Guest Sandra&Christian

Invitation vs. indbydelse

9 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej

Ordene dækker det samme - men jeg føler måske at ordet "invitation" er lidt mere højtideligt end "indbydelse". Indbydelse ville jeg bruge til en børnefødselsdag, en uformel fest e.lign. Hvorimod invitation passer bedre til sådan nogle lidt "større" fester - som f.eks. et bryllup, hvor der måske også er lidt mere "stil" over det.

Men som der blev nævnt - det er jo en smags sag - og de er synonymer - så brug det du føler for.

:balloons:

m.v.h. Vibeke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Ordene dækker det samme - men jeg føler måske at ordet "invitation" er lidt mere højtideligt end "indbydelse". Indbydelse ville jeg bruge til en børnefødselsdag, en uformel fest e.lign. Hvorimod invitation passer bedre til sådan nogle lidt "større" fester - som f.eks. et bryllup, hvor der måske også er lidt mere "stil" over det.

Men som der blev nævnt - det er jo en smags sag - og de er synonymer - så brug det du føler for.

:balloons:

m.v.h. Vibeke

Hmm, havde egentlig bestemt mig for "indbydelse", for synes måske det er lidt... tja... varmere, mere indbydende? Men kunne ikke lade være med at grine da jeg så så din sammenligning med en børnefødselsdag, så nu er jeg på bar bund igen! Men men men, det er da den mindste bekymring at have :biggrin:

0

Del dette indlæg

Hmm, havde egentlig bestemt mig for "indbydelse", for synes måske det er lidt... tja... varmere, mere indbydende? Men kunne ikke lade være med at grine da jeg så så din sammenligning med en børnefødselsdag, så nu er jeg på bar bund igen! Men men men, det er da den mindste bekymring at have :biggrin:

Hej igen...

Nej, misforstå mig nu ikke - selvfølgelig kan du bruge "indbydelse" - har i øvrigt selv været meget i tvivl om det skulle være det ene eller det andet. Jeg ville bruge det til forsiden på indbydelserne/invitationerne (hmmm...) hvor det skulle skrives i nederste højre hjørne - men valgte så i stedet at skrive "Bryllup" - så var jeg ude over det :bearhug:

M.v.h. Vibeke :)

0

Del dette indlæg

Hej

:bearhug:

m.v.h. Vibeke

Hvor sjovt!

Der mener jeg at det er helt modsat! :biggrin:

Vi bruger indbydelse.. (tror jeg...)

0

Del dette indlæg

Hmm, havde egentlig bestemt mig for "indbydelse", for synes måske det er lidt... tja... varmere, mere indbydende? Men kunne ikke lade være med at grine da jeg så så din sammenligning med en børnefødselsdag, så nu er jeg på bar bund igen! Men men men, det er da den mindste bekymring at have :)

Hej igen...

Nej, misforstå mig nu ikke - selvfølgelig kan du bruge "indbydelse" - har i øvrigt selv været meget i tvivl om det skulle være det ene eller det andet. Jeg ville bruge det til forsiden på indbydelserne/invitationerne (hmmm...) hvor det skulle skrives i nederste højre hjørne - men valgte så i stedet at skrive "Bryllup" - så var jeg ude over det :bearhug:

M.v.h. Vibeke HUUG

Hehe, smart med det at skrive bryllup i stedet! :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer