stockmarr

Hvornår må man gå igang...

13 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg er helt ny herinde og sidder bare og læser så mange indslag som muligt, får at få ideer og inspiration.

Men nu ved jeg ikke om det bare er mig der går lidt amok, da jeg allerede så småt er gået igang med at planlægge vores bryllup, selv om det stadig ligger 1½ år ude i fremtiden :cheerleader3:

Glæder mig bare som et lille barn til jul og elsker at planlægge, men hvornår er det for tideligt?

Stine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, personligt synes jeg jo ikke man kan starte for tidligt :bearhug:

Vi bookede feststed i september sidste år (2005) og skal giftes i Juli (2007), såå vi havde da knap 2 år til brylluppet da vi startede. :griner:-

Men, jeg vil altså mene at de store ting; feststed, kirke, musik og fotograf - det kan du næsten ikke få på plads hurtigt nok :biggrin:

I øvrigt, tillykke med det kommende bryllup og velkommen til ;)

:cheerleader3: Majken

0

Del dette indlæg

Først velkommen til :cheerleader3:

Vi har flere herinde, som er startet så tidligt. Selv startede vi et år før, og det er da bestemt ikke for tidligt. Der er mange ting, som det er en god idé at booke i god tid.

-Sophie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

William friede i slutningen af august '06, og vi skal giftes 7/7-07. Da vi allerede dengang var enige om, at det skulle være næste sommer, var det jo bare at gå i gang... Og da vi så endte med denne meget populære dato, var det bare om at få de store ting på plads hurtigst muligt...

Så bare kast dig ud i det! Du behøver jo ikke have alle detaljer på plads indenfor den næste uge :cheerleader3: Det er bare dejligt at være i god tid :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi gik i gang ( mest mig :griner:- ) med bryllupsforberedelserne allerede i februar i år og vi skal giftes 14. juli 2007, så du kan sagtens gå i gang nu -det er ikke for tidligt. Alle i min familie var ved at gå bagover, fordi vi ville booke feststed, kirke, musik og en masse andet, så hurtigt som muligt, men samtlige steder vi henvendte os, for at booke diverse ting, sagde de at det er en meget god idé at være ude mindst et år i forvejen -især hvis man har nogle helt specifikke ønsker. Det er da bare så super ærgeligt, hvis det dejlige sted man har drømt om at holde festen, er booket fordi man er ude for sent.

Mit råd er; jo før man er ude, jo færre ting skal man gå på kompromis med og jo mere tid har man til at sparre sammen og planlægge, så man kan få det nøjagtigt som man vil have det :bearhug:

Rigtig god fornøjelse med planlægningen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror faktisk at jeg vil vove at gå lidt imod strømmen og sige at man også kan gå i gang for tidligt!

Når jeg færdes på BK kan jeg godt have tendens til at blive lidt stresset over alle de ting som vi mangler at få styr på, men uden for www så synes alle at vi er i vildt god tid. Nå min pointe er vel, at man godt kan køre lidt surt i det, hvis man er startet aaalt for tidligt.

Start i så god tid, at i kan nyde processen og gå og hygge jer med det, men lad være med at starte i så god tid, at du når at glemme hvordan kjolen ser ud og ændre skostørrelse i mellemtiden...

Nu tror jeg så også at du finder særligt bryllupsinteresserede mennesker på BK incl. jeg selv, (læs bridezillas) som synes at i morgen er aaaalt for sent at starte på planlægningen :carrot:

Held og lykke med at finde ud af det hele, og husk at bevare din kriller i maven processen igennem :bearhug:

Anne

Redigeret af Anne & Søren
0

Del dette indlæg

Jeg tror faktisk at jeg vil vove at gå lidt imod strømmen og sige at man også kan gå i gang for tidligt!

Når jeg færdes på BK kan jeg godt have tendens til at blive lidt stresset over alle de ting som vi mangler at få styr på, men uden for www så synes alle at vi er i vildt god tid. Nå min pointe er vel, at man godt kan køre lidt surt i det, hvis man er startet aaalt for tidligt.

Start i så god tid, at i kan nyde processen og gå og hygge jer med det, men lad være med at starte i så god tid, at du når at glemme hvordan kjolen ser ud og ændre skostørrelse i mellemtiden...

Nu tror jeg så også at du finder særligt bryllupsinteresserede mennesker på BK incl. jeg selv, (læs bridezillas) som synes at i morgen er aaaalt for sent at starte på planlægningen :carrot:

Held og lykke med at finde ud af det hele, og husk at bevare din kriller i maven processen igennem :blink:

Anne

Jeg synes egentlig, at Annes indlæg rammer min holdning meget godt. -HAHA-

Det er virkelig vigtigt, at man gør selve planlægningsfasen hyggelig og sjov! Hvis du kan sikre dig det, synes jeg ikke det er for tidligt - det er jo op til jer i fællesskab!

Vi startede for en måneds tid siden - så vi har ca. 8 mdr. Det synes jeg er passende.

Det er selvfølgelig en god idé at booke "de store ting" i god tid, gerne et år inden eller mere. Her tænker jeg på kirke, feststed, fotograf, transport mv. Men kjole, borddækning, invitationer mv. synes jeg faktisk, at man skal vente lidt med - så man ikke får fudstændig bryllups-kuller... :griner:-

Man kan jo også risikere at skifte smag...

Et råd: Når du nu er så tidligt ude, så vil jeg foreslå dig at dele mange af dine tanker med tøserne her på stedet. Det er jo ikke sikkert, at veninder, familie og kolleger er ligeså vilde med at snakke bryllup, som du selvfølgelig er.

Held og lykke med planlægningen og med dit kommende bryllup! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg kan bestemt også godt følge Annes indgangsvinkel.

Naturligvis skal man sørge for at være ude i god tid med hensyn til bestilling m.v. så rammerne, aftaler m.v. er på plads men der er mange små detaljer som man ikke behøver at tage stilling til så tidligt i forløbet og ikke behøver at have så meget fokus på fra starten.

Det man skal tænke på er at vi taler om en fest som er overstået på en dag. Jeg har af og til oplevet brude som er blevet dårlige ud på aftenen eller som efterfølgende har fået en tomhedsfornemmelse, fordi alt det som de har set frem og arbejdet hen imod de sidste par år er overstået på no-time.

0

Del dette indlæg

Personligt er jeg pt kun med på en lurer, da han ikke har friet endnu :jul 16:

Men men men, jeg nyder at se alle de glade brude herinde. De smukke kjoler. De mange meninger om alt fra strømper, kager, musik, hår og slankekurer..... jeg kunne blive ved. Bliver også i så godt humør af at se så mange dejlige billeder. :bearhug:

Til det egentlige spørgsmål, ja så synes jeg man kan starte for tidligt med at planlægge. Men synes sagtens man kan samle idéer til dagen i god tid.

Så begynd du bare at samle en "mappe" af gode ting og sager, som du kan tage frem når tiden til den endelige beslutning nærmer sig.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej igen og tak for den fine velkomst :griner:-

Det er nu heller ikke sådan at jeg har fundet kjole, mad, osv. men da halvdelen af min familie har valgt at bosætte sig i Usa, er der alligevel visse ting jeg har set mig nødsaget til at planlægge. :blink: Da jeg gerne ser de kommer til mit bryllup, må jeg give dem tid og mulighed for at spare sammen til flybilletter herover, da mit buget på ingen måde kan transportere 10 mennesker over atlanten og tilbage igen...gid det var så vel.

Men indtil nu taler vi også mest om hvad jeg kan lide og gerne ville have og hvilke ting han gerne vil have i vores bryllup. Han har klart meldt ud, at detaljer ingen interesse har for ham. Han vil helst stå og sku vælge imellem to muligheder og får at vi ikke ender med en abekatte fest :bearhug: , må jeg jo så finde ud af hvilke 2-3 muligheder, jeg gerne vil have ham til at vælge imellem.

Men jeg tror bare at jeg kigger med herinde og læser alle de fede indlæg:)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer