Guest tarri

En god bog..

12 indlæg i dette emne

Hej alle I skønne kvinder.. Og de enkelte mænd som er her.. :(

Jeg søger den bedste bog.. Men ikke hvilken som helst..

Jeg har fået en opgave i skolen (VUC) hvor jeg skal læse en bog inden marts måned og så efterfølgende fortælle om den.. Eventuelt lave projektopgave omkring den, hvis den virkelig fanger mig, hvis ikke må jeg gerne finde noget andet.

Min plan var, at skrive om Galathea ekspeditionen da min kæreste jo er med. Men de bøger der er med Galathea er ikke noget jeg kan bruge. Den eneste bog jeg kan bruge kommer i 2 bind, hvoraf nr 2 først kommer til juni i år, da de jo lige skal være færdig med ekspeditionen først..

SÅ nu skal jeg bruge jeres hjælp..

Bogen skal enten være en biografi eller en rejsebeskrivelse.. Altså noget fra "virkelighedens verden" så at sige.

Men jeg kan bare ikke lige finde ud af, hvad for en bog der er den bedste og jeg vil altså have noget godt at læse i.

Jeg har Jens Otto Krag bøgerne, men jeg synes at 1600 sider er liiiige meget nok at læse inden marts måned.

SÅ vær sød at komme med jeres bud om, hvad jeg kunne bruge til min opgave.. Og meget gerne hurtigt, for jeg skal begynde på bogen allerede næste uge.

På forhand tusind tak for hjælpen..

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/balloons.gif

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er skrevet en bog der hedder fadders vilje, mener jeg... det er en biografi omkring fritz og oswald helmuth, den skulle eftersigende være rigtig god *SS*

Ellers kunne du jo gå teenager i den og læse anne franks dagbog *SS* det er jo en klassiker

Redigeret af Kalland
0

Del dette indlæg

Bill Clintons selvbiografi er rigtig god, han er et meget varmt og sympatisk menneske.

Men her er der altså tale om en mega mursten på over 1000 sider.

Hvis vi skal bliver i det maritime, så er der jo også Troels Kløvedals mange bøger om hans rejser med Nordkaperen

For blot at nævne:

- Kærligheden, kildevandet... og det blå ocean

- Fra Tahiti til Thyborøn med Nordkaperen

- Fra mit hjerte, min køjesæk og min græske logbog

Han har skrevet mere end 20 bøger om sine rejser, så der er rigeligt at tage af :(

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/bearhug.gif og god læselyst uanset hvad du vælger fra Marianne

Redigeret af mus01
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med nogle af Hanne Vibeke Holsts selvbiografiske bøger? Jeg har læst Min mosters migræne, og den er god og ikke så svær at læse (328 sider). Der er også nogle rejser beskrevet, bl.a. til Rusland og Bruxelles. Jeg har også bogen hvis du skulle være interesseret i at låne den.

Ellers er der jo klassikerne fra Karen Blixen, Breve fra Afrika I-II, de er da både biografiske og rejseskildringer. Men de er jo nok lidt sværere at læse...

0

Del dette indlæg

Jeg vil klart anbefale dig Karen Blixens "Den afrikanske farm".

Man kan argumentere for, at det er en selvbiografi, og den er super god!

Jeg ville ikke vælge Bill Clinton bogen. Jeg synes personligt ikke, at den er så spændende, som jeg havde håbet på. Derudover skal man være godt inde i det politiske system i USA for at få så meget som muligt ud af den, da en stor af den netop handler om dette.

Held og lykke med det hele!

Ps. Du kan måske også finde en bog om de tidligere Galathea ekspeditioner?

0

Del dette indlæg

Jeg vil klart anbefale dig Karen Blixens "Den afrikanske farm".

Man kan argumentere for, at det er en selvbiografi, og den er super god!

Jeg ville ikke vælge Bill Clinton bogen. Jeg synes personligt ikke, at den er så spændende, som jeg havde håbet på. Derudover skal man være godt inde i det politiske system i USA for at få så meget som muligt ud af den, da en stor af den netop handler om dette.

Held og lykke med det hele!

Ps. Du kan måske også finde en bog om de tidligere Galathea ekspeditioner?

Der er ingen fare for, at jeg vælger Bill Clintons bog.. Han siger mig ikke rigtig noget og jeg er på ingen måde inde i USA politik.. Så det går slet ikke.

Ja jeg ved at der er nogle gode bøger med de første 2 ekspeditioner, men dem kan jeg ikke rigtig bruge, for det er den nuværende jeg har mest interesse for. Min kæreste er jo som sagt med og i sidste ende havde jeg tænkt mig, at interviewe ham og en af vores gode venner som også er med.

Troels Kløvedal er også med ombord og min kæreste har snakket med ham et par gange. Så nu har jeg bedt ham om at spørge Troels, hvilken bog han kan anbefale.. :biggrin:

Så må vi se hvad det bliver..

:balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan også anbefale Jane Aamunds bøger - 'Vesten for månen' som handler om hendes mormors familie i Vestjylland, og 'Den grønne port', som er første del af hendes fortælling om sin egen barndom til sidst er der 'Min hvide verden,' som fortsætter hvor 'Den grønne port' slutter - altså frem til i dag.

De er rigtig gode!!!

Og når vi er i biografiernes verden, er Stings biografi 'Broken Music' rigtig god, og jeg var selv ret vild med 'Generalen' af Kjeld Hillingsø. 'Min fars datter' af Søsser Krag om J.O. Krag er i mine øjne lidt tung at komme igennem, da der er mange brevbidder og sådan, men det jeg kom igennem var ganske godt :balloons:

Min kæreste nævner lige Niels Christian Holmstrøms biografi... Den skulle være rigtig god, men det hjælper nok med lidt interesse for sports- og idrætshistorie...

Glæder mig til at høre, hvad du vælger :biggrin:

0

Del dette indlæg

Hej :biggrin:

Jeg kan anbefale Jørgen Nash: En havfruemorder krydser sine spor.

Den er meget interessant.

Det første jeg erindrer er lyset. Overalt har jeg været draget af lyset og hadet mørket og alle dets onde gerninger. Jeg er nu 77 år og i fuld gang med at erindre og ransage det skandale-omsuste liv, som har præget en stor del af min gang her på jorden.' - Jørgen Nash.

Den danske multikunstner Jørgen Nash's (f. 1920) erindringer fra sit skandaleombruste liv

Annika

0

Del dette indlæg

Jeg elsker de kongelige biografier.

Stefan Zweigh har bl.a. skrevet om Marie Antoinette (senere filmatiseret) og Mary Stuart af Skotland.

Jeg har også en biografi om Kejserinde Elizabeth af Østrig-Ungarn, rigtig god bog. Hendes mand blev dræbt, og dette blev startskuddet til 1. verdenskrig...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer