Zide

gravid brud?

15 indlæg i dette emne

ja vi havde jo egentlig tænkt os at vente med at gå igang med projekt baby til efter brylluppet... Men nu har vi altså ventet længe nok, og har bare ikke lyst til at vente længere. Er kommet til det punkt, hvor det ikke betyder noget at jeg er gravid til brylluppet. (ville jeg ellers under ingen omstændigheder tidligere)

Men hvad gør man så med brudekjolen??? er jo lidt svært at bestille en kjole nu, hvis jeg muligvis går hen og bliver gravid, for er jo ikke sikkert. Vil jo være drøn-ærgeligt at stå med en kjole man ikke kan bruge, fordi den ikke passer længere pga situationen???

Vd godt det måske er dumt at begynde på nu, her 6 mdr før brylluppet, men det føles rigtig for os, og vi har bare ikke lyst til at vente længere, og det er jo ikke garanteret at der sker noget med det samme...!

Så søger erfaring fra andre gravide brude? hvad gjorde i?

Ps. hvis nogen skulle kende mig irl, så sch... er stadig en hemmelighed, og intet er besluttet endnu...! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa :cheerleader3:

Jeg har ingen erfaring med det selv, andet end jeg selv risikere og skal ud og finde en ny kjole hvis jeg skulle blive gravid :bearhug:

Men min tanke er når du skal ud og prøve kjoler at du måske skal kigge på kjoler med empire snit, du ved dem der er skåret under brystet.....for der kan maven jo sagtens være hvis den kommer, og hvis ikke har du stadig en super smuk kjole :bearhug:

Seadancer

0

Del dette indlæg

rart at se der er andre i samme situation! For et eller andet sted føler jeg mig meget ufornuftig.. Ved ihvertfald udemærket hvad min mor vil sige, hvis jeg fortalte vi planlage børn nu inden brylluppet...!

Problemet er jo så, at jeg jo måske allerede har fundet drømmekjolen.... (se i min tråd, computeren vil ikke lige lade mig vedhæfte billede idag)

Blir nok nødt til at ringe til forretningen og høre om den evt ville kunne lægges ud... Det andet problem kommer så i at få prøvet og købt kjolen uden at min mor eller andre skal have noget at vide om at vi prøver! Det skal først offentliggøres når jeg står med den positive test i hånden...!

Så hvad gør man??? Hvad gør i andre???

Håber der kommer flere svar, for er godt nok noget i tvivl om hvad jeg skal gøre!

0

Del dette indlæg

Hejsa jeg forstå udemærket din situation vi stå nemlig i nogenlunde samme situation

Vi er i behandling for barnløshed og har snart prøvet i 2. år

Vi sætter under ingen omstændigheder projekt baby på standby bare fordi vi skal giftes, men vores familier ved ikke noget om, at vi er

i behandlig og de skal heller ikke vide noget før jeg på et tidspunkt står med en positiv test.

Jeg har tænkt bare at købe drømmekjolen og hvis det så viser sig at jeg lykkeligvis bliver gravid inden så sørger jeg for at den kan lægges ud

ellers håber jeg på at sælge den og købe en anden.

HELD OG LYKKE MED BEBSEN :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte min kjole inden jeg blev gravid og havde bestemt ikke forudset endnu en graviditet!

Dagen efter jeg fandt ud af det ringede jeg til systuen som skulle sy min kjole til og blev enig med dem om at jeg skulle komme ca. 3 uger før brylluppet, så de kunne se hvor stor jeg var blevet. De så intet problem i det og har prøvet det utallige gange. Det skal lige siges at min kjole er to-delt hvilket måske gør det lettere at løse en voksende mave. Jeg ville have være ca. 4 mdr. henne til brylluppet, hvis altså ikke lige jeg aborterede ufrivilligt mellem jul og nytår.

Så min pointe er, gør hvad du føler er rigtigt. De fleste dygtige syersker/skræddere skal nok løse det hvis du bliver gravid.

Held og lykke med babyprojektet og brylluppet.

:cheerleader3:

Birgitte

0

Del dette indlæg

Vi er også i behandling, og selvom chancerne for at jeg når at blive gravid inden brylluppet er små, har jeg da sikret mig, at min kjole også kan bruges, skulle vi gå hen og være superheldige! :loveshower:

Min kjole er købt en størrelse for stor - så kan den lægges ind, hvis jeg ikke er blevet gravid - og hvis jeg nu var blevet gravid tidligere, sagde damen i butikken, at de uden problemer kunne sætte snøreliv ind i ryggen i stedet for de knapper, der er nu = plads til stooor mave. Min kjole er på ingen måde en traditionel ventekjole med empiresnit - du kan se den i min tråd.

0

Del dette indlæg

Nu er det ikke fordi jeg vil være en total lyseslukker, men jeg endte med at skulle ligge ned i 4 mdr. af min graviditet (19-36 uge). Kender 3 andre (som jeg ikke var indlagt sammen med) som også har måttet være på langs et stykke af tiden.

Jeg siger ikke, at det sker for dig, men du bør nok tage med i overvejelserne, at det kan være at brylluppet skal aflyses, hvis der kommer komplikationer i forbindelse med en graviditet.

0

Del dette indlæg

ja vi havde jo egentlig tænkt os at vente med at gå igang med projekt baby til efter brylluppet... Men nu har vi altså ventet længe nok, og har bare ikke lyst til at vente længere. Er kommet til det punkt, hvor det ikke betyder noget at jeg er gravid til brylluppet. (ville jeg ellers under ingen omstændigheder tidligere)

Men hvad gør man så med brudekjolen??? er jo lidt svært at bestille en kjole nu, hvis jeg muligvis går hen og bliver gravid, for er jo ikke sikkert. Vil jo være drøn-ærgeligt at stå med en kjole man ikke kan bruge, fordi den ikke passer længere pga situationen???

Vd godt det måske er dumt at begynde på nu, her 6 mdr før brylluppet, men det føles rigtig for os, og vi har bare ikke lyst til at vente længere, og det er jo ikke garanteret at der sker noget med det samme...!

Ps. hvis nogen skulle kende mig irl, så sch... er stadig en hemmelighed, og intet er besluttet endnu...! :blink:

Ih hvor er det skønt at læse om nogen i samme situation som os :cheerleader3:

Vi har panlagt bryllup i godt et år nu (skal giftes 14. juli) og det er altså også sket at vi (læs allermest MIG!!! :whistle: ) er blevet totalt skruk. Jeg har bestemt også gjort mig mine tanker om en evt. graviditet og bryllup... Jeg smed mine piller i november, fordi jeg tænkte det ville være en god idé at kroppen blev vendet fra pillerne inden en evt. graviditet. Derfor har vi så været lidt "forsigtige" (hvis du forstår... :whistle: ) Men vi er samtidig også enige om, at sker der noget inden brylluppet så finder vi nok ud af det. Jeg har også købt min kjole og jeg er sikker på at den nok kan lægges lidt ud, hvis der skulle ske noget... Dog tror jeg godt det kan gå hen og blive et problem, hvis jeg skulle være 5-6 mdr. henne til vores brylluppet, så vi "passer på" lidt endnu. Jeg har tænkt at det ville nok ikke gøre så meget, hvis jeg var et par måneder henne til brylluppet, så vi venter altså lige et par måneder endnu med at prøve sådan "rigtigt"...

Mit råd er at du skal tage ud og se på kjoler og tag så en snak med butikken om jeres evt. planer. Jeg er sikker på at de har stået i situationen før. Du skal nok ikke vente med at lede efter kjole, fordi du venter på at blive gravid, det kan jo tage tid -det kan man jo ikke vide på forhånd. Det ville være så ærgeligt at stå i sidste øjeblik uden kjole. Jeg har forresten ikke selv talt med butikken, hvor jeg købte min kjole om vores plan, for da jeg var der, var min mor med og hun skal heller ikke vide noget om at vi prøver :bearhug: Det har jeg fortrudt lidt, men mon ikke det går alligevel :blushsmiley:

Hvor er det altså spøjst; Jeg troede virkelig at vi var de eneste, der står i sådan en situation... Jeg har virkelig ledt på nettet og andre steder efter par, der stod samme sted som os -og så kom du lige :blush:

Held og lykke med familieforøgelsen til os allesammen :bearhug::griner:-:griner:-

Redigeret af Fru P.
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg stod selv i den samme situation, da jeg skulle finde kjole for en måned siden og jeg valgte at fortælle ekspedienten, at der er en mulighed for, at jeg eveltuelt kunne gå hen og være gravid inden brylluppet.

Det kræver selvfølgelig lige, at man informerer dem, der er med ude og se på kjole...

Ekspedienten hjalp med nogle gode ideer til kjolen og det endte med, at jeg valgte en med snørre i ryggen, så den let kan udvides. Desuden lavede hun en "test-mave" med et slør.

Meget heldigt valg, da jeg efterfølgende fandt ud af, at jeg er gravid :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Ps. hvis nogen skulle kende mig irl, så sch... er stadig en hemmelighed, og intet er besluttet endnu...! :blink:

Ih hvor er det skønt at læse om nogen i samme situation som os :cheerleader3:

Vi har panlagt bryllup i godt et år nu (skal giftes 14. juli) og det er altså også sket at vi (læs allermest MIG!!! :whistle: ) er blevet totalt skruk. Jeg har bestemt også gjort mig mine tanker om en evt. graviditet og bryllup... Jeg smed mine piller i november, fordi jeg tænkte det ville være en god idé at kroppen blev vendet fra pillerne inden en evt. graviditet. Derfor har vi så været lidt "forsigtige" (hvis du forstår... :whistle: ) Men vi er samtidig også enige om, at sker der noget inden brylluppet så finder vi nok ud af det. Jeg har også købt min kjole og jeg er sikker på at den nok kan lægges lidt ud, hvis der skulle ske noget... Dog tror jeg godt det kan gå hen og blive et problem, hvis jeg skulle være 5-6 mdr. henne til vores brylluppet, så vi "passer på" lidt endnu. Jeg har tænkt at det ville nok ikke gøre så meget, hvis jeg var et par måneder henne til brylluppet, så vi venter altså lige et par måneder endnu med at prøve sådan "rigtigt"...

Mit råd er at du skal tage ud og se på kjoler og tag så en snak med butikken om jeres evt. planer. Jeg er sikker på at de har stået i situationen før. Du skal nok ikke vente med at lede efter kjole, fordi du venter på at blive gravid, det kan jo tage tid -det kan man jo ikke vide på forhånd. Det ville være så ærgeligt at stå i sidste øjeblik uden kjole. Jeg har forresten ikke selv talt med butikken, hvor jeg købte min kjole om vores plan, for da jeg var der, var min mor med og hun skal heller ikke vide noget om at vi prøver :bearhug: Det har jeg fortrudt lidt, men mon ikke det går alligevel :blushsmiley:

Hvor er det altså spøjst; Jeg troede virkelig at vi var de eneste, der står i sådan en situation... Jeg har virkelig ledt på nettet og andre steder efter par, der stod samme sted som os -og så kom du lige :blush:

Held og lykke med familieforøgelsen til os allesammen :bearhug::griner:-:griner:-

Ilig måde, er rart at se man ikke er den eneste med de tanker! håber på at høre mere fra dig herinde, og høre hvordan det går dig

Kan ikke lade være med at føle mig meget uforniftig med at gå igang nu, så kort tid inden brylluppet, men på den anden side hvis vi skulle vente helt til efter brylluppet med at gå igang, ja så er det bare ALT for lang tid...

Det med p-pillestop, det er nøjagtig det samme vi har snakket om, altså stoppe nu her et halvt år før, så kroppen kan vende sig til sig selv igen og blive klar til graviditet. Og så være lidt forsigtige (hvis vi ellers kan holde os i skindet) de første par måneder, så jeg ikke ender som en kæmpe flodhest til brylluppet. men hvis jeg til brylluppet var et par måneder henne, så ville det jo ikke være så slemt.... Også fordi man risikerer at få det rigtig skidt henne i graviditeten, og det ville jo også være brandærgeligt at være syg til sit eget bryllup, eller være nødt til at aflyse pga en dårlig graviditet!

Har godt nok også gjort mig mine tanker omkring bryllup og en evt graviditet, for det der med at være gravid brud,det harmonerer ikke lige umiddelbart med min forestilling om "det perfekte" bryllup. Men man har jo et standpunkt til man tager et nyt, og er efterhånden ret afklaret med at lige nu er det vigtigste at komme igang med at prøve at få børn, brylluppet skal nok blive godt, mave eller ej!

Det største problem lige nu er godt nok hvordan jeg sikrer mig at den kjole jeg køber kan lægges ud, hvis vi skule være heldige, uden at min mor som nok skal med mig ud og købe den ikke opdager noget... Den er altså ikke helt nem. :whistle: For hun skal under ingen omstændigheder vide oget, for så kommer moralprædiken helt sikkert, at det da er for dumt at begynde nu,så kort tid inden bryllup og sådan... Men det skal vi nok selv bestemme hvornår vi vil, bryllup eller ej!

men hvor er det dejligt at høre fra andre i enlignende situation,så man kan se at det ikke er helt umuligt alligevel.

Tak, det lettede meget at høre! nu skal jeg bare have fundet ud af hvordan jeg grejer den kjolesituation uden at nogen fatter mistanke???

0

Del dette indlæg

Hej, og tillykke med brylluppet og projekt-baby. :bearhug:

Jeg står i den situation at jeg skal giftes om 2 mdr. og vil på det tidspunkt være 17 uger henne i min graviditet. I starten var jeg også ved at dø af skræk, for tænk nu, hvis jeg ikke kunne være i min smukke brudekjole?

Heldigvis er den skrædder, som kjolen hænger hos bare super dygtig, så hun klipper lidt af den øverste del af nederdelen, og sætter i stedet noget strækstof ind i samme farve som kjolen - du ved, det stof som er i graviditetsbukser etc. :cheerleader3:

På den måde kan min mave vokse, jeg kan passe kjolen og den vil sidde behageligt. Jeg synes selv, det er en smadder god ide, og jeg glæder mig ret meget til at prøve den igen ca. 14 dage før min store dag.

Så det kan altså godt lade sig gøre at blive gift i andre kjoler end dem med empiresnit, selvom man har en lille mave på. Held og lykke...

:bearhug: Christine

0

Del dette indlæg

Nu håber jeg ikke at I bliver sure over jeg spørger, men hvorfor planlægge bryllup og graviditet samtidig???

Jeg er også selv ved at være skruk, og kæresten er det i hvertfald også!

Men jeg ville aldrig planlægge er bryllup, samtidg med at der er mulighed for at man kan være gravid:

- man risikerer at ligne en flodhest (ja undskyld, men nogle får altså meget vand i kroppen uden at kunne gøre noget)

- ens hormonere kan være på rutsjetur

- man må ikke drikke rødvin

- man risikerer at have massiv kvalme

- man er sandsynligvis mere træt end normalt

- man kan være rigtig uheldig at abortere...

(alt dette er observeret hos gravide veninder i forskellige stadier af gaviditet)

Men hvorfor vælger I det? (jeg har ikke noget imod det, forstår bare ikke hvorfor I har lyst eller tør det)

(Vi har så selv endt med et vinterbryllup, da jeg ikke ville vente til sommer med bryllup og efterfølgende graviditet)

Men i alle tilfælde: Held & Lykke :bearhug:

:pokey: Meget Snart Fru Aas

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke, om jeg er en af dem, du hentyder til, når du spørger hvorfor "vi" ikke venter? Som barnløs i behandling forsøger man at leve med uendelig megen pinefuld ventetid - jeg kunne ikke drømme om at udskyde et forsøg yderligere for lige at passe brylluppet ind i planerne! Et barn er 100 gange vigtigere for mig end brylluppet - jeg ville da ønske man kunne planlægge sit liv, så det hele passede sammen, men sådan er det bare ikke altid. Så HVIS jeg against all odds er gravid på min bryllupsdag - og har kvalme og er træt og uoplagt - ja så er det da ærgerligt, men for intet at regne mod den glæde, det ville være for os endelig at skulle blive forældre... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg kunne ikke være mere rørende enig med dig Lena.

Jeg kunne aldrig drømme om at udskyde vores planer med børn. fordi når man er i behandling er der meget ventetid tit flere måneder.

Så man skipper altså ikke lige sin tid hos lægen.

Hvis jeg er gravid på min bryllupsdag er det altså bare ærgeligt.

Hvis jeg skulle vente til jeg en gang får børn så kan man måske vente længe og så har man jo også udsat bryllupet.

Jeg tror aldrig der er noget perfekt tidspunkt for hverken det ene eller andet tingene sker som de kommer

0

Del dette indlæg

Her vil jeg også lige være med...

Er netop blevet gravid og skal giftes når jeg er i 7. måned. Jeg har intet problem med at være flodhest og ikke drikke rødvin. Vi skal giftes, netop fordi vi vil have børn (papirmæssigt og alt det der).

Vores bryllup skal være en god dag, med familie og venner samlet om os og jeg vil være stolt af min mave og være glad for den kommer med på billederne. Jeg er ikke fed, men bestemt heller ikke slank og bliver det heller aldrig, så nå jeg nu alligevel ikke kan have en flad mave til daglig, hvorfor skulle det så være anderledes til brylluppet :balloon:

Jeg er langt fra perfektionist og bestemt ikke bridezilla. Min kæreste og familie elsker mig forhåbentlig fordi jeg er den jeg er og ikke for hvordan en enkelt dag for :bearhug:

Jeg har dog fuld forståelse for dem der ønsker at vente. Det er jo formentlig den eneste gang man bliver gift og derfor må det jo gerne blive som man ønsker det. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer