aura

sjove oplevelser

9 indlæg i dette emne

hej

Min søster med mand og 2 børn kommer på sommeferie i lille danmark...de bor i australien. Så jeg vil sende hende nogle links til gode og sjove steder de kunne besøge. Hvad kan I anbefale? Jeg har tivoli, bakken, bonbon, lalandia og knuthenborg, men er der ikke andet???

Takker

aura :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tja - udover de ovennævnte meget gode ting, så har jeg selv en stor forkærlighed til Holmegaards Glasværk, hvor man kan følge med i hele processen (på både dansk, engelsk og tysk) om hvordan man puster glas...og man kan også få lov til selv at pust en kande/vase eller lign. som man efterfølgende får med hjem.

Da jeg havde min familie på esøg fra amerika i sommer tog vi dem med derned, og de syntes det var en vildt fantastisk og unik oplevelse - og personligt vil jeg lige tilføje at det ikke er sidste gang vi tager derned....

Det ligger i nærheden af næstved, ikke langt fra BonBonLand.

Badutski

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Jeg kan jo kun anbefale jer et kig på Copenhagen This Week - det er trods alt dér, jeg arbejder :bearhug:

En ting jeg har oplevet, når jeg har haft udlændinge på besøg i København, er, at de elsker Danmark for arkitekturen, historien og vores smukke slotte. Australien har jo ikke slotte og gamle bygninger på samme måde som vi har.... De sætter ofte stor pris på de ting, som vi måske synes er kedelige og overvurderede. F.eks. en ganske almindelig gåtur ned ad Strøget...

Derfor vil steder som Rosenborg, Kronborg, Fredensborg og evt. Roskilde Domkirke være gode bud...

Når det kommer til børnene, er Eksperimentarium som nævnt et rigtig godt bud. Der er ikke rigtig andre steder som Experimentarium...

Men også bare ting som kanalrundfart, gårturen fra Den Lille Havfrue langs vandet ind forbi Amalienborg med udsigt til Operahuset er god. Den har i hvert fald tager kegler, når jeg har guidet krydstogtsturister rundt i København.

Hvis i har mod på det, er Legoland jo også et stort hit. Der er godt nok et stykke at køre, men det er man jo vant til i Australien.

Zoo, Danmarks Akvarium, Nationalmuseet, Glyptoteket, Friluftsmuseet, Tivoli (som altid tager kegler...), Christiania, Rundetårn, Christiansborg, Kastellet... Og udenfor Kbh - som i nævner - Bon Bon Land (selvom det vist er ret overvurderet - har aldrig været der), Holmegård, Vikingeskibmuseet i Køge... Jeg kan sikkert blive ved - men det er jo også det, jeg lever af :griner:-

Hvis du er interesseret, kan jeg sende dig et eksemplar af vores guide. Kunne evt. sende den til Australien, så de selv kan læse op på området, inden de kommer. Du kan bare sende mig en PM, hvis du er interesseret :td:

God fornøjelse :bunny_4: Og hvor kommer de egentlig fra i Aus? Jeg har nemlig boet dernede...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Tak for en masse gode bud, dem sender jeg straks videre. De bor i Lithgow i The blue mountains, lige ved de tre søster, hvis det siger nogen noget? Det er jo det mest fantastiske land. Jeg er godt nok misundelig på søs :griner:-

Aura :bearhug:

Ja, jeg kender godt Blue Moutains - det ligger ikke så langt fra Sidney. Jeg var der desværre ikke, da jeg var dernede - men måske næste gang. For det bliver helt sikkert en næste gang :td: Elsker Australien...

0

Del dette indlæg

har været i onBOnLand et par gange med min datter - og synes faktisk IKKE det er overvurderet. Det er rigtig godt, og der er efterhånden forlystelser til børn i alle aldre...

Og rigtig mange dejlige grønne oaser,hvor man kan spise madpakker eller lignende, uden at føle sig overbegloet af forbipasserende....det er dejligt.

Badutski

0

Del dette indlæg

Vikingeskibmuseet i Køge...

Nu har de vel ikke også rykket Roskilde Domkirke til Køge, vel? :balloons:

Krammelyde,

Kaps!

ups sorry...Det var vist en svipser - hverken Domkringen eller Vikingeskibsmuseet er flyttet til Køge. Men der ligger også et fint museum i Køge til de, som kommer i den retning :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vikingeskibmuseet i Køge...

Nu har de vel ikke også rykket Roskilde Domkirke til Køge, vel? :balloons:

Krammelyde,

Kaps!

ups sorry...Det var vist en svipser - hverken Domkringen eller Vikingeskibsmuseet er flyttet til Køge. Men der ligger også et fint museum i Køge til de, som kommer i den retning :biggrin:

Hehe- og hvis folk kommer fori Køge Museum, som ligger i gågaden, så kig ind. Det er et af Sjællands største lokalmuseer, og har nogle helt unikke fund for hele Nordeuropa. I øjeblikket (frem til sommer) har vi også enkelte ting på lån fra Nationalmuseets oldtids-samling, nu da den er nedpakket i forbindelse med renovering af oldtidsudstillingen.

Og så kan I hilse på mig, som arbejder (er Arkæolog)

Badutski

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer