme, men bare ikke når.

Hvordan fillan får i tid til at julehygge, bage kager, lave konfekt m.m. samtidig med at jobbet passes, huset gøres rent m.m.?

:cheerleader3: Lisen helt julestresset

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er ikke andet at gøre end at køre i et lidt andet gear end normalt.. :bearhug:

Jeg skal lave noget hver eneste dag/aften indtil juleaften - hygge med venner, tre julefrokoster mere (man får bare nok af snaps efter den første :biggrin: ), købe de manglende julegaver, bage, passe mit arbejde og så lige en eksamen mere :griner:-

Alt dette indtil den 23. om aftenen hvor vi rejser til mine forældre og er fremme engang den 24...

Så hvis der er nogle der synes de har travlt - kom lige en tur forbi og hils på mig! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:jul5: Hej.

Jeg prioriterer - det bliver jeg nød til! :jul2:

I går holdte jeg fri sammen med ungerne, hvor vi bagte og lavede julekonfekt.

I år har jeg kun to julefrokoster på programmet og rengøringen (pånær toiletter) udsættes til lørdag før juleaften, hvor vi så alle hjælpes ad!

Og så hygger vi til daglig.

Jeg GIDER ikke at være stresset, for så er der ingen der får nogen som helst fornøjelse ud af julen. Og det er HYGGETID!

Hilsen Solsikken :butterfly:

:jul10: :jul10: :jul10: :jul10:

0

Del dette indlæg

Jeg tager rengøringen sådan lidt efter lidt hver dag.. Jeg synes her er konstant rodet når man har børn i huset.. Men de får dog selv lov til at tage deres legesager..

Jeg bager ikke, det har jeg min mor til ellers bliver de købt.. Det er kun min kæreste der bager og han er ikke hjemme til jul.

Alle julegaver er købt for længe siden, så det tænker jeg heller ikke på mere..

Jeg går hjemme lige p.t. så har egentlig masser af tid til alt muligt..

:jul12:

0

Del dette indlæg

Rodet er jeg konstant bagud med - men til gengæld når jeg alt det andet - det er for mit vedkommende en del af julen som bare ikke må forsvinde...

Og hvis man er lidt fremadtænkende så kan man faktisk nå en hel del på kort tid med børnene - så længe man har gjort lidt af det klar inden....

Dej osv. kan lige slås sammen i et frit kvarter... Og så stå i køleskabet og køle i en dag eller to (godt til vanillekranse og havregrynskugler...)

Pyntningen af juletræ sker først i ugen op til jul, da vi KUN bruger rødgran og de skal ikke tages ind for tidligt.

Julegaverne klarede jeg i Oktober (gammel vane fra studietiden, hvor alle eksamener overtog december - så de ligger og pynter herhjemme i al deres gavepapirs-glans!)

Så jeg synes ikke det er det store problem at nå - det enewte det kniber med er som sagt rodet - synes ikke jeg når nogen vegne, og når jeg gør går der ti sek. så føles det som om jeg kan begynde forfra..... Pudse vinduer....tja, det snakker vi slet ikke om, gad vide hvornår den forbaskede vinduespudser dukker op :cheerleader3:

Badutski

0

Del dette indlæg

Hejsa! :cheerleader3:

Jeg ved heller ikke, hvor tiden bliver af! -og jeg er endda på barselsorlov! -HAHA-

Vi julebager hvert år, fordi jeg syntes, at det er en vigtig del af julen, og Nicolai heldigvis stadig syntes det er skægt, og desuden hygger vi os rigtig meget sammen, når vi laver sjove og enderledes kager.... :biggrin: Men det kræver, at man lige pludselig kan lægge det hele fra sig og vente til Victoria sover igen, eller kan ligge alene på tæppet i mere end to minutter!

Rengøring.... Hvad er det? :huh: Det når vi da lidt af løbende, selvom det er MEGET lidt (toiletter og støvsugning!). Jeg har overvejet at tilbyde tjensen til min mor for lidt ekstra penge her op til jul.... Hun er godt tilfreds blot hun kan hjælpe og så evt. tjene lidt ved siden af! :super: :jul6:

Juletræet er ca. 60 cm, det er alt, hvad vi har plads til i år, da Victorias legetøj bor i vores stue! -så det tager nok længere tid at lave en fod, end at pynte det.... :griner:-

Gaverne bliver købt over nettet: leveret direkte til vores hoveddør! Jeps, og nogle steder pakker de det iøvrigt ind for en! Kan det blive nemmere? -og ellers kan de købes i BILKA /føtex, når man alligevel shopper! Så det bliver alligevel jul i det lille hjem.... Uden alt for meget stress!

:bearhug: , AnnaBritta

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg plejer at starte i starten af november med at gøre hovedrent et rum ad gangen stille og roligt og købe julegaver. Så kører alt det andet bare på et lidt højere gear end de andre måneder.

Men det bliver der ikke noget af i år. Har næsten ikke julepyntet og har ikke købt nogen julegaver endnu kan simpelt hen ikke få energi til det - så her bliver det ikke rigtig jul i år. Jeg må så tage revance næste år når jeg går hjemme i julen og så er der jo også bebs at tage sig af og vise glæden ved julen...

0

Del dette indlæg

Tjaaaaaaaaah..

Jeg er bare startet i god tid... Havde allerede købt stortset alle gacerne i november...rrngøringen er vi fælles om og bagningen klarer jeg mellem opgave og børne pasning og putning... Idag er der dog blevet gjort lidt rent efter vi har puttet alle ungerne (vi har to til låns ekstra) så juletræet snart kan komme op *SS*

Vi når det vi nåt og det vi ikke når klarer vi os nok uden *SS*

Knuz Trine

0

Del dette indlæg

Hmm... Jeg HAVDE egentlig kapituleret, og opgivet at julehygge overhovedet i år. Men så gik jeg amok i Netto i går, og fik købt tørrede abrikoser/dadler, marcipan, chokolade og cornflakes. Og så har jeg aftalt med Dan at vi i aften (onsdag) skal prøve at få lavet noget konfekt.

Bagning bliver det ikke til, selvom jeg havde STORE intentioner om både brunkager, vanillekranse o.lign. Men jeg orker det bare ikke... Hjalp min mor med hendes julebagning sidste weekend i november, og har bare ikke kunnet svinge mig selv i gang til at få lavet noget hjemme.

Pynt? Det bliver der heller ikke noget af i år. Vi HAR ellers forsøgt at aftalt at vi i sidste uge skulle have hevet lidt pynt op af gemmerne, men der kom noget andet i vejen. Så nu nøjes vi med vores Georg Jensen adventskrans - som var pyntet med røde sløjfer fra sidste år...

Jeg får først løn MIDT i måneden i år, så det med julegaver bliver først købt enten d. 21. eller 22.12. Passer mig RIGTIG elendigt, for normalt plejer jeg at have købt stort set allesammen inden december måned. Men i år ville økonomien bare noget andet. Har lavet en "indkøbsliste", så jeg ved hvad jeg skal gå efter. Skal købe julegaver til 14 personer - inkl 5 børn.

Måske har det noget at gøre med at vi ingen børn har; måske har det noget at gøre med at vi bare har travlt begge to med arbejde + fritidsaktiviteter; måske har det noget at gøre med at vi ikke skal være hjemme i julen. Ved ikke rigtig hvem "skyldneren" er, men lige meget hvad, så får vi heller ikke i år gjort noget ud af julen. Og det gør egentlig ikke så meget. Jeg VED at min mor har totalt julepyntet hele hytten når vi kommer derud d. 23. Og det glæder jeg mig til - og glæder mig over at det ikke er MIG som skal "pynte ned" efter nytår :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hva ska ja skriw, hva ska ja skriw.

HMMMMMMM.

Købe julegaver, TJEK.

Købe en MASSE chokolade til julehygge TJEK.

Købe pebernødder TJEK ( Freja fik en pose af :jul4: ) :bearhug:

Købe nødder TJEK ( de ligger i skabet, men jeg kan ikke tage mig sammen til at knække dem, for det sviner og i øvrigt er det en HULENS til besvær for en lille nød) :cheerleader3:

Da dam da dam. Julepynte! TJEK, i DEN grad :jul10:

Jeg gider ikke købe marcipan osv. for den fra sidste år, smed jeg ud i Maj :griner:-

Glædelig jul til jer alle fra MIG

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:jul5: Det er jul, og det ved vi vist allesammen godt. Men jeg er næsten helt stresset over alle de ting jeg burde gøre der hjemme, men bare ikke når.

Hvordan fillan får i tid til at julehygge, bage kager, lave konfekt m.m. samtidig med at jobbet passes, huset gøres rent m.m.?

:cheerleader3: Lisen helt julestresset

Det gør vi (jeg) ganske enkelt ikke. Udover at jobbet (virksomheden) skal passes har jeg lige siddet og regnet ud at den 22/12 2006 har jeg spillet 9 job siden 1/12 2006. Det med at rydde op - hvad der skal - bliver nok klaret i juleferien mellem jul og nytår :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg nægter næsten at tro, at der ikke er nogen andre herinde, som har det ligesom mig...

Jeg gør intet!

Ingen bagning, ingen konfekt, ingen hovedrengøring, ingen pudsen vinduer, ingen julepynt... Har dog overvejet, at jeg er nødt til at få købe lidt ind, da mine forældre kommer og bor i julen (holder jul hos min bror). Men ellers havde jeg ikke planer om andet end det sølvfad jeg har med fire bloklys (læs: andventskrans) og den mistelten, jeg fik at Nat (Bridezilla24) sidst de var der...

Min far har godt nok sagt, at de tager et juletræ og lidt pynt med, men det er vist mere for hans skyld end for min... Synes ikke vi har plads til det...

Og med alle vores ting i en toværelses bliver her bare endnu mere rodet, hvis der skal være nisser og lign. på hylderne. OG så skal vi ovenikøbet have far på sofaen og mor på en madras på gulvet (+ kufferter mv.) hele julen - det giver ikke just mere plads... Havde dog håbet på den obligatoriske dekoration fra svigermor, men de gør heller ikke så meget ud af julen, så den har de nok glemt i år :cheerleader3:

Gaverne... Nogle er købt online, og så mangler jeg lige et besøg i en pladeforretning, så nevøerne kan få den cd/dvd de ønsker sig. Eneste grund til at disse ting ikke købes online, er at de skal være lette at bytte, hvis de får to ens.

Har egentlig aldrig gjort så meget ud af julen. Det irriterer mig, at man pludselig skal gøre en hel masse ting, som man ellers ikke gør (f.eks. at bage småkager...) Og hele gaveræset irriterer mig... Hader at skulle bruge en masse penge på ting, som folk har skrevet på en liste - og i år har jeg ikke haft overskud til at være kreativ og købe 'spændende' gaver, som jeg plejer... Jeg vil langt hellere købe en gave til folk, når jeg ser noget, der ville være perfekt til vedkommende - om det så er til fødselsdag, bryllup eller hverdag. Sådan en gave betyder da meget mere end julens 'pligtgaver'... Er bare glad for, at jeg ikke skal købe gaver til ret mange :bearhug:

Ja, det var så en hilsen fra pessismisten :griner:- Mon ikke tingene ændrer sig helt automatisk, når engang man får børn?

0

Del dette indlæg

YES igår tog søren så lige ved familien og vi fik lavet konfekten, og vi er blevet enige om herhjemme at rengøringen ikke bliver det store fra nu af og indtil d. 23. det er vigtigere at hygge!

Tak for overskuddet tøser, tak for indblik i hvordan i klarer ærterne!

:jul12: Lisen som alligevel når det hele

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer