Guest loulou25

Reception...

18 indlæg i dette emne

Vi er ikke til det helt store bryllup, så vi har planlagt at holde vores bryllup på følgende måde:

Vielse i kirke

Reception for alt og alle (ca. 80-100 gæster)

Middag og overnatning kun for forældre og søskende

Bryllupsrejse til et eksotisk sted

Vi har talt om, at der til receptionen kun skal være bryllupskage, frugt, champagne, kaffe, the, øl og vand... Det synes min mor simpelthen er for "nærrigt"... Synes I også det? Det er jo ikke for at spare, men bare fordi vi gerne vil have det enkelt... Vi skal giftes kl. 13, så hun mener, at folk forventer at få lidt frokost - f.eks. stående buffet! Det ville vi bare gerne undgå!

Hvad gør I?

Knus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

- Synes det lyder som rigtigt lækkert. Vi tænker lidt i samme retning med hensyn til hvad der serveres til receptionen - evt. nogle fingermadder.

- Hvis der så i invitationen evt. bliver inviteret til kaffe og bryllupskage, så ved gæsterne også hvad de kan forvente... Det var måske en måde at gøre det på??

Håber I finder ud af det.

H

0

Del dette indlæg

Det var faktisk en god idé at skrive det i invitationen... :heppe: Så kan de jo spise hjemmefra, hvis ikke bryllupskage og frugt er nok... Synes bare at det vil være så fint og enkelt! Og vi har jo med vilje fravalgt det store bryllups-halløj - vi vil hellere ligge kræfter (og penge) i middagen for de nærmeste og så en super romantisk bryllupsrejse!

Det er jo vores dag, men folk bliver bare så forundrede, når vi fortæller om vores planer - og de er bestemt ikke blege for at sige deres meninger!

Knus

0

Del dette indlæg

Hej.

Vi blev gift kl. 11,00 og havde inviteret gæsterne til kl. 14,00.

Det skulle kun havde været reception men kun for 40 personer.

Det endte dog med at alle vores gæster fandt et sted at side rundt om borderne og så var det næsten en middag det bleve til, men vi serveret kun pølsebord far kokken og jomfruen, vin, øl , vand samt kransekage og div. likør + kaffe og the til kagen. Det endte dog med at alle gæsterne blev til kl. 24,00 vi skulle dog heller ikke holde middag for familien, da vores penge ikke var så store.

Men jeg syntes bestemt ikke at det er nærrigt kun at servere bryllupskage, frugt og drikke.

Det ville vi selv havde gjort hvis vi skulle havde middag om aften.

Nu er det jo ikke din mor der skal giftes vel. :)

Held og lukke med dagen.

Hilsen Iben :o

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Loulou

Vores kommer også til at minde om jeres: Bryllup på rådhus, reception/housewarming for alt og alle og middag kun for den aller-nærmeste familie. Et par dage senere holder vi så en fest for venner og søskende, dvs. kun de unge.

Mht receptionen, så var tanken først bryllupskage, men da jeg selv elsker mad :o , så tror jeg at det ender med både noget "rigtig" mad og kagen!

Vi holder en lidt lang reception, dvs. måske frem til kl. 19.00 så folk kan nå at komme efter arbejde. (Vi holder det på en hverdag!)

Det er et slags kompromis imellem vores ønsker, og er endt med at være noget som vi begge to vil blive glade for.

Vippp

0

Del dette indlæg

Nej Iben, det er ikke min mor, der skal holde bryllup - men det glemmer hun vist af og til, hi hi... http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/whistling.gif

Nu er jeg blevet overbevist om, at skal stå på bryllupskage og champagne, tak for det! Vielsen er godt nok kl. 13, så vores forældre og søskende skal selvfølgelig vente lang tid på "ordentlig" mad, da vi holder reception fra 14-17 og middag derefter... Men så kan de samle appetit til lækker bryllups middag!!! :romance:

Vi har faktisk også kort talt om at holde en fest for de unge, men det er ikke planlagt endnu...

Tak for Jeres svar!

Knus

0

Del dette indlæg

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/ohmy.gif Hej med jer

min mening er at ,hvorfor overhoved at holde bryllup hvis der kun skal serveres kage ,frugt og vin til ??

Så hellere blive gift ,måske samle sine nærmeste til middag og tage ud og rejse.

De fleste glæder sig til at gå til et bryllup,tage sit fineste tøj på,bruge tid og penge på bryllupsgave og så ............tak for kaffen !!!!!!!!!

anits

0

Del dette indlæg

Kære loulou25!

Jeg synes det lyder FINT og UDEMÆRKET med bryllupskage, frugt, champagne, kaffe, the, øl og vand til jeres reception! Og jeg synes også KLART at det skal skæres lidt ud "i pap" i invitationen, for så forventer folk ikke en stor fest "med det hele". Ellers kunne der sagtens være en del som kommer, som bliver skuffede (og det er jo i virkeligheden DERES problem, men...).

I skal KLART gøre det som I har lyst til, og ikke lade jer påvirke af eventuelle mødre, fædre eller svigerforældre!

/arno :romance:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære loulou25!

Jeg tilslutter mig din mors mening. Hvorfår ikke skærer ned på gæstelisten. Umiddelbart lyder 80-100 mennesker som mange. Hvorfor ikke skærer den ned til familie og nære venner og så servere lidt frokost?

Men, men, men det er jo jeres dag og I skal jo gøre som I vil.

Hilsen

Marlene

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/brud.gif

0

Del dette indlæg

Hej Loulou

Vi har nøjagtig samme plan ! Vielse kl. 13 , reception for gud og hvermand fra 14-30 til 17 med champagne og kage og dernæst middag for de få rå fra 18 til 02.

De fleste har forståelse for at vi ikke har råd og lyst til det helt store suppe-steg-is tamtam og vi vil jo også gerne hilse på så mange som muligt hvilket en reception jo gør muligt (og en hestesko gør umulig)

Den der med - hvorfor så holde bryllup....årh hold da op. :iloveyou: Fra vielsen til reception fader ud går der immervæk 4 timer. det er jo ikke et lyn arrangement hvor gæsterne bliver værfet væk.

Vi har dog valgt at holde middagen et helt andet sted end middagen så de gæster der "kun" er til receptionen ikke skal smides ud mens vi andre sætter os til bords.

:romance:

Jeg glæder mig meget og er 100 på at det er den rigtige måde at gøre det på.

0

Del dette indlæg

Jeg tror at receptioner er et af de emner der kan diskuteres højt og længe ;). Jeg ville aldrig selv holde én, men kan nu godt forstå tankerne bag - for jer der vil.

Jeg synes det det er meget vigtigt at gæsterne i invitationen kan se hvad de skal vente af arrangementet. Det der med at 'skære det lidt ud i pap' og skrive hvad der bliver serveret er måske ikke nogen dårlig idé. Det gør også invitationsteksten lidt anderledes end til et almindeligt bryllup og dermed ændres folks indstilling automatisk.

For mig bliver det nemt (pr. erfaring) sådan noget med at komme, ikke få snakket med brudeparret, spise et stykke gave og for resten have trukket i det pæne tøj og brugt penge på en gave - der ikke engang bliver åbnet :iloveyou: . Og det synes jeg ikke er fedt. Vi har lige fået en invitation til reception hvor der direkte henvises til gaveliste (folk jeg ikke kender så godt) og det synes jeg er direkte frækt. For det er nogen jeg måske ville bringe 85-100,- på at købe en buket blomster til så de skal sq da ikke bede mig om at kontakte nogen for en gaveliste...

Anyway, det jeg bare ville sige var at det nok er vigtigt at huske på at folk ikke altid har en positiv indstilling når de modtager en receptions-invitation. Jeres intentioner er jo super - så sørg for at kommunikere det i invitationen så der ikke påstår nogle sure miner på forhånd.

Held & lykke med arrangementet...

Kh Nina

0

Del dette indlæg

Piger - pas på med at invitere TEN til jeres fester....for hun spiser bare jeres gaver!! (kage)

*fnis* aj undskyld TEN - jeg kunne bare ikke lade være. :hjerte:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Piger - pas på med at invitere TEN til jeres fester....for hun spiser bare jeres gaver!! (kage)

*fnis* aj undskyld TEN - jeg kunne bare ikke lade være. :hjerte:

Nåede lige at læse: Pas på og noget med mit navn... Fik et chok og tænkte GUD hvad har jeg dog fået skrevet! Læste lidt længere og begyndte at grine.

Men jo - jeg er er kendt som den stygge gave-spiser ;)

Kh Nina

0

Del dette indlæg

Hej

Vi skal også giftes kl. 13, holde reception for et hav af mennesker, som heldigvis alle forstår at middagen er reserveret de nærmeste, da det gerne må være lidt intimt.

Til receptionen bliver der serveret lækre sandwiches, lidt kage og frisk frugt, samt diverse drikkevarer. Det kan gøres for en overkommelig sum penge.

Og som sagt forstår de "kun til receptionen" inviterede godt vores motiv.

Jeg glæder mig, og satser da på at åbne folks gaver når de kommer med dem. Vi har ikke henvist til nogen gaveliste, når folk ringer og siger om de kommer, kan de enten bede mig sende den, eller slet ikke bede om en og selv finde på. Jeg er ikke så obs på gaverne, dagen og menneskerne og min elskede er det vigtigste!!

fool

Håber alle har haft eller får en god dag!!

Henrijette :heppe:

0

Del dette indlæg

Jeg suns det er OK... Det er trods alt jeres egen dag.... Vi vil jo alle sammen gerne have det som vi nu har drømt om... Og hvis man ik selv gør det sådan... ja så er der nok ik andre der sørger for at det bliver sådan...

Vi skal giftes kl 12.30 og har valgt at invitere til reception bagefter... Både fordi jeg gerne vil hilse på " glogæster" men også fordi vi alligevel sku " underholde" gæsterne imens vi var til fotograf, og så er det langt billigere at holde en reception et andet sted end på hotellet. Min drøm har altid været at holde reception på mine forældres gård... Men det bliver det desværre ikke...

Vi serverer bryllupskage, kaffe, te og sodavand, småkager, kransekagestykker som min lillesøster har været så dejlig at lave.... Pølsehorn, skinke-ostehorn, og horn med hummer og spinat/ chilifyld....

Alligevel er der nogen der har ment at det var for fedtet.... men det kan jeg ik tage mig af... Det er ik der vi vil prioritere pengene, og så syns jeg ik man skal gøre det for at gøre andre tilfredse....

Vi må da selv sørge for at lave vores bryllupper som vi vil have dem.... Og mødre og svigermødre... Ja de må klappe kaje !!! :lol:

Knus Dyv

0

Del dette indlæg

Hej Dyv!

Undskyld men hvordan kan nogen synes at det er fedtet. Det er jo et helt ta-selv-bord I serverer...!!! Altså nogle mennesker... Jeg synes overhovedet ikke det er fedtet og så synes jeg det lyder temmelig lækkert - bare jeg skulle med!

Summer :lol::lol::)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Alligevel er der nogen der har ment at det var for fedtet.... men det kan jeg ik tage mig af... Det er ik der vi vil prioritere pengene, og så syns jeg ik man skal gøre det for at gøre andre tilfredse....

Vi må da selv sørge for at lave vores bryllupper som vi vil have dem.... Og mødre og svigermødre... Ja de må klappe kaje !!! :lol:

Knus Dyv

ENIG!

Bar' det, jeg vil' si', hej!

karenV

0

Del dette indlæg

Hej - vi servere nogenlunde det samme til vores reception!! - måske lidt fingermader også.

Til TEN: - vi har sendt net adr med vores invitation hvor de skal henvende sig for at få adgang- dvs ikke noget krav om at de skal se listen. Desuden har vi også BILLIGERE gaver på listen - såsom cder, viskestykker, små spil, Gavekort osv, og så er det da federe for dem der giver en lille gave at give noget vi ønsker end den sædvanlige chokolade æske, hvor vi ikke kan lide det halve.

Ang. man ikke når alle gaverne- så forstår jeg godt at brudeparret ikke nødvendigvis har tid til det på 2 timer. Vi kender mange der har taget dem med til feststedet og så ved vi de glæder sig over dem der!

Og når det er en lille gave er det også ok ikke overvære den store udpaknings-cermonie!!!

Nå, det var ikke for at lyde mærkelig, synes bare ikke lige jeg kunne være enig med det du skrev :)

:) - men til loulou25 - jeg synes jeres reception lyder fin!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥