Guest ThildeR

Thilde og Jens' bryllup den 4/8-2007

64 indlæg i dette emne

Hej allesammen!

Så skete det sandelig.. i dag, den 14. december 2006 friede min kæreste til mig, og vi skal giftes den 4. august 2007.. glæder os vildt! Nu prøver jeg at oprette sådan en tråd her - tror ik lige jeg har så let ved det, men forsøger da! Der vil efterhånden komme alle de oplysninger, som vi har og får, og de ting vi (mest mig) planlægger...

Kram fra Thilde, som skal giftes med verdens dejligste Jens! :cheerleader3:

:griner:-Om os..

:biggrin:Hvordan det hele startede....

:super:Frieriet

-HAHA-Billeder af os 1..

:huh:Billeder af os 2..

Rød = slet ikke fundet ud af det endnu

Lilla = er igang med at finde ud af det/overvejer det

Grøn = er bestemt/fundet ud af

Dato og tid: Lørdag den 4. august 2007 kl. 12.00

Kirke: Sunds kirke

Præst: Niels Christian Kobbelgaard

Feststed: Simmelkærhus (forsamlingshuset i den by jeg er opvokset i og boede i indtil jeg var 13)

Gæsteliste: Lige nu er den på 126 personer incl børn, hvis alle altså kommer - den bliver nok ik meget mindre

1. brudepige: Min veninde Jane

Brudepiger: Måske min kusine Simone, måske min lillesøster Line, måske Julie (lille pige jeg har passet)

Brudesvend: Måske Thomas (lille dreng jeg har passet)

Blomsterpige: Måske Sofie (pige jeg har passet)

Forlover: Jens' storebror, Ronny

Monogram: Er lavet (Coach Lajla herinde fra har været kreativ)

Transport: Ikke besluttet endnu.. bliver dog intet vildt - vi sparer pengene på dette punkt

Fotograf: Ikke besluttet endnu.. dog skal det kun være evt. vielsen og så "on location" - til festen håber vi gæsterne vil dele lidt med os, og så sætter vi små engangskameraer rundt på bordene, så folk kan tage nogle af hinanden og os

Gavekoordinator: Højst sandsynligt min mor

Musik i kirken: "Pachelbel" når jeg kommer ind sammen med far, brudemarchen når Jens og jeg går ud sammen

Musik til festen: Ikke fundet endnu

Toastmaster: Højst sandsynligt min morbror, Bent

Indbydelser: Har lavet udkast til teksten - skal snart ud og købe materialer til selve indbydelserne, som jeg laver selv. De skulle gerne sendes ud i marts engang

Gavepose/æske til gæsterne: 2 panodiler, 1 lille pose Haribo, 1 plaster, nogle frø af en slags, kleenex, halspastiller (til hvis nogen får ondt i halsen) - måske mere

Gæstebog: Ikke lavet endnu

Scrapbog: Ved ikke om vi skal have en

Brudekjole: Skal ud at kigge i starten af marts.... men har dog kig på en - den koster 6600 kr, og så skal jeg have ekstra skørt under - det koster 632 kr - så 7232 kr ialt regner jeg med! - HVIS det altså bliver den :bearhug:

Sko: Skal ud at kigge engang i starten af foråret

Slør: Ved endnu ikke om jeg skal have noget - overvejer

Diadem: Kigger jeg nok efter i starten af foråret

Lingeri: En eller anden stropløs, hvid corsage - kigger i starten af foråret

Hår på dagen: Har jeg fået min fantastiske veninde, Tine, til at sætte på mig, hun sætter også makeup, og hun vil slet ik have noget for det :super:

Makeup på dagen: Ordner min skønne veninde, Tine

Brudebuket: Er Jens' job - men vil da vise ham nogle jeg synes om til lidt inspiration, smiler

Udvalg af salmer: Ikke gjort endnu

Prøveattest: Skal ordnes i foråret

Ønskeliste: Slet ikke overvejet endnu

Bordplan: Laver jeg, når vi har fået svar fra alle gæster

Kameraer til bordene: Købes senere

Redigeret af ThildeR
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Thilde

- Og velkommen til BK!

Glæder mig til at høre meget mere om din planlægning - og husk, vi er meget glade for billeder herinde :cheerleader3:

Har i en idé om hvorhenne, det skal foregå?

Hvis der er noget, vi kan hjælpe med, så er det jo bare at spørge :bearhug:

Redigeret af Louiseh79
0

Del dette indlæg

Hej Louise!

Tusind tak for det.... du kan sikkert godt hjælpe med at lave alle de der links i planlægningen, for sådan noget er jeg en dør til!

Vi vil giftes i Sunds kirke, hvor jeg er konfirmeret (mine forældre bor i byen og jeg gjorde også indtil jeg mødte Jens).. hvor vi vil holde festen er endnu ikke bestemt, men måske forsamlingshuset derude, hvis der er plads nok! Skal nok sørge for nogle billeder.... selvfølgelig!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan det hele startede....

Ja.. nu må jeg jo hellere starte ud med starten.. altså, hvordan vi mødte hinanden.. Håber ik historien kommer til at kede jer alt for meget!

Jeg havde siden jeg var 13-14 år været aktiv på internettet, og haft adskillige brugere på diverse datingsider og lignende.. havde aldrig haft slettet mine brugere, selv ik de gange jeg havde haft kæreste på. Så i starten af juni 2006 får jeg en mail fra en lokal fyr på 27, som altså hed Jens. Kan desværre ikke præcis huske hvad han skrev (skulle vist have gemt det dengang ;) ). Men det var i hvert fald starten på vores kontakt... vi udvekslede meget hurtigt mobilnumre, for jeg er egentlig mere til at sms'e end at sidde hver dag mange timer online for at maile med forskellige på diverse datingsider.. men vi skrev altså lidt over sms.

Kan huske at jeg i midten/slutningen af juni var nede ved søen i den by jeg da boede i, for at bade med min veninde (Christine), og så skrev jeg med Jens, og foreslog ham lidt for sjov at han skulle komme forbi.. det turde han dog ik helt, da han var sammen med en ven (Christian) på det tidspunkt, og ham ville han ik have med til vores første møde. :baa:

Nå, men så blev det altså tid til at jeg skulle på sommerferie i Frankrig sammen med mine forældre og min lillesøster, og jeg skrev en sms til alle i min telefonbog, at nu tog jeg på ferie i 4-5 uger, og jeg ville helst at de ik skrev til mig mens jeg var afsted, med mindre det var meget vigtigt (simpelthen fordi det ville blive vildt dyrt for mig med alle de beskeder dernede - man betaler jo både for at modtage og sende når man er afsted på ferie i udlandet - det gør jeg i hvert fald). Den besked skrev jeg naturligvis også til Jens, som lå under navnet: "Jens, Ikast" inde på min telefon (jeg boede på daværende tidspunkt hjemme hos mine forældre i Sunds - ca. 15 km fra Ikast). DESVÆRRE gik den uskyldige og simple besked ind i hovedet på Jens, og han fik straks opfattelsen af, at så var jeg nok ik interesseret (y) , så han slettede sørgmodigt mit nummer fra hans telefonbog.

Da jeg så i slutningen af juli kommer hjem fra ferie og ligesom lidt er landet igen, så skriver jeg til Jens. Kan ik helt huske hvad, men han skrev i hvert fald tilbage og spurgte hvem jeg var. Og så måtte jeg jo fortælle ham det, og jeg spurgte hvorfor han havde slettet mit nummer, hvorpå han forklarede dette, og jeg måtte forklare ham, at det altså ik var fordi jeg ik var interesseret, det var bare fordi jeg ik havde råd til alle de sms'er dernede, og at det var en besked jeg havde sendt til ALLE. Vi skrev så sammen lidt igen for en tid, og han spurgte en del gange om jeg ik havde lyst til at mødes - inviterede mig på mad hos ham (han er kok :butterfly: ) osv., men da jeg for det første havde ret travlt med min snarlige skolestart og andre ting, som foregik i mit liv da, så takkede jeg nej flere gange, og sagde at jeg lige skulle have lidt mere tid til at samle mod til at møde ham, og at jeg heller ik havde så god tid lige for tiden (masser af undskyldninger fra min side af, som dog var sande nok - men også dumme -HAHA- ) Og efterhånden gik det altså den gode Jens på, at jeg ik ville mødes med ham, og ENDNU ENGANG tænkte han, at jeg nok ik var interesseret - og han ville ik have sit hjerte knust.. så han slettede mit nummer, IGEN -HAHA-

Nå, men så gik der lidt tid - ik så længe.. og jeg skrev til ham og spurgte hvorfor jeg ik havde hørt fra ham længe, undrede mig over det.... og så svarede han, og jeg fandt ud af at han havde fået en kæreste i den korte tid vi ik havde snakket sammen.. den nar :huh: Ved ik hvad det var, men der var noget i mig der sagde, at jeg skulle holde kontakten med ham alligevel, og så sætte lidt mere tid af til ham.. og det gjorde jeg så. Vi begyndte at snakke i telefon sammen, og guuuud hvor vi snakkede - en nat fra kl. 22 til ca. 05.30 - det var sq længe!

Og så kom vi igen ind på det med at mødes, og jeg sagde endelig ja til det, så jeg skulle så besøge ham mandag den 21. august, hvor han ville lave mad til mig, og han ville hente mig hjemme ved mine forældre og køre mig hjem igen, så det var jo så nemt. Men gud hvor var jeg dog nervøs, vildt! Gjorde ufatteligt meget ud af at komme til at se bare nogenlunde ud, for jeg var sikker på han ville ændre sin mening om mig til noget negativt og ik længere synes jeg var dejlig osv., som han syntes før vi mødtes, altsammen fordi jeg er en ret stor pige, og har tidligere fået nederlag pga. det, så min selvtillid var ik lige den bedste. Men jeg tog altså mod til mig, sagde til mor og far at jeg tog til Herning for at besøge en veninde (og at hun ville hente mig ude på den store vej tæt ved hvor vi bor - af frygt for at de ville se at det var en fyr der rent faktisk kom og hentede mig). Og så stillede jeg mig ud på vejen med paraply - det ØSregnede, og jeg ventede... han havde dog svært ved at finde stedet, og blev lidt stresset over det, så starten var ik lige den bedste. Men han kom da, og jeg satte mig ind i bilen. Det skal lige siges, at på dette tidspunkt var han stadig sammen med sin daværende kæreste (Karina-heksen). Men vi kørte så hjem til ham, snakkede ik ret meget sammen på vejen, jeg var nervøs og troede at han var blevet vildt skuffet over mig og syntes jeg var både grim, fed og klam..

Nå, men hjemme hos ham blev det lidt bedre. Jeg mødte hans to katte, og han bad mig om at lave en playliste på hans computer med de sangnumre jeg ville høre. Det gjorde jeg så. Og ifølge ham var det da jeg sad og gjorde det, hvor jeg så fik sendt ham et ordentligt smil, at han virkelig forelskede sig i mig. (mega sødt, ik?? :super: ). Mens jeg sad der kom han hen til mig, og så kyssede han mig... nårhhhhh :bearhug:

Men vi fik lækker mad - enkelt men super lækkert. Nemlig pil-selv-rejer med lækkert varmt brød og salat. Det smagte rigtig godt! Vi fik også et glas hvidvin til, så det var jo bare super. Derefter var aftenen dog ik slut.. for vi endte i hvert fald over i hans seng, hvor vi hyggede lidt, hehe -HAHA- Men derefter var det pludselig blevet sent, og jeg skulle jo hjem og op i skole dagen efter, så han kørte mig hjem, og kyssede mig da også farvel i bilen. Og så da jeg gik ind mod den vej jeg boede på, så dyttede han, og jeg fik sådan et chok og vendte mig sådan halvt om forvirret.. det skulle så vise sig, at jeg begik en fejl der, dumme mig....

...for dagen efter, om tirsdagen hvor jeg var i skole og havde samfundsfag (sjovt jeg lige kan huske det var den time). Så skrev han til mig, at nu havde han fundet ud af at han ville være sammen med sin kæreste, Karina, at han ik synes det var fair mod hende det der skete aftenen inden, og at hun nu flyttede op til ham, hvor de så skulle bo og arbejde sammen. Jeg blev mildest talt chokeret! :super: Han havde jo været så sød ved mig dagen inden, og jeg mente ik jeg havde gjort noget forkert. Hmm... men jeg prøvede at acceptere det, selvom jeg var VILDT såret og også en smule vred på ham over det.

Nå nå, men vi skrev da lidt sammen de efterfølgende dage, og han blev langsomt klar over, at han nok havde begået en fejltagelse - nemlig ja! Og om fredagen, den 25. august besøgte jeg ham igen, hvor jeg så skulle sove hos ham (fortalte mor og far at jeg skulle til klassefest i Herning og ville sove hos en veninde til lørdag). Men da min far skulle til Herning for at dømme en fodboldkamp, så sagde han, at han ville tage mig med derind, så jeg ik skulle tage bussen (så gik planen ik helt som håbet). Men jeg aftalte så med Jens, at han skulle hente mig inde på banegården i Herning i stedet, og fik så min far til at sætte mig af der.

Jeg var endnu engang nervøs, da jeg stod derinde og ventede på at Jens skulle hente mig. Men han kom, og så fik jeg straks en stor buket røde roser, nårhhh -HAHA- Men hjemme hos ham hyggede vi os meget. Vi fik afklaret grunden til at han havde skrevet til mig om tirsdagen at han ville være sammen med sin kæreste. Det var pga. at jeg ik havde vinket dengang han havde sat mig af og dyttet (det så han IGEN som et tegn på min manglende interesse, og da blev han for alvor bange for at få sit hjerte knust, for han var helt vild med mig). Dog var der ingen sandhed i den opfattelse han havde, for jeg var sq interesseret. Men blev det for alvor om fredagen.. han var bare så sød! Og han var så vild med mig, og var var bare den mest vidunderlige følelse.. og da spurgte han så om jeg ville være kæreste med ham... og han var bare så bange for at jeg skulle sige nej, men jeg sagde selvfølgelig ja :biggrin:

Men jeg sov hos ham til om lørdagen, hvor han kørte mig hjem. Om søndagen skulle han så møde mine forældre og min lillesøster, så han kom hjem til os, hvor Jens og jeg lavede mad sammen til os alle fem.. og de virkede til at synes godt om ham! Om mandagen savnede vi allerede hinanden så meget igen, så jeg kom hjem til ham, hvor jeg sov.. og om aftenen mandag den 28. august (en uge efter vi mødtes første gang), spurgte han mig så om jeg ville forlove mig med ham (han friede ik, spurgte mig bare om at blive forlovet med ham). Det ville jeg. For jeg vidste bare allerede da, at det bare var så rigtigt mellem os! Tror ik på der findes nogen som er mere forelskede end os. Og selvom det naturligvis var vildt tidligt, så var og er det bare så rigtigt!

Men siden den dag, den 28. august, så har vi sovet sammen hver eneste nat - jeg flyttede hjem til ham i hans lille 27 kvm ungdomsbolig, og den 1. oktober flyttede vi så sammen i en lejlighed i Vorgod ved Videbæk (ca. 20 km vest og en smule syd for Herning). Og der bor vi stadig - sammen med vores to katte, Simba og Kiwi (han bestemte Simbas navn og jeg bestemte Kiwis navn). Men vi er vildt forelskede, og det er bare FANTASTISK! Har også fået så meget selvtillid efter jeg har mødt Jens, for hver eneste dag hører jeg nu hvor dejlig, smuk, lækker, sexet, fantastisk og vidunderlig jeg er, og hvor meget han elsker mig. Og jeg har det jo på samme måde som ham. Gud hvor er livet skønt, når man har fundet ægte kærlighed! Vi er begge klar over hvor heldige vi er, og det tror jeg også er en af grundene til, at vi har det så godt sammen - fordi vi virkelig sætter pris på hinanden! :cheerleader3::griner:-

Redigeret af ThildeR
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej Thilde. :bearhug:

Velkommen hertil bk. Og mange, mange Tillykke med frieriet :super: Det er skønt sådanne noget :cheerleader3:

Vi skal giftes d. 11.08 så der er ikke mange dage imellem. Så kan vi følges lidt ad :griner:-

August er også en så dejlig mdr. Håber bare ikke det bliver alt, alt for varmt... -HAHA-

Rigtig gode billeder af jer. Dejligt at se jer, så ved man ligesom hvem man snakker med hi hi... (Godt du allerede har lært det med billederne hi h.... for ellers ville du også få) :bask:

Jeg glæder mig til at følge med i din planlægning. :carrot:

Mange kram til dig og GLÆDELIG JUL :jul4:

:biggrin:

0

Del dette indlæg

:bearhug: Hej og velkommen og hjertelig tillykke med bryllupet!!! :cheerleader3:

Sikke nogle misforståelser i har været ude for, GODT det lykkedes kærligheden at trænge igennem :biggrin:

Gæder mig til at følge jer..

:griner:-

Tak for det :super: Ja der var en del misforståelser i starten... men man må lide før der kan være noget godt også jo..

0

Del dette indlæg

Hej Thilde. :bearhug:

Velkommen hertil bk. Og mange, mange Tillykke med frieriet -HAHA- Det er skønt sådanne noget :cheerleader3:

Vi skal giftes d. 11.08 så der er ikke mange dage imellem. Så kan vi følges lidt ad :griner:-

August er også en så dejlig mdr. Håber bare ikke det bliver alt, alt for varmt... :huh:

Rigtig gode billeder af jer. Dejligt at se jer, så ved man ligesom hvem man snakker med hi hi... (Godt du allerede har lært det med billederne hi h.... for ellers ville du også få) :bask:

Jeg glæder mig til at følge med i din planlægning. :carrot:

Mange kram til dig og GLÆDELIG JUL :jul4:

:biggrin:

Tusind tak for den søde hilsen... :super:

Tak for det, blev også enormt glad da han friede, en følelse der slet ik kan beskrives, og kan kun andre der selv har prøvet det nok forstå jo :super:

Ja det er lækkert at have nogen at "følges ad" med... så ved man jo også om man selv er vildt meget bagud! (Min kæreste er absolut ik en planlægger-type, så han synes jeg er VILDT tidligt ude.. men det synes jeg sq ik selv!).. desuden nyder jeg at planlægge vores bryllup.. det er en glæde man kun får en gang i livet jo! - heldigvis (y)

Ja, det med billederne fik jeg dog hjælp til, men nu har jeg helt styr på det.... smiler

Jamen i lige måde da.... GLÆDELIG JUUUUUUL :jul3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Frieriet

Jens og jeg har lige siden vi mødte hinanden faktisk gået og snakket om at blive gift og få børn sammen, og specielt her på det sidste har vi snakket meget om det. Og faktisk havde han allerede et forslag til, hvornår vi skulle giftes, han ville bare ikke fortælle mig det. Han sagde hele tiden, at det ville jeg vide inden måneden var slut (december måned). Men nysgerrig, som jeg er, kunne jeg ik rigtig vente, så jeg blev ved med at spørge indtil hvornår det var. Han afslørede så, at det ikke var i en vinterårstid.. så vidste jeg da lidt. Senere afslørede han så, at det enten var i år 2007 eller 2008. Derefter afslørede han, at det var inden jeg fyldte 22 år (hvilket jeg gør i april 2008). Så afslørede han senere, at det altså var i år 2007. Og til sidst afslørede han at det ik var i november. Så jeg vidste, at det senest var i oktober 2007. Det kunne jeg godt leve med, hehe :blink:

Så her torsdag den 14. december havde vi haft et skænderi - et rimeligt stort ét faktisk. Men så da det ligesom var stilnet en smule af, og jeg ik græd så meget mere, så sagde han, at han havde en overraskelse til mig, og at jeg skulle lukke øjnene - helt. Så gik han ind i soveværelset og rumsterede lidt og kom tilbage, og så sagde han, at jeg måtte åbne mine øjne. Og da sad han på knæ foran mig med en lille indpakket æske og spurgte om jeg ville gifte mig med ham. Jeg var så rørt! :bearhug::griner:- Sagde med det samme: "JA!" og faldt så om armene på ham med masser af glædestårer rendende ned af mine kinder. Så åbnede jeg æsken, og der lå den smukkeste ring nogensinde. Han havde rent faktisk valgt en jeg var vild med! Jeg kunne også godt få den på, den var dog lidt for lille, så nogle dage efter var jeg inde i smykkeforretningen for at finde ud af hvilken størrelse jeg skulle have (bare et enkelt nummer større), og så havde de desværre ik den størrelse hjemme i den model, så jeg måtte vente på, at de får den hjem desværre. Føler mig så nøgen uden den -HAHA- Men vil sq have den model, det er den Jens har valgt til mig, og det er den jeg er vild med! Håber jeg får den inden jul - det sagde de, at de ik helt vidste om der kunne nås, men håber inderligt! Så snart jeg får den, så sætter jeg naturligvis et billede ind af den.

Redigeret af ThildeR
0

Del dette indlæg

Kirken

Vi har, efter mit ønske, valgt, at blive gift i Sunds kirke, som er der jeg er konfirmeret. Mine forældre bor i Sunds, som ligger otte km nord for Herning i Midtjylland, og jeg boede der fra jeg var 13 år og indtil Jens og jeg flyttede sammen, med undtagelse af 1½ år jeg var ung pige i huset i. Min mor er også medlem af menighedsrådet i kirken, så jeg har mange relationer til netop den kirke, og Jens har ikke så mange til kirken, hvor han er opvokset. Der kommer herunder et billede af kirken, som godt nok er taget om vinteren med sne, men det var lige det eneste jeg kunne finde..

Sunds kirke:

post-23582-1166654577.jpg

Redigeret af ThildeR
0

Del dette indlæg

Om os..

Gemalen hedder Jens og er 28 år. Han arbejder som kok, og hans store passion er da også mad. Han er halv dansker og halv nordmand - hans far er dansker og hans mor er nordmand. Hans far bor i Sverige pt. og hans mor bor i Norge, hvor hans storebror også bor, så han har ikke lige så meget familie her i Danmark. Jens er oprindeligt fra Silkeborg-området.

Jeg - bruden hedder Thilde og er 20 år - 21 når jeg bliver gift. Jeg går på 2.HF og vil gerne være lærer. Min lillesøster og mine forældre bor også her i Midtjylland, og mine forældre er begge lærere. Jeg er oprindeligt fra Lolland, men opvokset i Midtjylland - først i en MEGET lille by, senere i en lidt større men stadig lille by.

Her er der et billede af min SKØNNE kommende mand :bearhug:

post-23582-1166660301.jpg

Et billede af mig

post-23582-1166660311.jpg

Redigeret af ThildeR
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

1. brudepige

Min 1. brudepige har faktisk lidt skrevet sig selv på til "jobbet". Men det er helt fint med mig, da hun er en af mine gode veninder. Hun hedder Jane, er 18 år (19 til brylluppet) og går i min klasse. Hun er allerede gået i fuld gang med at planlægge mit polterabend, selvom jeg slet ik havde overvejet om jeg skulle have et. Men jeg stoler på at tingene nok skal blive iorden til tiden, da hun ser det som sit største job for tiden..

Her er et billede af Jane

post-23582-1166701937.jpg

Redigeret af ThildeR
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer