Guest Lunez

Frieri Skuddag?!

13 indlæg i dette emne

Hej,

Jeg har tænkt mig at fri til min kæreste på skuddag (den 24. feb) da det jo' som bekendt er den eneste dag kvinder må fri på. :romance:

Desværre så har han tidl. været MEGET tilbageholdende omkring det at vi skulle giftes, men jeg synes ligesom tiden er moden (vi er 29 og 26 år, har kendt hinanden i 7 1/2 år og har alle materielle goder sammen).

Men hvordan pokker frier man til en mand? Blomster og ned på knæ virker lidt akavet når det er mig der skal fri til ham og ikke omvendt.

Jeg har heller ikke lyst til at "låne" højtaleranlægget i Bilka og spørge ham over det, for sæt nu manden siger nej. :o

Så hvis I har nogle gode ideer (som ikke koster en million - dvs. luftballonen og jetjageren er udelukket ) ville jeg blive glad.

Mvh.

Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Det lyder som en god idé..... Bare lige tænk over på forhånd hvordan du vil reager hvis han skulle sige nej... :P

Hva med at lave en god middag og så foreslå en film på videoen du lige har, denne film er så tilfældigvis et bånd med dig hvor du toner frem med en flaske vin af ynglingsfarven og en æske chokolade ( som du så har hjemme til deling bagefter), og ganske enkelt fortæller ham at du elsker ham højere alt og gerne vil dele livet med ham, og derfor vil du hermed tilspørge ham om han vil indgå giftemål med dig????

Håber det går godt, og vi hører vel svaret??

Knus og held og lykke

Kiil-ann :heppe:

0

Del dette indlæg

Hej Trine.

:bamsekram:

Go ide at fri den dag, har lige læst i en bryllupsbog at denne dag må man ikke sige nej, kun hvis man giver jeg mener der stod 20 ens sæt sko eller noget i den stil. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/iloveyou.gif

Og måden du kunne gøre det på, ja, her er så lige mit forslag.

Jeg ville lave en lægger let middag til min kæreste kom hjem dæk bordet pænt (med alt i rødt og hjerter, evt bag hjerte kager) og på hans plads ligge en rose med en lille kuvert under, som så vil være en bryllupsinvitaion, til jeres bryllup dog uden dato osv, bare navnene. Når han så har læst den kan du jo hive en æske frem med ringe i og spørge om han vil gifte sig med dig. :)

Mænd har ofte lidt svært ved at få det sagt så hvis man ikke vil vænte på dem må man jo selv tage affære.

:krabbe:

Min kæreste/forlovede friede til mig på vores 7 års dag d 18/12 sidste år, og vi skal giftes d 21/8 i år,(glæder mig for vildt) :hjerte:

Lad os endelig høre fra dig hvordan, om han sagde ja og meget meget mere.

Heidi :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:heppe:

Hurraaaa!!! Jeg er sgu glad for at se at jeg ikke er den eneste skøre kvinde i dette land. Jeg har selv tænkt mig det samme - altså at fri til min kæreste gennem 9 år -og jeg har planlagt følgende:

D. 24/2 vil uret ringe som sædvanlig kl. 5 og jeg vil have et lille kort liggende ved siden af sengen. Han vågner og tror at han skal på arbejde.....men det skal han ikke. På kortet har jeg limet det luksushotel vi skal bo på i 2 nætter i Polen. Jeg vil lade som om det bare er en hyggetur, hvor vi kan slappe lidt af sammen. Og som en ekstra fødselsdagsgave. Når vi så er undervejs i bussen, vil jeg få chaufføren til at sætte vores sang på og så falde på knæ i midtergangen med indkøbt herrering og en smuk "tale".

Jeg har allerede bestilt turen, fået hans chet til at give ham hemmeligt fri, selv fået fri og kigget på ring............så jeg glæder mig og er meget spændt.

Turen er faktisk ikke så dyr......kun 698,- pr. mand for 3 dage og 2 nætter på luksushotel med morgenmad. Busturen tager godt nok 10 timer, men så er der jo tid til at nusse lidt romantisk imens :hjerte:

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/brud.gif God fornøjelse!

0

Del dette indlæg

frieri på skuddag hvorfor er det den 24-2 og ikke den 29-2 det ville da være mere logisk med den dag eller er det bare mig der syntes det....

men en anden god ting du kunne gøre er at invitere ham ud og spise og så give ringen til køkken personalet som så lægger den ved maden når han så ser den lægger du dig på knæ og spørger ham...eller måske ligge den i glasset med vin

0

Del dette indlæg

Hmmm nu snakker i alle om ringe, hvad nu hvis der ikke er en ring med i frieriet, hvad har i så af foreslag.

Jeg er også en af de tøser som vil fri på skuddag, da min kæreste ikke kan tage sig sammen til at fri.

Vi skal giftes d. 24 april 04 og er forlovet, men der har ikke været noget frieri, så nu må jeg tage affære. :romance: :lol:

Mus

0

Del dette indlæg

Jeg frygter godt nok at han siger nej :lol:

Men så ved jeg vel hvor jeg står :ph34r:

Netop derfor har jeg IKKE lyst til at smide mig på knæ i midtergangen på en bus og fri ;)

Desuden har vores bil lige krævet en ret så dyr reperation, så mini ferier er lidt udelukket.

Pt. bliver det til at han når han kommer hjem fra arbejdet bliver modtaget med hans livret (hakkebøffer med bearnaise (som han sjældent får)) som enten bliver serveret på en tallerken, hvor på jeg har skrevet med vandfast tusch " Vil du gifte dig med mig?" Det store spørgsmål er bare om han kan læse det for al den sauce han plejer at "pøse" over sin mad :o Hvis han ikke kan læse det så må han jo' bare blive jaget ud og skylle tallerkener af inden de skal i opvaskeren....

Jeg forestillede mig at det evt. kunne kombiners med et eller andet ????? Evt. at fejre det (forhåbentligt) med hans ynglings special øl (frygter bare lidt at jeg (hvis han siger nej) i skuffelse skal rejse mig og hælde dem ud i vasken eller andet meget lidt værdigt taz )

Ang. ring mv. så er vi faktisk ringforlovet (uden frieri -meget mystisk ....I know)

Kommer sig af at han spurgte for 4 år siden om jeg ville forlove mig med ham, men han er ikke den store tilhænger af "bryllupspjat", så han virker ikke særlig villig til at fri.... :o

-Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg skulle også have friet den 24. feb., præsten og kirken var bestilt til den 22. maj (der har vi været sammen i 12½år, så kunne kobberbryllup blive tl bryllup!!)

Men så kom han hjem og havde planlagt jubilæumsfest med sin gamle klasse, og selvfølgelig var det den 22. maj. AAGGRR!!

Så jeg fik han kollegaer til at kører ham ned til kirken, og der stod jeg med en rose, et digt jeg havde lavet, en lille fl. champagne og så var det ellers bare ned på knæ, og så læste jeg digte op, og han kunne da ikke andet end at sige JA!! Han har hellere ikke ville giftes!!! Men han var godt nok lidt rystet!!!

Men det blev dog ikke på skuddagen, men heldigvis sagde han ja!!

Held og lykke med dit frieri, jeg håber du fik lidt inspiration!!

hej igen

0

Del dette indlæg

Hej alle-som-vil-frie-til-sin-kæreste-den-24 feb. fool

Her gik jeg og troede at jeg var den eneste som gik med disse tanker.

Nogle dage har jeg droppet det fordi jeg har tænkt -nej det er for skørt. :kissthefrog:

Jeg har talt med en veninde omkring det (som er gift), hun sagde bare vent så kommer det og det er mærkeligt at det er dig som skal gøre det - derfor har jeg ikke rigtig vidst.

Indtil videre har jeg aftalt følgende:

Vi skal ind og mødes med nogle venner som har Gallapræmierebilletter til en biografforestilling ( :mellow: så får jeg ham i pænt tøj)

De har så ikke billetter så jeg skal finde en film som har præmiere i den uge.

Vi skal så mødes med dem og have en øl og til sidst så går de bare..........og hvad vi så skal :romance:

Jeg har tænkt mig at finde et sted i nærheden hvor vi skal have noget at spise og skal ind idag og se på ringe.

jeg kan kun sige en ting jeg er glad for :iloveyou:

mvh tøsen

0

Del dette indlæg

frieri på skuddag hvorfor er det den 24-2 og ikke den 29-2 det ville da være mere logisk med den dag eller er det bare mig der syntes det....

men en anden god ting du kunne gøre er at invitere ham ud og spise og så give ringen til køkken personalet som så lægger den ved maden når han så ser den lægger du dig på knæ og spørger ham...eller måske ligge den i glasset med vin

Hej

Det er egentlig sådan at det er den 24. februar der er den rigtige skuddag. Det er en dag der bliver skudt ind pga. at timerne ikke præcis er 60 minutter og det hober sig op til en hel dag d. 24. hver fjerde år. Derfor bliver februar en dag længere. Der er mange der tror at det er den 29., så der har du forklaringen.

Kvinder har lov til at fri d. 24. februar. Hvis manden afviser kvinden, skal han købe 7 par handsker til kvinden. Hvorfor ved jeg så ikke.

Knus

Laila

0

Del dette indlæg

HEJSA

Jeg friede selv på skuddagen 2 gange tilbage i kalenderen.

Det var billigt og syntes jeg selv drøn romantisk.

Man tager 2 høje lysestager med lys - det falder jo naturligt ind.

Champagneglas er i vitrinen.

Champagnen er gemt i en plastikpose ppå altanen.

Jordbær er gemt i en pose i køleskabet.

Fælles romantisk CD er checket ud til senere brug (vi havde unforgettable)

Havde købt 2 langstikkede røde roser, som var gemt i klædeskabet

og et sødt kort, med 2 bamser hvirpå den ene varmer sine tær på den andens mave.

Gennemførte den 23 on aftenen helt normalt , sørgede for at være søvning kl 2300 - og gik i seng. Lå og vente på at han faldt i søvn - liste op.

Og vupti det tog under 5 min at få anrettet lidt romantisk på sofabordet.

2 lysestager, 2 champagneglas, 1/2 flaske champagne,2 roser , friske jordbær og meget højt musik hvor der blev sunget UNFORGETTABLE. Gik ind i soveværelset nussed og fik ham noget forviret op til overfladen.

Hvad er klokken spørger han forvirret, den er 00.05 og det er den 24 feb,

så havde han jo fået en lille varsel, der er jo ingen grund til at være brutal.

Fik ham ind i stuen, hvor der også var masser af fyrfadslys tændt

Det OH NEJ der kom over hans læber glemmer jeg aldrig, giv mig 1 min til at vågne rigtigt - det fik han.

Gav han champagne, jordbær, roser og kort men musikken stadig spillede Unfor.... i baggrunden. Der var ingen tørre øjne hos nogen af os. Da musikken

var ovre, ville han gerne lige vente med at svare, vente sig til CD, kode et nbr

og ud i rummet strømmede "Our love will always stay"....... Det var hans svar....

Hvad kostede så dette , ja rundt 100 dkr... billigt og vi taler stadig

om dette, og hvergang vi hører de 2 numre med Natalie Cool er vi bare færdige

det er vores melodier.

Det var bare en billig ide....

hilsen Vibeke. "17maj"

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja nu er det jo ligesom lidt sent jeg skriver det men du får også min his. med.....

Jeg har altid lovet ham at jeg ikke ville fri til ham.........det ville han når jeg mindst ventede det. Derfor.........

På skuddagen, købte jeg 4 ting

1 stk plasticprins som var hvid

1 stk (det var jo omkring fastelavn) diadem til prinsser.

1 stk Rose som var sat pænt op igennem et hjerte i en sød potte.

Derefter skrev jeg et kærlighedsbrev til ham og delte dem op i 3 konvulutter og han læste så for hver brev åbnede han en pakke som gav mening til brevet.

Alt i alt blev det sidste.......du har altid været min prins, og en prins har altid en hest. Du er min prins på den hvide hest.

Til den mangler der kun en ting og det er en prinsse......dette diadem (som han så lukkede op) passer til din prinsse.....og når du vil, vil jeg gerne se om jeg kan passe det, for jeg vil ride til verdens ende for og med dig.

Ja jeg kan ikke lige huske ordret men noget lignene....

Derefter fik han rosen og et stort kys :sugekop: ....og så sagde jeg nej bare rolig....du får lov.....hihi han var super bange for at han ikke fik lov at fri.....

Smil fra Tanja

Håber der er andre der kan bruge det....forøvrigt har jeg glemt at sige at han fik hesten først som den første gave....

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer